„Бърз и яростен” постави рекорд в априлския бокс офис 06.04.2009, 06:15 | синефиш.бг „Бърз и яростен” издуха конкуренцията и изпревари всички очаквания с априлски бокс офис рекорд. Анимацията „Чудовища срещу извънземни” продължава да се представя добре и през втората си седмица, а пазарът този уикенд е най-печелившият в историята на месец април. Двата филма заедно събраха повече пари, отколкото целия бокс офис по същото време през 2008-ма, продължавайки възходящата тенденция на тази година.
Universal спечелиха първото място с дългоочаквания „Бърз и яростен”, който прибра $72.5 милиона от 3,461 екрана – невероятен среден резултат от $20,950 на зала. Това е и най-успешният дебют за годината, той задминава $59-те милиона на „Чудовища срещу извънземни” от предишната седмица и априлския рекордьор „Психаротерапия” ($42.2 милиона от 2003 г.). Четвъртата част на популярната състезателна поредица е и вторият най-силен дебют за периода януари-април, изоставайки след „Страстите Христови” ($83.8 милиона от февруари 2004). Това е един летен блокбъстър в средата на пролетта.
Невероятният успех може да се дължи на много фактори, в това число на маркетинга, датата на дебюта и кастинга. Universal имаха трудната задача да убедят феновете да се повозят за четвърти път с десетгодишния франчайз. Четиримата актьори от първия изненадващ хит се върнаха, при това с брилянтна рекламна кампания, чието мото бе „Нов модел. Оригиналните части."
След като триумфира на първо място миналата седмица, анимационният хит на DreamWorks „Чудовища срещу извънземни” изостана с една позиция, претърпя спад от 44% и $33.5 милиона приходи. Десетдневният резултат за „Чудовища срещу извънземни” е $105.7 милиона. Джинормика и приятели ще се борят за финални приходи от $175 милиона.
Страховитият „The Haunting in Connecticut” отбеляза спад от 59% през втория си уикенд и с $9.6 милиона се класира на трето място. Трилърът на Lionsgate вече има $37.2 милиона за десет дни и се очаква да приключи с около $50 милиона.
Последният екшън на Никълъс Кейдж „Knowing” се радва на $8.1 милиона за уикенда и общо $58.2 милиона за 17 дни. За същото време пиперливата комедия на Paramount „Обичам те, човече” събра $49.3 милиона, от които $7.9 милиона от тази седмица. За пореден път забраненият за лица под 17 години филм демонстрира най-малкия спад в топ 10.
Новата комедия „Adventureland” дебютира с плахи резултати - $6 милиона от 1,862 кина. Лентата с участието на Джеси Айнсбърг и Кристън Стюарт може да се похвали с позитивни рецензии, но не и с голям успех в продажбата на билети. Филмът е насочен към по-големите тийнейджъри, но те явно бяха разконцентрирани от бързите коли този уикенд. „Adventureland” прибра $2.2 милиона в петък, още толкова в събота и $1.7 милиона в неделя.
Шпионската комедия с Джулия Робъртс и Клайв Оуен „Двуличие” бележи спад от 44% и $4.3 милиона приходи. Крайният резултат вече е $32.4 милиона за Universal.
На осма позиция го следва „Планината на Вещиците” на Дисни, с $3.4 милиона за уикенда и $58.4 милиона обща сума. Екшънът с Джон Сина „12 рунда” изостана с 57% и спечели едва $2.3 милиона за Fox. Десетдневният му резултат е едва $9 милиона.
Независимата комедия „Sunshine Cleaning”, в която си партнират Ейми Адамс и Емили Блънт, увеличи броя на кината и попадна на десетото място в бокс офиса с $1.9 милиона. Средният резултат е достоен за уважение - $3,923 на екран от 479 мултиплекса. Продукцията на Overture вече има в банката $4.8 милиона.
Топ 10 заглавията събраха $149.4 милиона, което е с 96% повече от миналата година, когато „21” застана на челната позиция с $15.3 милиона; и 43% повече от 2007-ма, когато „Blades of Glory” зае първото място с $22.5 милиона. ... още »
3D чудовища и извънземни победиха всички 30.03.2009, 07:22 | синефиш.бг
След скъпа маркетингова кампания 3D анимацията на DreamWorks „Чудовища срещу извънземни” оправда всички очаквания и вече носи титлата „най-успешен дебют за 2009-та”! Мускули показаха и Lionsgate с впечатляващия хорър дебют „The Haunting in Connecticut”, който се озова на второ място. Топ 10 филмите събраха $135 милиона тази седмица, което е най-добрият резултат за обикновен (непразничен) уикенд за 2009.
Събитието в кината този уикенд се казваше „Чудовища срещу извънземни”, той продаде билети за $58.2 милиона. Paramount пуснаха детския хит в широко разпространение (4,104 зали) и отбелязаха среден резултат от $14,181 от екран. Крайната сума беше подпомогната и от по-високите цени на билетите в 1,550 мултиплекса, които го прожектираха в 3D формат за $3 повече. С бюджет от $165 милиона, „Чудовища срещу извънземни” започна с летящ старт в петък с $16.8 милиона, последван от 30% спад в събота и отново ръст от 45% , който в неделя стигна $24.4 милиона.
Млади жени бяха основната публика на свръхестествения трилър „The Haunting in Connecticut”, чиито дебют спечели $23 милиона. Лентата е насочена към тийнейджърите и Lionsgate заслужено се радват на среден резултат от $8,422 на екран (от 2,732 кина). Проучванията на студиото сочат, че 62% от зрителите са жени, а 44% са между 17 и 24 години.
Новите заглавия от миналата седмица бяха избутани с две места, но останаха в същия ред. Никълъс Кейдж и екшънът „Knowing” се радват на спад от 40% и $14.7 милиона приходи, което е повече от задоволително имайки предвид негативните мнения на критиците за този научнофантастичен екшън. За десет дни прожекции, продукцията на Summit вече има $46.2 милиона и се насочва към финал от $75-80 милиона.
С най-малък спад в топ 10 е комедията „Обичам те, човече” - 29% и $12.6 милиона печалба. Приходите й за десет дни възлизат на $37 милиона.
Джулия Робъртс и Клайв Оуен станаха свидетели на по-голям спад - 46%. За шпионското им сътрудничество в „Двуличие” американските зрители платиха $7.6 милиона този уикенд и общо $25.6 милиона до днес. Очаква се „Двуличие” да стигне до DVD премиерата си, заработил около $45 милиона.
Тъй като семействата получават 3D дозата си тази седмица в лицето на „Чудовища срещу извънземни”, „Планината на Вещиците” на Disney регистрира спад от 56%, или само $5.6 милиона. За 17 дни Disney спечелиха $53.3 милиона.
Със слаб дебют на седмо място и $5.3 милиона е полицейският екшън „12 Рунда”. Лентата привлече главно млади момчета и се представи по-зле от предишния филм с кечиста - актьор Джон Сина - „Пехотинецът” ($7.1милиона) от 2006 г. Въпреки че генерират големи цифри от телевизионни излъчвания, продуцентите от Световната Кеч Федерация (WWE) не успяват да прескочат успешно на големия екран.
На осма позиция се настани „Пазителите” с $2.8 милиона – спад от 60% и обща сума от $103.3 милиона. Филмът на Warner Bros. пропада с около 60% всеки уикeнд от дебюта си в началото на месеца. Очаква се финал от $105-110 милиона, което сумарно означава, че повече от половината от крайните му приходи ще са от дебютния му уикенд.
Неочакваният хит на Fox „Твърде лично” грабна още $2.7 милиона през деветата си седмица, като сумата за Fox вече е $137.1 милиона.
На последното десето място се настани ужасът „Последната къща вляво”. Хорърът получи $2.6 милиона и прибави $28.5 милиона към банковата сметка на Universal.
Без съмнение имената на Джулия Робъртс и Клайв Оуен ще привлекат тълпи от зрители в киносалоните. „Двуличие” е втората екранна среща на двамата красавци, след номинирания за „Оскар” - „Отблизо”. Режисьор на „Двуличие” е Тони Гилрой, доказал се като сценарист на „Адвокат на Дявола”, трилогията за Борн и като режисьор на „Майкъл Клейтън”.
Ето още 10 предложения, с които да се убедите, че Джулия Робъртс е не само хубава жена, но и добра актриса:
Филмът, с който Джулия Робъртс проби в Холивуд, беше номинирана за „Оскар” и спечели „Златен глобус”. Една типично женска история, която включва имена като Сали Фийлд, Дарил Хана, Доли Партън, Шърли Маклейн и Олимпия Дукакис.
Образец за романтична комедия. Ролята, заради която Джулия Робъртс завинаги си остана „хубава жена”, а високите лачени ботуши шестваха по модните подиуми през 90-те. Номинация за „Оскар” и награда „Златен глобус”.
„Врагът в моето легло” (1991)
Сцената, в която Джулия Робъртс флиртува с Кевин Андерсън докато сменя десетки пъстроцветни шапки под звуците на „Brown Eyed Girl” на Van Morisson, отдавна се е превърнала в класика.
„Да умреш млад” (1991)
В началото на 90-те актрисата прави истински удар със серия добри роли. В драмата на Джоуел Шумахер, Джулия се грижи за болния от рак Кембъл Скот. Много тъга, много сълзи и убийственият саундтрак на Кени Джи.
След серия посредствени филми, през 97-ма Робъртс се завръща с гръм и трясък. „Сватбата на най-добрия ми приятел” минава 100-те милиона бокс офис и Джулия отново е в холивудската А-група. Получава и номинация за „Златен глобус”.
Какво прави една американка в типичен британски филм? Печели овациите на зрителите и наградите на критиците. Отново номинация за „Златен глобус”. Партньорът й Хю Грант печели наградата на списание „Емпайър” за най-добър актьор, а „Нотинг Хил” е определен за филм на годината.
Блестящ преход от старото хилядолетие в новото. Робъртс печели „Оскар”, „Златен глобус” и БАФТА за ролята на устатата, самотна майка Ерин Брокович. Най-добрата роля на Джулия до този момент.
Майк Никълс събира четирима от най-добрите актьори на нашето време и заснема една от най-впечатляващите екранизации по театрален текст. Джулия Робъртс, Клайв Оуен, Джуд Лоу и Натали Портман в една приказка за любовта от пръв поглед.
Три години след „Отблизо” Майк Никълс отново кани Робъртс да се снима в негов проект. Заедно с Том Ханкс и Филип Сиймур Хофман пресъздават историята на конгресмена Чарли Уилсън . Джулия Робъртс получава номинация за „Златен глобус”.
Около две години след като се пробва - повече от успешно при това - и в режисьорското поприще, Тони Гилрой реши да повтори упражнението. Резултатът, както можеше и да се очаква, е от високия ешелон, пък и чудесно знаем на какво е способен авторът на филми като "Майкъл Клейтън", "Адвокат на дявола" и, разбира се, трилогията за Борн, когото спокойно можем да наречем един от водещите създатели на трилъри в момента.
"Двуличие" всъщност притежава дори повече лица. От една страна романтична история в екстремни условия, от друга - сатира на епичната и безпощадна корпоративна схватка, водеща се някъде по етажите далеч отвъд досега на обикновения простосмъртен и по свои собствени правила - или отсъствие на такива. От трета, на свой ред, шпионска лента в най-добрите традиции на жанра, дори и на карта този път да не са заложени съдбите на гигантските суперсили и в пряко следствие - на цялото човечество, и във всяко едно отношение с гаранция за постоянно и високо напрежение.
Разбира се, цялата тази игра на стратегии, антистратегии, посредници, буфери, шпионаж, контрашпионаж, скрити и явни козове, планове, словесни флангови атаки и прочее удари под кръста, забавляваща бързо щракащите мозъци на върха на вълната на глобалния капитализъм, дори и в сферата на козметичните продукти, трудно се пресъздава на екран, и макар че Гилрой до голяма степен е успял в това си начинание, в центъра на събитията все пак остават Рей Ковал и Клер Стенуик - безмилостни съперници в професионален план, докато в личен нещата придобиват съвсем различен вид. Макар и това да не е напълно вярно, тъй като събитията, които се развиват като фон и тези на преден план се смесват и дори си разменят местата, а нещата като цяло са далеч доста по-сложни - най-малкото двамата имат и солидна предистория.
В главните роли влизат Клайв Оуен (Рей) и Джулия Робъртс (Клер), към които се присъединяват и Пол Джамати и Том Уилкинсън, като на четиридесет и една хубавата жена на Холивуд е без съмнение все така хубава. И двамата са наистина идеални за филма и е истинско удоволствие да ги наблюдаваш, а още повече - слушаш. Всъщност именно диалогът, който е великолепен, изпъква като най-силна страна на филма, а ако има някакъв по-слаб елемент, това са ретроспекциите - не с друго, а с количеството си, накъсвайки сюжета сякаш малко повече от необходимото. В крайна сметка обаче всичко си идва на мястото, а изненадите и повратите в действието са повече от достатъчно, както и трябва да бъде при стойностния, заплетен трилър.
В резюме, макар и по чисто личното ми мнение, или класация, да го наречем, "Двуличие" все пак да остава малко зад споменатите вече ленти на Тони Гилрой, на любителите на този тип ленти, а и по принцип качественото екранно забавление той може да достави всичко, от което се нуждаят. Стига, разбира се, то да не е екшън - за него ще трябва да потърсят друго заглавие.
“Най-хубавото на филма е, че е така завъртян и омотан от въпросните връщания във времето, че зрителят е принуден да търси отговори. Филми като „Двуличие” са в състояние да държат нащрек всеки в залата заради динамиката на действието.” Сега
„Гилрой наистина е перфектният създател на подобни сценарии, а сега си го бива и да ги режисира – обрати в историята, пълнокръвни герои, впечатляващ диалог... всичко му се удава. А Джулия Робъртс и Клайв Оуен са най-добрият избор, който е могъл да направи.” Паралели
„Режисьорът Тони Гилрой е успял да превърне шпионския трилър в интелектуално пътуване към себе си.” Димитър Николов, Новинар
”Както се убедихме от сагата за Борн и топло посрещнатия от критиката „Майкъл Клейтън”, Тони Гилрой умее да прави заплетени истории с акцент върху международните интриги и индустриалния шпионаж. „Двуличие” пък се оказва едно от най-добрите попадения на Гилрой до момента – двучасово преследване на любовта и големите пари, при това толкова хитроумно поднесено, че не успява да ни изгуби в сложния като лабиринт сюжет.” Програмата
„Умен, секси и невероятно засукан романтичен трилър.” Лу Луменик, New York Post
„Превъзходно забавление, това е най-елегантнит и приятен филм от този тип от доста време насам.” А.О. Скот, The New York Times
„Двуличие” блести с остроумие.” Роджър Мур, Charlotte Observer
„Това е роля, която онази Джулия Робъртс от 1999-а не би могла да изиграе, но няма проблеми. Сегашната е много по-добра.” Джо Неумайър, New York Daily News
„Двуличие” не случайно е кръстен така: няма секунда в този умен, засукан, пораснал трилър, в която някой не лъже, мами или краде, често от някого, който твърди че обича.” М.Е. Ръсел, Portland Oregonian
Това е 11-ят дебют на Кейдж директно под номер 1, откакто през 1996-та спечели „Оскар”. Изпълненият с ефекти екшън „Knowing” спечели приходи от $24.8 милиона. Продукцията е дело на Summit, чиито вампирски хит „Здрач” излиза на DVD тази седмица.
Мъжката комедия „Обичам те, човече” дебютира на второ място с $18 милиона. Лентата с Пол Ръд и Джейсън Сигъл спечели $6,641 от 2,711 кина – с подобни резултати бяха и предишните комедии на двамата актьори. „Пичове за пример” с Ръд грабна $19.2 милиона пред ноември, а „Прелъстен и изоставен” със Сигъл отвори със $17.7 милиона през април.
Шпионската лудория на Джулия Робъртс и Клайв Оуен „Двуличие” дебютира на трето място със $14.4 милиона от 2,574 кина (и солиден среден резултат от $5,595 на екран). Филмът на Universal разказва за двама бивши шпиони, които планират измама срещу няколко големи корпорации. Това е първата главна роля на Робъртс от пет години насам. През това време наградената с „Оскар” актриса участва с поддържащи роли в ленти като „Бандата на Оушън 2” и „Войната на Чарли Уилсън”.
Дори и без конкуренция от страна на други семейни филми, „Планината на Вещиците” на Дисни пострада от сериозен спад от 47%, или $13 милиона приходи за втория си уикенд. За 10 дни Дуейн Джонсън набра $44.7 милиона.
В петък DreamWorks пускат 3D анимацията „Чудовища срещу извънземни”, която се очаква да генерира огромни приходи още с дебюта си, така че екшънът на Disney може да претърпи още спадове и да приключи прожекциите с $80-85 милиона.
През третия си уикенд комиксовата адаптация „Пазителите” продаде билети за още $6.8 милиона. За 17 дни продукцията на Warner Bros. вече има $98.1 милиона. Ако продължи да се представя така, финалните приходи ще са около $110 милиона. Хорър римейкът на Universal „The Last House on the Left” спечели $5.9 милиона и вече има $24 милиона за 10 дни прожекции.
Следват заглавия на компаниите Fox. Неочакваният хит с Лиам Нийсън „Твърде лично” се радва на $4.1 милиона на седмо място, като вече има $133.1 милиона. „Беднякът милионер” на Fox Searchlight изкара $2.7 милиона тази седмица. Общата печалба за „беднякът” вече е $137.2 милиона.
На девета позиция се намести затворническата комедия „Madea Goes to Jail” с $2.5 милиона, спад от 51%, и общо $87.2 милиона за Lionsgate.
Триизмерният хит на Focus „Coraline” изненадва със спад само от 21% и още $2.1 милиона в банката. Сметката за Focus вече е $72.8 милиона. Топ 10 филмите тази седмица генерираха печалби от $94.3 милиона, което е с почти 1% по-малко от миналата година по същото време. Тогава „Хортън” остана начело на бокс офиса с $24.6 милиона и с 19% по-малко от 2007-ма, когато „Костенурките Нинджа” дебютираха под номер 1 с $24.3 милиона.
На пресконференцията след откриването, г-н Гредингер заяви: „Ще предложим най-доброто ниво в киноиндустрията днес, за да могат жителите на Пловдив да се насладят на най-новите филми не само в България, но и в света. Нашата цел е да осигурим на всички пловдивчани широк избор за един от най-популярните начини за прекарване на свободното време. С откриването на мултиплекса в Пловдив, мрежата на Cinema City достигна общо 593 екрана и пето място в Европа по този показател.”
„При наличието на 11 кинозали и толкова много филми, единственото предизвикателство за пловдивчани би било да намерят достатъчно свободно време. Щастлив съм от тази културна придобивка за града ни и искам да благодаря на хората, които я направиха възможна”, сподели г-н Шопов, зам. кмет “Образование и наука, култура и туризъм, спорт и младежки дейности" на гр. Пловдив.
Cinema City отваря врати в културната столица на България с широко разнообразие от филми. Екшъни, комедии, драми и 3D анимации ще се състезават за вниманието на пловдивчани. Киното ще отвори врати със световната премиера на „Двуличие” с Джулия Робъртс и Клайв Оуен. В програмата присъстват още холивудски хитове, европейски продукции и най-новия български филм.
Цените ще бъдат диференцирани за различните групи зрители и време от седмицата – от понеделник до четвъртък: 7лв за възрастни и 5лв за деца до 16г., пенсионер и инвалиди, от петък до неделя – 8лв за възрастни и 6лв за деца до 16г., пенсионер и инвалиди. 3D прожекции ще струват съответно 11лв и 9лв през цялата седмица.
Най-големите зали са оборудвани с първата произведена в света партида от най-новия модел 3D прожектори на Christie - CP2000SB. Внедрена е последната и най-високотехнологична версия софтуер на системата Dolby D-Cinema за дигитално 3D кино.
Cinema City ще предложи вече познатия у нас висок стандарт на киноразвлечение - големи екрани, топ клас прожекционни апарати Kinoton, 5-канален дигитален съраунд звук, амфитеатрално разположение на местата и комфортен интериор, за да отговори на очакванията и на най-взискателните зрители. Атмосферата ще допълва DON CAFÉ Coffee Lounge във фоайето на мултиплекса, който с 11-те си зали е разположен на обща площ от 3,000кв.м.
CCI планира да открие модерни мултиплекси и в други големи градове в България – Варна, Стара Загора и Русе. Амбицията на компанията е до 2011г. да изгради общо 1,000 екрана, което ще я постави на второ място в Европа. ... още »
Началото на годината е времето, в което всевъзможни гилдии и асоциации раздават своите награди. Това е причината зрителите с интерес да следят номинираните за призовете филми. Така до 22 февруари, нощта, в която ще бъдат раздадени мечтаните „Оскари”, всички ние ще се опитаме да видим колкото е възможно повече от претендентите за наградата.
По това време по екраните у нас ще се прожектира и противоречивият „Операция Валкирия” с Том Круз в главната роля. Операция “Валкирия” е сложен план, според който Хитлер трябва да бъде победен и на власт да дойде правителството на опозицията. На режисьорския стол е Брайън Сингър.
Джулия Робъртс и Клайв Оуен са влюбена двойка шпиони в новия филм на Тони Гилрой „Двуличие”, който ще се прожектира у нас през март.
Клайв Оуен е внедрен в “Cartagena” 09.01.2009, 01:47 | синефиш.бг
Скоро ще го гледаме в “Двуличие” / "Duplicity" и "Интернешънъл" / “The International”, а междувременно Клайв Оуен ще атакува на снимачната площадка колумбийски наркокартел в екранизацията по трилъра “Cartagena” на Майкъл Рос.
Актьорът обича да поема рискове като образа на Тео Фарон в “Децата на хората” и да се превъплъщава в персонажи с бурен живот. В новия си проект Клайв ще изпълнява ролята на агент под прикритие, внедрен в мрежа за трафик на дрога, за да я разруши отвътре.
Освен наркобосове, го преследват и специалните части и той се оказва между два огъня. Още не се коментират режисьорски имена за филма.
Ето още 12 предложения, които всеки запален киноман трябва да види през 2009-та. И покрай „произведените в Америка”, не забравяйте за новия филм на Алмодовар „Los Abrazos Rotos”, който идва през март!
Януари - „The Curious Case of Benjamin Button” Историята на един мъж, чийто живот тече от смъртта към раждането е режисирана от Дейвид Финчър и включва в актьорския състав имена като Брад Пит, Кейт Бланшет и Тилда Суинтън.
Февруари - „Valkyrie” Филм за операция „Валкирия”, с която Хитлер трябва да бъде свален и на власт да дойде правителството на опозицията. Режисьор е Брайън Сингър, а главният заподозрян е Том Круз.
Март - „Duplicity” След като адаптира сценариите на трилогията за Джейсън Борн, Тони Гилрой реши, че може да седне и на режисьорския стол. Размина се с „Оскара”-а за „Майкъл Клейтън”, но сега ще му помагат Джулия Робъртс, Клайв Оуен, Пол Джамати и Били Боб Торнтън.
Април - „The Informant” „Вътрешен човек” на 2009 - отново по действителен случай, отново корпоративни афери и ФБР. Режисьор е Стивън Содърбърг, а в главните роли са Мат Деймън и Мелани Лински.
Май - „Angels & Demons” Това със сигурност е един от блокбастърите за годината. Когато става въпрос за Дан Браун приходите се изчисляват в милиони. А когато режисира Рон Хауърд и в актьорския състав са Том Ханкс и Юън Макгрегър вече става дума за стотици милиони. ... още »