Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Бокс офис Анимацията “Спонджбоб: Гъба на сухо” e новият лидер в родната бокс офис класация

Анимацията “Спонджбоб: Гъба на сухо” e новият лидер в родната бокс офис класация
Анимацията “Спонджбоб: Гъба на сухо” e новият лидер в родната бокс офис класация
Cinefish.bg

Бокс офис
Анимацията “Спонджбоб: Гъба на сухо” e новият лидер в родната бокс офис класация

25.02.2015, 09:50  |   Видяна: 1623  |   синефиш.бг  |   БОКС ОФИС
Триизмерната анимация “Спонджбоб: Гъба на сухо” детронира “Петдесет нюанса сиво” от лидерската позиция в родния бокс офис и остави зад гърба си три нови филмови заглавия. Потвърждавайки за пореден път силния афинитет на българската публика към скъпите 3D-анимации, “Гъба на сухо” успя да привлече за изминалия уикенд (20-22 февруари) 21 057 зрители и дебютира на първо място в класацията. За същия период от време лентата на Пол Тибит е вкарала в касите на кината 185 544 лева – задоволителен старт за анимирано заглавие, който е ясен показател, че границата от половин милион лева ще бъде достигната.

Спонджбоб: Гъба на сухо (2015)Дебютът на “Спонджбоб: Гъба на сухо” е по-добър от този на “Мистър Пибоди и Шърман” (151 710 лева) и дори надминава стартовото постижение на втория “Аз, проклетникът” (170 644 лева). Като основни фактори за досегашното представяне на филма могат да бъдат изтъкнати добрата предварителна реклама, по-скъпите цени за триизмерни прожекции и разбира се популярността на главния герой Спонджбоб сред младата публика.

Гъба на сухо” няма да се превърне в хит от ранга на “Замръзналото кралство 3D”, но имайки предвид стабилния стартов уикенд цялостното представяне на филма без съмнение ще бъде счетено за успешно. До момента по света анимацията на Парамаунт Пикчърс е натрупала 202 245 516 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от около 150 милиона долара.

 Петдесет нюанса сиво филмЛидерът от изминалата седмица “Петдесет нюанса сиво” сега застава на второ място в класацията. За уикенда (20-22 февруари) филма на Саманта Джонсън е спечелил 180 611 лева, а общите приходи от състоялата се преди десет дни родна премиера се равняват на впечатляващите 1 102 520 лева. Както Cinefish прогнозира миналата сряда, “Петдесет нюанса сиво” бе споходен от сериозен спад в посещаемостта в дните след първия си уикенд (в случая от цели 69 процента), но това разбира се не омаловажава досегашното постижение на еротичната драма.

За по-малко от две седмици “Петдесет нюанса сиво” е вкарал в киносалоните 138 341 зрители и е само въпрос на време преди филма да премине границата от 1.5 милиона лева. Световните приходи на драмата се равняват на 405 126 693 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от близо 100 милиона.

Третата позиция е заета от силно дискутираната българска лента “Дякон Левски”. За първия си уикенд по екраните (20-22 февруари) филма на Максим Генчев е спечелил общо 135 647 лева, а заедно с предпремиерните прожекции сумата се увеличава на 169 417 лева – определено задоволителен старт за заглавие, което в дните преди премиерата си бе съпътствано от много противоречия и медийни дискусии. Любопитно е да се отбележи, че “Дякон Левски” дебютира с по-добри резултати от тези на българските ленти “Живи легенди” (110 997 лева), “Чужденецът” (53 839 лева) и “Операция - Шменти капели” (76 767 лева). Дискусиите около лентата за видния българин продължават и това със сигурност ще спомогне за привличането на още любопитни зрители в киносалоните.

Дякон Левски” има реалния шанс да се превърне в най-касовото българско заглавие на 2015-та година и по всичко изглежда, че крайните приходи на филма ще надвишават сумата от половин милион лева.

Kingsman: Тайните служби (2015)Премиерната лента на Матю Вон “Kingsman: Тайните служби” е на четвърто място, като за изминалия уикенд тя е натрупала приходи от 118 051 лева. Като към това се добави и спечеленото от предварителните прожекции сумата се увеличава на 194 860 лева – напълно приличен старт за нетриизмерна продукция с по-високо възрастово ограничение, която не е част от вече изградена филмова поредица. “Kingsman” стартира с далеч по-добри приходи от тези на предишните два режисьорски проекта на Матю Вон – “Шут в г*за” (19 025 лева) и “Х-Мен: Първа Вълна” (47 135 лева).

През изминалите две седмици рекламата и интереса към “Kingsman” се увеличиха значително и това определено помогна на лентата в борбата й за зрителското внимание. Филмът ще продължи да вкарва приличен брой зрители поне още две седмици и въпреки липсата на по-скъпи триизмерни прожекции границата от половин милион лева ще бъде достигната. От премиерата си досега, “Kingsman” е натрупал в световен мащаб 154 691 241 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от около 130 милиона долара.

Пътят на Юпитер (2015)Сай-фай епоса с Чанинг Тейтъм “Пътят на Юпитер” застава на пета позиция, със спечелени за близо три седмици 644 922 лева – представяне, което превръща филма в най-касовото заглавие на дуото Уашовски в България (надминаващо постиженията на трите “Матрици”, “Speed Racer” и “Облакът атлас”). “Пътят на Юпитер” е от типа заглавия, които са най-предпочитани от българската публика, и до една седмица и половина филма ще може да се похвали с приходи от над 700 хиляди лева.

Въпреки доброто си представяне в България високобюджетният екшън не оправда очакванията по отношение на международния бокс офис. До момента световните му приходи се равняват на разочароващите за подобен скъп проект 114 262 296 долара (при бюджет за снимки и международна реклама от над 230 милиона долара).

Героичната шесторка (2014)Героичната шесторка” заема шесто място в класацията. За изминалите пет седмици от премиерата си наградения с “Оскар” анимационен филм е вкарал в касите на кината 548 861 лева. Въпреки че няма шанс да подобри постижението на скорошния “Пингвините от Мадагаскар” (c приходи от над един милион лева) “Героичната шесторка” се представя задоволително за оригинална анимация, чиято българска премиера “закъсня” с няколко месеца. Световните приходи на анимацията на Уолт Дисни се равняват на 546 212 093 долара, при общ бюджет от 225 милиона долара.

Седмият син (2014)Фентъзито на Сергей Бодров “Седмият син” е на седма позиция, със спечелени за седем седмици по кината 830 419 лева.

За изминалия уикенд филмът отбелязва увеличение в посещаемостта от 53 процента, което имайки предвид конкуренцията и изминалото време от премиерата съвсем не е за подценяване. В крайна сметка границата от един милион лева няма да бъде достигната, но това не е от голямо значение, тъй като “Седмият син” вече намери място в класацията на най-касовите оригинални заглавия от началото на 2015-та година.

Теорията на всичко (2014)Осми в класацията е “Теорията на всичко”, който се върти по кината в България от близо един месец насам.

За този период от време филма е натрупал 139 018 лева. Сегашният медиен шум около награденото с “Оскар” изпълнение на Еди Редмейн може и да привлече малко повече зрители тази седмица, но като цяло “Теорията на всичко” няма да бъде запомнен с нещо изненадващо по отношение на българското си представяне.

Не е за подценяване, че филма е привлякъл близо 18 хиляди зрители до момента, но все пак приходите му бледнеят пред постижението на конкурентната оскарова лента “Игра на кодове” (която в момента може да се похвали с финансови постъпления от 512 172 лева).

Жокерът (2015)Криминалният трилър с Джейсън Стейтъм “Жокерът” застава на девета позиция, като за близо един месец на българска почва е спечелил 277 687 лева.

Филмът се представя по-добре от “Колибри” и третата част на “Непобедимите” и до една седмица ще премине границата от 300 хиляди лева. Българският кинопоход на “Жокерът” не се различава особено от този на “Отбранителна линия” и по всичко изглежда, че филма ще бъде свален от екраните с приходи от около 360 хиляди лева.

Кум под наем ООД (2015)Комедията с Кевин Харт “Кум под наем ООД” е на десето място, със спечелени за шест седмици 349 027 лева.

Предварителните прогнози не бяха обнадеждаващи, но подобно на “Отмъщение по женски” лентата на Джеръми Гарелик намери своята публика в България и преди да бъде свалена от кината тя също ще премине границата от 400 хиляди лева. В световен мащаб “Кум под наем ООД” е натрупал малко над 70 милиона долара, при бюджет за снимки и международна реклама от около 60 милиона.




Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС
 
Cinefish.bg Cinefish.bg