Кой е най-добрият филм от поредицата „Пришълецът“? 22.05.2017, 10:03 | синефиш.бг
Първата част на тази пленителна поредица за извънземни излиза на екран през далечната 1979 г. и моментално се превръща в успешен франчайз, който и до ден днешен пълни боксофиса. За пореден път историята се настанява в киносалоните, този път озаглавена „Пришълецът: Завет“. Ридли Скот се завръща като режисьор, а разказът продължава от там, откъдето свършва историята на предния му филм „Прометей“. За да отпразнуваме поредното пиршество за сетивата, сме подредили филмите на поредицата от най-слабия до най-добрия. Ясно е, че качеството на двата филма „Пришълецът срещу Хищникът“ не позволява да присъстват в такава класация…
6. „Пришълецът: Завръщането“
Никой не е знаел как да освежи отново тази позната на кинофенове история, затова продуцентите взимат всякакви идеи от предишните филми от поредицата и ги омесват по един доста глуповат начин. Действието се развива двеста години след „Пришълец 3“, учените все още се опитват да си отгледат собствено извънземно, клонирайки отдавна загиналата Рипли - добавяйки ѝ ДНК от извънземната майка-страшилище. Естествено тя става супер силна, има светкавични реакции и силно токсична кръв. Към уникалния дизайн на Гигер е прибавено и съблазнително виене на легендарното чудовище.
5. „Пришълецът 3“
Да не забравяме, че това е режисьорският дебют на Дейвид Финчър. И общо взето е пълна каша. Третата част от поредицата се разработва в Холивуд години и проектът е бил в ръцете на много сценаристи и режисьори, преди да се озове при Финчър. Имало е идея третата и четвъртата част да се снимат една след друга и да се фокусират върху корупцията в корпорацията Уейланд-Ютани. Хикс е в главната роля, а Рипли се появява в края на филма. Нейната смърт е решена в последния вариант на сценария по молба на самата Сигорни Уийвър. От многото видоизменения на историята, това, което достига до Финчър е объркваща и безлична история, населявана предимно от ужасни и еднопластови персонажи.
4. „Прометей“
Често оклеветяваният за недобър филм „Прометей“ първоначално бе рекламиран като дълго чаканата предистория на „Пришълецът“, после беше решено, че не е, а накрая продуцентите склониха и заявиха, че той принадлежи, в крайна сметка, към тази франчайз вселена. Явно от филмовото студио дълго са се чудили това предистория ли е или продължение. В това лутане филмът като че ли изгуби идентичността си. Всъщност резултатът е изненадващ – красиво разказан, с вдъхновяващи и култови моменти, които карат феновете да настръхват, но рекапитулацията е един твърде познат и тривиален финал.
3. „Пришълецът: Завет“
„Пришълецът: Завет“ е нещо като вид продължение на „Прометей“, но има повече общо ДНК с филмите от поредицата „Пришълецът“, най-малкото защото режисьор в Ридли Скот. Тази лента е взела философските идеи на своя предтеча, като са добавени голямо количество ксеноморфи и ,разбира се, безброй модерни визуални ефекти. Тонът и структурата на филма са познати. Ридли Скот е послушал критиците на „Прометей“ и предлага на публиката точно това, което тя очаква – страховито трилър приключение, напълнено с много трикове със запазената марка на този режисьор.
2. Пришълецът
Филмът е брилянтен, направо е шедьовър. Често обозначаван като най-добрия пример в хорър жанра. А Рипли пък е цитирана като една от най-важните феминистки героини в историята на киното. Защо тогава не е на първо място? Това, че филмът е първи от поредицата и че е най-важният от историческа гледна точка, не означава, че е най-добрият и най-популярният. Това е една от първите творби на Ридли Скот, изстреляла кариерата му и всъщност е вдъхновена от „Междузвездни войни“. Той искал обаче освен научнофантастичен, филмът и да е хорър, и така да разбие статуквото на двата жанра. И успява напълно!
1. „Пришълците“
Може и да не е толкова одумван и изучаван колкото своя предшественик, но ако ви опрат пистолет в главата и ви питат кой филм от поредицата ви е любим, със сигурност ще изберете този. Първо е режисиран от Джеймс Камерън. Към цялата палитра от жанрове на оригинала, той добавя и малко екшън стилистика на военен филм, превръщайки това произведение в пиршество за сетивата, наситено с незабравими моменти и легендарни реплики. „Пришълците“ е един от великите филми на осемдесетте години, а единственото ужасно нещо, което прави е, че превръща артистичното авторско бижу на Ридли Скот в пълнокръвен, златен блокбастър, който всички харесват. ДАС
18 забавни киногафове, които вероятно не сте забелязали 13.05.2016, 10:04 | синефиш.бг
Големите кинохитове и сериали имат огромна фен база. Киноманиаците са така отдадени на любимите си филмови ленти, че ги знаят наизуст кадър по кадър. Всъщност те са до такава степен фанатизирани, че следят всеки дребен детайл от филма под микроскоп. Така те се натъкват на различни гафове във филмите, на които всеки един обикновен зрител не би обърнал внимание. Дали някой кичур коса не е отметнат в същата посока в следващия кадър или някое странно отражение в дръжката на полираната врата показва нещо не на място – никаква подробност не може да остане скрита от техния любознателен и педантичен поглед…
Ето някои от най-шокиращите грешки в известни кинохитове…
„Здрач“
Ако внимателно гледате филма, няма как да не видите отражението на камерата върху предното стъкло на пикапа. Това е доста честа грешка, която допускат режисьорите с отразяващите повърхности– този кадър е прекрасен пример за това.
„Гадни копилета“
Немският фелдфебел, който обича да убива с бейзболна бухалка, има странен пагон на униформата си. Той се ту появява, ту изчезва от гърдите му в различните кадри - няколко секунди преди да бъде застрелян.
„Аватар“
Когато Джейк отваря капсулата, ясно се вижда, че до нея няма поставена инвалидна количка. Само след миг тя се появява там, сякаш от нищото, пък и той я прибутва встрани.
„Терминатор 2: Денят на страшния съд“
Опитвайки се да предпази Джон Конър, Терминаторът го закрива с тялото си и получава цял пълнител с патрони в гърба си от машината-убиец Т-1000. Цялото му яке е в дупки от куршумите. След няколко секунди обаче по якето няма дори драскотина и то е като ново. Даже роботите от бъдещето не са способни на такива „магии“.
Камионът, зад чиито волан стои Т-1000, се обръща с бясна скорост на един мост и от машината хвърчат навсякъде стъкла. В следващия кадър виждаме, че предното стъкло е непокътнато.
„Отмъстителите“
В една от сцените, с извънземните си сили Тор разхвърля всичко наоколо, в това число и една кола, чиято броня малко по-късно като че ли е нова и се е самовъзстановила. „Клубът на купувачите от Далас“
Действието на филма се развива през 1985 г. и в една от сцените, зад раменете на Матю Макконъхи, се вижда плакат на автомобил Ламборгини Aventador. Всъщност този модел излиза на пазара чак през 2011 г.
„Титаник“
Твърде възможно е да е имало поне два кораба „Титаник“. Иначе как би могло да се обясни наличието на две толкова различни палуби във филма, които непрекъснато се сменят.
„Карибски пирати: Проклятието на Черната перла“
В бандата на Джак Спароу има един съвременен, ама доста съвременен кандидат-пират…
„Терминатор 3: Бунтът на машините“
Джон и Кейт излитат от хангара с малък бял самолет „Чесна“ със сини ленти. Номерът на бронята е N3035C. В следващия кадър те са във въздуха, но сякаш са се преместили в друг самолет. Лентите отстрани изглеждат различно, а и номерът е друг - N3973F. Явно накъде във въздуха пак сменят самолета, защото при приземяването, пак ясно се забелязва първия номер.
„Мария Антоанета“
Този много „сладък“ киногаф можем да открием и в биографичния филм на София Копола за живота на френската кралица Мария Антоанета. Разбира се, че кецовете са били много на мода по онова време. Имайки предвид шантавия режисьорски подход на София, има вероятност тази грешка хич да не е случайна.
Сериалът „Великолепният век“
В свитата на султан Сюлейман Великолепни се забелязва добре запазен съвременен автомобил, както и радио кула. Вероятно по онова време някой е имал спешна нужда от мобилни услуги…
„Пришълецът“
Когато експедиционната група изследва извънземния кораб, можете да забележите, че всички членове от екипажа имат бели платнени шапки на главите си под скафандрите. Но когато един от астронавтите е нападнат от гнусно извънземно и то разбива стъклото на скафандъра му, виждаме, че такава бяла шапка липсва. „Обичайните заподозрени“
Когато за първи път ни показват летището във филма, там виждаме приземяващ се самолет с четири двигателя. Само няколко секунди по-късно, двигателите са два…Въобще всичко е подозрително в този филм!
„Тед“
Във всички сцени главният герой Джон държи мобилния си телефон на обратно. Това може да се прецени от местоположението на бутона за изключване на този модел. Но по всичко личи, че него това не го интересува – важното е покритие да има…
Сериалът „Под наблюдение“
По време на една от сцените в сериала се чува фразата: „ Всички пари са прехвърлени в сметките на международни банки.“. От кадъра с дисплея на телефона се вижда, че тези „световни“ финансови институции имат странни руски имена и въобще не вдъхват международно доверие – „ООО «Ухищренно» и ЗАО «Плохой робот»“.
„Гладиатор“
Във филма „Гладиатор“ може да се види акуратната историческа подробност как древните римляни са инсталирали газова бутилка на колесниците си, в допълнителна помощ на конските сили…
„Междузвездни войни“
Един от щурмоваците (последният в дясно) е прекалено висок и си удря главата в спускащия се портал. Явно не всички роботизирани войници на Империята ги правят по калъп…
Режисираният от Ридли Скот хит “Пришълецът” бързо се нареди сред най-емблематичните и дискутирани представители на научнофантастичния жанр. Лентата от 1979-та година донесе на създателите си приходи от над 100 милиона долара и сложи началото на успешна поредица, чието влияние в света на киното продължава да бъде голямо и в наши дни.
Почитателите на научната фантастика винаги са изпитвали силен интерес към вселената на “Пришълецът” и именно поради тази причина от издателската компания Titan Publishing обявиха преди около една година, че ще бъде публикувана “уникална по рода си книга” за разработването и заснемането на всички филми от поредицата.
Книгата е озаглавена “Пришълецът: Архивите” (“Alien: The Archive”) и в нея са събрани голям брой невиждани досега снимки и концептуални рисунки от всички четири филма от франчайза. От Titan Publishing съобщиха, че творбата ще дебютира на книжния пазар на 28-ми октомври, тази година.
В навечерието на премиерата на “Пришълецът: Архивите” сайта Bloody Disgusting разпространи няколко концептуални рисунки от книгата, на които са изобразени алтернативната версия на извънземното гнездо от “Пришълецът: Завръщането”, един от първоначалните дизайни на бронираните космически костюми от оригиналния филм на Ридли Скот и схема на т.н. “дървена планета” от “Пришълецът 3” (идея на режисьора Винсънт Уорд, която е била отхвърлена от студиото зад филма).
Заедно с концептуалните рисунки беше разкрита и снимка от снимачната площадка на първия “Пришълецът”, на която се виждат режисьора Ридли Скот и актрисите Сигорни Уивър и Вероника Картрайт.
От Titan Publishing описват “Пришълецът: Архивите” като “вълнуваща книга-хроника, която разкрива мистериите на една от най-великите филмови поредици на всички времена”.
Книгата може да бъде поръчана чрез Amazon.com, а самите филми от франчайза се продават както в DVD, така и в Blu-ray формат.
До края на календарната 2014-та година ще се състоят българските премиери на няколко амбициозни високобюджетни филмови заглавия. Сред тези заглавия се откроява научнофантастичната драма ”Интерстелар”, чиито международен актьорски състав е предвождан от тазгодишния носител на “Оскар” Матю Макконъхи. Режисьор на близо тричасовата лента е Кристофър Нолан, който е познат на киноманите най-вече с работата си по “Генезис” и последните три филма от поредицата за Батман.
За направата на ”Интерстелар” бяха похарчени близо 200 милиона долара, а екранни партньори на Матю Макконъхи са Ан Хатауей, Джесика Частейн, Кейси Афлек, Майкъл Кейн и Мат Деймън. Голяма част от идеите във филма са базирани на изследванията на американския физик и теоретик Кип Торн, според когото пътуването във времето не е невъзможно.
Освен помощта на Торн създателите на ”Интерстелар” са били вдъхновени и от няколко небезизвестни заглавия от космическия/научнофантастичен жанр. В интервю за списание Empire режисьора Кристофър Нолан разкри имената на филмите и поговори накратко за тяхното влияние върху ”Интерстелар”.
Кристофър Нолан: “В ”Интерстелар” феновете на научната фантастика ще открият много прилики и препратки към “Една одисея в космоса”. Но аз не мисля, че това се отразява негативно на нашия филм. Ако се стараеш прекалено да прикриеш вдъхновенията си тогава ще създадеш нещо, което не е искрено. Филмите и културата около нас оказват влияние на очакванията ни когато гледаме нещо на екрана. Филмите не могат да се правят във вакуум. Всичко е свързано. Ние правим научнофантастичен филм, така че не можем да се преструваме, че “2001: Една одисея в космоса” не съществува. Ще има хора, които ще забележат всяка една прилика между “2001” и ”Интерстелар”, но ще има и хора за които нещата в нашия филм ще бъдат съвсем нови. Единственото, което ние, като кинаджии, можем да направим е да се отнасяме уважително към всичко, което ни вдъхновява.”
Нолан: “Не исках да използваме прекалено футуристична технология. Също както в “Пришълецът” всичко показано в нашия филм е напълно функционално и практично. Това улесни и актьорите. Аз израснах през 70-те и реалистичния подход към “Пришълецът” и първия “Междузвездни войни” остана в съзнанието ми и ми помага когато работя по научна фантастика.”
Нолан: “Когато погледнете “Близки срещи от третия вид”, когато погледнете всички филми на Спилбърг - те притежават този страхотен дух, който аз исках да уловя с ”Интерстелар”. Езикът на тези филми е уникален и те притежават това отличително и почти старомодно усещане, което само хора като Спилбърг и Лукас могат да създадат.Също както “Близки срещи от третия вид” в центъра на историята на нашия филм е семейството. Става дума за хора и техните взаимоотношения. Но не представяме това по скучен и назидателен начин. Всичко е напълно реалистично и хората ще съчувстват на героите и техните дилеми. На практика става дума за това, което се случва когато обикновените ни животи се сблъскат с нещо екстремно и фантастично.”
Нолан: “Първоначално “Истински неща” не беше издаден на Blu-ray и аз се опитвах всячески да убедя Уорнър Брос да направи нещо по въпроса, тъй като това е един прекрасен филм. Нещата, които са постигнати на живо, пред камерата, са впечатляващи. Отраженията в шлемовете на героите са истински и чрез прожектори и прозорци те постигнаха много. Когато видях всичко това казах, “Момчета, сега за нас ще бъде много по-лесно да направил това”. Така че нямахме извинения да не направим всичко пред камерата. Не исках да разчитаме само на екипа за визуални ефекти. И за щастие в този случай не ни се наложи.”
Сред другите заглавия, които са вдъхновили създателите на ”Интерстелар” се открояват конспиративния “Каприкон 1” и хита на Робърт Земекис “Контакт”, в който главната мъжка роля също е изпълнена от Матю Макконъхи.
В лентата на Кристофър Нолан, Макконъхи се превъплъщава в образа на Купър – самотен баща на две деца, който изоставя досегашния си начин на живот и заедно с група астронавти и изследователи се отправя на дръзко пътешествие сред звездите. Целта на мисията е да се разбере дали човечеството има бъдеще извън границите на планетата Земя.
”Интерстелар” ще се прожектира в IMAX формат, а българската му премиера е насрочена за 7-ми ноември, тази година.
Дори се оказа, че режисьорът възнамерява да заснеме не един, а цели два нови филма.
Новите части на фантастичната история ще бъдат изцяло в 3D формат, а Ридли Скот смята да използва техника, далеч по-напреднала от тази, до която прибегна Джеймс Камерън в своя „Аватар".
„Работата по новите два епизода вече започна", разкри легендарният режисьор в интервю за MTV News. „ Знаем каква ще е историята. Ще направим филмите, няма спор по този казус. Всичко сега е въпрос на време и как да завършим сценария в следващите няколко седмици, за да имам ясна представа колко ще струва цялата продукция. Вече имам налице добри графични дизайнери и аниматори, които работят по 3D ефектите".
Скот разкри подробности и около историята за следващите попълнения на „Пришълецът". Сюжетът проследява предисторията на останалите филми и действието се развива през 2085 г. - или 30 години преди Елън Рипли, героинята на Сигърни Уивър, да се роди.
Ще бъдат изяснени ключови моменти от оригиналния филм от 1979 г. „Най-накрая ще разберем кой е „Космическият Жокей" или с други думи човекът, седящ на стола в кораба на извънземните. В общи линии ще обясним кой е той и защо е там", поясни Скот.
Режисьорът има намерението и да придаде нов облик на пришълците. „Мисля, че трябва да поработим над дизайна. Ще има по-ранни версии на това, което вече сте виждали в предишните „Пришълци". Не искам да се повтарям."
Ридли Скот се надява продълженията на „Пришълецът" да дебютират на голям екран в края на 2011 или най-късно в началото на 2012 г.
Междувременно на 14 май очакваме премиерата на последния филм на 73-годишния режисьор - „Робин Худ". ... още »
Ридли Скот ще се върне към "Пришълецът", съобщи Варайъти, като се позова на информация от кинокомпанията "Twentieth Century Fox".
Предвижда се действието в новия филм да предхожда това в първата лента от 1979 г. С написването на сценария е натоварен Джон Спейтс.
По-рано самият Ридли Скот бе казал, че той ще е продуцент, а режисьор ще бъде създателят на търговската реклама Карл Ерик Ринс.
Не е ясно кога Ридли Скот ще пристъпи към работа по лентата. Сега той е зает с филмирането на приключенията на Робин Худ. Във филма главната роля е поверена на Ръсел Кроу.
Да припомним, че "Пришълецът" е британски научно-фантастичен филм на ужасите на режисьора Ридли Скот. Името на филма е свързано с главния противник, силно агресивно извънземно, което заплашва живота на екипажа на космическия кораб "Ностромо", след като се излюпва от тялото на един от хората.
Във филма участва Сигорни Уивър като Елън Рипли. "Пришълецът" бързо се превръща в успешна холивудска продукция с три продължения. Едновременно със стартирането на кариерата на актрисата Сигорни Уивър, филмът разчупва традиционните холивудските стандарти в екшън жанра, като показва силен женски герой.
Въпреки, че пришълецът (наричан ксеноморф в продълженията) е главната тема във филма, историята на Елън Рипли се явява свързващата нишка между сериите. Филмът има три продължения: "Пришълците" (1986), "Пришълецът 3" (1992) и "Пришълецът: Завръщането" (1997), и комбинацията "Пришълецът срещу Хищникът" (2004). БТА
От тази седмица по екраните е „Бърз и яростен” – четвъртата част на култовата поредица. След като позагуби от блясъка си с третата част, сега ставаме свидетели на голямото завръщане. Вин Дизел, Пол Уокър, Мишел Родригес и Джордана Брустър със сигурност ще ни накарат да си спомним за доброто начало на „Бързи и яростни”.
Ето още 10 филмови поредици, отброили първите четири части:
През 2007-ма Брус Уилис отново облече мръсния потник на Джон Маклейн и докара милиони зрители в киносалоните и още толкова долари в банковите сметки на продуцентите.
Първият „Роки” излезе през далечната 1976г. 30 години по-късно Сталоун отново излезе на ринга с авторския /режисьор, сценарист и изпълнител на главната роля/ „Роки Балбоа”.
Четири пъти Сигърни Уивър се бореше с пришълците. За последно Рипли беше на голям екран през 1997г. В края на годината очакваме да видим Уивър в голямото завръщане на Джеймс Камеран „Аватар”.
„Черният рицар” почти успя да измести „Титаник” от лидерската позиция за най-гледан филм на всички времена. Очакваме още Батман - приключения от Кристофър Нолан.
Бяхме отписали възможността за четвърта част на Инди. Но Спилбърг ни опроверга и през 2008-ма Харисън Форд отново се превъплъти в най-известния археолог в киноисторията.
P.S. Star Wars си остава най-култовата филмова поредица за всички времена. Засега Джордж Лукас мълчи относно бъдещето на проекта. ... още »