Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Бокс офис “Аз, проклетникът 2” продължава да оглавява българската бокс офис класация

“Аз, проклетникът 2” продължава да оглавява българската бокс офис класация
“Аз, проклетникът 2” продължава да оглавява българската бокс офис класация
Cinefish.bg

Бокс офис
“Аз, проклетникът 2” продължава да оглавява българската бокс офис класация

24.07.2013, 11:34  |   Видяна: 2016  |   синефиш.бг  |   БОКС ОФИС

Триизмерната анимация “Аз, проклетникът 2” продължава със своята доминация в България и за малко повече от две седмици успя да натрупа над половин милион лева. Лентата се пребори с три нови премиерни заглавия и за трета поредна седмица е на върха на родната бокс офис класация. За изминалия уикенд (19-21 юли) продължението на хита от 2010-та година е натрупало 67 139 лева, а спечеленото от премиерата досега се равнява на напълно задоволителните 638 791 лева.

Аз, проклетникът 2Аз, проклетникът 2” ще се нареди сред най-успешните заглавия на годината и съдейки по досегашното му представяне със сигурност може да се каже, че филма се е харесал на голям брой български зрители. Други фактори за постигнатия успех са силната предварителна реклама в големите родни киновериги и популярността на първата част, която през 2010-та натрупа от кинопрожекциите по света над половин милиард долара.

Изненадващото в случая с “Аз, проклетникът 2” е, че през изминалите три седмици лентата остави зад гърба си очаквани и рекламирани заглавия като “Огненият пръстен”, “Самотният рейнджър”, “Белият дом: Под заплаха” и екшън-комедията “Нежна полиция”. Дори и премиерната триизмерна анимация “Турбо” не успя да се пребори с режисирания от Пиер Кофин филм.
Очевидно е, че популярността на триизмерните анимации сред българската публика е в своя разгар и в най-добрия случай “Аз, проклетникът 2” ще завърши представянето си с приходи от над един милион лева.

ТурбоВтората позиция е за триизмерния анимиран филм на Дриймуъркс Пикчърс “Турбо”, който за изминалия уикенд е натрупал общо 58 121 лева – определено скромен старт за добре рекламирана лента, която е и представител на един от най-популярните поджанрове в България. Като причина за сравнително слабия старт е факта, че “Турбо” бе предшестван от две скъпи и все още актуални триизмерни анимационни продължения (“Аз, проклетникът 2” и “Университет за таласъми”), които поне за момента изглежда са заситили апетита на зрителите по отношение на анимираните ленти.

Пренасищането на кинопазара с продукции от един от същ жанр винаги е било проблем за дистрибуторите и студията и когато стане дума за летния сезон този проблем се среща почти всяка година. И именно заради това понякога се случва публиката да игнорира заглавия за които преди премиерата им се е смятало, че ще регистрират добри финансови постъпления.

В Съединените щати “Турбо” остана в сянката на “Аз, проклетникът 2” и “Университет за таласъми” и ако няма по-сериозно увеличение на посещаемостта през тази и следващата седмица подобна ще бъде съдбата му и в България. Добрата новина е, че родната публика продължава да подкрепя 3D-анимациите и въпреки че не е продължение на популярен хит “Турбо” (по подобие на скорошния “Тайната на горските пазители”) има реален шанс да набере повече скорост в следващите две седмици.

Огненият пръстенЕ
кшън-фантастиката “Огненият пръстен” застава на трето място в класацията със спечелени за изминалия уикенд 39 553 лева. От състоялата се преди около две седмици премиера филма на мексиканеца Гилермо дел Торо е натрупал общо 179 099 лева, което определено е скромен резултат за мащабен летен екшън, който се прожектира в триизмерен и IMAX формат. Въпреки значителния брой дискусии и силна реклама в интернет “Огненият пръстен” очевидно не е направил особено впечатление на голяма част от масовата публика и приходите както в България, така и в САЩ, са ясен показател за сравнително нисък зрителски интерес. Лентата на Гилермо дел Торо няма да бъде счетена за финансов провал в България, но приходите й са далеч по-скромни от тези на конкурентните продукции “Z-та световна война” (494 694 лева за две седмици) и “Самотният рейнджър” (282 240 лева за две седмици). До момента по света “Огненият пръстен” е натрупал 180 милиона долара при бюджет за снимки от малко над 200 милиона долара.

Белият дом: Под заплахаПремиерният екшън-трилър “Белият дом: Под заплаха” е на четвърта позиция със спечелени за изминалия уикенд 35 083 лева. Като към това се добавят и приходите от предпремиерните прожекции сумата се увеличава на 63 519 лева, което е слабо, но не и изненадващо постижение. Само преди няколко месеца по кината мина екшъна на Антоан Фукуа “Код: Олимп”, чиито сюжет също разказваше за нападение над дома на американския президент. Лентата на Фукуа стартира с далеч по-добри приходи (100 756 лева за първия уикенд) и очакванията бяха, че “Белият дом: Под заплаха” ще изпита затруднение в борбата за зрители именно защото публиката вече е гледала подобен филм само няколко месеца по-рано.

Тези очаквания са на път да се сбъднат и ако през тази седмица не бъде отбелязано по-сериозно увеличение на посещаемостта филма на Роланд Емерих (въпреки големия си бюджет и по-лъскави ефекти от тези в “Код: Олимп”) ще се нареди сред финансовите разочарования на лятото. В световен мащаб “Белият дом: Под заплаха” е спечелил до момента 92 милиона долара, при бюджет за снимки от над 150 милиона.

Самотният рейнджърСамотният рейнджър” заема пето място в класацията като за три седмици по кината е натрупал общо 379 377 лева. На фона на изключително слабите приходи в Щатите и в някои други европейски държави спечелената до момента сума в България е едно напълно задоволително постижение. Въпреки конкуренцията и факта, че е един от малкото скъпи летни филми, които не се прожектират в триизмерен формат, “Самотният рейнджър” намери своята публика и до момента над 50 хиляди зрители са гледали уестърна на големия екран. Ясно е, че няма да бъдат поставени рекорди в бокс офиса, но за представител на уестърн-жанра филма с Джони Деп се представя достойно в България и преди да бъде свален от екран ще успее да надмине границата от половин милион лева.

Z-та световна войнаПриключенският трилър на Марк Форстър “Z-та световна война” е на шеста позиция със спечелени за по-малко от един месец 696 400 лева. Освен, че изненада с доброто си представяне в целия свят триизмерния филм с Брад Пит се пребори на българска почва със силно рекламирания комиксов екшън “Човек от стомана”, за който се смяташе, че ще бъде едно от най-успешните заглавия на годината. “Z-та световна война” определено се представя по-добре от предварителните очаквания и въпреки че няма да надмине границата от един милион лева ще се нареди сред големите хитове на лято, 2013-та. До момента по света 3D-филма е натрупал близо половин милиард долара.

Нежна полицияНежна полиция” заема седмо място в класацията. За изминалите близо две седмици филма със Сандра Бълок и Мелиса Маккарти е спечелил общо 83 292 лева, което е очакван резултат за представител на комедийния жанр, който не бе предшестван от мащабна реклама и чиято премиера се състоя в разгара на летния сезон. Американската публика превърна “Нежна полиция” в един от изненадващите хитове на лятото, но съдбата на филма в България няма да бъде същата тъй като вниманието на зрителите е насочено към триизмерните анимации и скъпите екшън-продукции. На фона на конкуренцията е похвално, че режисираната от Пол Фейг лента все пак е привлякла в кината над 11 хиляди зрители, но като цяло бокс офис представянето й няма да бъде запомнено с нещо специално.

Зрителна измамаКриминалният “Зрителна измама” застава на осма позиция със спечелени за шест седмици 582 586 лева. Филмът на Луис Летериер пристигна без особени претенции в България, но публиката определено е харесала това, което е видяла и приходите до момента са напълно задоволителни за оригинално заглавие, което се прожектира единствено в традиционния двуизмерен формат.

Въпреки конкуренцията (в лицето на шестия “Бързи и яростни”) “Зрителна измама” стартира силно и спечеленото до момента нарежда филма сред най-успешните оригинални заглавия на годината. Общо по света филма с Морган Фрийман е натрупал 200 милиона долара.

БлясъкРежисираният от София Копола “Блясък” стартира българското си представяне от деветата позиция в класацията. За изминалия уикенд базирания на истински случай филм с Ема Уотсън и Лесли Ман е спечелил скромните 11 820 лева. Едва ли някой е смятал, че “Блясък” ще регистрира големи финансови постъпления и слабото представяне на филма до  момента е напълно очаквано.

Въпреки участието на познати на младата публика актьори “Блясък” няма да може да изпъкне на фона на големите триизмерни заглавия и подобно на тазгодишния “Купонджийки” (също филм за млади момчета и момичета, които извършват престъпления) по всяка вероятност ще отпадне бързо от киноафиша. Представянето на лентата в световен мащаб също е скромно и спечеленото до момента се равнява на едва 7 милиона долара.

Университет за таласъмиАнимационният “Университет за таласъми” застава на последното десето място като за пет седмици по родните кина е натрупал 667 968 лева. Конкурентната триизмерна анимация “Аз, проклетникът 2” попречи на лентата да натрупа още по-големи приходи през изминалите две седмици и границата от един милион лева със сигурност няма да бъде достигната (въпреки първоначалните очаквания).

Все пак “Университет за таласъми” се представи достойно в България (с над 78 хиляди зрители до момента) и ще намери място в класацията на успешните заглавия на 2013-та година. Продължението на “Таласъми ООД” се представя стабилно и в останалата част от света – общите международни приходи до момента се равняват на половин милиард долара.



Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

 
Cinefish.bg Cinefish.bg