Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Теми Ако Оскарите имаха категория за каскади

Ако Оскарите имаха категория за каскади
Cinefish.bg

Теми
Ако Оскарите имаха категория за каскади

18.02.2019, 11:03  |   Видяна: 1032  |   синефиш.бг  |   ГОРЕЩА ТЕМА
През 2018 г. Академията по киноизкуства и науки в САЩ се опита да въведе категории, свързани с популярния филм. Усилието се провали поради няколко причини, като основната от тях е, че Оскарите не са награди за избор от публиката. Друга, както изтъкват многобройни критици, е че все още има области на кино занаята, които Академията не признава пълноправно. Каскадьорството е един от тях.

През годините важни фигури от каскадьорската общност изказаха мнението си за категория „Най-добри каскади“, но без резултат. Въпреки че Уейд Истууд, координаторът на каскадите зад "Мисията невъзможна: Разпад", не е лично заинтересован от получаването на такава награда, той признава колко е странно как всички тези огромни екшън филми получават Оскари за костюми, грим, визуални ефекти, музика, актьорство, режисура и т.н., но не и за каскадите/координирането на каскадите и хореографията в тях.

Каскадите получават признание на някои церемонии в Холивуд, главно на тази на Гилдията на екранните актьори и тази на наградите Stunt World Stunt Awards, но Оскарите са много по-голяма сцена, за да се оценят и представят техните постижения.

Така че докато настъпи моментът, когато Оскарите включат категорията „Най-добри каскади“ (ако изобщо това някога се случи), ще го направим вместо тях. Ето някои от най-добрите филмови каскади за 2018 година.

Мисията невъзможна: Разпад



Круз, актьор, който отлично изпълнява собствените си каскади (без значение колко са опасни и дори напълно откачени), участва в „над 100 скока пред камерата, за да се получи последователността в един от епизодите“, споделя координаторът на каскадите. Истууд отбелязва още: „Изградихме най-големия външен аеродинамичен тунел в света в студиото, така че аз и моят екип да репетираме сложните каскади, които се случват и в други сцени и които са заснети след това сякаш се случват в небето."
Преди пускането на филма по кината, режисьорът на филма сподели, че още в началото му ще видим сцена, която ще надскочи всичко впечатляващо от предния филм – това е начинът, по който Круз и Хенри Кавил напускат самолета след битката помежду им.

The Night Comes for Us



Уайс, известен с филмите от поредицата „Операцията“, е направил хореографията за екшън сцените в този филм. Освен хилядите галони с фалшивата кръв, която без съмнение е влязла в употреба при създаването на този филм, прецизното кино око може да забележи многото работа и творчеството, в което се изразява неговия занаят. В жилищен апартамент в епизод с много герои, които искат да се наранят, заедно със загадъчна жена на мисия да убие лидерите на Триадата, бойната ситуация много лесно може да се превърне в пълен хаус. Но резките движения на каскадьорите, различните стилове на бой, панорамните кадри и трансформирането на един климатик в оригинален начин на убиване поддържат целия този епизод жив и незабравим.

Черната пантера



Актьорите вече били тренирали много преди да заснемат сцената, но все още имало предизвикателства, които се появили в деня на снимки, както винаги се случва при най-сложните каскади. Най-голямата пречка за Еузебио – шефът на каскадьорите, било преминаването от индивидуална репетиция с всеки от актьорите към общото репетиране на всички, участващи в сцената. Това затруднение се случва най-вече поради „времевите ограничения“ при снимането на филм или просто заради факта, че „понякога нещата не сработват от първия път“, а синхронизирането на движенията е от решаващо значение в такива екшън сцени. Резултатите говорят сами за себе си.

Аквамен



Много от бойните екшън сцени са допълнени с изстрели, помагащи ни да проследим преминаването на действието от едно пространство в друго. В епизода с голямото преследване, камерата, монтирана на кран, започва да следи нападението на Черната Манта над Артър. После се приближава към друг край на града, където Мера едва се изплъзва от връхлитащите я куршуми. Екипът от каскадьори трябвало да се съобрази с множество движещи се обекти и герои в кадъра, включително и с това, че било необходимо след като даден дубльор застане или се скрие зад някакъв обект веднага да бъде заменен от друг, който е по-квалифициран да изпълни следващата каскада…

Нощни игри



Епичните каскади не винаги са свързани със сцени на близък бой. Трябва да се обърне внимание и на физическата комедия. Актьорите от филма, заедно с каскадьорите репетирали тази екшън сцена няколко пъти, преди въобще да се решат да я направят в един кадър. Първият път стигнали до средата, преди да се наложи да опитат отново. После пък каскадьорът, който пада по стълбите, загубил контрол над яйцето и го изпуснал. Общо взето им били нужни десетина опита, за да се хване всичко на камера.Това било най-вече изтощително за каскадьора, който всеки път трябвало да прави едно и също падане по стълбите. Такова усилие и травми заслужават най-малко номинация за Оскар…

ДАС



Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

 
Cinefish.bg Cinefish.bg