Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Бокс офис Анимацията “Мадагаскар 3” запази заетата преди един месец първа позиция в българския бокс офис

Анимацията “Мадагаскар 3” запази заетата преди един месец първа позиция в българския бокс офис
“Мадагаскар 3” е безапелационния лидер в българската бокс офис класация.
Cinefish.bg

Бокс офис
Анимацията “Мадагаскар 3” запази заетата преди един месец първа позиция в българския бокс офис

04.07.2012, 11:40  |   Видяна: 1532  |   синефиш.бг  |   БОКС ОФИС

В продължение на близо един месец триизмерната анимация “Мадагаскар 3” е безапелационния лидер в българската бокс офис класация. През изминалите три седмици, по кината се завъртяха няколко ленти, които имаха шанса да се преборят с третата част от известната анимирана поредица, но българската публика отново показа своя силен афинитет към триизмерните анимации.

Мадагаскар 3От премиерата на 8-ми юни до момента, триизмерния “Мадагаскар 3” е спечелил общо 529 893 лева – резултат, който директно нарежда филма сред най-успешните заглавия на годината. Ако анимационната 3D-лента бъде задържана достатъчно дълго на екран, то тя със сигурност ще има шанса да достигне границата от един милион лева. Но дори и ако това не се случи, “Мадагаскар 3” отново ще се счита за напълно стабилен бокс офис хит, който се представя (отчасти благодарение на по-високите цени за триизмерни прожекции) значително по-добре от своите предшественици, които минаха по кината през 2005-та и 2008-ма година. В световен мащаб, третата част от популярния франчайз е натрупала над 426 милиона долара, а продуцентите от компанията Парамаунт Пикчърс вече правят планове и за четвърти филм.

Снежанка и ловецътВтората позиция в класацията е заета от “Снежанка и ловецът”, който за четири седмици по българските киноекрани е спечелил 334 528 лева. Приключенската лента беше предшествана от добра рекламна кампания, която в комбинация с участието на любимците на по-младата публика Кристен Стюарт (Бела от “Здрач”) и Крис Хемсуърт (Тор от “Отмъстителите 3D” и “Богът на гръмотевиците”) гарантираха значителен зрителски интерес преди премиерата. Съдейки по спечеленото до момента и имайки в предвид, че филма не се прожектира в 3D-формат, може да се каже, че “Снежанка и ловецът” се представя напълно задоволително. Българската публика винаги е била привличана от мащабни приключенски ленти с приказни елементи и представянето на “Снежанка и ловецът” за пореден път потвърждава това. Високобюджетната продукция няма да постави рекорди в бокс офиса, но ще има шанс, освен ако не станем свидетели на сериозен и неочакван спад в посещаемостта, да надмине границата от половин милион лева. Общо по света, “Снежанка и ловецът” вече е донесъл на създателите си приходи от над 330 милиона долара.

Улични танци 2Улични танци 2” застава на трето място, със спечелени за две седмици в България 94 534 лева. Музикално-танцувалния филм, продължение на лентата от 2010-та година, тръгна почти незабелязано по кината и затова не е изненадващо, че приходите му не са толкова впечатляващи. Очевидно е, че с добавения по време на постпродукцията триизмерен ефект продуцентите са се надявали, че ще увеличат финансовите постъпления на британската лента, но за тяхно съжаление интересът на публиката, не само в България, но и в останалата част от Европа, е малък. Приходите в Англия бяха повече от разочароващи, а представянето по българските киноекрани също не може да се нарече добро, особено като се има в предвид, че става дума триизмерна лента, която е и продължение на познат на младата публика първи филм. Още тази седмица, “Улични танци 2” ще надмине границата от 100 хиляди лева, но това ще е скромно постижение на фона на финансовите постъпления на другите 3D-заглавия от родния киноафиш.

ПрометейЧетвъртата позиция е за режисирания от Ридли Скот “Прометей”, който за пет седмици в България е натрупал общо 534 956 лева. В световен мащаб, научнофантастичния филм с бюджет от над 130 милиона долара не успя да се превърне в сериозна конкуренция за останалите актуални високобюджетни 3D-заглавия (като “Мъже в черно 3” и “Отмъстителите 3D”), но в България интересът на зрителите е значително по-голям и приходите вече наредиха лентата сред хитовете на летния сезон. По всичко изглежда, че “Прометей” ще завърши тукашното си представяне с приходи от около 700 хиляди лева, което ще бъде повече от добър резултат за филм, който не е директно продължение и който е получил по-високо възрастово ограничение.

Мъже в черно 3Пети в класацията е “Мъже в черно 3”, който продължава силното си представяне на родна почва. За изминалите шест седмици от премиерата си, продукцията на режисьора Бари Зоненфелд е спечелила 629 873 лева – напълно задоволително постижение за филм-продължение, чиито предшественик мина по кината преди десет години. Без съмнение, марката “Мъже в черно” продължава да се радва на голям интерес от страна българската публика и именно този интерес превърна третата част в най-успешния филм от поредицата. В световен мащаб, “Мъже в черно 3” вече може да се похвали с приходи от над половин милиард долара.

ДиктаторътНа шеста позиция е ексцентричната комедия “Диктаторът”. За седем седмици в България, филма със Саша Барън Коен и Ана Фарис е натрупал 743 395 лева, което е със сигурност доста по-добро постижение от очакваното преди премиерата. Що се отнася до представянето по тукашните киноекрани, “Диктаторът” се превърна в единствения комедиен филм тази година, който надмина многократно първоначалните очаквания по отношение на бокс офис приходите. Продукцията остави зад себе си мащабни триизмерни заглавия като “Мъже в черно 3” и “Прометей”, и доказа, че чисто комедийните заглавия не винаги се представят слабо в българските кина.

Очаквай неочакванотоОчаквай неочакваното” заема седмо място, като за пет седмици в България е спечелил общо 149 696 лева. Въпреки звездния си актьорски състав, романтичната комедия няма претенции за огромни приходи и затова досегашното й представяне е всъщност напълно нормално за заглавие от този жанр. Важно е да се отбележи, че лентата с Камерън Диас и Елизабет Банкс не беше напълно засенчена от големите блокбастъри, което ясно показва, че въпреки много факти доказващи обратното, романтичните комедии все пак могат да привличат ако не голям, то приличен брой зрители и в България. До седмица и половина,“Очаквай неочакваното” ще може да се похвали с приходи от над 200 хиляди лева.

Премиерният “2 дни в Ню Йорк” е на осма позиция, със спечелени за първия уикенд 6 892 лева. Френско-американската копродукция с Крис Рок и Джули Делпи не е от типа заглавия, които по принцип вкарват голям брой зрители в българските кина и поради тази причина скромния му стартов уикенд едва ли е изненада за някой. “2 дни в Ню Йорк”, независимо от факта, че е филм-продължение, едва ли ще успее да набере повече скорост в следващите седмици и единствените зрители които със сигурност ще посетят (или вече са посетили) киносалона са почитателите на независимите романтични комедии, заснети в стила на Уди Алън. Други два фактора, които ще повлияят негативно на лентата са предстоящата премиера на високобюджетния “Невероятният Спайдър-мен” и гарантираното силно представяне на “Ледена епоха 4: Континентален дрейф”, който вече се завъртя по кината.

Като загрявка за четвъртия “Ледена епоха”, киноверигите в България започнаха да прожектират отново и предишната част от успешната поредица - “Ледена епоха 3: Зората на динозаврите 3D”. Именно тази лента застава на деветата позиция в класацията. “Ледена епоха 3: Зората на динозаврите 3D” мина по кината през 2009-та година, но повторните му прожекции отново привлякоха вниманието на зрителите и благодарение на това филма успя да се изкачи до позиция в топ 10. За изминалия уикенд, триизмерната анимация е спечелила 5 545 лева, а общите й приходи от премиерата до момента се равняват на впечатляващите 2 572 555 лева.

Рок завинагиВтората музикална лента в топ 10, “Рок завинаги”, заема десетото място в бокс офис класацията, със спечелени за близо две седмици 30 023 лева. Филмът с Том Круз и Алек Болдуин разочарова със стартовите си приходи и по всичко изглежда, че няма да има шанс за по-добро представяне. Това, разбира се, не е изненадващо, тъй като филма е мюзикъл насочен главно към по-възрастните зрители (и почитателите на рок музиката), които по принцип посещават киносалоните доста по-рядко от тийнейджърите. “Рок завинаги” е на път да отпадне от топ 10 и за съжаление няма да бъде запомнен със силното си представяне по родните киноекрани.

Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

 
Cinefish.bg Cinefish.bg