Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Филми Авторското кино на 60-те в Одеон

Авторското кино на 60-те в Одеон
Cinefish.bg

Филми
Авторското кино на 60-те в Одеон

08.01.2010, 16:24  |   Видяна: 3343  |   синефиш.бг  |   ФИЛМ

До последен дъх
(A bout de souffle)
Франция, 1960, 89 мин.
реж. и сц. Жан-Люк Годар, по сюжет на Франсоа Трюфо, с Жан-Пол Белмондо, Джийн Сибърг, Жан-Люк Годар, Клод Шаброл, Франсоа Трюфо

Филмът-емблема на френската “нова вълна”.
“Анархизмът на Мишел Поакар, героят на Белмондо, е протест срещу света, който е побрал в себе си безизходицата. Това е един протест без цел и перспектива, породен от някаква вътрешна необходимост; една забравена и ненужна чистота, която не може да изяви себе си освен чрез брутален нихилизъм."  Ивайло Знеполски

09.01 (събота) - 19:00


Евангелието на Матея
(Il Vangelo secondo Matteo)
Италия/Франция, 1964, 138 мин.
реж. и сц. Пиер Паоло Пазолини по "Евангелие на Матей", с Енрике Ирасоки, Маргерита Карузо, Сузана Пазолини
СПЕЦИАЛНАТА НАГРАДА НА ЖУРИТО (ПОДЕЛЕНА С ХАМЛЕТ НА ГРИГОРИЙ КОЗИНЦЕВ), ВЕНЕЦИЯ, 1964

"Не съм правил нищо, което да отговаря повече на моята личност от "Евангелието", заради склонността ми да виждам винаги святото, митическото и епическото във всичко, дори и в най-простичките, ежедневни неща. Не исках да пресъздавам живота на Христос. Исках да направя историята на Христос плюс 2000 години християнска интерпретация…".
Пиер Паоло Пазолини

10.01 (неделя) - 17:00


Осем и половина
(Otto e mezzo)
Италия, 1962, 135 мин.
реж. Федерико Фелини, с Марчело Мастрояни, Клаудия Кардинале, Анук Еме
“ОСКАР” ЗА ЧУЖДОЕЗИЧЕН ФИЛМ, 1963

Този филм, считан за емблемата на Фелини, е жестока и възвишена изповед за безпокойствата и безпътиците на човека на изкуството. Авторско кино в чист вид.

08.01 (петък) - 18:30


Мълчанието
(Tystnaden)
Швеция, 1963, 95 мин.
реж. и сц. Ингмар Бергман, с Ингрид Тулин, Гунел Линдблом

“Пуританите от цял свят бяха възмутени от откровеността на “Мълчанието”. Видни моралисти го обявиха за порнография. Ватиканът го включи в списъка на забранените филми…Тук кризата на Бергмановите герои достига своя предел. Няма никаква надежда. Старите ценности: любов, семейство, съюзът против самотата, детето, познанието - са загубили своята стойност. Човек остава гол, сам срещу себе си.”
Ивайло Знеполски

“Бергман взема за мотив безсрамието, но не за да ни го покаже, а за да го изобличи. Да се каже, че дръзките сцени отвращават от плътта би било прекалено, но те отдалечават от нея. Плътта е мрачна, дори зловеща в “Мълчанието”.”
Клод Тирар

12.01 (вторник) - 18:30


Иваново детство
(Иваново детство)
СССР, 1962, 96 мин.
реж. Андрей Тарковски по разказа на В. Богомолов "Иван", с Коля Бурляев, Валентин Зубков, Евгений Жариков, Валентина Малявина, Андрей Михалков-Кончаловски
"ЗЛАТЕН ЛЪВ", Венеция, 1962

"Иваново детство"  открива за изкуството нови граници - трагедийните граници на войната  (дотогава бяхме гледали много филми, които изобразяваха героичната й страна). Той разкрива цялата трагична истина за това явление, като разказва трудната и горчива съдба на едно дете, но с такава логика и с такава силна изобразителност, която шокира, потриса съзнанието и пробужда ненавист срещу античовешката същност на войната. Режисьорът е избрал средствата на "поетичния филм" като ги съчетава с психологическата сложност, обикновено смятана за монопол на т.н. "прозаично" кино."Вера Найденова

09.01 (събота) -  17:00
14.01 (четвъртък) - 19:00



Любовта на русокосата
(Lasky jedne plavovlasky)
ЧССР, 1965, 88 мин.
реж. Милош Форман, с Хана Брейхова, Владимир Пухолт,
Йозеф Шебанек, Милава Йежикова
НАГРАДАТА НА СИДАЛК, Венеция, 1965
НАГРАДА НА IX МКФ, Лондон, 1965

"Като продължава откритията от първия си пълнометражен филм "Черен Петър", Форман увеличава международния си успех с тази горчиво-сладка комедия, в която всичките му /с изключение на двама/ актьори са аматьори, режисирани по метода на импровизацията."
Мишел Шион

"Привидната простота на този филм всъщност говори за изключително майсторство: Форман наблюдава дребните човешки въжделения много точно и "заема" стила на документалното кино за да извае с леки щрихи едно комично късче от живота …"
"Time"

08.01 (петък) - 17:00
12.01 (вторник) - 17:00



Волният ездач
(Easy Rider)
САЩ, 1969, 94 мин.
реж. Денис Хопър, с Питър Фонда, Денис Хопър, Джак Никълсън
Култов филм за американските митове. Ролята, с която Никълсън става звезда.

11.01 (понеделник) -  17:00




Нощта
(La notte)
Италия, 1961, 115 мин.
реж. Микеланджело Антониони, с Марчело Мастрояни, Жана Моро, Моника Вити
“ЗЛАТНА МЕЧКА”,  Берлин, 1961

Вторият филм от знаменитата трилогия на Антониони за отчуждението  (първият е “Приключението”, а третият  - “Затъмнението”) третира проблемите на общуването в двойката, самотата и разкъсаните връзки.

11.01 (понеделник) - 19:00


Голият остров
/Hadaka no shima/
Япония, 1961, 97 мин.
реж. и сц. Кането Шиндо, с Нобуко Отова, Таиджи Тонояма, Шинджи Танака
ГОЛАМАТА НАГРАДА, Москва, 1961

"Със собствените си  очи виждах изтощителния труд  на родителите си. Никога няма да забравя как майка ми носеше тежките стомни вода на раменете си. До деня на своята смърт тя не каза дума за ужасната си работа, за мълчаливата си борба с природата. Това мълчание много ме безпокоеше, затова реших да съчиня драма без диалог. Избегнах речта не за ефект, а за да оставя изображението само да говори." Кането Шиндо

"Голият остров" е безсловесен филм, в който не се проговаря нито една дума. Това е хипертрофирана форма на отчуждение - съзнателно и пределно артистично подчертана."
Неделчо Милев

10.01 (неделя) - 19:30

Още новини:
София Филм Фест за учащи продължава
Георги Калоянчев на 85 години
Джерард Бътлър няма да влиза в затвора
"Арабският свят на фокус" в Дома на киното
Успехи на българското кино в края на първото десетилетие на 21 век
Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

 
Cinefish.bg Cinefish.bg