Винаги е приятно, когато подходиш към един филм с известни резерви и той те изненада. Така че „Тайните на Беки Б.” бе един хубав подарък. По принцип леко се плаша от романтични комедии - самият жанр изисква следване на известни канони и за жалост трудно търпи оригиналност. А в случаите, когато сценаристите прекрачат тази илюзорна граница, отделяща ги от останалото кино, лентата по правило става трудно разбираема, губи смисъла си и хората започват да и лепят етикети започващи с „лош”. Ето как новата продукция на Джери Брукхаймер бе обречена да е канонична. Въпросът обаче е в детайлите, а те са достатъчно изпипани, за да може финалният продукт да забавлява.
Целият позитивизъм, излъчван от актьорския състав, определено допринася към топлото усещане, което остава от филма. Като цяло няма чак върхови постижения в играта, но е факт, че поддържащия състав си върши работата и стои добре на екран, а вечната усмивка на Айла Фишър е точно нещото, от което лентата се нуждае. Всички образи оставят доста положително чувство у зрителя и това е най-важното. В този жанр трудно се блести.
Диалогът е свеж, забавен, оригинален. Няма да ви накара да си мислите за дебелите томове на отдавна изгнили философи, надали ще прихванете и много нови идеи от него, ако изобщо ви подкара на мисъл. Хуморът е остроумен, скечовите сцени пък са изпипани, без да прекаляват. Още повече, че в лентата надали ще намерите и две минути излишни сцени, което прави изживяването много компактно и доста удовлетворяващо.
Сценарият - познат - жена се влюбва в мъж, мъж в жена, обаче на любовта и пречи нещо. В случая тайните и лъжите на главната героиня. Надали ще ви изненада с нещо, освен с изходите от ситуациите, но въпреки че е доста тривиален, има няколко сюжетни линии и не действието не успява да намери време да изпадне в монотонност, нещо доста типично за ленти от този вид. Тук-таме има оригинални хрумвания, но най-важното е, че филмът се развива с еднородно темпо, нито прекалено бавно, нито обратното, и... всъщност можем да кажем просто, че сюжетът не пречи, колкото и странно да звучи.
Ако трябва да резюмираме можем да го направим в два варианта. Не се съмнявам, че поне половината от мненията ще клонят към негативния – че лентата е нищо особено, просто поредната доза изтъркана екранна романтика. Или бихме могли съвсем позитивно да кажем – хванете приятелката или пък приятеля си под ръка и идете да иззяпате „Тайните на Беки Б.”. И двамата няма да съжалявате, но още по-важно е, че мъжката половина от дуета рядко има шанса наистина да се забавлява, докато женската се наслаждава на любовната история. И въпреки че ми е трудно да пренебрегна липсата на основни за доброто кино неща в този филм, все пак ще кажа, че дори за мен вторият избор звучи по-логично.
„Пазителите” пазят и бокс офиса 09.03.2009, 06:32 | синефиш.бг
“Пазителите” пое контрола над северноамериканския бокс офис с най-силния дебют за 2009 (досега) - $55.7 милиона за периода от петък до неделя. Режисираният от Зак Шнайдер („300”, „Зората на мъртвите”) филм е базиран на култовата серия комикси от 1986 и постигна среден резултат от $15,413 на екран (от 3,611 киносалона).Това е третият най-добър дебют в историята на март, след „300” ($70.9 милиона) и „Ледена епоха 2: Разтопяването” ($68 милиона). „Пазителите” е и шестият най-добър резултат за заглавие с рейтинг „R” (лица под 17 г. са задължени да влизат с придружител) след „Матрицата: Презареждане” ($91.8 милиона), „Страстите Христови” ($83.8 милиона), „300”, „Ханибал” ($58 милиона), и „Сексът и градът” ($57 милиона). С бюджет от около $125 милиона, анти-супергероите стартираха уикенда с невероятните $25.1 милиона в петък, включително $4.6 милиона от нощните прожекции в четвъртък. В събота имаше спад от 25% до $19 милиона, а в неделя от 38% до $11.6 милиона.
Очакванията за “Пазителите” бяха високи, като мнозина предполагаха евентуална победа над дебюта на „300”, имайки предвид същите режисьор, студио, уикенд и рейтинг. Но спартанската легенда се оказа по-привлекателен екшън, дори и за жените. “Пазителите” не предизвика особен интерес у празнуващите на 8-ми март и в салоните се отзоваха главно феновете на графичния роман. Въпреки всичко това е един впечатляващ дебют, тъй като продукцията не е от най-лесните за продан. Критиците не са единодушни, а времетраенето от 2 часа и 43 минути означава по-малко прожекции на ден. С дистрибуцията отвъд океана са се заели Paramount. Приходите там се равняват на $27.5 милиона от 45 пазара. Глобалната сметка е $83.2 милиона.
След две седмици на върха, комедията на Тайлър Пери „Madea Goes to Jail” слезе на второ място с $8.8 милиона за уикенда. Затворническият хит вече има $76.5 милиона за 17 дни и е четвъртата най-успешна продукция на Lionsgate (след „Фаренхайт 9/11” - $119.2 милиона, „Убийствен пъзел 2” - $87 милиона и „Убийствен пъзел 3” - $80.2 милиона). Седемте филма на Пери са събрали общо $356 милиона само от САЩ.
Хитът на Fox „Твърде лично” продължава да се радва на солидни успехи – $7.5 милиона тази седмица с нисък спад от само 25%. С тазседмичната печалба общата сметка вече е $118 милиона. С 42% по-малко продадени билети през 17-тата си седмица е „Беднякът милионер” - $6.9 милиона или $125.4 милиона общо. Режисираният от Дани Бойл шампион превзе „Оскарите” и е на път да отнеме титлата на „Джуно” ($143.5 милиона) за най-печеливш филм на Fox Searchlight. Световните приходи на филма вече са $225 милиона.
С една позиция се изкачи комедията „Ченгето на Мола” – спад от 25% и $4.2 милиона. Лентата до днес има събрани $133.6 милиона..Изданието на Sony вече е в осмия си уикенд и не е регистрирало спад над 40%.
Друга комедия с големи приходи е „Той не си пада по теб”. Този романс събра $4 милиона и попадна на шесто място тази седмица, а в банката има общо $84.6 милиона.
Спад от 37% до $3.3 милиона демонстрира анимационният хит „Coraline”. Лентата на Focus вече има достойните $65.7 милиона и е сред топ 10 на най-печелившите заглавия на годината.
Комедията „Тайните на Беки Б.” изненада с рисков старт, но нещата вече си идват на мястото. Изданието на Buena Vista няма спад над 35%. Този уикенд събра $3.1 милиона и разполага с приличните $38.4 милиона.
Концертът на Disney „Jonas Brothers: The 3D Concert Experience” страда от един от най-мащабните спадове в историята на бокс офиса - 78% до $2.8 милиона. Не трябва да забравяме, че това се случва след разочароващ дебют миналата седмица от $12.5 милиона, който беще подсилен от билет с цена $15.
Десетото място е заето от гимназиалната комедия „Fired Up” с $2.6 милиона за Sony, спад от 30% и общо $13.4 милиона. Филмите в топ 10 генерираха $98.9 милиона приходи тази седмица, което е с 14% повече от миналата година по същото време, когато „10 000 пр.н.е.” дебютира на първо място с $35.9 милиона; но с 27% по-малко от 2007-ма, когато „300” попадна директно под номер 1 с $70.9 милиона. ... още »
„Madea Goes to Jail” заслужено се озова на върха на класацията с $41.2 милиона, $20 236 от екран. „Madea Goes to Jail” замени „Madea's Family Reunion” и стана най-печелившият дебют на филм с Пери. Вторият излезе на бял свят преди три години и прибра $30 милиона долара ($13,688 от екран). Последните два филма на Пери бяха разочарования, но Мадеа го върна в играта. „Madea Goes to Jail” спечели повече пари за един уикенд, отколкото „The Family That Preys” за всичките си прожекции миналата година ($37.1 милиона).
Впечатляващият успех на екшън-трилъра с Лиам Нийсън „Твърде лично” продължава и тази седмица – има спад от 40% и $11.4 милиона приходи. Общата печалба на продукцията възлиза на $95.1 милиона.
Семейният филм „Coraline” зае трето място и се радва на $11 милиона. Заглавието има продадени билети за $53.4 милиона до момента.
Четвъртото място принадлежи на „Той не си пада по теб”, който отбеляза спад от 56% и привлече $8.5 милиона. Общата печалба е $70.1 милиона, като все още е възможно крайната сума да надвиши $100 милиона.
Петото място е за наградения вчера с 8 награди „Оскар” (включително за най-добър филм, режисьор и адаптиран сценарий) „Беднякът милионер”, чийто доход се увеличи с 10% в сравнение с предния уикенд, когато събра $8 милиона. Филмът на Дани Бойл спечели $98 милиона за почти четири месеца.
На шесто място е шампионът от миналата седмица „Петък 13-ти”, който събра с 80% по-малко - $7.8 милиона. Големият спад е логичен, тъй като феновете на жанра напълниха кината още в първата седмица. Въпреки това, с този резултат „Петък 13-ти” попада в топ 10 на най-големите спадове за втора седмица в историята. Приходите вече са $55 милиона. Очаква се лентата да приключи кино изявите си с около $65-70 милиона.
Вторият филм по женски роман тази седмица е на седмо място. „Тайните на Беки Б.” получи $7 милиона и вече има общо $27.6 милиона. Със спад от 53%, „Тайните на Беки Б.” най-вероятно ще приключи с $40-45 милиона.
Три продукции на Sony са на последните три места в топ 10 този уикенд. На осма позиция е най-голямата изненада за сезона, „Ченгето на мола”, със спад от едва 36% и $7 милиона. Филмът вече има $121.3 милиона.
Със слаб дебют на девето място стартира тийнейджърският „Fired Up”. Историята за двама приятели, които не са били в гимназията от 10 години прибра $6 милиона, $3,315 на киносалон.
„Интернешънъл” закръгля топ 10 през втория си уикенд. Банковият трилър грабна $4.5 милиона, като общата печалба едва достигна разочароващите $17 милиона. Най-вероятният краен финансов резултат няма да надвиши $25 милиона.
Топ 10 филмите генерираха приход от $112.4 милиона тази седмица. Това е с 32% повече от миналата година, когато „Точен прицел” дебютира на върха с $22.8 милиона; и 17% повече от 2007-ма, когато „Призрачен ездач” остана начело с $20.1 милиона. ... още »
Ужаси в „Петък 13-ти” 16.02.2009, 06:24 | синефиш.бг
Маскираният убиец Джейсън бе избран за главнокомандващ на бокс офиса с Деня на президента в САЩ. Класацията постави нов рекорд за периода, благодарение на няколко филми със солидни приходи, начело с римейка „Петък 13-ти”, който направи сензационен дебют. Новата комедия „Тайните на Беки Б.” също се радваше на успех, а банковият трилър „Интернешънъл” се стартира слабо. Заглавията от предишните уикенди също се представиха добре, тъй като Свети Валентин съвпадна с деня, в който хората най-често посещават кината - събота.
Топ 20 събра общо $185 милиона от продажба на билети за периода от петък до неделя. Това е нов рекорд за уикенда с Деня на президента. Финансовият резултат е по-успешен в сравнение с тези от миналогодишни празници като Деня на благодарността и Деня на загиналите във войните.
Феновете наводниха киносалоните, за да видят новата версия на „Петък 13-ти” и похарчиха 42.2 милиона долара. Продуцираното от New Line Cinema и Paramount Pictures заглавие бе прожектирано в 3,105 зали и спечели средно по $13,605 на салон. Paramount пуснаха първите осем филма от франчайза между 1980 и 1989, като не изоставиха разпространението и на най - новия. Това е най-успешният дебют на хорър филм и най-добрият на лента, забранена за лица под 18, след „Неуловим” през юни ($50.9 милиона).
След силния старт миналия уикенд, комедията „Той не си пада по теб” отбеляза спад от 29% и финишира на второ място с $19.6 милиона за уикенда и $55.1 милиона общо. Хитът най-вероятно ще приключи с поне $90 милиона само от САЩ.
Френското екшън предложение „Твърде лично” попадна на трета позиция с $19.3 милиона. Със спад от 6%, това е най-силният трети уикенд на филм след „Черният рицар”, като задминава и $18.8 -милиона, които грабна „Спектър на утехата”. „Твърде лично” вече има $77.9 милиона за 17 дни, като се очаква тази сума да нарастне още. Хитът с Лиам Нийсън може да задмине $100-те милиона още през следващия уикенд.
На четвърто място е комедията „Тайните на Беки Б.” с $15.4 милиона. Екранизацията на Buena Vista по едноименната книга на Софи Кинсела, отбеляза среден резултат от $6,145 от 2,507 салона. Филмът не се хареса на критиците, но пък успя да се свърже с таргетираната публика от млади жени - 74% от зрителите са представители на нежния пол. Това е тринадесетата продукция тази година, която дебютира с над $15 милиона.