Точно както се прогнозираше, дългоочаквания екшън с Вин Дизел и Пол Уокър, “Бързи и яростни 5: Удар в Рио”, оглави българската бокс офис класация, и остави далеч след себе си всякаква конкуренция. За премиерния си уикенд по кината, петия филм от популярната поредица е натрупал 198 963 лева – сума, която превръща лентата в заглавието с втория най-успешен премиерен уикенд тази година, веднага след комиксовия “ТОР: Богът на гръмотевиците”.
На пръв поглед, спечеленото до момента не е толкова впечатляващо, но като прибавим приходите и от предпремиерните прожекции, стартирали седмица преди официалната премиера, общите резултати на “Бързи и яростни 5: Удар в Рио” се равняват на повече от задоволителните 379 391 лева.
Съдейки по темпото с което трупа приходи, петия “Бързи и яростни” със сигурност ще се представи значително по-добре от четвъртата част, “Бърз и яростен”, която през 2009-а година спечели 535 906 лева. Освен това, лентата има шансове и да достигне границата от един милион лева, което ще си бъде истинско постижение за филм, който не разчита на по-скъпите билети за триизмерна прожекция. Kакто в останалата част от света, така и в България, “Бързи и яростни 5: Удар в Рио” със сигурност ще се превърне в най-успешната част от цялата поредица.
Триизмерният приключенски екшън ,“ТОР: Богът на гръмотевиците”, заема второто място в класацията със спечелени за близо две седмици, 550 162 лева. След като миналата седмица се превърна в най-печелившия филм на студиото Марвел в България, ,“ТОР” не показва признаци на забавяне, и продължава да привлича зрители в кината.
По принцип, комиксовите продукции не са сред най-популярните филмови заглавия в България и освен това, Тор е един от малко известните герои на Марвел по принцип. Затова, досегашното представяне на филма е наистина изненадващо, но не и неочаквано – лентата разчиташе на агресивна рекламна кампания, която представяше филма не като комиксова адаптация насочена единствено към най-отдадените фенове, а като мащабна приключенска фантастика, комбинираща елементи от “Железният човек” и “Сблъсъкът на титаните”. Със сигурност може да се каже, че “ТОР: Богът на гръмотевиците” ще продължи да се представя успешно и в следващите седмици, независимо от конкуренцията, която това лято ще бъде изключително тежка.
Анимацията “Рио” е на трета позиция. За петте седмици от премиерата си, триизмерната продукция е натрупала 849 767 лева. Изглежда, че новите заглавия не оказват сериозно влияние на приходите на лентата, и само за една седмица тя успя да спечели допълнителни близо 100 хиляди лева.
“Рио” вече се превърна в най-печелившата анимация тази година, и освен това е на път да задмине границата от 1 милион лева – поредно доказателство, че триизмерните анимации са жанр от киното, който може да си съперничи и с най-мащабните и дългоочаквани игрални продукции.
Четвърти е българския филм “LOVE.NET”, който за близо шест седмици е спечелил 1 148 649 лева. Въпреки многото нови и силно рекламирани премиерни заглавия, филма на Илиян Джевелеков продължава да удържа позицията си в Топ 5.
“LOVE.NET” вече се превърна не само в един от най-успешните български филми, но и в едно от най-успешните филмови заглавия изобщо. Дори и за отпадне напълно от класацията, лентата се представи повече от впечатляващо, и е поредното доказателство за това, че българското кино умее да създава истински бокс офис хитове.
Премиерната комедия “Ергени за седмица” застава на пето място. До момента, лентата с Оуен Уилсън и Кристина Апългейт е натрупала 45 723 лева.
Комедиите от този вид рядко се превръщат в големи хитове, особено сега, когато триизмерните продукции и дългоочакваните продължения привличат изцяло вниманието на публиката. Затова и спечеленото от “Ергени за седмица” до момента не е изненадващо, и е всъщност напълно нормално за заглавие от този жанр.
“Приключенията на Сами” e на шеста позиция, със спечелена сума за три седмици, равняваща се на 59 804 лева. Въпреки, че продължава да се задържа в класацията, триизмeрната анимация така и не успява да привлече вниманието на по-голям брой зрители.
Изглежда, че не всяка 3D анимация е обречена на гарантиран успех - “Приключенията на Сами” е една от малкото подобни европейски продукции, които се сдобиха с киноразпространение в България, и е доказателство за това, че в този жанр, безапелационни лидери са все още високобюджетните холивудски продукции.
Българо-италианската продукция “Сбогом, мамо!” е на седмо място. За първия си уикенд по българските кина, филма на Мишел Бонев е спечелил едва 11 880 лева. Въпреки медийния шум около скандалната продукция, тя не успя да привлече масовата публика в кината.
Разбира се, никой не е очаквал филма да се превърне в хит от ранга на “LOVE.NET”, но лентата със сигурност имаше шансове за доста по-добър старт. Все пак, не се знае какво ще се случи през втората седмица – няма да бъде изненадващо ако “Сбогом, мамо!” се представи значително по-добре в следващите няколко дни.
Трилърът “Високо напрежение” е на осма позиция със спечелени за седем седмици, 395 696 лева. Филмът с Брадли Купър и Робърт де Ниро, който продължава изненадващо доброто си представяне в България, е нагледен пример за това, че за да бъде хит, не всеки филм трябва да разчита на скъпа рекламна кампания, множество специални ефекти и на по-високите цени за 3D прожекция.
“Високо напрежение” се представя добре не само в България – до момента в САЩ, лентата е спечелила над 77 милиона долара, а общите световни приходи се равняват на 135,649,725 долара.
Най-новият филм с Матю Макконъхи, “Адвокатът с Линкълна”, заема деветото място в класацията. За близо три седмици, криминалния трилър е спечелил 75 306 лева.
Подобно на представянето си в останалата част от света, и в България, “Адвокатът с Линкълна” е вкарал в киносалоните почитателите на този жанр, но не успя да привлече вниманието на по-младата, и значително по-голяма публика, от която в крайна сметка и зависи дали даден филм ще се превърне в бокс офис хит.
Филмът “Жена назаем”, с участието на Адам Сандлър и Дженифър Анистън, е на десета позиция, като за седем седмици е спечелил 209 128 лева – напълно задоволителен резултат за комедия с участието на Сандлър. В последните няколко години, комедийния актьор доказа, че има голям брой почитатели и в България, които изглежда са повече от достатъчно за да превърнат филмите му в хитове.
Имайки в предвид тежкото състояние в което се намира комедийния жанр, по отношение на бокс офиса, приходите на “Жена назаем”, макар и не толкова впечатляващи на фона някои от другите заглавия в класацията, са повече от прилични.