Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Бокс офис Екшънът “Костенурките нинджа” е новия лидер в българската бокс офис класация

Екшънът “Костенурките нинджа” е новия лидер в българската бокс офис класация
Cinefish.bg

Бокс офис
Екшънът “Костенурките нинджа” е новия лидер в българската бокс офис класация

27.08.2014, 10:25  |   Видяна: 1482  |   синефиш.бг  |   БОКС ОФИС
След три поредни седмици на върха на родната бокс офис класация сай-фай лентата “Люси” отстъпи лидерската позиция на продуцирания от Майкъл Бей фантастичен екшън “Костенурките нинджа”. Премиерната триизмерна продукция се пребори с две нови заглавия и застана на първото място в класацията. За изминалия уикенд (22-24 август) “Костенурките нинджа” е натрупал общи приходи от 192 751 лева, което е приличен старт за продукция, която не е част от вече изграден филмов франчайз. Стабилната рекламна кампания, участието на любимката на тийнейджърите Мегън Фокс и популярността на титулярните персонажи са без съмнение основните фактори за добрия стартов уикенд на “Костенурките нинджа”. Дебютните приходи на режисирания от Джонатан Лийбесман филм са по-добри от тези на “Х-Мен: Дни на отминалото бъдеще” (134 687 лева) и “Помпей” (138 584 лева) и със сигурност може да се каже, че до две седмици границата от половин милион лева ще бъде достигната. В останалата част от света “Костенурките нинджа” също се представя успешно и за изминалите две седмици от световната си премиера лентата е натрупала близо 250 милиона долара.

На второ място в класацията е “Люси”, който се върти по кината от близо един месец насам. За изминалия уикенд екшъна на Люк Бесон е спечелил 69 611 лева, а общите приходи от премиерата досега се равняват на впечатляващите за оригинално, нетриизмерно заглавие 1 180 658 лева. “Люси” надмина многократно предварителните очаквания и вече прави компания на “Операция Шменти-капели” и последните две части на “Бързи и яростни” в класацията на най-печелившите нетриизмерни заглавия в България.  Резултатите от тази седмица ще дадат ясна представа дали “Люси” ще подобри постижението на “Ной” (1.5 милиона лева), който в момента е най-успешния филм на 2014-та година. Общо по света лентата със Скарлет Йохансон е натрупала 217 милиона долара, при бюджет за снимки и реклама от около 70 милиона.

Третата позиция в класацията е заета от новата комедия “Нека сме ченгета”. Премиерната лента на Люк Грийнфийлд е натрупала от първия си уикенд в България 63 871 лева. Като към това добавим и спечеленото от предпремиерните прожекции сумата се увеличава на 130 928 лева. Предварителните очаквания не бяха големи и затова старта на “Нека сме ченгета” може да бъде сметнат за задоволителен (за сравнение тазгодишната втора част на “Внедрени в час” дебютира с приходи от 67 791 лева). Оригиналните комедийни ленти като “Нека сме ченгета” са често непредвидими по отношение на родния бокс офис, но имайки предвид спечеленото до момента филма с Нина Добрев със сигурност ще завърши представянето си с приходи от над 300 хиляди лева.

Комиксовият “Пазители на Галактиката” заема четвърто място, със спечелени за три седмици 567 197 лева. След не особено впечатляващия си старт филма с Крис Прат успя да набере скорост и за по-малко от две седмици достигна границата от половин милион лева. Въпреки че не е продължение на популярен хит “Пазители на Галактиката” бе предшестван от стабилна рекламна кампания в целия свят, която без съмнение изигра важна роля по отношение на бокс офиса. Тукашната публика винаги е била привличана от скъпи фантастично-приключенски филми в триизмерен формат и доброто представяне на “Пазители на Галактиката” за пореден път потвърждава това. Филмът няма да достигне границата от един милион лева, но въпреки това цялостното му представяне в България може да бъде сметнато за напълно задоволително.

“Херкулес” е на пета позиция в класацията. За изминалите пет седмици от премиерата си филма на Брет Ратнър е натрупал 1 119 650 лева, което напълно отговоря на предварителните очаквания. По отношение на бокс офиса приключенската лента оправда напълно прогнозите и достигна границата от един милион лева за по-малко от един месец. Участието на Дуейн Джонсън – Скалата без съмнение е основната атракция на “Херкулес” и филма вече се превърна в най-успешното оригинално заглавие на актьора (поне що се отнася до българския бокс офис). В останалата част от света лентата не се представя особено силно и от състоялата се преди един месец премиера досега приходите се равняват на общо 160 милиона долара.

150-милионната анимация “Как да си дресираш дракон 2” застава на шесто място в класацията, със спечелени за десет седмици 984 862 лева. Лентата продължава да се прожектира в кината и само до няколко дни границата от един милион лева ще бъде достигната.  Филмът подобри представянето на първата част с близо 700 хиляди лева и заедно с тазгодишния “Рио 2” се нареди сред най-успешните анимации от изминалите няколко години. Общо по света “Как да си дресираш дракон 2” е натрупал 573 милиона долара.

На седма позиция е екшън-трилъра “В окото на бурята”, който се върти по кината от десет дни насам. За този период от време филма на Стийв Куейл е натрупал 114 545 лева – сума, която на общия фон не прави особено впечатление, но е задоволителна за заглавие, което не предизвика силен предварителен интерес и не е част от вече изградена поредица. “В окото на бурята” няма да подобри постижението на другия “катастрофичен” тазгодишен филм “Помпей”, но и няма да бъде сметнат за финансово разочарование. До момента близо 15 хиляди зрители са изгледали лентата на голям екран и в най-добрия случай тя ще приключи кинопохода си с приходи от около 250 хиляди лева.

Премиерната комедийна драма “На един черпак разстояние” застава на осмо място, като за първия си уикенд на родна почва (22-24 август) е спечелила 15 096 лева. Въпреки че е продуциран от Стивън Спилбърг и Опра Уинфри филма тръгна по кината без особено големи претенции. В България драмите винаги изпитват трудности в привличането на голяма публика в кината и “На един черпак разстояние” едва ли ще набере повече скорост в следващите две седмици. Все пак, филма стартира с по-добри приходи от тези на “Джули и Джулия” (9 293 лева) и само за изминалия уикенд той е бил гледан от близо 1800 души. Преди да бъде свален от екраните “На един черпак разстояние” ще успее да надмине границата от 50 хиляди лева.

Деветата позиция е заета от “Самолети: Спасителен отряд”, който за шест седмици в България е натрупал 358 338 лева. Въпреки че става дума за продължение в триизмерен формат “Спасителен отряд” не успя да подобри постижението на първата част (която преди една година натрупа от прожекциите си в България около 470 хиляди лева). Общо по света “Самолети: Спасителен отряд” е натрупал 100 милиона долара, при бюджет от 50 милиона.

“Секс запис” е на десето място в класацията, със спечелени за един месец и половина 305 386 лева. За разлика от представянето си в повечето държави по света филма с Камерън Диас намери своята публика в България и досегашното представяне може да бъде сметнато за напълно прилично (особено като се има предвид, че става дума за оригинална продукция с високо възрастово ограничение и липса на триизмерни прожекции). До момента “Секс запис” е бил гледан на голям екран от 43 хиляди зрители. Международните приходи на филма се равняват на 77 милиона долара, при бюджет за снимки от 40 милиона.


Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС
 
Cinefish.bg Cinefish.bg