Страховитите инциденти на снимачната площадка
08.04.2016, 01:25 | синефиш.бг
Високобюджетните филми често означават огромни снимачни площадки и невероятни специални ефекти. В цялото това финансово уравнение са замесени и значителен брой статисти, дубльори и каскадьори, изпълняващи животозастрашаващи акробатики. Именно затова, понякога снимачният процес не минава без неприятни, но и често ужасяващи инциденти. Те не винаги са свързани с координираните сложни каскади. Понякога и главните актьори се нараняват и биват откарани спешно в болница, друг път пък животните, участващи в продукцията, загиват в някоя висикорискова сцена…
За съжаление се случва и хора да загубят живота си, в името на това да се забавляваме, когато сме на стола в затъмнения киносалон и сладко похапваме пуканки.
Ето някои от страховитите инциденти на снимачната площадка…
Трите хикса
В този филм дубльорът на Вин Дизел Хари О Конър трябвало да заснеме сцена със сложна каскада – да се спусне скоростно по въже и да се приземи върху акостирала подводница. По време на снимките обаче той се ударил челно в близкия мост и загинал на място. Сцената е оставена във филма, но са отрязани последните няколко секунди преди сблъсъка…
Топ Гън
Пилотът- каскадьор Арт Шол е трябвало да заснеме сложна маневра на изтребителя, който управлява, но той внезапно загубил контрол и машината се разбила в Тихия океан. До днес не е намерен нито самолета, нито останките на актьора.
Пърл Харбър
Отново инцидент със самолет. Задачата на каскадьора била просто да прелети пред камерата, но той страховито се блъснал в голямо палмово дърво. Пилотът се възстановил напълно след катастрофата, а сблъсъкът останал в крайния вариант на филма.
Острието
В една от сцените Антъни Хопкинс трябвало да виси от скала, а под него била враждебната прегръдка на замръзнала река. Въпреки мерките за безопасност, големият актьор паднал в реката, незабавно получил хипотермия и бил откаран спешно в болница.
Телепорт
Един от хората, които отговаряли за декорите на филма бил затиснат от голям циментен блок. Това станало след края на снимките, когато багер разчиствал декорите и инцидентно ударил стена, която се строполила върху тялото му.
Тhe Final Season
Операторът Робърт Шлотзауер снимал парадна сцена от хеликоптер, когато невнимателния пилот оплел перките на машината в близките електропроводни жици и тя катастрофирала. Всички освен оператора оцелели.
Ярост
По време на снимките в Оксфордшър един от каскадьорите бил почти смъртоносно прободен от реквизитния щик на оръжието, с което се сражавал.
Тор: Светът на мрака
Актрисата Джейми Александър паднала зловещо от метално стълбище по време на снимките. Инцидентът й причинил разместване на интервертебрален диск, единайсет спукани прешлена и дислокация на раменната става, а продукцията била прекъсната за месец, за да може тя да се възстанови.
Зрителна измама
По време на сцената с измъкването от водната камера във филма „Зрителна измама“, актрисата Айла Фишър почти се удавила, опитвайки се да отключи оковите на ръцете си. Докато се намесили спасителите, тя прекарала три минути във водната камера.
Хобит
По време на снимките на трилогията не малък брой животни били убити или ранени. Причините били няколко – от лошите условия в конюшните до немарливото отношение на дресьорите, които оставяли без надзор животните и те взаимно се наранявали.
Непобедимите 2
По време на каскада, в която трябвало да бъде взривена надуваема лодка, един човек бил убит на място, а друг откаран в болница в критично състояние, където се наложила пет часова операция, за да бъде стабилизиран.
Хари Потър и Даровете на Смъртта
По време на снимките на филма, дубльорът на Даниъл Радклиф Дейвид Хомс паднал и наранил гръбначния си стълб. Травмата била толкова сериозна, че каскадьорът останал парализиран.
Ергенският запой: Част II
Каскадьорът Скот Маклийн получил сериозни мозъчни и физически травми в инцидент по време на снимките. Той трябвало да скочи от една движеща се кола в друга, но не успял и нечовешки ударил главата си. След това той осъдил Warner Bros за неуточнени щети.
Черният рицар
Операторът Конъуей Уиклиф починал нелепо, докато снимал преследване с коли. Превозното средство, на което била монтирана камерата, не успяло да направи деветдесет градусовия завой по трасето и голямата скорост, като и Уиклиф били убити от сблъсъка в крайпътно дърво.
Последният самурай
В една от баталните сцени на „Последният самурай“, статист бил изритан в слабините от кон, но някак си запазил самообладание и снимките не били прекъснати. Ако сте наблюдателни, можете да видите този инцидент, защото той е оставен във финалната версия на филма.
ДАС
... още »
|
Любопитни факти за едни от най-известните филми на продуцента Джери Брукхаймър
14.10.2014, 02:26 | синефиш.бг
Благодарение на филмовите си проекти през изминалите 40 години Джери Брукхаймър се превърна в една от най-могъщите и влиятелни фигури в киното. Световните приходи на продуцираните от Брукхаймър заглавия надвишават сумата от 10 милиарда долара, а под неговия надзор са работили холивудски величия като Том Круз, Джони Деп, Никълъс Кейдж, Тони Скот, Майкъл Бей, Ридли Скот, Анджелина Джоли, Уил Смит и Дензъл Уошингтън.
71-годишният продуцент продължава да бъде активен участник в света на киното и сред бъдещите му филмови проекти се открояват “Лоши момчета 3”, “Карибски пирати 5”, “Ченгето от Бевърли Хилс 4“ и “Топ Гън 2”.
Успешната холивудска кариера на Брукхаймър послужи и за основа на полу-биографичната книга “Jerry Bruckheimer: When Lightning Strikes - Four Decades of Filmmaking”, която бе публикувана в началото на 2014-та година. Дело на небезизвестния автор Майкъл Сингър и съдържаща невиждани досега снимки, “When Lightning Strikes” разкрива интересни факти от задкулисната работа по филмовите проекти на Брукхаймър. Тези факти са подкрепени и от цитати на самия Брукхаймър, които дават още по-ясна представя за разработването на едни от неговите най-големи и успешни игрални ленти.
Ето и част от тези цитати:
Пърл Харбър (2001)
Брукхаймър: “Когато погледна назад мога да кажа, че “Пърл Харбър“ е най-големия филм в кариерата ми. Най-големия и най-трудния за заснемане. Но когато гледаш финалния резултат ставаш свидетел на нещо невероятно. Мащабът е неизмерим и има сцени, които все още продължават да ме впечатляват.
Спомням си как докато течаха снимките група оцелели от атаката над Пърл Харбър казаха на мен и Майкъл (Бей): “Искаме да видим този филм. Направете го по-бързо, защото нас скоро няма да ни има.”
Отговорността беше голяма. За определен период от време “Пърл Харбър“ беше най-скъпия филм в историята на Уолт Дисни и не е тайна, че аз и Майкъл имахме някои разногласия с началството на студиото. Майкъл искаше да направи по-суров и брутален филм, а от Дисни настояваха, че тази история трябва да бъде гледана и от по-младата публика. Аз лично смятам, че в крайна сметка се получи нещо, което може да задоволи и двете страни.
Мисля, че нашето най-голямо постижение в този случай е, че филма се представи много успешно и в Япония. Не искахме да представяме японците като клиширани, безсърдечни нападатели. С помощта на страхотни актьори като Мако, Кари Хироюки Тагава и Юджи Окомуто смятам, че представихме на публиката герои, които са наясно с това, което правят, но са принудени от обстоятелствата да действат по този начин. Японската публика прие филма и това е нещо с което всички ние се гордеем.”
Флашданс (1983)
Брукхаймър: “Това беше първия филм за MTV поколението. И не се изненадвам от неговото силно влияние върху поп-културата. Ейдриън Лайн (режисьора) знаеше, че работи по нещо специално и направи много компромиси за да създаде филма, който искаше.
Хората не знаят, но голям брой сцени останаха на пода на монтажната. Щеше да се получи много по-дълъг филм, но Ейдриън взе правилното решение като отстрани някои подистории и фокусира сюжета единствено върху Алекс Оуенс.
Двамата с Дон Симпсън (покойния продуцентски партньор на Брукхаймър) винаги сме били слуги на широката публика. И “Флашданс” беше първия ни истински зрителски успех. Ние не правим филми за критиците и най-хубавото усещане за нас винаги е било да наблюдаваме екзалтираните зрители в киносалоните. Когато хората ръкопляскат, плачат и се смеят тогава знаеш, че си свършил работата си. Такъв беше случая с “Флашданс”.
Този филм определено е повратна точка в кариерата ми и мога да кажа, че без него аз едва ли бих направил “Грозна като смъртта” и “Тайните на Беки Б.”.”
Карибски пирати (2003)
Брукхаймър: “Когато представихме идеята за “Карибски пирати” реакцията беше следната: “Филм за пирати през 2003-та година? Това никога няма да проработи.” Този жанр беше на практика мъртъв. Наложи ми се два пъти да пътувам до Франция за да убедя Джони Деп да участва във филма. В крайна сметка той разбра какво всъщност се опитваме да направим. Но проблемите ни не свършиха с осигуряването на бюджет и актьори.
Когато от Уолт Дисни видяха първите заснети сцени с персонажа на Джони всички бяха скептично настроени. Задаваха ни въпроси от рода на “Този герой пиян ли е?”, “Гей ли е?”, “Защо ходи по този начин?”, “Какво не му е наред?”. Никой не беше подготвен за подхода на Джони към ролята и истината е, че аз не бях толкова изненадан от тези реакции. Знаех, че правим нещо експериментално с този жанр и очаквах, че ще има определено противопоставяне. Но напрежението беше навсякъде и имаше опасения, че първия “Карибски пирати” ще сложи край на много кариери. Дори в един момент се наложи да прекратим временно снимките.
Всъщност, “Проклятието на Черната перла” щеше да бъде пълен провал ако не бяха Гор Вербински и Джони Деп. Те бяха моите партньори в тази одисея и се бориха всекидневно за филма. Няма да споменавам имена, но имаше доста хора, които бяха твърдо против нашия подход към този проект. Наложи се и двете страни да направят компромиси и да се стигне до определено разбирателство. Сега, разбира се, нещата са доста по-различни. След всички тези години смятам, че в основата на успеха на “Карибски пирати” стоят три неща: героят на Джони Деп, свръхестествените елементи и комедийните моменти. Без всичко това тази поредица нямаше да просъществува.”
Армагедон (1998)
Брукхаймър: “Обичам историите, които са по-големия от самия живот. “Армагедон“ е глобален филм във всяко едно отношение. Историята има няколко различни слоя и екипа на Хари Стампър е съставен от хора, които всеки един от нас може да срещне на улицата. Те не са супергерои, правят грешки и не са напълно подготвени за подобна мисия.
Мисля, че това помогна много на филма. Не става дума само за астероида, а за обикновени хора, които трябва да взимат решения на живот и смърт. На практика това е “Мръсната дузина” в космоса.
Що се отнася до този филм от самото начало Майкъл Бей споделяше моите виждани и това ни улесни много. Основната цел беше да направим летен блокбастър, който ще остане в паметта на зрителите. Амбициите ни бяха големи.
След снимките работихме всеки ден в монтажната – понякога стояхме и до 2 часа сутринта. Графикът ни беше изключително натоварен и завършихме филма буквално една седмица преди световната му премиера.”
Грозна като смъртта (2000)
Брукхаймър: “Също както “Флашданс” историята на “Грозна като смъртта” е за момиче от работническата класа, което радикално променя своя живот. През 1997-ма година, след като прочетох статията за бара “Coyote Ugly”, аз бях убеден, че това място може да се превърне в основата на страхотна филмова история.
Исках това да бъде филм, който ще накара зрителите да се чувстват приятно – без никакво насилие, без специални ефекти и без преследвания с коли. Колкото и клиширано да звучи “Грозна като смъртта” е филм за мечтите и желанието да направиш нещо значимо.
Дълго време търсихме актриси за главните роли и дори мисля, че се срещнахме с всяка 20-годишна актриса в Холивуд. Кастингите бяха най-голямото предизвикателство за нас. Отне ни доста време да намерим правилните актьори, но като цяло създаването на “Грозна като смъртта” беше един много забавен и приятен процес за всички ни. Много хора питат дали ще има продължение, но лично аз смятам, че оригиналния филм е напълно достатъчен.”
Топ Гън (1986)
Брукхаймър: “Веднага след първата ни среща с Том Круз аз бях убеден, че това младо момче ще стане международна звезда. И “Топ Гън” беше неговата първа голяма стъпка в тази посока. Когато обсъждахме проекта със студийните началници аз казвах, че това ще представлява “Междузвездни войни на планетата Земя”.
От 50-те до 80-те години филмите за пилоти на бойни самолети бяха рядкост и не беше лесно да задвижим “Топ Гън”. Прослушахме стотици актьори за главната роля, но когато Том Круз влезе в стаята магията просто се получи. Няма по-хубаво нещо от това да разкриеш таланта на младите изпълнители пред целия свят.
Тони Скот беше генерала на снимачната площадка и той успя максимално да се възползва от военната подкрепа. И извлече най-доброто от актьорите. Малко хора знаят това, но по време на сцените в пилотските кабини актьорите носеха кислородните маски, но не говореха. Всички реплики бяха записани по време на пост-продукцията. Работихме не само със сценаристите, но и с военните съветници за да сме сигурни, че диалога и жаргоните ще бъдат напълно автентични.”
Лоши момчета (1995)
Брукхаймър: “С Майкъл Бей бяхме добри приятели преди да работим по първия “Лоши момчета”. Той засне страхотно видео за “Дни на грохот” и аз знаех, че рано или късно ще работя с него по нещо много по-голямо. Когато започнахме да разработваме “Лоши момчета” аз веднага се сетих за Майкъл и неговия стил. Той беше идеалния кандидат. Още тогава знаех, че той ще постигне огромни успехи в киното.
Първоначално в “Лоши момчета” трябваше да участват Джон Ловиц и Дейна Карви, но след намесата на Колумбия Пикчърс нещата се промениха. От студиото искаха Арсенио Хол да изиграе ролята на Майк Лаури, но Майкъл искаше да работи с Уил Смит, който през тези години беше познат единствено като забавния младеж от “Принцът на Бел Еър”.
Майкъл, аз и Дон Симпсън настоявахме Уил да участва във филма заедно с Мартин Лоурънс. Химията между двамата беше невероятна. След като получихме подкрепата на Колумбия се наложи да променим изцяло сценария, тъй като вече разполагахме със съвсем различни актьори. И истината е, че голяма част от сцените в първия “Лоши момчета” са импровизирани. Майкъл даде огромна свобода на Мартин и Уил и мисля, че резултата говори сам за себе си.
Филмът беше успех за нас, но по малко по-различен начин. Всъщност, от студиото не бяха особено впечатлени от бокс офис приходите, но това, което настина промени всичко бяха продажбите на видеокасети и DVD. Резултатите на “Лоши момчета” надминаха всички очаквания и внезапно се появи тази огромна публика, която настояваше да направим продължение.”
Ченгето от Бевърли Хилс (1984)
Брукхаймър: “Първият “Ченгето от Бевърли Хилс“ беше проект, която премина през много различни стадии. Ролята на Аксел Фоули трябваше да бъде изиграна от Мики Рурк, но той се оттегли и от Парамаунт Пикчърс искаха да привлекат Силвестър Сталоун.
Трябваше да се поизпотим доста за да превърнем проекта в нещо, което ще отговаря на талантите на Еди Мърфи. В началото “Ченгето от Бевърли Хилс“ беше много по-сериозен филм и дори имаше планове за пренасяне на част от действието в Лондон. Но в крайна сметка сметнахме, че би било глупаво да напускаме границите на САЩ и то с филм, който носи заглавието “Ченгето от Бевърли Хилс“.
Търсенето на режисьор също беше трудно и с Дон (Симпсън) прекарахме доста време в разговори с Парамаунт Пикчърс. От студиото не искаха да поверяват режисурата на Мартин Брест и самия Мартин не беше сигурен дали иска да работи по филма.
Но след няколко месеца и намесата на Еди Мърфи ние вече разполагахме с режисьор и бяхме готови за снимки. Останалото, както казват, е история.”
Блек Хоук (2001)
Брукхаймър: “Спомням си, че работихме активно по “Блек Хоук“ когато бяхме уведомени, че от Уолт Дисни са се отказали от намерението си да финансират филма. Беше доста неприятно и единственото, което чувах от колегите си беше, “Господи, какво ще правим сега?”
Аз знаех, че имаме шанс да работим с Колумбия Пикчърс и се опитвах да намаля напрежението. Ридли Скот беше един страхотен партньор в това начинание и той е една от основните причини за съществуването на този филм. Не е лесно да намериш финансиране за филм, който на пръв поглед е съставен единствено от смъртоносни военни конфронтации и сцени с жестоко насилие.
За щастие от Колумбия разбраха какво се опитваме да направим и ни дадоха пълна свобода. Не искахме “Блек Хоук“ да бъде филм-касапница, който разчита само на визуалния спектакъл. Тук става дума за героизъм под огъня, приятелство и саможертва. Да, не можехме да си позволим да отделяме много време за всеки един персонаж и имахме ограничения по отношение на историята. Все пак става дума за събитие, което е ясно документирано и не можеш да просто да разчиташ на въображението си.
Имахме всекидневни срещи с представители на военновъздушните сили и тъй като снимахме в Мароко сигурността на техниката и екипа беше на първо място. Използвахме истински, активни хеликоптери и бяхме питани нееднократно, “Кой ще гарантира за сигурността на американската военна техника в Мароко?”, “Колко време ще снимате с тази техника?”
По време на тези преговори ми помогнаха взаимоотношенията с няколко хора от Държавния департамент. Година по-рано ние си сътрудничехме по направата на “Пърл Харбър” и благодарение на тези хора ние отново бяхме подкрепени от военните и успешно се преборихме с бюрократичните пречки.“
Въздушен конвой (1997)
Брукхаймър: “Въздушен конвой“ беше първия филм, който направих след смъртта на Дон (Симпсън). Това е от типа екшън-филми, които най-много ми допадат. Героите са страхотни и актьорите с които работихме бяха просто феноменални. Първоначално сценария на “Въздушен конвой“ не отделяше много време за характерите на персонажите и екшъна беше основната атракция.
Аз исках да направим някои промени и да представим на публиката едни по-пълнокръвни и колоритни герои. Всеки един герой от “Въздушен конвой“ би могъл да се сдобие със свой собствен филм. За Саймън Уест това беше първи студиен проект и също както Тони Скот и Майкъл Бей, той успя да пренесе таланта си от света на рекламите в киното. Спомням си как преглеждахме британските реклами и видеоклипове на Саймън и с Майк Стенсън (партньора на Брукхаймър) се спогледахме и си казахме “Да, това е човека, който ни трябва.”
... още »
|