Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Филми Аватар - всичко за филма

Аватар - всичко за филма
Премиера в България: 17.12.2009
Cinefish.bg

Филми
Аватар - всичко за филма

12.12.2009, 15:54  |   Видяна: 16672  |   синефиш.бг  |   ФИЛМ
АВАТАР ни пренася в невъобразимо живописен свят, в който един новодошъл землянин се впуска в приключение, борейки се да спаси извънземния свят, който започва да нарича дом.  Идеята за филма се заражда у носителят на Оскар® режисьор на „Титаник”, Джеймс Камерън преди 15 години, когато средствата за осъществяването й все още не съществували. Сега след четири години продукция, игралният филм със специални ефекти от ново поколение, представя поглъщащо кинематографично преживяване от нов вид.
    Филмът представя непознат свят през погледа на прикования към инвалидна количка, бивш морски пехотинец Джейк Съли. Въпреки болното си тяло, Джейк продължава да е войн по душа. Той е вербуван за далечна мисия, да пътува до отдалечената на светлинни години планета Пандора, на която корпоративна организация добива рядък минерал, ключ към разрешаването на енергийната криза на Земята. Тъй като атмосферата на Пандора е силно токсична, е създадена Програма
АВАТАР, чрез която човешкото съзнание се прикрепя към управлявано от разстояние биологично тяло, способно да живее в смъртоносната среда. „Аватарите” са генетично създадени хибриди на човешка  ДНК и ДНК на жителите на Пандора – Нави.
    Прероден в новото си тяло, Джейк може да ходи отново. Той има за задача да се внедри в Нави, които са основното препятствие пред добиването на безценната руда. Красивата Нави женска спасява живота на Джейк и това променя всичко. Той е приет от нейния клан и се учи да стане един тях като преминава през множество изпитания и приключения. Със задълбочаването на връзката на Джейк с неохотната му наставница Нейтири, той започва да уважава начина на живот на Нави и става един от тях. Скоро той се изправя пред най-голямото изпитание, когато се налага да ги поведе в епична битка, която ще реши съдбата на целия свят.

НАЧАЛОТО

АВАТАР е най-голямото филмово предизвикателство, пред което съм се изправял” , споделя режисьора
Джеймс Камерън. Това признание идва от човека, създал филмови шедьоври като „Титаник”, „Терминатор”, „Терминатор2: Денят на страшния съд”, „Истински лъжи” и „Бездната”.
    В образа на главния герой в АВАТАР Джейк Съли може да се въплъти всеки, който неочаквано се превръща в герой под натиска на обстоятелствата след цивилизационния сблъсък между корпорацията от Земята, решена да „разработи” Пандора и    местните Нави. Джейк е бивш морски пехотинец, който поставя дълга  и честа над всичко, но е принуден да избира между вътрешното си чувство за чест в защита на правдата и дълга към онези, изпратили го на мисията.
    „Исках да създам познат вид приключение в непозната среда.”, обяснява Камерън, „с класическата история за новодошлия на чужда земя, сблъскал се с културата на извънземна планета. Историята е класическа по замисъл, но предлага много неочаквани обрати на публиката. Мечтаех да създам филм като този, пресъздаващ нов опасен и красив свят, от детските си години, когато четях фантастични романи и рисувах извънземни в часовете по математика. АВАТАР бе моята възможност за това.”

КЪДЕ И КОГА



Действието в АВАТАР се развива на Пандора, луна с подобна на земната среда, която се върти в орбитата на Полифемус, гигантска планета от газ, намираща се в съзвездието Алфа Кентавър А. Отдалечена на 4.4 светлинни години, Алфа Кентавър е най-близкият звезден съсед на Земята. След като става известно, че тя е богата на редкия минерал Ънобтаниум започва надпревара за добиването му. Ънобтаниумът не се намира в слънчевата система, но се оказва ключът към разрешаването на земната енергийна криза през двадесет и втори век. Така Администрацията за развитие на ресурсите (АРР) харчи милиарди долари за да го добива в далечния свят. Историята се развива през 2154, три десетилетия след основаването на първата миньорска колония на Пандора. Нахлуването на земляните в територията на местните Нави, тласка двата вида към война. В следствие на съдбовен обрат, след гибелта на брата му близнак, Джейк е пратен в средата на тази напрегната ситуация. Той отива на Пандора, за да е най-новият водач в програмата „Аватар” в опит да се създаде мост на доверие към Нави чрез генетично моделирани тела, подобни по форма на извънземните гиганти. Джейк е избран от полковник Майлс Куарич, отговарящ за сигурността в земната колония, да се внедри в местния клан и да открие начин да ги контролира и победи. Куарич е командващ на Секопс, частно охранително подразделение, което защитава „Адската порта” от свирепите хищници, населяващи Пандора и не по-малко яростните Нави. Те са разпасана, но добре оборудвана армия от наемници, разполагаща с летателни апарати и ППП-бойни костюми.
    Джейк става „грешният човек” в тази взривоопасна ситуация. Когато се озовава между Нави и частите на АРР, решени да унищожат хилядолетния им дом, Джейк започва да действа и адът се отприщва.

КАК СА ГО НАПРАВИЛИ



Камерън не е искал да използва грим при създаването на извънземните видове. Човекоподобните извънземни са играят от актьори в продължение на десетилетия, още от 50-те и през времето на „Стар Трек”. Всеки метод за слагане на гума върху лицата на актьорите е изпробван до момента и има своите ограничения. Размерът и разстоянието между очите не може да бъде променен, както и пропорциите на тялото и размерът на човешкото тяло като цяло. Гумените приложения ограничават изпълнението на актьорите, защото представляват бариера между тях и обектива.
       С метода на заснемане на изпълнението се преодоляват всички тези недостатъци. Въпреки че компютърно създадените герои в АВАТАР наподобяват актьорите, които ги играят, пропорциите им са коренно различни. Диаметърът на очите на Нави е два пъти по-голям от човешкия и между очното разстояние е значително по-голямо. Нави са по-високи и жилести от хората, с по-дълги вратове и костната им и мускулна структура е доста по-различна, като най-очевидни са три пръстите им ръце. Като компютърно създадените образи, Нави и аватарите могат да бъдат значително по-големи от хората. Кожата им може да бъде полупрозрачна, която да е със свойствата на истинската кожа, при която пигментацията не прикрива червенината на кръвоносните съдове. Умелото пресъздаване на всички тези детайли позволява на съществата да изглеждат като истински.
    Въпреки бързото развитие на  компютърните технологии през 1995, те все още не са достатъчни за да задоволят нуждите на АВАТАР и проектът е замразен. Когато проектът е възобновен през 2005, необходимите технологии са в процес на разработка. Все още имало притеснения, че образите ще страдат от ефекта на ранни „мъртвите очи”, наблюдаван при някои ранни филми. Екипът на Камерън полага още по-големи усилия за осигури реалистичността на образите. За тази цел те разработват нова система - „пресъздаване на лицевото движение чрез заснемане”, в която използват специални камери, закрепени за главите на актьорите, които улавят и най-малките нюанси в израженията им. Вместо маркери за улавяне на движението, закрепени върху лицата  им, актьорите носят специално приспособление, наподобяващо каска за американски футбол с вграден малка камера. Камерата, насочена към лицето на актьора улавя и най-малкото движение на лицевите мускули с невиждана до сега прецизност. Едно от най-важните преимущества е възможността камерата да улавя движението на очите, което не е било възможно с предишните методи. Методът е използван и при заснемането на каскади и сцени с въздушен бой между летателни апарати и летящи същества. Революционното оборудване е използвано не само при пресъздаването на емоциите на образите, но и при зрелищните сцени във филма.
    Друго нововъведение, създадено за АВАТАР е „виртуалната камера”, която позволява на Камерън да заснема сцени в компютърно генерирания свят, сякаш е на снимачна площадка в Холивуд. През тази камера режисьорът вижда не Зоуи Салдана, а триметровият синьокож образ Нейтири. Вместо Сам Уорингтън и Сигърни Уивър вижда гигантските им сини аватари с големи златисти очи. И вместо сиво пространство, вижда гъстите дъждовни гори на Пандора или колонията „Портите на ада”.
    След като отработва детайлите при заснемането на актьорската игра, следващата стъпка на Камерън да си осигури помощта на награденото с Оскар студио на Питър Джаксън WETA Digital. Героите като Ам Гъл и Кинг Конг, дело на студиото, дават увереност на режисьора, че ще успее да вдъхне живот на героите си Нави. Задачата на аниматорите от WETA Digital е да въплатят сто процента от изпълнението на актьорите в техните аватари. Това изисква изключително точен запис на сцените и едногодишна усърдна работа от страна на актьорите да придадат на образите абсолютно същите мимики, като на актьорите, които ги изпълняват.  

АНИМАЦИЯ ЛИ Е?



Ако попитате аниматорите от WETA, ще ви отговорят, че аватарите и Нави са анимирани. Ако попитате Джим Камерън, ще ви отговори, че героите са представени от живи актьори. Истината е, че и двете страни са прави. Изискват се страхотни умения, за да се пресъздадат образите така, както ги изпълняват актьорите. Заедно с това усилията на аниматорите са съсредоточен в това, да предадат ни повече, ни по-малко играта на Сам, Зоуи и Сигърни. Разбира се аниматорите добавят малко от себе си при движението на опашките и ушите, което актьорите не могат сами.
    Салдана тренира в продължение на месеци, за да може да пресъздаде естествената атлетична грация на Нейтири. Освен нюансите на израженията й, се заснема и всяко движение на тялото й. Камерън работи с актьорите повече от година. Едва след като получават първите завършени сцени от WETA, виждат резултата от работата си и колко революционен ще бъде филмът.
    В АВАТАР фото реалистичните герои са поставени в свят, кой също е изцяло компютърно създаден. Всяко растение, камък или дърво е създадено от WETA. Значителният успех на WETA се състои в това, че създават един извънземен свят и в най-дребните детайли, който изглежда изключително естествен. В работата на WETA се обработват повече от един петабайт (хиляда терабайта) цифрови данни при създаването на компютърно генерираните герои, растенията, животните, насекомите, скалите, планините и облаците. За сравнение – в „Титаник”, количеството данни, натрупано по време на създаването и потапянето на кораба и пасажерите му е 2 терабайта, около 1/500-на от тези в АВАТАР.
    Като добавка към цялата му технологична сложност, АВАТАР е направен в стереоскопично 3D. Не само на аниматорите се налага да работят в 3D при създаването на компютърно генерираните сцени, заснетото на живо също трябва да е в   3D-формат. За целта е използвана „фюжън” система за заснемане, съвместна разработка на Камерън и Винс Пейс.
   
АВАТАР, заради множеството технологии, разработени за него, е най-голямото предизвикателство за Камерън до момента. Необходими са осемнадесет месеца разработване на системата за заснемане преди да започнат снимките с актьорите.

АКТЬОРИТЕ, ГЕРОИТЕ И ТЯХНОТО ИЗГРАЖДАНЕ



АВАТАР пресъздава приключението на Джейк Съли, ранен бивш морски пехотинец, прикован в инвалидна количка, който благодарение на храбростта си и предопределената му съдба открива един свят, чието съществуване дори не е подозирал. Когато Джейк е избран да замине за луната Пандора и да се изправи пред огромно предизвикателство, той не се колебае. Той е нает за мисията от  (АРР) да замести брата си близнак, млад учен, който се е подготвял за мисията, но е загинал точно преди заминаването. Джейк не е учен, но неговото ДНК го прави изключително подходящ, след като ДНК-то на брат му е комбинирано с това на местен Нави, за да бъде създаден хибрид или аватар. Сега единствено Джейк е в състояние да управлява чрез телепатия това, което някога е било аватара на брат му. Чрез аватара си, Джейк придобива нов цел и предизвикателства, впуска се в приключение, което ще го отведе до предела на възможностите му и отвъд него.
    Джейк е богат и многостранен герой, съчетаващ в себе си рядка комбинация от страст, сила и опит от улицата. Това е роля, която изисква много от актьора. След проучване в Европа и САЩ, Симкин, кастинг директора на продукцията, открива правилния кандидат в Австралия, в лицето на Сам Уорингтън.
    Първата среща на Джейк с обитателите на Пандора е съдбоносна. Докато изследва дъждовните гори на луната, Джейк е нападнат от най-смъртоносните й обитатели. Изправен пред смъртна опасност, той е спасен от безстрашна и красива жена ловец от местния клан Оматикайа. Срещата им е изпълнена с противоречиви чувства. Между тях се установява връзка, каквато никой от двамата не е очаквал.
    Първоначалното впечатление на Нейтири от Джейк не е добро. В действителност тя се държи надменно. Дори и като аватар, Джейк е представител на хората и разрушителния им манталитет, застрашаващ съществуването на Нави. За да спаси Джейк, тя трябва да убие змиевълци, неразделна част от екосистемата на планетата, с която Нави имат силна връзка. „Нейтири, както и народа й не разбират хората и тяхната жестокост”, казва Зоуи Салдана. Инстинктивната дарба на Нейтири и позволява да види отвъд външната недодяланост на Джейк и да открие в него нещо, което я привлича.
    Подготовката на Салдана за ролята включва обучение по езда, бойни изкуства и стрелба с лък. Част от тази подготовка е и пътуването до Хавай, чиято природа в най-голяма степен може да замести средата на Пандора. Посещението се оказва изключително полезно, когато тя, както и останалите актьори, застават пред екрана за първоначално заснемане на играта на героите и трябва да пресъздадат действието, сякаш са влагата, растителността и калта на Пандора.   
    В новия живот на Джейк на Пандора се намесва и друга жена, учен управляващ програмата Аватар. Грейс е ботаник, който живее на Пандора от петнадесет години. Времето й на планетата преминава в изучаване на местното био- разнообразие на терен като аватар и научна работа в базата „Адска порта”. „Грейс опитва да изгради мост на доверие към местните Нави, но непрекъснато е саботирана от войниците от базата.”, разказва Сигърни Уивър, която изпълнява ролята. „Грейс обича Пандора и Нави с цялото си сърце и се надява да успее да ги предпази от индустриалната сила на Земята.” Грейс не е очарована от пристигането на Джейк и включването му в програмата. Тя го смята за зле подготвен и неквалифициран, за да се включи в елитния научен екип. Грейс има шанса да промени мнението си за Джейк, който я впечатлява с покълналата му обич и уважение към Нави.
    Полковник Майлс Куарич далеч няма за цел да печели сърцата на Нави. Той отговаря за сигурността на земната база на Пандора и мисията му е да съдейства за изпълнението на плана на (АРР)  да експлоатира Пандора. Той презира програмата „Аватар”, която противоречи на мисията му да защитава хората на Пандора.
    Труди Чакон е друг способен представител на човешката раса на Пандора. Тя е пилот, който превозва от и до базата хора и аватари из пустошта. За  разлика от Куарич, Труди е спокойна и определено се различава от останалите войници в базата. Норм Спелмън е още един учен/аватар. Той е „златното момче” на програмата, преминал през пет годишна подготовка, преди да замине за Пандора. Статуса му се променя след пристигането на Джейк. В действителност идването на Джейк предлага едно драматично приключение на Норм.
Паркър Селфридж държи под око „Адската порта” и учените. Като администратор на базата, той е съсредоточен върху успешния край на операцията на (АРР) на Пандора.
Джовани Рибизи споделя за героя си: „Той е хладнокръвен и безмилостен в преследването на целите си. Той е администратор, но се възприема повече като управител или корпоративен президент.”
Другите по-важните роли в АВАТАР се изпълняват от Си Си Ейч Поундър като матриархът на Нави, Мо’ат, чието управление и достойнство печелят уважението на народа й; Уес Стъди като водачът на клана Нави, Ейтукан, който се грижи за клана и го предпазва от беди; Лаз Алонсо като Тсу’тей, най-способният ловец на клана, който непрекъснато предизвиква Джейк; Дайлийп Рао като д-р Макс Пател, учен от програмата Аватар; и Мат Джералд като ефрейтор Лайл Уайнфлиит, жесток войник от Секопс, който олицетворява човешкото презрение към Нави.
    Както много други неща в АВАТАР, езикът на Нави съчетава за зрителя оригиналното с познатото.  Формър, професор от Калифорнийския   университет, обяснява: „Нави имат подобни на човешките говорни ограничения, които позволяват на изследователите аватари да се научат да говорят езика им.” На подготвителния етап, Камерън задава на Фромър типовете звуци, които смята да използва за езика Нави. Тази комплексна работа завършва със създаването на речник от повече от хиляда думи, както и граматична структура и правила, които актьорите трябва да научат.

СЪЗДАВАНЕТО НА ПАНДОРА



Всичко, което минава пред камерата в АВАТАР е създадено от нула. Дизайнерите на АВАТАР създават не една а цели две култури – високо технологичната човешка колония с всичките й превозни средства и оръжия и обществото Нави.
Едно от изумителните неща в Пандора е неврологичната мрежа, свързваща всички растения и животни на планетата. Подобно на човешката нервна система, тази мрежа позволява живота на Пандора да съществува като единна система. Центърът на тази мрежа, сърцето и мозъкът на луната, е голямо древно дърво, център и източник на мъдрост за Нави. Това „Дърво на душите” се намира в центъра на най-силното магнитно поле на Пандора. Преди много ери невидимото поле оформя необичайни геологически формирования, арки, образуващи каменни дъги над дълбокия кратер, в чиито център расте „Дървото на душите”.
Тази невероятна природа е населена с безброй същества дело на екипа на Невил Пейдж и Стан Уинстън Студиос. Най-страховитото от всички същества на Пандора е Танатор, който „може да изяде тиранозавър, заедно с Пришълеца за десерт”. После се нареждат змие-вълците, които са „без козина, с блестяща кожа, която стърчи извън тялото като броня”. Крилатите създания „Банши” имат голяма роля в приключенията на Джейк. Той трябва да обуздае и язди банши, за да бъде приет като равноправен член в клана на Нави. Елено-конете, както предполага името им наподобяват земните коне, но са поукрасени от Стан Уинстън Студио, така че да приличат на „шестоног клайдсдейл с антени”. Сред животинското разнообразие на Пандора се нареждат: елено-подобният хексапед; чукоглавият титанодер, подобно на носорог тревопасно с лош нрав и глава с форма на чук; леоноптериксът, най-големият летящ хищник, с окраска на черни и жълти ивици и размах на крилете 24 метра. Нарични от Нави „атокирини”, медузо подобните горски духчета, носещи се из нощния въздух, са всъщност семената на Утрая Мокри „Дървото на гласовете” и затова важна част от душата на дъждовната гора. Това е и причината Нейтири да изтълкува като важен знак това, че те кацат върху Джейк.
    Носителят на Оскар® Ричард Тайлър, заедно с неговия екип създават оръжията на Нави и тежко въоръжените войници на АРР, докато Тай Рубен Елингсън е автор на повечето от военните машини.
    ППП (АМР)-Костюмът („Платформа за повишаване на подвижността”) увеличават мобилността на човека, който го управлява. ППП-костюмите и войниците в тях се придвижват на най-смъртоносната транспортна машина на АРР – Ц-21, боен кораб „Дракон”. Не по-малко разрушителен е АТ-99 „Скорпион” е много маневрен щурмови летателен апарат, който може да излита и да се приземява вертикално. Най-голямата летателна машина в АВАТАР е „Венчър стар”, междузвезден кораб, транспортиращ персона, включително Джейк до Пандора.
Въпреки че се движи с седем десети от скоростта на светлината, пътуването до Пандора отнема почти шест години, през които пътниците са в криогенен сън. За да слязат на повърхността от орбита, ново пристигащите се качват на „Валкирия”, наподобяваща далечно космическа совалка.   

ЗАСНЕМАНЕТО НА ЖИВО

Работата на директора на фотографията Мауро Фиоре е съсредоточена върху създаването на мърлявия вид на индустриалния комплекс в „Адската порта” . Повечето от сцените на живо в АВАТАР са заснети в Уелингтън, Нова Зеландия, където са издигнати огромни декори. Това начинание се оказва невероятно по размер. Наети са повече от 150 подизпълнители, които да изградят декора. Декорите изобразяват „свързващата зала”, където се намира подобната на саркофаг машина, която пренася човешкото съзнание в телата на аватарите; био-лабораторията, където се съхраняват аватарите; операционния център, нервният център на „Адската порта” и военната зона, съхраняваща ППП-костюмите и летателните апарати.
    С АВАТАР, Камерън създава истински поглъщащо изживяване, което ще накара публиката да се чувства сякаш е редом с героите в тяхното приключение.
Докато работи по филма, Камерън заедно с партньора си Винс Пейс развива нова дигитална 3-D система, основана на технологиите на Sony и Fujinon HD.

АКТЬОРИТЕ

САМ УОРТИНГТЪН (Джейк Съли) е завършил престижният Национален Институт по драматично изкуство в Сидни през 1998. Преди да бъде избран за АВАТАР, Уортингтън играе малки роли в няколко международни продукции като „Войната на Харт” (“Hart’s War”), „Великото спасение” (“The Great Raid”), „Руж” (“Rogue”). Уортингтън играе и в „Терминатор: Спасение” в ролята на Маркъс Райт.

ЗОУИ САЛДАНА (Нейтири) е изгряваща звезда в Холивуд. Салдана е известна с ролята си като Ева в „Треска за шоу” (“Center Stage”), както и с представянето си във филмите: „Точен прицел” (“Vantage Point”) „Небеса” (“Haven”) „Познай кой” (“Guess Who”) „Карибски пирати: Проклятието на черната перла” (“Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl”) „Терминалът” (“The Terminal”) и др.

СИГЪРНИ УИВЪР (д-р Грейс Аугустин) е изиграла множество незабравими роли, както драматични, така и комични, от Елън Рипли в „Пришълецът”до Даян Фоси в „Горили в мъглата”. Други филми с нейно участие са: „Работещо момиче” (“Working Girl”), „Ловци на духове II” (“Ghostbusters II”), „1492”, „Селото” („The Village”), „Точен прицел” (“Vantage Point”) и много други.

СТИВЪН ЛАНГ (Полковник Майлс Куарич ) Тази година е изключителна за Ланг. Освен ролята си в АВАТАР, той играе специален агент Чарлз Уинстед във филма на Майкъл Ман „Обществени врагове” (“Public Enemies”) както и Генерал Хопгуд в “The Men Who Stare at Goats”. Сред филмите, в които се е снимал се нареждат: „Богове и генерали” (“Gods and Generals”), „Тумбстоун” (“Tombstone”), „Гетисбърг” (“Gettysburg”) и др.
МИШЕЛ РОДРИГЕЗ (Труди Чакон) Последните й роли са в „Бързи и яростни” “Fast & Furious” и „Битка в Сиатъл” (“Battle in Seattle”). Сред филмовите й участия се нареждат роли в: „Заразно зло” (“Resident Evil”), „Специален отряд” (“S.W.A.T.”), „Контрол” (“Control”).  През 2005 се снима в телевизионния сериал „Изгубени”.

ДЖОВАНИ РИБИЗИ (Картър Селфридж) Последно се снима във филма на Майкъл Ман „Обществени врагове”.  Предстои да излезе независимата продукция с негово участие “The Rum Diary”. Сред най-известните филми, в които участва се нареждат: „Спасяването на редник Райън” (“Saving Private Ryan”), „Изгубени в превода” (“Lost in Translation”), ”Студената планина” (“Cold Mountain”) , „Изгубената магистрала” (“Lost Highway”) „Да изчезнеш за шейсет секунди” (“Gone in Sixty Seconds”).  

ДЖОЕЛ ДЕЙВИД МУР (Норм) Кариерата му започва с ролята на Оуен във филма „Големи топки” (“Dodgeball: A True Underdog Story”).  Скоро след това се снима в „Поверително от училището по изкуства” (“Art School Confidential”) и „Момчето на баба” (“Grandma’s Boy”).

СИ СИ ЕЙЧ ПАУНДЪР (Мо’ат) играе главна роля в новия сериал на Фокс „Братя” (“Brothers”). Последните филми с нейно участие са: „Сиракът” (“Orphan”),  „Най-добрата детективска агенция за жени” (“The No. 1 Ladies Detective Agency”) (за която получи четвъртата си номинация за награда Еми) и „Дъжд” (“Rain”).

УЕС СТУДИ (Ейтукан) е ветеран от Виетнам, скулптор, музикант, чистокръвен Чероки и легендарен актьор. Известен е с ролите си в „Танцуващия с вълци” (“Dances with Wolves”), „Последният Мохикан” (“The Last of the Mohicans”) и „Жега” (“Heat”).

ЛАЗ АЛОНЦО (Тсу’Тей) Той играе ролята на злодея в „Бързи и яростни” (“Fast & Furious”), а също и главна роля във филма на Спайк Лий „Чудото при Света Ана” (“Miracle at St. Anna.”).

СЪЗДАТЕЛИТЕ НА ФИЛМА

ДЖЕЙМС КАМЕРЪН (Режисьор, сценарист, продуцент) През 1983 пише сценариите на „Рамбо: Първа кръв част 2”, „Пришълци” (“Aliens”), „Терминатор”, който по-късно режисира и влиза в класацията на „Тайм” за десетте най-добри филма на годината. През годините на кариерата си Камерън режисира „Пришълци” (“Aliens”) (1986), продуцира и режисира „Терминатор 2: Денят на страшния съд” (1991), „Истински лъжи” (“True Lies”) (1994) и „Титаник” (1997). Продуцент е и на „Критична точка” (“Point Break”) (1991),  „Странни дни” (“Strange Days”) (1994) и „Соларис” (“Solaris”) (2003).

ДЖОН ЛАНДАУ (Продуцент) Като част от Lightstorm Entertainment, Inc., Ландау продуцира такив филми като: „Титаник” и „Соларис”. В началото на 90-те е бил вице президент игрална продукция в Twentieth Century Fox.

МАУРО ФИОРЕ (Оператор) Той снима продукцията на Питър Бърг „Кралството” (“The Kingdom”) и „Островът” (“The Island”) на Майкъл Бей, както и „Димящи аса” (“Smokin’ Aces.”). Той работи заедно с Антъни Фукуа в филмите „Тренировъчен ден” (“Training Day”) и „Плачът на слънцето” (“Tears of the Sun”).

РИК КАРТЪР (Дизайнер продукция) Той е в бранша повече от 25 години. Работи със Стивън Спилбърг във филмите „Война на световете” (“War of the Worlds”), „Мюнхен” (“Munich”), „Изкуствен интелект” (“Artificial Intelligence: A.I.”), „Джурасик парк” (“Jurassic Park”), „Изгубеният свят: Джурасик парк” (“The Lost World: Jurassic Park,”). Картър работи за Робърт Земекис в „Полярен експрес” (“Polar Express”), „Прозрачно минало” (“What Lies Beneath”), „Смъртта й отива” (“Death Becomes Her”), „Горест Гъмп”, „Завръщане в бъдещето”, част II и част III.

ДЖО ЛЕТЕРИ ( Специални ефекти) Има в кариерата си три спечелени Оскар®-а за работата си по последните два филма от трилогията „Властелинът на пръстените” и „Кинг Конг”. Печели номинация за „Аз, роботът”.

ДЖЕЙМС ХОРНЪР (Музика) Последните му ангажименти включват „Хрониките на Спайдъруик”  и „Апокалипто”. Той е един от най-известните в момента композитори на филмова музика. Хорнър е награден с две награди  Оскар® и две „Златен глобус” за „Титаник”. Преди е номиниран с Оскар®  музиката във филмите „Прекрасен ум”, „Смело сърце”, „Поле на мечти”, „Аполо 13”

МАЙЕС РУБЕО (Дизайнер костюми) Тя е дизайнер на костюмите в „Апокалипто” и „Слънчевият щат” (“Sunshine State”), както и в много други продукции.

ДЕБОРА СКОТ (Дизайнер костюми) Тя получава награда Оскар® за работата си в продукцията на Камерън „Титаник” през 1998. Скот работи с Майкъл Бей в „Трансформърс”, „Островът” (“The Island”), „Лоши момчета II” и „Специален доклад”.
Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

 
Cinefish.bg Cinefish.bg