Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Интервюта Ексклузивно интервю с вицепрезидента на EMEA International Licensing към Sony Pictures Entertainment Олга Нечаева

Ексклузивно интервю с вицепрезидента на EMEA International Licensing към Sony Pictures Entertainment Олга Нечаева
След известно отсъствие от българския пазар на домашно кино Sony се завръща на него заедно с партньора си от Съни Филм Видео Ентъртейнмънт. Какво могат да очакват зрителите от това?
Cinefish.bg

Интервюта
Ексклузивно интервю с вицепрезидента на EMEA International Licensing към Sony Pictures Entertainment Олга Нечаева

03.10.2011, 16:45  |   Видяна: 5383  |   синефиш.бг  |   ИНТЕРВЮТА

Олга Нечаева е вицепрезидент на отдела, който се занимава с дистрибуцията чрез лицензианти в Европа, Близкия Изток и Африка на Sony Pictures Entertainment. След известно отсъствие от българския пазар на домашно кино Sony се завръща на него заедно с партньора си от Съни Филм Видео Ентъртейнмънт. Какво могат да очакват зрителите от това? Cinefish.bg е единствената медия, която получава ексклузивно интервю с мениджър от Sony Pictures Entertainment.



Госпожо Нечаева, в какво се състои работата ви като вицепрезидент на EMEA International Licensing към Sony Pictures Entertainment?

Олга Нечаева: Ръководя отдела, който се занимава с дистрибуцията чрез лицензианти в Европа, Близкия Изток и Африка – това са общо 35 страни. В тях SPHE не присъства директно, а си партнира с местен лицензиран представител, който се занимава с разпространението на домашно видео. Аз участвам във всички отделни елементи на бизнеса: проучване на пазара, дистрибуция, производство, продажба на дребно, изследване на нагласите на потребителите, маркетинг, промоции, бизнес развитие, планиране, бюджетиране и т.н. SPHE участва усилено във всички аспекти на разпространителската дейност на своите лицензианти.

Кога решихте да влезете на българския пазар и какво ви убеди, че присъствието ви тук ще бъде успешно? Какви цели си поставяте за първата си година на нашия пазар?

Когато предишният ни лицензиант спря да оперира на пазара тук, ние започнахме да следим българския пазар с оглед на това да намерим нов партньор и подходящо време да се върнем. Бизнесът си е бизнес и ние трябва да се стремим той да е печеливш както за нас, така и за местния ни партньор, затова се надявам, че през месеците, в които не присъствахме на вашия пазар, сме успели да си създадем подходяща стратегия за добро ново начало. Основната ни цел е нашите заглавия като „Смърфовете”, „Битка Лос Анджелис: Световна инвазия”, „Момичето с татуирания дракон”, “Tin Tin” и много други да достигнат до българските зрители в най-доброто възможно качество, независимо дали те предпочитат да ги купят на стандартно DVD или на High Definition (и в 3D когато има и такава възможност) на Blu-Ray.

Вече познавате българския DVD пазар. Каква е първоначалната ви стратегия за атакуването му?

Възнамеряваме да се концентрираме върху дистрибуцията и директния маркетинг в магазинната мрежа и да работим с основните вериги магазини за директна продажба, за да подобрим представянето на продуктите си, да опростим ценовата си листа, да постигнем ясна стратегия за разпространение и да предоставяме на потребителите бързо всички наши основни нови заглавия.


Бихте ли направили сравнение в бизнес политиката си на вече утвърдените пазари и на тези, на които тепърва стъпвате?

SPHE има обща глобална политика, която обаче се адаптира към всеки местен пазар. На някои от вече разработените ни пазари имаме успех, благодарение на много добре развитата магазинна мрежа за продажба на DVD, на други – благодарение на по-слабо развитото пиратство. Някои пазари имат добре развита мрежа от видеотеки под наем, други са специализирали в дигиталните технологии. Всеки пазар е различен. Например, ако заради малкото пространство в магазина не можете да изложите всичките си налични заглавия, от това страдат предимно класическите филми. Като цяло обаче, целта ни винаги е да оползотворяваме в максимална степен възможностите си, да споделяме най-добрите практики в различните пазари и полезните неща, които сме научили в една или друга страна.

Мислите ли, че българският DVD пазар би могъл да се развие по-добре от българския кинопазар?

Не може да се сравняват тези две ниши. В Африка, например, има страни без какъвто и да е кинопазар, но пък с много силен (макар и незаконен) пазар на домашно кино. А две от страните с най-силен кинопазар като Русия и Китай имат много ограничен DVD пазар. На всеки пазар съществуват различни исторически условия, магазинната мрежа не е развита по един и същи начин, потребителите имат различно отношение към стойността на нашите продукти. В същото време има и други условия, които са еднакви за всички страни и които определят развитието на пазара. Размерът на българският DVD пазар не може да бъде причина да лишаваме българите от възможността да гледат холивудските филми у дома легално и то с най-доброто възможно качество.

Може ли да се каже, че българският DVD пазар изостава от пазарите в другите източноевропейски страни?

Пазарите се развиват и променят, преминават през различни етапи и следователно не е съвсем уместно да ги сравняваме един с друг. Ставала съм свидетел на високо развити пазари, които стават жертви на пиратството само за няколко месеца, както и малки пазари, които са оцелявали в големи кризи. Разбира се, българският пазар не е най-големият в Източна Европа, но размерът не е всичко. Българският пазар има много добра база по отношение магазинната продажба, която има потенциал за развитие и то по-добър от някои по-големи пазари. Затова сме обнадеждени за бъдещето.

Как смятате да се противопоставяте на българските пиратски интернет сайтове, които предлагат за безплатно и нелегално сваляне на най-новите заглавия?

Пиратството е чумата за авторските права по цял свят и България не е изключение от това правило. Но както сме забелязали и по другите пазари, все пак има хора, които предпочитат да си купят филм на DVD или Blu-Ray, или искат да го дадат на децата си. Има хора, които ценят качествената обложка, допълнителните материали, коментарите, изданията за колекционери. Има хора, които обичат да подаряват на близките си филми. Всички тези хора не са малък процент. Освен това ние имаме най-силната подборка от филми, които ще излязат на 3D в следващите няколко месеца, а 3D форматът със сигурност не е нещо, което можете да си свалите от интернет.

Може ли да се каже, че 2011 г. беше добра година за световния DVD пазар на заглавията на Sony? Кои филми се представиха най-добре в световен мащаб?

Имаме много силна година – „Смърфовете” разбиха рекордите по света, „Битка Лос Анджелис: Световна инвазия”, „Туристът”, „Яж, моли се и обичай” и „Социалната мрежа” също постигнаха успех. Ентусиазирани сме за следващата година – Sony има забележителен репертоар – „Мъжете, които мразеха жените” на Дейвид Финчър, „Приключенията на Тинтин” на 3D на Стивън Спилбърг и Питър Джаксън, осъвременения най-успешен филмов франчайз „Amazing Spider-man” на 3D, „Мъже в черно 3” на 3D с участието на Уил Смит и Томи Лий Джоунс, новите филми от поредиците „Подземен свят” и „Заразно зло”, римейкът на „Зов за завръщане” с Колин Фарел и три невероятни анимационни филма: „Пиратите! Банда неудачници” на Aardman animation, „Тайните служди на Дядо Коледа” на 3D и „Hotel Transylvania” на 3D. И това са само най-силните ни заглавия, така че очакваме новата година с нетърпение.

Кои са любимите ви филми – тези, които притежавате на DVD и можете да гледате отново и отново?

Любимите ми филми са „Обичайните заподозрени”, „Невероятната съдба на Амели Пулен”, „Американски прелести”, „Боен клуб”. Иначе в домашната си видеотека имам предимно драми на независими компании.


Интервюто взе Лора Трайкова

Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС
 
Cinefish.bg Cinefish.bg