Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Бокс офис “007 координати: Скайфол” зае лидерската позиция в българския бокс офис

“007 координати: Скайфол” зае лидерската позиция в българския бокс офис
“007 координати: Скайфол” зае лидерската позиция в българския бокс офис
Cinefish.bg

Бокс офис
“007 координати: Скайфол” зае лидерската позиция в българския бокс офис

31.10.2012, 13:39  |   Видяна: 2078  |   синефиш.бг  |   БОКС ОФИС

Приключенският екшън “007 координати: Скайфол” се сдоби с една от най-масивните рекламни кампании на годината и напълно очаквано застана на първата позиция в българската бокс офис класация. За първия си уикенд по родните киноекрани 23-тия филм за агента Джеймс Бонд натрупа 262 638 лева, което е най-добрия октомврийски старт за филмова продукция в историята на българското киноразпространение. “Скайфол” бе една от най-рекламираните и очаквани ленти на 2012-та година и още преди премиерата му се знаеше, че ще натрупа стабилни приходи не само в България, но и в останалата част от света. Предишната част от поредицата за агент 007, “Спектър на утехата”, завърши представянето си през 2008-ма година с приходи от малко над половин милион лева и съдейки по добрия старт може да се каже, че “Скайфол” ще успее безпроблемно да достигне (и дори надмине) тази сума преди да бъде свален от екран.

007 координати: СкайфолИнтересът на българската публика към филмите за Джеймс Бонд се увеличи значително през 1999-та година когато се състоя премиерата на 19-тия филм от поредицата “Само един свят не стига”. Оттогава насам лентите за Бонд се радват на засилен интерес от страна на тукашните зрители и “Скайфол” със сигурност ще има шанса да се превърне в най-печелившия филм от поредицата. Продукцията на режисьора Сам Мендес е подпомогната не само от изключително добрата рекламна кампания (нещо с което могат да се похвалят почти всички части от поредицата), но и от факта, че се прожектира в популярния IMAX-формат, който разчита на малко по-високите цени за билет, но и който започва да привлича все повече зрители в кината. Важно е да се отбележи, че именно приходите от този формат помогнаха на “Скайфол” да стартира с толкова добри резултати.

Ус
пехът на 23-тия филм за Джеймс Бонд в България съвсем не е случаен – само за изминалите няколко дни от премиерата си лентата е спечелила в световен мащаб близо 100 милиона долара. Американската премиера на филма ще се състои на 9-ти ноември.

Хотел ТрансилванияВтората позиция в класацията е заета от триизмерната анимация “Хотел Трансилвания”, която за близо две седмици в България е натрупала 308 653 лева. Лентата на режисьора Генди Тартаковски стартира с прилични резултати и само за изминалата седмица прибави допълнителни над 100 хиляди лева към приходите си – постижение, което за пореден път потвърждава афинитета на голяма част от българската публика към анимационните заглавия, особено тези които се прожектират в 3D-формат. Въпреки че е оригинална продукция, която не е свързана с вече съществуващ франчайз и чиято рекламна кампания не бе масивна, “Хотел Трансилвания” ще надмине границата от половин милион лева и ще се нареди до най-успешните анимирани филми на годината. До момента по света приходите на триизмерната анимация се равняват на малко над 200 милиона долара.

Приключенският филм “Астерикс и Обеликс: Бог да пази Британия” е на трето място със спечелени за близо две седмици 68 126 лева. Първата част от френската комедийна поредица се представи прилично в България през 1999-та година, но интереса към последвалите продължения спадна и именно заради това не е изненадващо, че “Бог да пази Британия” не успя да привлече голяма публика. Други важни фактори за досегашното скромно представяне са факта, че лентата не може да се похвали с голям брой прожекции на ден (в сравнение с прожекциите на холивудските триизмерни и IMAX заглавия) и силната конкуренция в лицето на “Хотел Трансилвания” и “007 координати: Скайфол”. Астерикс и Обеликс: Бог да пази Британия” пристигна в България без много шум и по всичко изглежда, че ще завърши представянето си по същия начин.

Твърде лично 2Четвъртата позиция е за екшън-трилъра с Лиам Нийсън “Твърде лично 2”, който за три седмици по екраните е спечелил общо 164 059 лева. В останалата част от света лентата се представя напълно задоволително, но българска публика не откликна по начина по който откликнаха зрителите в страни като САЩ и Англия. Това не е изненадващо като се има в предвид, че първия “Твърде лично” завърши българското си представяне през 2008-ма година с приходи от около 130 хиляди лева – определено скромен резултат, който бледнее на фона на постигнатото в повечето европейски страни и САЩ.

Твърде лично 2” подобри постижението на предшественика си, но въпреки това няма да бъде запомнен като един от големите хитове на сезона, особено ако представянето му бъде сравнено с това на останалите филми-продължения от тази година. За сметка на това общите световни приходи на продължението са повече от задоволителни – само до момента филма е натрупал над 300 милиона долара.

Looper: Убиец във времетоНаучнофантастичният “Looper: Убиец във времето” е на пето място в класацията. За един месец в България филма с Брус Уилис е спечелил общо 191 846 лева - не толкова впечатляващо постижение, което обаче отговаря на предварителните очаквания. Лентата на режисьора Райън Джонсън тръгна по родните киноекрани без особени претенции по отношение на бокс офис приходите и затова досегашното й представяне, макар и бледнеещо на фона на постиженията на другите фантастични ленти от 2012-та година, може да бъде определено като сравнително прилично. Важно е да се отбележи, че “Убиец във времето” не се прожектира в триизмерен формат и не бе предшестван от масивна рекламна кампания, която да увеличи интереса на зрителите.

Именно поради тези причини цялостното представяне на филма със сигурност няма да бъде счетено за разочароващо. Следващата седмица “Убиец във времето” ще може да се похвали с приходи от над 200 хиляди лева.

Още една мечтаД
ве седмици след премиерата си българската лента “Още една мечта” успя да се изкачи до топ 10 и заема шестата позиция в класацията. Спечелено до момента от филма на режисьора Николай Мутафчиев се равнява на 44 806 лева, което е скромно, но не изненадващо постижение. Въпреки доброто представяне на голям брой български ленти от изминалите четири години “Още една мечта” не успя да генерира силен предварителен интерес сред публиката и напълно очаквано това оказа своето влияние върху приходите. Разбира се, самия филм няма претенции за големи финансови постъпления и именно заради това досегашното му представяне не може да бъде критикувано или сметнато за провал.

Още една мечта” се представя напълно според очакванията, които определено не бяха големи, и независимо, че не става дума за хит от ранга на “Операция Шменти-капели“ филма със сигурност е привлякъл в кината приличен брой от верните почитатели на българското кино.

ЗамбезияАнимационният филм “Замбезия“ застава на седмо място, със спечелени за един месец 108 441 лева. За разлика от скъпи, студийни анимации като “Ледена епоха 4: Континентален дрейф” и “Храбро сърце” “Замбезия“ тръгна по кината почти незабелязано и въпреки, че се прожектира в триизмерен формат няма шанс да се нареди сред най-успешните анимирани продукции на годината.

Южноафриканската лента e едно от няколкото непретенциозни заглавия на есенния сезон и ще завърши представянето си със сравнително прилични (имайки в предвид липсата на реклама и ниските очаквания) приходи, които обаче ще бъдат напълно засенчени от постиженията на споменатите по-горе две анимационни продукции на студията 20th Century Fox и Пиксар.

Ледена епоха 4: Континентален дрейфОсмата позиция е за “Ледена епоха 4: Континентален дрейф”, който въпреки изминалото време от премиерата регистрира увеличение в посещаемостта от 31 процента и се изкачва с две места нагоре. Миналата седмица триизмерната анимация бе на път да отпадне от топ 10, но публиката я подкрепи отново с приходи за изминалия уикенд равняващи се на 8 564 лева. От премиерата си, състояла се преди седемнадесет седмици, досега, “Континентален дрейф” е натрупал впечатляващите 2 652 624 лева - сума, която го поставя на първата позиция в класацията за най-печелившите анимационни филми сдобили се с широко кино-разпространение в България. Продукцията на 20th Century Fox се представя впечатляващо и в останалата част от света – общите й международни приходи вече наближават границата от 900 милиона долара.

ДивациКриминалният трилър на Оливър Стоун “Диваци” е на предпоследното девето място, със спечелени за пет седмици 238 954 лева. На фона на големите блокбастъри от това лято представянето на филма с Джон Траволта и Салма Хайек не е толкова впечатляващо, но имайки в предвид конкуренцията и липсата на силна предварителна реклама спечеленото до момента може да бъде сметнато за задоволително. Световните приходи на “Диваци” се равняват на малко над 70 милиона долара.

Камбанка и тайната на крилете3D-анимацията “Камбанка и тайната на крилете” застава на десета позиция в класацията, като за седем седмици по българските киноекрани е натрупала 309 992 лева. Въпреки първоначалната липса на голям зрителски интерес лентата набра скорост две седмици след премиерата си и сега може да се похвали с ако не големи, то напълно прилични приходи за заглавие тръгнало по кината без особени претенции. България е една от малкото страни в които “Камбанка и тайната на крилете” се сдоби с кино-разпространение и съдейки по спечеленото до момента може да се каже, че това е било добро бизнес решение от страна на родните дистрибутори. В най-добрия случай, триизмерната анимация ще завърши родното си представяне с приходи от малко над 350 хиляди лева.

Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС
 
Cinefish.bg Cinefish.bg