Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Бокс офис Екшънът “Непобедимите 2” е лидера в българската бокс офис класация

Екшънът “Непобедимите 2” е лидера в българската бокс офис класация
Екшънът “Непобедимите 2” е лидера в българската бокс офис класация
Cinefish.bg

Бокс офис
Екшънът “Непобедимите 2” е лидера в българската бокс офис класация

29.08.2012, 10:45  |   Видяна: 1883  |   синефиш.бг  |   БОКС ОФИС

Без да бъде изненада за никого, премиерния ансамблов екшън “Непобедимите 2” застана директно на лидерската позиция в българската бокс офис класация и остави зад себе си триизмерната анимация “Храбро сърце”, която заемаше първото място в продължение на три седмици. За първия си уикенд по родните киноекрани лентата със Силвестър Сталоун и Жан-Клод ван Дам натрупа 104 518 лева, а като към това се добави и спечеленото от предпремиерните прожекции сумата се увеличава на 172 568 лева.

Както повечето хора знаят (благодарение на големия медиен шум около снимките и присъствието на едни от най-известните екшън-звезди на Холивуд), “Непобедимите 2” бе в по-голямата си част заснет именно в България и това без съмнение засили още повече интереса към лентата. Дори и да не бе предшестван от стабилна реклама филма би успял да привлече приличен брой зрители именно заради връзката си с България и факта, че това е на практика първия 100-милионен холивудски проект, който бе заснет на родна почва.

Преди две години, първия “Непобедимите” спечели от българските си кинопрожекции малко над половин милион лева и съдейки по старта на продължението то най-вероятно ще успее да надмине постигнатото от предшественика си. Важно е да се отбележи, че “Непобедимите 2” се прожектира единствено в 2D-вариант и затова, въпреки интереса на публиката и популярността на жанра, филма едва ли ще може да се конкурира с летни заглавия като “Отмъстителите 3D” например. До момента по света, екшъна със Силвестър Сталоун е натрупал близо 80 милиона долара, а от студиото “Лайънсгейт” вече потвърдиха, че ще бъде направена и трета част от поредицата.

Храбро сърце” застава на второ място в класацията, като за близо един месец по кината е спечелил 723 428 лева. Очаквано, лентата отстъпи пред “Непобедимите 2”, но въпреки това продължава да вкарва зрители в кината и по всичко изглежда, че ще има шанса да достигне границата от един милион лева. Но дори и това да не стане “Храбро сърце” вече натрупа повече от стабилна сума за оригинална продукция и доказа за пореден път, че скъпите дублирани 3D-анимации почти винаги успяват да привлекат вниманието на голям брой български зрители. Продукцията на студиото Пиксар няма да може да подобри постигнатото от конкурентната триизмерна анимация “Ледена епоха 4: Континентален дрейф”, но за сметка на това със сигурност ще се нареди сред най-успешните филмови заглавия на 2012-та година.

Поредицата “Ледена епоха” винаги се е радвала на изключително голяма популярност сред младата българска публика и още преди премиерата на четвъртата част се очакваше, че приходите й ще бъдат впечатляващи. На трета позиция застава "Ледена епоха 4" със спечелени за осем седмици 2 339 459 лева – повече от добро постижение, което превръща анимационния филм в най-силно представящата се лента на годината.

Друг интерес факт, който бе подкрепен от световното представяне на “Континентален дрейф”, е че за разлика от САЩ, където интереса към филмите от франчайза не може да бъде наречен огромен, в останалата част от света приходите са изненадващо големи и това само доказва, че “Ледена епоха” е една от малкото американски поредици, които разчитат най-вече на представянето си извън границите на Щатите. Що се отнася до България, “Континентален дрейф” ще успее до две седмици да подобри постижението на предшественика си, който преди три години спечели от кинопрожекциите си малко над 2.5 милиона лева.

Step Up: Революция” е на четвърто място в класацията. За изминалите почти две седмици от премиерата четвъртата част от стартиралата преди шест години поредица е натрупала 138 126 лева. Марката “Step Up” е достатъчно популярна след младежите и въпреки, че новата лента тръгна по кината без да бъде придружавана от мащабна рекламна кампания тя ще успее да натрупа прилични приходи, които ще я класират ако не сред най-големите хитове, то сред стабилно представилите си продукции.

Step Up: Революция” се прожектира в триизмерен формат, което обаче няма да може да му помогне особено в борбата с конкуренцията най-вече защото цялата поредица е насочена главно към момичетата в тийнейджърска/предтийнейджърска възраст, които не могат да се сравняват по брой с хората които посещават филми като “Непобедимите 2” и “Черният рицар: Възраждане”. В най-добрия случай, след една седмица “Step Up: Революция” ще може да се похвали с приходи от над 200 хиляди лева.

Комедията за оживялото плюшено мече “Приятелю, Тед” заема пета позиция, със спечелени за три седмици 274 406 лева. През изминалите десет дена лентата с Марк Уолбърг набра скорост и по всичко изглежда, че ще завърши представянето си напълно задоволителни за оригинална продукция приходи. Рекламната кампания и трейлърите на “Приятелю, Тед” определено привлякоха вниманието на голям брой български зрители и благодарение на това филма ще бъде причислен към изненадващите комедийни хитове на лятото. Лентата се радва на добри успехи и в останалата част от света – само до момента общите й международни приходи се равняват на 370 милиона долара.

Екшънът “Зов за завръщане” е на шесто място в класацията, като три седмици е спечелил 230 149 лева. Без да предлага особени изненади, поне що се отнася до бокс офиса, филма на Лен Уайзмън се представя напълно според очакванията (които не бяха големи) и е на път да се присъедини към групата от тъй наречените “скромни хитове” – скъпи филмови заглавия, които трупат прилични приходи, но които нямат сили да изпъкнат на фона на конкуренцията и да бъдат запомнени с добрите си постижения в бокс офиса. В световен мащаб, “Зов за завръщане” е спечелил малко над 100 милиона долара.

Черният рицар: Възраждане” застава на седма позиция. За пет седмици в България комиксовия екшън с Крисчън Бейл е натрупал 680 000 лева, което е напълно задоволително постижение за дългоочакван филм, който не може да разчита на по-скъпите билети за триизмерни прожекции. Именно липсата на 3D-прожекции ще попречи на “Възраждане” да се добере до границата от един милион лева, но въпреки това филма със сигурност ще се нареди сред най-добре представилите се летни заглавия. Важно е и да се отбележи, че “Черният рицар: Възраждане” се представя доста по-добре от конкурентния “Невероятният Спайдър-мен”, който въпреки че е триизмерна продукция най-вероятно няма да достигне границата от половин милион лева.

Най-новата комедия с Адам Сандлър, “Браво, момчето ми!”, е на осмо място в класацията със спечелени за две седмици 50 731 лева – разочароващо представяне за лента с участието на Сандлър, който определено има своята публика в България. През изминалите години филмите с известния комедиен актьор можеха да се похвалят с прилични постижения в бокс офиса, но изглежда, че “Браво, момчето ми!” ще бъде изключение. Една от причините за досегашното скромно представяне на лентата е, че премиерата й се състоя в момент в който вниманието на по-голямата част от публиката бе насочено към филми като “Черният рицар: Възраждане” и “Храбро сърце”. За съжаление на създателите на “Браво, момчето ми!” представянето на филма и в останалата част от света е скромно – до момента, приходите се равняват на 47 милиона долара при бюджет от над 70 милиона долара.

Триизмерната анимация “Мадагаскар 3” заема предпоследното девето място, като за дванадесет седмици по родните киноекрани е натрупал 650 385 лева. Съдейки по представянето в бокс офиса, третата част от известния франчайз се нарежда след конкурентните анимации “Храбро сърце” и “Ледена епоха 4: Континентален дрейф”, но въпреки това тя ще бъде сметната за напълно приличен хит. Преди няколко седмици бе регистриран сериозен спад в приходите на “Мадагаскар 3” и това е основната причина поради която първоначалните предвиждания за приходи от около един милион лева не се сбъднаха. Все пак, лентата доказа, че марката “Мадагаскар” продължава да бъде достатъчно популярна в България.

Последната десета позиция е за “Невероятният Спайдър-мен”, който за седем седмици е спечелил 415 074 лева. Общите световни приходи на филма се равняват на над 700 милиона долара, но представянето му на родна почва определено не предизвика голямо раздвижване сред публиката, въпреки многото реклами и дискусии преди премиерата. Разбира се, “Невероятният Спайдър-мен” няма да бъде сметнат за финансов провал, но спечеленото до момента определено е под очакванията за триизмерна продукция, чиито главен герой е може би най-популярния и разпознаваем комиксов персонаж на всички времена. В най-добрия случай преди да бъде свален от екраните филма на Марк Уеб ще надмине границата от 500 хиляди лева.

Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

 
Cinefish.bg Cinefish.bg