|
ФИЛМ
|
СИНДРОМЪТ НА ПРАЗНОТО ГНЕЗДОКогато Скрат започва да играе пинбол с планетите, той причинява космически катаклизъм, като изпраща огромен астероид към Земята. Отново праисторическата катерица е причина за промените в света на ледниковите герои. В същото време в стадото се случват други разклащащи основите събития от съвсем различен характер. Дъщерята на Мани и Ели, Прасковка ще се омъжва, което за баща й е по-нежелано дори от кацането на астероид в двора му.„Астероидът, който се е отправил към Земята е еквивалент на Мани за нашествието на бъдещия му зет Джулиан в живота на семейството, - потвърждава Търмайър. Страхът от космическия сблъсък и равнозначен на синдрома на „празното гнездо“ за Мани и Ели. - Действието във филмите за ледената епоха винаги е свързано с основните етапи в живота на героите и тяхното развитие като семейство“, - добавя режисьорът.Така че, светът на Мани се променя - и той не е щастлив от това. Прасковка причинява истински трус на семейството си. Съ-режисьорът Галън Тан Чу казва: „Мани вижда момчето като заплаха. Дъщеря му не само иска да се ожени, но и заедно със съпруга й Джулиан планират да се изнесат и да започнат живота си отделно.“За Мани никой не е достатъчно добър за Прасковка, особено в момент, когато светът е възможно да върви към своя край. Ще може ли Джулиан да защити дъщеря му? Мани се съмнява, че ще се справи с тази задача.За всеки баща - режисьорът на филма и един от актьорите могат да свидетелстват – това поведение е разбираемо. Търмайър казва с усмивка: „Аз съм баща на две млади момичета, и когато погледна Мани виждам моето бъдеще. Децата ми ще пораснат и ще се оженят, но това са фактите от живота. Да се надяваме, че ще се поуча от грешките на Мани.“Рей Романо, който отново озвучава Мани – главният герой и емоционалното ядро на филмите, е в подобна фамилна ситуация. „Аз имам дъщеря, която е приблизително на същата възраст както Прасковка, - обяснява известният комик и актьор. - За един баща, това е сладко-горчива ситуация. Искате дъщеря ви да бъде щастлива и да намери някой специален, и все пак си мислите, че никой не може да бъде достатъчно добър за нея. И това е, което Мани чувства. Той знае, че Джулиан не е лош, но това не означава, че заслужава да се ожени за Прасковка. Джулиан трябва да докаже себе си пред Мани, а Мани трябва да се научи да приеме, че дъщеря му преминава към следващия етап от живота си. И това не е лесно, знам го от опит.“Дълго преди да се наложи Мани да се справя с мисълта, че дъщеря му ще се омъжва, Романо е развил афинитет към героя. „Мани много прилича на мен, само че е по-добър, - шегува се той. - Той много държи на семейните ценности и обича статуквото. Мани не може да оцени промените като нещо добро, а за негово нещастие и в света, и в семейството му винаги има промени.“Като се има предвид, че Романо говори от името на Мани вече над 15 години, не е изненадващо, че двамата са в пълен синхрон. „Мани има затрогващ морален компас, - казва Форте. - Той е земен и топъл, Рей наистина олицетворява това.“По-добрата половинка на Мани, Ели, се присъединява към съпруга си в опасенията, че Прасковка ще напусне дома. Но тя има различен, по-обмислен поглед към разделението на семейството. „Ели иска да е сигурна, че е направила всичко, което може за да подготви Прасковка за света, - казва Чу. Наистина Ели извървя дълъг път. „Помните, че когато я срещнахме в Ледена епоха: Разтопяване тя се мислеше за опосум.“ - припомня си Куин Латифа, която отново озвучава Ели. И все пак Латифа отбелязва, че Ели все още не е съвсем готова да пусне Прасковка. „Ели разбира защо Прасковка иска да си тръгне, но за нея тя все още има много да учи, - казва актрисата и певица. - В края на краищата Прасковка си остава нейното бебе и й е трудно да се отдръпне от нея. Разбира се Мани само влошава нещата и между тях настъпва истинска лудница.“Но нищо не може да спре Прасковка и годеникът й, защото тя е лудо влюбена в Джулиан, и сватбата ще се състои – разбира се, ако стадото успее да предотврати космическия катаклизъм. Кеке Палмър, която се завръща като Прасковка, казва че героинята й е същата, която познаваме и обичаме, макар да навлиза в нова, вълнуваща и трудна фаза от живота си. „Прасковка най-накрая среща мамута, за когото иска да се ожени, - казва Палмър. - Тя е готова да изживее романтична връзка, което усложнява отношенията между нея и баща й, защото той все още я мисли за неговото малко момиченце. Но Прасковка е готова да направи собствен избор, и е сигурна, че Джулиан е идеалният избраник за нея. Той не се взема прекалено на сериозно, харесва семейството й и очевидно обича Прасковка.“Наистина Джулиан е всичко това и още: той е смел, привлекателен и спонтанен. Е, може би е малко прекалено спонтанен за вкуса на Мани. Таткото не е фен на бъдещия си зет и често прекалява с демонстрирането на мнението си. С една дума, казва Чу, Джулиан „е всичко, което Мани не е. Младият мамут представлява промяната, с която Мани трябва да се справи. Той е астероидът в живота на Мани!“Адам Дивайн (Майк и Дейв си търсят гаджета) се присъединява към семейството на Ледена епоха, озвучавайки новия герой. „Джулиан е супер-забавен и мил мамут, той винаги мисли най-доброто на всички, и е позитивен през цялото време“, - казва актьорът.Джулиан е страхотна партия за Прасковка, но Мани се чувства неловко. „Мани е точно обратното на Джулиан, - продължава Дивайн. - Той е кисел и не винаги гледа на нещата откъм хубавата страна. Така че Джулиан се опитва да внесе своята лъчиста, блестяща светлина и позитивизъм в света на Мани.“„Разбира се, Прасковка се влюбва в някой, който изглежда като пълна противоположност на баща й, - добавя Търмайър. - Но това, което свързва двамата е тяхната силна любов към Прасковка“.От самото начало Джулиан е проектиран да бъде по-закръглен, с не толкова заплашителна фигура като Мани. В силуета на Джулиан няма никакви прави линии. Художественият режисьор Майкъл Нап, ветеран от цялата поредица, споделя: „Той е най-пухкавият мамут, който някога сме създавали. Неговият забавен и жизнерадостен дизайн подхожда изцяло на персонажа.“Въпреки катаклизмите, предизвикани от годежа на Джулиан и Прасковка, в края на пътуването си в ЛЕДЕНА ЕПОХА: ГОЛЕМИЯТ СБЛЪСЪК, Мани, семейството му, и цялото стадо ще се разбере, че въпреки че промяната във фамилията, любовта помежду им никога няма да се промени.СИД ТЪРСИ ЛЮБОВ НА ВСИЧКИ ПОГРЕШНИ МЕСТАИстина е, че филмите Ледена епоха са и любовни истории: Мани срещна Ели, Прасковка има Джулиан, Диего е с Шира. Дори щурата братска връзка между безразсъдните Краш и Еди е един вид любовна история. Но какво да кажем за ленивеца Сид? Разбира се, той има приятелите си в стадото, които са му като братя и сестри. И все пак за него романтичната любов си остава недостижима, ако не и невъзможна.И не, че Сид не е достоен да открие специалната ленивка. Както Търмайър посочва: „Ако Мани е емоционалната сърцевина на филмите Ледена епоха, то Сид е тяхната комедийна съвест. Той е с добро сърце, и както видяхме в първия филм, той е средството, което събира стадото заедно. Сид беше този, който пречупи твърдата черупка на самеца Мани“. В непрестанно динамичната вселена на Ледена епоха, особено когато има процес на огромни промени, както е в ГОЛЕМИЯТ СБЛЪСЪК, всичко е възможно, дори Сид да си намери половинка. Но отначало нещата си вървят както обикновено за вечно-нещастния-в-любовта ленивец. Когато го срещаме за първи път в този филм, Сид отново е отхвърлен, този път от Франсин (озвучена от Мелиса Рауч, Теория на Големия взрив), на която той предлага брак... на първа среща.Вярвайки, че той никога няма да има своя сватба, Сид поема ролята на сватбен агент за Прасковка и Джулиан. Но по-късно при пътуването до един фантастичен свят ще се появи неочаквана любима за Сид, каквато никой не би могъл да предвиди.Джон Легуизамо, който за пети пореден път озвучава любимеца на публиката, споделя: „Сид винаги е бил честен в реакцията си към нещата, без значение колко пагубно може да бъде това. В този филм той също еволюира, става по-отговорен и печели доверието на стадото. – и добавя. - Ние всички имаме по малко от Сид в нас, по един вечен оптимист, който е гледа положително на ситуацията, без значение е объркана и безнадеждна.“ДИЕГО И ШИРА - ГОТОВИ ЛИ СА ЗА НОВО ПОПЪЛНЕНИЕ?Подобно на своите „братя" Мани и Сид, саблезъбият тигър Диего трябва да се приспособи към промените. Някогашният самотен убиец и мачо вече изпитва бащински копнежи, но любимата му половинка Шира се съмнява дали тя ще бъде добра майка.Твърдата обвивка на Диего отдавна е смекчена от приятелството му с Мани и Сид. Неговите калени в битки инстинкти бяха подложени на изпитание от срещата му Шира в Ледена епоха: Континентален дрейф, където тя бе член на банда подли пирати. Сребристата тигрица е повече от идеална половинка за Диего, защото успя да го превърне в послушно котенце. Денис Лиъри се завръща в образа на Диего, а Дженифър Лопес отново е Шира.Актьорът е доволен от новите преживявания на героя му в този филм. „Диего започва да чувства нещо, което никога преди това не е изпитвал - той е готов да отгледа потомство, - потвърждава Лиъри. – Вече иска да се успокои и да има семейство, но той и Шира все още си имат своите страхове.“Докато Мани, Ели, Прасковка, Диего, Шира и в крайна сметка, Сид, са свидетели на огромни промени в живота им, двама членове на стадото никога няма да се променят. Това са смелчаците опосуми Краш и Еди, чиито лудории са се превърнали в най-запомнящите се комедийни моменти. Всъщност, евентуалният край на света и фучащия към Земята астероид само изважда на показ най-лошото… или най-доброто от двамата братя. „Тяхното поведение винаги е доста маниакално“, - казва Джош Пек, който озвучава Еди. А Шон Уилям Скот (Краш) добавя: „Те са истински сродни души, които винаги търсят как да си прекарат добре като предизвикат малък проблем ... Добре де, много проблеми.“БЪК ИДВА НА ПОМОЩ, СЛЕДВАН ОТ ДИНОЗАВЪРСКИ ПТИЦИНай-великият герой за Краш и Еди е Бък, безразсъдно авантюристична невестулка, която не е с всичкия си. За първи път го видяхме в Ледена епоха: Зората на динозаврите, а сега Бък шокира приятелите си с новината, че небето пропада и света е към своя край. Наистина Бък умее да се появява там, където положението е най-тежко.Завръщането на Бък към вселената на Ледена епоха (той пропусна Ледена епоха: Континентален дрейф) е приветствано от режисьора на филма, който е сред най-големите му фенове. „Бък беше моят любим герой в Зората на динозаврите, - казва Търмайър. – И съм много щастлив, че успяхме да изградим история, в която Бък има своето място."Търмайър и Чу отново въвеждат Бък в действието с подобаващо героично появяване, като представят завръщането му по възможно най-лудия начин. Образно казано, Саймън Пег надява превръзката на окото на Бък за втори път. „Бък излиза от Изгубения подземен свят, където е единственият бозайник. Този път заплахата за него и стадото е по-страховита отколкото преди, но той все още е съшият мил, едноок герой, когото всички познават и обичат.“„Бък е малко шантав; той е истински герой и оцелява при всякакви условия, - казва Форте. – Саймън озвучава този колоритен образ толкова красиво.“Всеки герой има нужда от злодей (или трима), и главните противници на Бък са три динозавърски птици – бащата Гавин, синът му Роджър и дъщеря му Гърти. Те крадат птеродактилски яйца, с които се хранят и водят вечна борба с Бък за храна и надмощие.Бък напуска подземния свят в преследване на летящата фамилия, за да осуети порочната им схемата за кражба на яйца. Гавин, Роджър и Гърти излюпват изумителна идея, щом научават, че има опасност светът да се сблъска с гигантски астероид. „Дино-птиците си мислят, че ако попречат на Бък да спаси света на Ледена епоха, то тогава птиците отново ще бъдат на върха на хранителната верига, защото никой няма да е останал.“ - обяснява Макс Грийнфилд, който прави своя анимационен дебют, озвучавайки 44-килограмовия слабак Роджър. Този план наистина е нелеп и само един пилешки мозък може да го роди. Логиката не е тяхната силна черта, но Роджър е единственият, който използва мозъка си за нещо различно от това да запълва пространството в главата му. „Роджър може да е изтърсакът на котилото, но е гласът на разума в това семейство, и ако може така да се изразя, е най-умният.“ – добавя актьорът.Ник Оферман озвучава патриарха на семейството, Гавин, и изпитва съчувствие към героя си. „Той е сприхав по природа, освен това има две деца, от които е разочарован, но в крайна сметка се научава да ги цени заради това, което по-рано е възприемал за слабост.“Актрисата Стефани Беатрис озвучава Герти, и смята, че макар Гавин да е разочарован от децата си, то дъщеря му поне е „яка и набита и е единствената, която може да свърши някаква работа."Във филма се завръща и царицата на лафовете - Бабата на Сид. Нали знаете за онази част от мозъка, който цензурира думите ни, така че да не кажем нещо грешно в неподходящия момент? Е, при Баба той липсва! Уанда Сайкс, която отново влиза в образа, познат ни от Континентален дрейф, казва: „Баба отново се заяжда и затапва всички, с които се среща. Тя толкова забавно кара другите да кипнат от думите й, за нея не съществува цензура.“ГЕОТОПИЯ: НОВА ЛЮБОВ ЗА СИД И НОВА НАДЕЖДА ЗА СТАДОТОС помощта на пророческа плочка, Бък допуска, че е възможно да има улики при предишния разбит астероид, които да помогнат на стадото да спрат приближаващата заплаха. На мястото на катастрофата има огромен кратер, в чиято вътрешност е скрит фантастичен зелен свят с красиви кристали. Оказва се, че кристалът на метеорита има магически свойства, които защитават процъфтяващата земя от външно влияние и там времето е спряло.Това е Геотопия.Сред обитателите на тази прекрасна земя е женският ленивец Брук. Тя е красива млада самка, която лудо се влюбва в Сид. Чу отбелязва: „Тя е всичко, за което един ленивец може да мечтае: красива, умна и искряща. Никой не допуска, че тя може да се влюби в Сид, но това е истината.“Какво намира Брук в Сид ли? Търмайър размишлява: „Тя се докосва до сърцето на Сид и разбира, колко е добър.“Начело на Геотопия е Шангри-лама, който управлява това място като йога ашрам. Стадото отива при него за да разбере как да предотврати задаващия се катаклизъм, но вместо мъдър отговор как да спасят земята, той настоява Мани, Диего и Сид и останалите да се изкривят в щури йога асани. Това е не само безполезно, но и болезнено. Джеси Тайлър Фъргюсън от Модерно семейство, който озвучава самодоволния дзен гуру, отбелязва: „Моят герой е твърде уверен в себе си, което в случая е негов недостатък.“Фъргюсън отбелязва, че в процеса на работа най-много се е забавлявал от предизвикателството „ да балансирам с гласа си комплекса му за превъзходство и прикритите му слабости. Отначало той е спокоен и в мир, но когато светът започва буквално да се разпада, той също се разпада.“Много по-полезен герой от Геотопия е Теди, зайче, което се привързва към Баба. Симпатичният нов герой е озвучен от футболната звезда Майкъл Страхан, който споделя: „Когато ми се обадиха с предложение за ролята, си помислих си, че трябва да е някаква шега. Аз досега никога не съм правил нещо подобно." Но всичко е истинско и резултатът е налице.Известният астрофизик и водещ на научно-популярната поредица Космос, невероятният Нийл деГрас Тайсън, озвучава ролята на невестулката Нейл Де Бък . Той е плод на въображението на Бък, заедно с другите двама свои колеги - супер-интелигентни въображаеми образи Питагор Бък и Робот Бък, които помагат на стадото да измислят план как да победят астероида.Идеята Тайсън да участва в ЛЕДЕНА ЕПОХА: ГОЛЕМИЯТ СБЛЪСЪК се ражда, когато един от художниците на филма изрязва и поставя снимка на учения върху стори-панела. Чу си спомня: „Майк [Търмайър] и аз се спогледахме и си казахме: „Хайде да го поканим.“ Един от най-големите астрофизици на света щеше да подскаже на стадото мамути как да отклони приближаващ се астероид.“И продължава: „Нийл прегърна идеята, и отбеляза, че в действителност до голяма степен планът на стадото е изграден на научна основа. Той много се забавляваше със своя герой.“ГЛОБАЛНОТО СЕМЕЙСТВО НА ЛЕДЕНА ЕПОХАМожем да обобщим изключителното послание на всички филми от поредицата Ледена епоха с една дума: семейство. Ето какво смята семейството от създателите на филма за тази централна тема.Лори Форте: „Филмите разказват за група разнородни герои, които се откриват взаимно и създават семейство. Тази връзка продължава да се разраства и развива, което резонира с публиката. Не е нужно да имате кръвна връзка помежду си, за да се чувствате като едно семейство.“Майкъл Търмайър: „Това е една история за отношенията между поколенията, която може да се отнася за всеки от нас.“Галън Тан Чу: „Това, което най-много докосва публиката по целия свят във филма е, че членовете на стадото се грижат един за друг. Те са израснали заедно като семейство, и хората наистина се свързват с това пътуване.“ ... още »
|
|
|
ФИЛМ
|
Поредното епично преследване на неуловимия жълъд изстрелва любимата на всички праисторическата катерица в космоса и задвижва поредица събития със Скрат-астрофални последици. За да се спасят, Сид, Мани, Диего и останалите герои напускат дома си и се впускат в забавно и изпълнено с приключения пътешествие из екзотични земи с много нови колоритни герои.Зрителите обожават филмите за ледниковия период, които са на второ място в класацията за най-касови анимационни поредици в света. ЛЕДЕНА ЕПОХА: ГОЛЕМИЯТ СБЛЪСЪК е най-мащабният и амбициозен филм от поредицата. Потапяйки публиката в нови светове като космоса и кристалния свят Геотопия, това определено е серията на Ледена епоха, в която всички герои ще предприемат нови пътувания.Историята на новия филм е дълбоко вкоренена в митологията на оригиналната Ледена епоха. Продуцентът Лори Форте, който работи в поредицата от самото й създаване и чийто идеи са залегнали в историите на няколко от филмите, обяснява: „В първата Ледена епоха имаше сцена как стадото минава през един „леден музей“, където виждаме праисторическа риба, динозавър, еволюцията на Сид, а след това и летяща чиния. Присъствието на космическия кораб винаги ни е интригувало. Знаехме, че някой ден ще изследваме митологията, свързана с него, и решихме, че сега е точното време да се върнем към тази част и да посеем семената на Големият сблъсък.“Има и друг прецедент, в който технологията обръща живота на Скрат с главата надолу. Става дума за номинираната за Оскар® късометражна анимация No Time for Nuts. Неудачната катерица попада на машина на времето, с която сътворява всякакви техно-поразии.Препратка към досегашните филми също е и семейната динамиката на стадото. „Много се забавлявахме докато изпробвахме колко далеч може да стигнат героите ни извън познатия им свят и какви пречките трябва да преодолеят, - казва Форте. - Харесва ни да ги запращаме в обстановка, с която все още не са подготвени да се справят.“И все пак героите на Ледена епоха винаги побеждават, защото постоянно се приспособяват към различните ситуации. Докато светът около тях се трансформира, и те също трябва да се променят. ... още »
|
|
|
ФИЛМ
|
„Единственото ни задължение към историята е да я напишем отново“ - Оскар УайлдПрез 1912, възмутен от долнопробното качество на историите от евтините вестничета, търговецът на острилки за моливи Едгар Райс Бъроуз реализира своеобразно литературно отмъщение. Той публикува новелата за Тарзан, храненик на маймуните и господар на джунглата. Кинаджиите не се помайват и бързо си присвояват уникалния персонаж. Справочниците посочват десетки заглавия (над 50) на телевизионни сериали и анимационни филми с приключенията бебета, отрасли в джунглата под нежни маймунски грижи, превърнали се в здравеняци, които раздават правосъдие в местен мащаб. Въпросните кинаджии разумно захранват всяко поколение кинозрители с нова мега-версия на познатата история, като създават забележителни визуални документи за своето съвремие, щедър материал за антрополози, историци и социолози. И ако родителите ми свързват Тарзан с тимишоарския плувец и олимпийски шампион Джони Вайсмюлер, маймуната Чита и борбата с нацистите, нахлули в джунглата, то за моето поколение Тарзан е Кристоф Ламбер, избран за ролята поради късогледството си, което му придава доста изпитателно-проучващ поглед. Изминаха повече от три десетилетия откакто той смразяваше живота в джунглата с бойния си вик и, следвайки традицията, използваше лианите като бързо, безопасно и безплатно средство за транспорт ("Тарзан от рода Грейстоук"/Greystoke: The Legend of Tarzan, Lord of the Apes – 1984). Този летен сезон той официално е детрониран от шведският актьор Александър Скарсгард. Най-новият Тарзан, известен като сър Джон Клейтън Трети, атлетично-меланхоличен потомък на аристократичния британски род Грейстоук, притежава образцова коремна преса, съразмерни бицепси, трицепси и пекторалиси, което му позволява да прекара голяма част от екранния разказ само по корсарски панталони излагащи щедро неговите прасци. Пред стоманения му поглед, издаващ решителност и интелигентност, Джейн (Марго Роби) е безпомощна и вероятно такава съдба очаква и кинофенките, които имат слабост към скандинавската мъжка красота. Разказът може да се окачестви като мутация и издънка (spin off) на класическата версия, в която митичният персонаж се завръща завинаги в Англия. В „Легендата за Тарзан“ това е вече сторено и главният персонаж е натоварен с хуманитарна мисия, която го принуждава да напусне спокойния живот в наследственото имение и да се завърне в родното Конго (снимките са направени в Габон), където белгийският крал Леополд Втори има тежко криминално досие. В основата на разказа е сделката между макиавеличния капитан Леон Ром (Кристоф Валц) и вожда Мбонга (моделът-актьор Жимон Унсу), който има стари сметки за уреждане с британския аристократ. Тарзан не би представлявал сериозен обект за анализ без Джейн. Ако физическата прилика между Маурийн О’Съливън (1940), Анди Макдауъл (1984) и Марго Роби говори за известен застой в понятието „идеал за женска красота“ през последните 70 години, то последната сподвижница на Тарзан се отличава с енергичността на еманципирана модерна дама, което при добра дозировка не отнема нейната женственост и сексапил. „Легендата за Тарзан“ е успешен опит да се привнесе свеж и съвременен контекст в традиционната приказка за джунглата. Възкресяването на една от иконите на съвременната популярна култура би било оправдано и привлекателно, ако успее да предложи нещо ново, необичайно и невиждано. На това разчитат и авторите на това последно издание на франчайза. Филмът обединява колониализъм, расизъм, сексизъм и културизъм в една увлекателна история, изпълнена с хумористични намигвания към зрителите. Появата на „Легендата за Тарзан“ е предсказуемо явление, отразяващо тенденцията на нов кинопрочит на класически текстове, предназначен ново поколение кинозрители, отрасли в нова киносреда и развили нови киновкусове. ... още »
|
|
|
ФИЛМ
|
Роберто Ескобар, братът на покойния колумбийски наркобос Пабло Ескобар, е поискал да види заснетия материал за втория сезон на сериала „Наркос“ (“Narcos”), преди той да се появи на Нетфликс. Ескобар изпратил, по думите си, „официална, приятелска молба“ да изгледа епизодите, посветени на брат му Пабло, „за да се информира за какво става дума“. „Сериалът показва мен, живота ми, семейството ми, брат ми – пише той. – Мисля, че в света няма друг жив човек, който да удостовери истинността на показаното на екрана, освен мен.“ Засега няма официален отговор от Нетфликс – нито лично към Роберто Ескобар, нито към медиите. ... още »
|
|