Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Бокс офис Българската лента “TILT” оглави българската бокс офис класация

Българската лента “TILT” оглави българската бокс офис класация
Режисираният от Виктор Чучков- син, “TILT”, застана на лидерската позиция в българския бокс офис.
Cinefish.bg

Бокс офис
Българската лента “TILT” оглави българската бокс офис класация

16.02.2011, 11:17  |   Видяна: 4204  |   синефиш.бг  |   БОКС ОФИС

Режисираният от Виктор Чучков- син, “TILT”, застана на лидерската позиция в българския бокс офис. Премиерната българска лента успя да се пребори с триизмерния “Мечето Йоги” и натрупа напълно приличните 112 178 лева за дните от петък, 11 февруари, до неделя, 13 февруари. Филмът се сдоби с популярност преди премиерата си, благодарение на успешната рекламна кампания, и очакванията бяха за добро представяне в бокс офиса. Но без съмнение може да се каже, че след като успя да попречи на високобюджетния триизмерен филм “Мечето Йоги” да заеме първото място, “TILT” се представи доста по-добре от очакваното.

TILTЛентата, с участието на актьорите Явор Бахаров, Радина Кърджилова и Ованес Торосян, се оказа поредното доказателство за възхода и възможността на българското кино да се конкурира с по-скъпите американските и европейски продукции.

Разбира се, “TILT” няма да успее да повтори грандиозния успех на “Мисия Лондон”, но независимо от това, със сигурност ще продължава да се представя достойно.


Мечето ЙогиНа второ място застава новата 3D комедия “Мечето Йоги”. За премиерния си уикенд, филма на Ерик Бревиг спечели 74 591 лева – сума, която за триизмерна продукция може да се нарече разочароваща. Въпреки че анимационните серии са достатъчно познати в България, игралната версия не успя да привлече по-голяма публика, и по всичко изглежда, че няма да бъде запомнена като голям бокс офис успех. По света, “Мечето Йоги” се представя прилично и до момента е натрупал приходи от над 150 милиона долара.


Winx 3D: Вълшебно приключениеТрети в класацията е анимационния “Winx 3D: Вълшебно приключение”, който след две седмици престой в кината регистрира приходи от 133 971 лева. Италианската продукция пристигна в България почти незабелязано и въпреки това, успя да намери своята публика. В последната една година, почти всички анимационни ленти се радват на засилен интерес от страна на българската публика, и в повечето случаи те се представят значително по-добре и от някои високобюджетни игрални филми.

Докато в САЩ, в големи хитове се превръщат единствено анимационните продукции на мейджър-компаниите Уолт Дисни и Дриймуъркс, в България шанс за успехи имат както американските анимирани филми, така и европейските. Затова и не е изненада, че в последно време българските дистрибутори разпространяват по кината и по-неизвестни анимации, които в комбинация с модерния в момента триизмерен формат и интереса на българската публика към този вид продукции, гарантират добро представяне в бокс офис класацията.


Просто сексНа четвърта позиция се намира комедията "Просто секс". За две седмици по кината, лентата с Аштън Къчър и Натали Портман е събрала приходи от 163 815 лева. Изглежда че след сравнително слабия си премиерен уикенд в България, "Просто секс" е успял да привлече по-голяма публика през втората си седмица. Имайки в предвид спечеленото до момента, филма на Айвън Райтман ще бъде причислен към успешните продукции, които не разчитат на по-високите цени за триизмерна прожекция. До момента по света, комедията е спечелила над 66 милиона долара.

Стъпки в пясъкаВторият български филм в класацията, “Стъпки в пясъка”, заема петото място с 160 082 лева, спечелени за три седмици престой в кината.

Лентата на режисьора Ивайло Христов също се представя достойно и въпреки, че не може да се похвали със силен премиерен уикенд като този на “TILT”, приходите до момента са напълно задоволителни.




Как да разбераПремиерната романтична комедия “Как да разбера”, с участието на Джак Никълсън, Оуен Уилсън и Рийз Уидърспун, е на шеста позиция. За първия си уикенд в България, филма спечели 18 608 лева.

В САЩ, “Как да разбера” не се представи според очакванията и имайки в предвид огромния бюджет от 120 милиона долара, лентата се счита за финансово разочарование. Изглежда че подобна ще бъде и съдбата му в България, въпреки участието на големи и познати на публиката звезди.


Епоха на животните 3DСедмото място е заето от триизмерния анимационен филм “Епоха на животните 3D”, който за един месец е натрупал сумата от 187 737 лева. В родната си Германия, продукцията мина по кината почти незабелязано, но за сметка на това се превърна в изненадващ успех в България.

Трябва да се има в предвид, че “Епоха на животните 3D”, точно както “Winx 3D: Вълшебно приключение”, не разчиташе на мащабна рекламна кампания и затова постигнатото до момента, макар и не толкова впечатляващо за 3D продукция, заслужава адмирации.


БурлескаМузикалният “Бурлеска”, в който участват Кристина Агилера и Шер, е на осма позиция. За три седмици по кината, филма на режисьора Стийв Антин е спечелил общо 141 814 лева.

За продукция от този жанр, тази сума съвсем не е за подценяване и тя доказва че мюзикълите имат своята публика и в България.




Зеленият стършелВисокобюджетният “Зеленият стършел”  заема девето място с приходи, пет седмици след премиерата, от 262 361 лева. Филмът не се превърна в сериозна заплаха за останалите продукции, въпреки участието на известни актьори и вложения солиден бюджет.

Въпреки популярността на героите в САЩ, и там лентата не се превърна в очаквания блокбастър. Но благодарение на общите международни приходи, “Зеленият стършел” успя да покрие бюджета си от 120 милиона долара.


Рапунцел и разбойникътНа десета позиция е триизмерната анимационна продукция “Рапунцел и разбойникът”, която продължава да трупа приходи. За близо единадесет седмици, озвучения от Манди Мур и Закари Леви филм е спечелил общо 1 229 925 лева.

Очаквания бяха за добро представяне, но “Рапунцел и разбойникът” надмина абсолютно всички очаквания и се превърна в едно от най-успешните заглавия разпространявани на кино в България. По света, филма вече може да се похвали с приходи от над половин милиард долара.

Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното

7 Коментара подреди по:  нови  стари  рейтинг 
 
viktor94 Неутрално
1 19.02.2011, 09:06
Оценка: 1
1 гласа

Netfocus,ти си мъж на достойна възраст врял и кипял ,а на мен тепърва ми предстои ,но не са само замунда и арена за съжаление и ти много добре го знаеш .За TILT е чудесно ,че при подобна рекламна кампания като тази на филмът на народа "Мисия Лондон" има такива резултати,но аз се зарадвах и на раздвижването на другият български филм "Стъпки в пясъка" .С по-малка рекламна кампания без толкова залпове и фойерверки е чудесно ,че хората са го гледали в кината.Понякога прекалената реклама има дразнещ и отблъскващ ефект.

 
 
 
viktor94 Неутрално
2 17.02.2011, 01:53
Оценка: 1
1 гласа

Здравей Sparks,този път Netfocus трябва да е доволен,според мен основна вина за "Боецът"е торент сайтовете за съжаление ,филмът лъсна навсякъде а пък по-голямата част от населението ще си го дръпне на аванта.За това независимите продукции и дистрибутори са потърпевши.
"Механикът"оглавяваше бокс офиса две седмици и това бе някакво чудо.Даже в мнения като че ли имаше разочаровани.

 
 
 
netfocus
1 17.02.2011, 02:05
Оценка: 1
1 гласа

Да внеса едно уточнение. Разпространителя е единствения дистрибутор у нас, който има рекламни банери на филмите си в замунда и арена. В следствие на което по една случайност филмите им обикновенно не се появяват там. Ако Боецът се е появил там това наистина е интересно.

 
 
 
sparks
1 17.02.2011, 08:11
Оценка: 1
1 гласа

Мисля, че торент-сайтовете нямат нищо общо в случая. И друг път се случвало да се появяват там филми (и да се махат обикновено), но да имат добри резултати по кината (Бурлеска, например)... Аз съм убеден, че резултатите на тези два филма са в топ 10, но по някаква друга причина, дистрибутурът е решил да не ги обявява или пък си е прекратил някакъв договор с тези, които изготвят класациите.

 
 
 
netfocus
1 17.02.2011, 08:30
Оценка: 2
2 гласа

естествено тяхна си работа ако искат въобще да не го подават.

 
 
 
sparks Неутрално
3 16.02.2011, 11:57
Оценка: 1
1 гласа

Защо в класацията ги няма представителите на Тандем Филм - Механикът и Боецът ? Механикът беше номер 1 миналата седмица, а за Боецът имаше големи очаквания...

 
 
 
netfocus
1 16.02.2011, 02:56
Оценка: 0
0 гласа

няма ги и аз се зачудих, по принцип дистрибутора не е задължен да подава информация за да попадне в този бокс офис. причините може да са много.

 
 

За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

 
Cinefish.bg Cinefish.bg