Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Бокс офис Анимацията “Рио 2” продължава да доминира в българската бокс офис класация

Анимацията “Рио 2” продължава да доминира в българската бокс офис класация
Анимацията “Рио 2” продължава да доминира в българската бокс офис класация
Cinefish.bg

Бокс офис
Анимацията “Рио 2” продължава да доминира в българската бокс офис класация

16.04.2014, 11:40  |   Видяна: 2875  |   синефиш.бг  |   БОКС ОФИС
Доказвайки за пореден път нестихващия си афинитет към скъпите триизмерни анимации българските зрители продължават да подкрепят комедийната лента “Рио 2”.

Рио 2 (2014)Втората част на хита от 2011-та година не само остави зад гърба си три премиерни заглавия, но и успя да остане на заетата преди една седмица лидерска позиция в родната бокс офис класация. За изминалия уикенд (11-13 април) “Рио 2” е вкарал в киносалоните малко над 20 хиляди зрители и за същия период от време е натрупал общо 183 842 лева.

От състоялата се преди десет дни премиера лентата е спечелила 528 301 лева и по всичко изглежда, че тя ще има шанса да завърши представянето си с приходи от над един милион лева. До момента “Рио 2” се представя по-добре от своя предшественик и със сигурност може да се каже, че филма ще намери място сред най-добре представилите се анимации на 2014-та година.

НойВтората позиция в класацията е заета от приключенския епос на Дарън Аронофски “Ной”. Триизмерната продукция се прожектира в България от близо три седмици насам и до момента е натрупала общо 1 236 962 лева. С това свое впечатляващо постижение “Ной” не само се нареди сред най-печелившите филми от изминалите няколко години, но и се превърна в най-успешното заглавие в кариерата на носителя на “Оскар” Ръсел Кроу (поне що се отнася до България). По всичко изглежда, че “Ной” е предложил на тукашната публика точно това, коeто тя очаква от заглавие с подобни мащаби, и без съмнение не малък брой зрители са гледали филма на голям екран повече от един път. През следващата седмица и половина ще стане ясно дали лентата на Дарън Аронофски ще успее да се присъедини към заглавия като “Аватар” и “Карибски пирати 4”, които бяха свалени от екраните с рекордни приходи от над два милиона лева.

Завръщането на първия отмъстител (2014)На трето място застава комиксовия екшън “Завръщането на първия отмъстител”, който за изминалите десет дни от своята премиера е вкарал в касите на кината 317 007 лева. Филмът с Крис Евънс се представя по-добре от своя предшественик от 2011-та година “Капитан Америка: Първият отмъстител”, но на фона на постигнатото от други скорошни комиксови филми на Марвел (като “ТОР: Светът на мрака” и “Железният човек 3”) приходите не правят особено впечатление.

Очевидно е, че по отношение на родната публика Капитан Америка не е сред най-предпочитаните филмови супергерои и въпреки по-големите очаквания след появата на “Отмъстителите 3D” “Завръщането на първия отмъстител” няма да може да повтори успешното представяне на “Железният човек 3” (който натрупа над един милион лева от родните кина). Все пак триизмерния екшън няма да мине незабелязано по кината и независимо от силната конкуренция той ще успее да достигне границата от половин милион лева. В световен мащаб “Завръщането на първия отмъстител” вече подобри постижението на “Капитан Америка: Първият отмъстител” и до момента е натрупал близо 500 милиона долара.

Саботаж (2014)Четвъртата позиция в класацията е заета от крими-екшъна “Саботаж“, който за първия си уикенд на родна почва (11-13 април) е привлякъл 3146 зрители и общата спечелена сума от прожекциите се равнява на 25 400 лева. Още от самото начало беше ясно, че премиерната лента с Арнолд Шварценегер няма да натрупа значителни приходи, най вече защото вкусовете на съвременната публика по отношение на екшън-филмите са се променили. В момента основните атракции в екшън-жанра са насочените към цялото семейство комиксови филми, чиито големи успехи засенчват заглавия с по-високо възрастово ограничение като “Саботаж“. По отношение на бокс офиса новия филм на Шварценегер няма да се различава особено от минaлогодишния “Последната битка”, който мина по кината в целия свят без да направи особено впечатлeние.

Последният оцелял (2013)Военната екшън-драма “Последният оцелял” застава на пето място. За първия си уикенд в България премиерната продукция на Питър Бърг е натрупала 21 175 лева, което е очаквано скромен старт за заглавие от този жанр. Чисто военните заглавия рядко регистрират големи финансови постъпления на родна почва и въпреки звездния си актьорски състав “Последният оцелял” едва ли ще бъде изключение. Филмът няма да повтори приличните представяния на последните две ленти с Марк Уолбърг (“2 патлака” и “Кръв и пот”) и имайки предвид натоварената кинопрограма той най-вероятно ще отпадне сравнително бързо от афиша. За сметка но това лентата се представи достойно в световен мащаб и донесе на създателите си приходи от около 150 милиона долара.

Дивергенти (2014)Шестата позиция е за младежкия трилър “Дивергенти”, който за близо един месец е спечелил 197 563 лева. На общия фон натрупаното до момента не прави особено впечатление, но имайки предвид разочароващите финансови постъпления на повечето вдъхновени от младежки романи заглавия постижението може да бъде сметнато за прилично.

По отношение на родния бокс офис постигнатото от “Дивергенти” може да бъде сравнено с постижението на първия “Игрите на глада”, който не предизвика особено раздвижване сред публиката, но за сметка на това продължението му натрупа значителни приходи от прожекциите. Изглежда подобна ще бъде ситуацията с “Дивергенти” и неговото продължение, чиито сценарий се пише в момента. В най-добрия случай филма на Нийл Бърджър ще приключи българското си представяне с приходи от над 250 хиляди лева.

На седмо място е филмовата адаптация на серията видеоигри “Need for Speed”. За пет седмици по кината екшъна с Доминик Купър е вкарал в касите на кината 443 523 лева, което е напълно прилично постижение за вдъхновено от видеоигра заглавие.

Преди да бъде свален от екран “Need for Speed” най-вероятно ще успее да достигне границата от половин милион лева. В световен мащаб филма на Скот Уо вече е спечелил близо 200 милиона долара, при бюджет за снимки и реклама от около 77 милиона.

Голямото скачане (2014)Премиерната комедия “Голямото скачане” заема осмо място в класацията, със спечелени за изминалия уикенд 12 614 лева - скромен, но не и изненадващ старт за независимо британско заглавие, което не може да разчита на масивна рекламна кампания. Публиката към която е насочен “Голямото скачане” е в пъти по-малка от тази на ленти като “Ной” и през следващите две седмици няма да се забележи чувствително увеличение на приходите. Съдейки по стартовия резултат със сигурност може да се каже, че филма ще мине по кината в България почти незабелязано.

Мистър Пибоди и Шърман (2014)Анимацията “Мистър Пибоди и Шърман” е на девета позиция, като за шест седмици по кината е натрупала 520 907 лева. Лентата на Роб Минкоф отбелязва спад в посещаемостта от 44 процента, което разбира се не е изненадващо, имайки предвид изминалото време от премиерата и силната конкуренция в лицето на “Рио 2”. Все пак “Мистър Пибоди и Шърман” успя да натрупа напълно прилични приходи за заглавие, което е вдъхновено от непознат в България телевизионен сериал от 60-те години. В най-добрия случай лентата ще приключи българското си представяне с приходи от малко над 550 хиляди лева.

3 дни да убиеш (2014)Десетото място в класацията е заето от екшън-трилъра “3 дни да убиеш”, който за близо един месец в кината е натрупал 109 447 лева.

Предварителните очаквания не бяха големи и въпреки че не е финансов провал “3 дни да убиеш” няма да бъде запомнен със силното си представяне в България. Границата от 200 хиляди лева няма да бъде достигната и съдейки по натоварената програма филма на Макджи в най-скоро време ще отпадне от киноафиша. Общо по света “3 дни да убиеш” е спечелил 36 милиона долара, при бюджет за снимки и реклама от малко над 30 милиона.




Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС
 
Cinefish.bg Cinefish.bg