Екипът на филма ползва първоизточника
Първи координатор по каскадите във филма е Джордж Агилар, втори – Грег Поуъл и с допълнение от Стивън Поуп, Томас Дюпон и Бен Кък, и разбира се, създателят на паркур Дейвид Бел. Филмът „Принцът на Персия: Пясъците на времето” показва каскади, скокове и паркур ефекти, които ще се запомнят. „Няма смисъл да правиш филм като този, ако не можеш да изпълниш каскадите,” казва Джиленхал. „Всичко беше въпрос на фитнес и именно затова можех да правя всичко, което ми бе казвано. Влязох в най-добрата си форма, а имах и специални уменията по паркур, яздене и тичане”. Джиленхал тренира с Рикардо Морал, един от най-добрите конни ездачи в Испания, в неговото ранчо извън Мадрид. За Джема Артъртън язденето е нещо съвсем ново. „Никога не бях яздила кон в живота си, а бях изпратена с почти целия снимачен екип да се уча да яздя преди снимките. Беше брилянтно и сега язденето е мое хоби. Една от каскадите с яздене направих сама, за което съм много горда.” Във видео играта принцът скача по стени и прави други неща, които са основани на паркур,” разказва режисьорът Майк Нюъл. „Паркур е започнал в покрайнините на Париж, където децата били толкова отегчени, че намирали различни начини да се тестват. Гледах документален филм за тях и видях, че те наистина скачат по стени и покриви. Те са необикновени атлети. Това, което решихме, бе да доведем най-големите специалисти по паркур и да направим сцените така, че да излгеждат добре.” „Решихме да черпим директно от извора” казва Брукйахмър. „Искахме най-доброто от най-доброто, и така при нас дойде Дейвид Бел.” Дейвид Бел е млада легенда и основоположник на Паркур. „Този филм ме накара да пожелая да бъда част от филмовата индустрия,” казва Бел. „Когато гледаме нещо подобно, то е толкова магично, че ти се иска да бъдеш част от сцените. И изведнъж аз установих, че наистина съм част от тях. Това бе като сбъдната мечта.” Описанието на Бел за изкуството, което той сам създава е от две думи: стегнато и светло. „За да го направиш по-просто, паркур е метод, който позволява на човек да развие своята психика, за да преодолее обстоятелствата. Колкото повече тренираш, толкова по-бърз и по-ефективен ставаш. Когато човек тренира, може да създаде различни движения. Тези движения ти помагат при придвижването по покриви, между сгради и други елементи от градската среда. Това е различен начин да движиш тялото си.” Бел е впечатлен от работата и способностите на Джейк Джиленхал. „Джейк наистина ме убеди,” споделя Бел. „Виждал съм как работи, както и неговите движения в различни сцени, и мога да твърдя, че без съмнение има голям напредък.” Омагьосан от работата си с Дейвид Бел остава и младият паркур ученик Уил Фостър, който играе ролята на младия Дастан. „Бях доста нервен, когато разбрах, че ще тренирам с него,” признава Фостър, „но той наистина ме предразположи. Разговорите с него бяха лесни, тъй като аз знам малко френски. Дейвид ми показа доста скокове и основни движения. Ако направя нещо добро, той ще ми каже, но ще добави как мога да го подобря и да го направя още по-добро. Според Дейвид трябва да учиш много, за да станеш силен и наистина добър. Не просто да го правиш, за да се снимаш и после да показваш колко велик си. Това не е истинският паркур.”
|