Кино романсите, които искаме да ни се случат в реалния живот 20.12.2017, 10:53 | синефиш.бг
Наближаващите коледни внасят у всички настроение на радост, топлина и обич. И, разбира се, любов. А когато говорим за кино, любовта е неизчерпаема и вечна тема, която винаги вълнува режисьорите. Във филмите често виждаме перфектните любовни връзки и романси във всевъзможни обстоятелства и ситуации. Когато гледаме такива филми, тайничко си поемаме дълбоко въздух и си казваме :“ Много искам това да ми се случи и на мен в истинския живот!“. Ето някои от лентите, които провокират такива мисли у нас и ни се ще и ние, както героите, да изпитаме толкова силни чувства и емоции като техните….
П.П. Обичам те
Не всички могат да преживеят загубата на любимия човек. Това се случва на героинята на този филм. Тя не знае защо живее, не излиза, депресирана е, губи работа си и живее в миналото. Само че не всеки оказал се в такава ситуация получава точни инструкции от покойната си любов как да продължи да живее и да бъде щастлив. Именно тези насоки ѝ помагат да се справи с тежката загуба и в, крайна сметка, да срещне нова истинска любов.
Тетрадката
Вълнуваща любовна история за връзката между двама човека със съвсем различен социален статус. Те се влюбват един в друг, когато са много млади. Въпреки че животите им се оказват доста тежки, те никога не казват „не“ на тяхното възможно щастие. В истинския живот в трудно да намериш някои, който да танцува влюбено с теб по средата на улицата.
Изкупление
Фантазията на едно дете може да унищожи живота на няколко човека. Но това може и да е невероятно начало на изпепеляващи емоции, безкрайно щастие и истинска любов. Докато гледат филма, много зрители забравят, че хората на екрана са актьори, а не реални образи.
Мулен Руж
Париж е мястото, където някой може да срещне истинската си любов и да изживее чувства и емоции, без каквито и да е ограничения. Ярките цветове на филма ни отвеждат в свят на екстаз и патос, където всички се обичат, а дори и смъртта е принудена да изчака, за да даде на влюбените още малко време. След този филм е много трудно да се завърнем към нашия ординарен и отегчителен свят, в който всичко е обикновено.
Изворът на живота
Категорично това е една от най-впечатляващите и красиви любовни истории. Главният герой е готов на всичко в името на любовта. Той дори поема предизвикателно пътешествие, което се оказва единствения възможен начин да спаси любовта си.
Шоколад
В реалния живот е много трудно да срещнеш някого, който може да направи хората около него щастливи с прости истини и адекватно поведение. Виан е млада и привлекателна жена, но и много талантлива. С течение на времето тя успява да разчупи закостенялото мислене на неприветливите хора в малкия град, в който се установява. Тя успява да омае и един мистериозен непознат мъж. Той също не е обикновен – бунтовник по душа, но с много добро сърце. Трудно е да не се влюбиш в него.
Ванила Скай
Какво ви е необходимо, за да бъдете щастливи? Конкретен човек или конкретно нещо? Идеалният външен вид или неограничените финансови ресурси. Понякога такива мисли за подобен избор правят живота непоносим. Главният герой на филма много добре знае какво е да имаш всичко – да си богат, да си млад, да си привлекателен и да си успешен. Но всичко изведнъж може да се разпадне. И, в крайна сметка, любовта може да разкрие маските, на всеки един, който има дързостта да я отрече.
Блясъкът на чистия ум
Не е много лесно просто да се разделиш с човека, който е най-важният в твоя живот. Спомените за него винаги ще останат: отекващи думи, песни, и неща, които са били значими само за вас двамата. Джоел прави грешка, опитвайки се да изтрие всички спомени за бившата си приятелка. Много скоро след това той осъзнава колко много обича това ексцентрично момиче. Тогава всячески се опитва да си върне вече изгубените спомени. Ако имате възможност да изтриете спомена за нещо положително, което сте преживели, бихте ли го направили? Филмът много точно ще ви посъветва, че това не е никак добра идея.
Тя е смятана за едно от най-добрите му постижения, и е третата му книга, преведена на български език от издателство "Колибри".
Едноименният филм от 2007 г. на Джо Райт с Кийра Найтли и Джеймс Макавой бе номиниран за „Оскар” през 2008 в шест категории и спечели статуетка за най - добра музика, чийто автор е Дарио Марианели.
Съкровището: Книгата на тайните - остава на върха! 10.01.2008, 12:00 | синефиш.бг
И през първия уикенд на новата година киносалоните в Северна Америка продължават да се пълнят предимно от същите филми, който бяха най-успешни и в самия край на миналата година. Екшън-приключението с Никълъс Кейдж „Съкровището: Книгата на тайните” си остава на върха трета поредна седмица. Независимият Juno привлече дори още повече зрители и вече е на трето място, а единственият нов холивудски филм „Пропуснато обаждане” зае пета позиция и се представя по-силно от прогнозите.
С приходи от $20.2 млн. през третия си уикенд, продължението на „Съкровището: Книгата на тайните” увеличи зрителите си с 45% от миналата седмица. След само 17 дни на екран, блокбъстърът на Disney вече има забележителните $171 млн. или почти толкова, колкото първият филм събра за 6 месеца - $173 млн. „Съкровището: Книгата на тайните” ще надхвърли тази сума още в началото на седмицата и ще стане най-успешният филм в цялата кариера на Никълъс Кейдж.
Позволеното и за деца приключение вече надмина и другия хит „Като рокерите” и засега е на 12-място сред блокбъстърите на 2007. „Съкровището: Книгата на тайните” има всички шансове следващата седмица да влезе и в десетката. В крайна сметка очакванията за филма са той да събере около $220 млн. в Северна Америка. В чужбина печалбите от „Съкровището: Книгата на тайните” вече надхвърлиха $100 млн., с което общата сума стана $271.6 млн. засега.
Три филма се борят ожесточено за сребърния медал тази седмица - последният човек на земята, бременна тийнейджърка и трио катерици. Засега на второ място е суперхитът с Уил Смит „Аз съм легенда”, с $16.4 млн. или 40 процента спад в печалбите. Но вече с $228.7 млн. за 24 дни, екшън-хитът е сред най-успешните филми в кариерата на суперзвездата Смит и следва по петите „Денят на Независимостта” ($306.2 млн.) и „Мъже в черно” ($250.1 млн.). „Аз съм легенда” вече е и шестият най-касов филм на 2007 и вторият от филмите, които не са продължение, след „Трансформърс” ($319.1 млн.). В останалия свят екшънът на Warner Bros. е много гледан в Австралия, Нова Зеландия и Гърция, с приходи от $170.2 млн. или общо съвсем малко под $400 млн. В Северна Америка „Аз съм легенда” ще събере сума в рамките на $260-270 млн.
Хитовата комедия на Fox Searchlight „Juno” вече може да се гледа в 1925 салона (миналата седмица бяха 1019) и това й помогна да събере $16.2 млн. през уикенда – отличен резултат за независим филм. А общо той вече е спечелил забележителните $52 млн. и това далеч не е всичко, на което е способен. „Juno” със сигурност ще надмине спечелилия $71.5 млн. „Отбивки”, който засега е най-касовото заглавие в историята на Searchlight. Филмът с бюджет $2.5 млн. вероятно ще донесе приходи от около $100 млн. или дори повече, ако спечели „Златен глобус” или получи номинация за „Оскар”. Хитът с Елън Пейдж може да надмине дори и хита на Disney с Ейми Адамс „Омагьосана” и да стане най-успешният филм за годината с жена в главната роля.
Точно зад него с $16 млн. е сензационната комедия на Fox „Алвин и чипоносковците”, която намали зрителите си с 45% през четвъртия си уикенд. Семейният филм вече е събрал цели $176.7 млн. и след по-малко от седмица може да надмине $183-те милиона, спечелени от „Семейство Симпсън: Филмът”, като стане най-успешният филм на студиото за 2007. С бюджет под $70 млн., „Алвин и чипоносковците” ще завърши пътя си по екраните с печалба между $210 и 220 млн.
Единственият нов филм през уикенда дебютира директно на пето място. „Пропуснато обаждане”, римейк на японски хорър, спечели $13.5 млн. от 2240 салона или средно по $6038 – добър резултат. Том Ханкс и Джулия Робъртс се оказаха на пето място с политическата драма-комедия „Войната на Чарли Уилсън”, който намали постъпленията си само с 32% до $8.2 млн. Струващият $75 млн. и номиниран за „Златен глобус” филм на Universal е спечелил досега $52.6 млн. и ще завърши с някъде около $70-75 млн. Съвсем малко зад него с $8 млн. е романтичната история с Хилари Суонк и Джерард Бътлър „P.S. I Love You”, който се радва на най-малък спад сред първите десет филма – само 14%. След бавен старт публиката откри заглавието на Warner Bros., което вече е събрало $39. млн. и накрая вероятно ще стигне до $60-65 млн.
Следва детското приключение „The Water Horse” с $6.3 млн., с понижение от 31% и $30.9 млн. дотук. Може би ще стигне до около $50 млн. в Северна Америка. Кървавият мюзикъл с Джони Деп„Суини Тод: Бръснарят Демон от Флийт Стрийт” намали зрителите си с 34% и взе $5.4 млн., за да докара общата си сума до $38.5 млн. Струващият $50 млн. филм на DreamWorks/Warner Bros. сигурно ще спечели донякъде разочароващите $50-55 млн. в Северна Америка. Извън Америка перспективите на мрачния филм изглеждат значително по-светли.
Focus постепенно увеличава салоните на „Изкупление” и така драмата влезе в първите десет. Романтичната история с Кийра Найтли и Джеймс Макавой увеличи екраните си от 310 на 583 и събра $5.1 млн. – при отличната средна сума от $8789 на екран – най-високата от първите десет филма. Номиниран за седем „Златни глобуса” или повече от всеки друг филм, „Изкупление” е спечелил $19.2 млн. в Америка, плюс $38.5 млн. по света. Следващия уикенд филмът има премиера на важни пазари като Франция, Испания, Швеция и Бразилия.
От първите десет изпаднаха научно-фантастичният хорър „Пришълците срещу Хищникът 2”, чийто приходи се сринаха с 58% до $4.3 млн. през втория му уикенд и за 13 дни събра $36.8 млн. Вероятната сума накрая ще е около $45 млн. или значително по-малко от $80-те милиона на предшественика си от 2004 „Пришълецът срещу хищникът”. ... още »
Горчивата сладост на носталгията 05.01.2008, 04:41 | синефиш.бг
Англия, 1935 г. Младата Брайъни притежава твърде развинтено въображение, благодарение на което на 13 години не просто се влюбва в сина на гувернантката Роби, но и вижда в проявите на неговата любов към сестра й Сесилия едва ли не престъпно деяние...Романтичната драма на Джо Райт „Изкупление“ тъче сложен и вълнуващ портрет, в който се преплитат страст, противоречия, вина, гордост, угризения и неспособност за прошка. Чрез чудесния сценарий на Кристофър Хамптън филмът ни пренася в една далечна и емоционално наситена епоха.
В първата част, когато се случва злощастното събитие, оказало необратимо влияние върху живота на няколко човека, стилът на разказване е умерен, с минимално количество думи и прекрасна визия, която залага на жестове, полуусмивки и оставя много на полета на въображението както на Брайъни, така и на зрителското. Звукът от клавишите на пишещата машина се превръща почти в музикален лайтмотив, който съпътства историята и лека-полека започва да отмерва трагичния й тон.
Във втората част елегантността на филмовия изказ отстъпва място на сурова носталгия и военен натурализъм - от „изгубената“ британска армия при Дюнкерк, - които изграждат философското ниво на същинската трагедия на една прекършена любов. За да се достигне в развръзката до тържеството на реалността над фантазията, а после крехкият епилог да се опита да ни върне към лиризма на непобедимата романтика.
Младата Сирша Ронан, която изпълнява ролята на Брайъни, на 13 години, е наистина великолепно откритие за киното. Образът леко се размива в изпълнението на Ромола Гарай, за да се съсредоточи в един кратък проблясък от изпълнението на Ванеса Редгрей като възрастната Брайъни. Емоционалният център на филма все пак си остава вълнуващата страст, превъплътена от Кийра Найтли (която работи за втори път с Джо Райт след „Гордост и предразсъдъци“) и Джеймс Макавой. ... още »
На кино през януари 03.01.2008, 01:49 | синефиш.бг
Започва филмовата 2008 г. да се надяваме, че ще има с какво да ни зарадва. През януари българските киносалони ще ни предложат скромна, но разнообразна в жанрово отношение програма.
Хорърът се оказва най-широко застъпен. Подгряването започва с „Пришълците срещу Хищникът 2“ - намекът за численото превъзходство в заглавието е само привиден, защото посветените вече са наясно, че Хищниците са доста по-развити като раса (и следователно представляват по-сериозна заплаха). Същинската част прелива в „интелектуалния“ хорър „Аз съм легенда“, където Уил Смит се оказва последния оцелял човек на Земята и изолацията никак не му се отразява добре на обноските и на психическия климат. Кулминацията в тази посока ще настъпи в края на месеца, когато ще се появи мистериозният научно-фантастичен проект „Чудовищно“, за чийто сюжет продължава да не се знае почти нищо, освен „широкотиражираната“ експлозия насред Ню Йорк. Да се надяваме, че няма да се окаже кьорфишек като спукания балон „Проклятието Блеър“.
За онези, които ги втриса от фантастика, остават някъде около четири възможности. В началото на годината излиза „Изкупление“ от режисьора на „Гордост и предразсъдъци“. Половината филм е красива пасторална фреска, другата част е военно-психологическа драма, фабулата е любопитна – малко момиче съчинява история, която съсипва живота на няколко човека, а визията е носталгично удивителна (особено когато на екрана са влюбените герои на Кийра Найтли и Джеймс Макавой). „Господари на нощта“ и „Жертва на спасение“ са принос към крими-трилъра. В първия Хоакин Финикс е собственик на заведение със съмнителна репутация, а брат му и баща му са полицаи, така че сблъсъкът от двете страни на закона е неизбежен. Вторият е режисьорски дебют на Бен Афлек и някъде по ръба с драмата сблъсква „официални“ и частни ченгета в издирването на едно четиригодишно момиченце.
Шансът за „нещо различно“ в киносалоните през януари идва най-вече с „Номад“ на Сергей Бодров (баща), който проследява епичния конфликт между войнствени племена из степите на Казахстан през XVIII век. ... още »
Четири нови филма, прицелени към възрастната публика, дебютираха с различни резултати по време на последния пазарен уикенд преди Коледа. Топ 10 филмите спечелиха над $150 млн. втори пореден уикенд и през последните дни на годината приходите продължават да са много силни.
Кейдж направи една от най-силните премиери в кариерата си със „Съкровището: Книгата на тайните”, който дебютира на върха с $45.5 млн. след масираната атака в 3832 салона. Продължението на хита на Disney от 2004 събра отличната средна сума от по $11 874 на екран, което е почти същото като първия филм „Съкровището: Книгата на тайните” от ноември 2004 - $11 648, донесъл $35.1 млн. от 3017 места.
Тогава филмът спечели $173 млн. в Северна Америка и $347 млн. по света. Студиото се надява „Съкровището: Книгата на тайните” да надхвърли и двете числа и тогава ще има и трета част.
Предишният най-силен дебют на филм с Кейдж беше $45.4 млн през февруари с „Призрачен ездач”. Със своята PG категория „Съкровището: Книгата на тайните” привлича аудитория от всички възрасти. Според проучванията на студиото, 54% от зрителите са мъже, а 55% са на възраст на 25 години.
При толкова много филми, на които непълнолетните не могат да отидат, тези дни „Съкровището: Книгата на тайните” остава един от малкото, които могат да привлекат цели семейства. Но отзивите на критиците са предимно отрицателни.
След като миналия уикенд стана №1 и разби няколко рекорда, научно-фантастичният блокбъстър с Уил Смит „Аз съм легенда” слезе едно място надолу с приход от $34.2 милиона, като изгуби 56% от зрителите си. Хитът на Warner Bros. вече е събрал зашеметяващите $137.5 млн. само за десет дни и без проблеми ще стигне до $200 млн. след празниците, с което Смит за четвърти път ще премине тази граница.
В останалия свят „Аз съм легенда” дебютира на първо място в седем страни и събра $25.3 млн. от всичките 15 пазара, където вече имаше премиера. С това парите му извън Северна Америка нараснаха до $54.3 млн. а общата сума стана впечатляваща - $192 млн., при това без още да е пуснат на големи пазари като германския, британския и австралийския.
„Алвин и чипоносковците” направи страхотен втори уикенд като намали приходите си само с 35% и взе $29 млн., с което печалбата от първите десет дни стигна $84.9 млн. С малко други възможности за гледане на детски филми през празниците, семейната комедия ще продължи да привлича много зрители и вероятно ще прехвърли границата на $150-те млн.
На четвърто място, но с много по-слаб резултат, е филмът с Том Ханкс и Джулия Робъртс „Войната на Чарли Уилсън”, който се представя по-добре от останалите нови филми през уикенда - с $9.6 млн. От 2575 салона забраненият за непълнолетни филм е събрал средно умерената сума от $3736 на екран. От Universal се надяват, че макар и по-бавно, филмът им ще намери своята публика през празниците и през януари.
„Войната на Чарли Уилсън”, има пет номинации за „Златен глобус”, което го поставя на второ място след „Изкупление” със седем и струва $75 млн. Като цяло отзивите са положителни. Проучване на студиото показва, че 52% от публиката му са жени, 88% са бели и 80% са над 30-годишна възраст.
Paramount разпространи мюзикъла на DreamWorks „Суини Тод: Бръснарят Демон от Флийт Стрийт” на средно ниво в 1249 киносалона и филмът зае доброто при това разпространение пето място с $9.4 млн. Лентата с Джони Деп, режисирана от Тим Бъртън, изкара средно по $7486 от екран и получи добри отзиви от критиката, заедно с четири номинации за „Златен глобус”.
Сред публиката му жените са с 4% повече от мъжете, а зрителите над 25 години са 65%. Струващият $50 млн. филм ще тръгне в повече кина от 11 януари, но пътят му може и да не е много лек, предвид изненадващите 25% спад в продажбите на билети от петък до събота.
Без много шум този уикенд бе и премиерата на романтичния "P.S. I Love You", който зае шестото място с $6.5 млн. Драмата с Хилари Суонк и Джерард Бътлър не се справи много добре - средно по $2651 на екран от 2454 салона предимно пред публика от по-възрастни жени. Критиката също не остана с добри впечатления.
Приказката за изгубената в Ню Йорк принцеса на Disney's „Омагьосана” загуби само 25% от зрителите си и взе $4.2 млн., с което общият приход стигна до $98.4 млн. Хитът с Ейми Адамс ще стигне $100 млн. по Коледа. Най-зле в предколедния уикенд се представи комедията "Walk Hard: The Dewey Cox Story" - на осмо място с $4.1 млн.
Забраненият до 18 г. филм на Дж. Апатоу с Джон С. Рейли изкара от екран нещастната средна сума от $1547 въпреки предимно позитивните отзиви. За сравнение, предишните комедии на същия продуцент, отново с категория R – „Позабременяла” и „Супер яки”, тази година дебютираха с $30.7 млн. и $33.1 млн.
Sony рекламира "Walk Hard" като филм от създателите на „Супер яки”, и „Рики Боби: Лудият на макс”, но този път публиката не се хвана. „Walk Hard” струва $35 млн. и доказа, че не всичко, до което се докосне Апатоу, се превръща в злато.
Фентъзи-приключението „Златният компас” се срина с още 55% през третия си уикенд до приход от $4 млн. и девето място. Филмът на New Line е събрал само $48.4 млн. у дома си, но вече над $100 млн. в останалия свят. Последен сред първите десет е комедийния хит „Juno” с $3.4 млн. от само 304 екрана, или средно смайващите $11 184 на екран. Fox Searchlight разшири разпространението на комедията за тийнейджърската бременност от 40 салона миналия уикенд и все още събира добра средна сума на салон.
С спечелените $6.4 млн. дотук, „Juno” може да се придвижи и по-нагоре в класацията през коледните празници, когато ще може да се гледа в 998 салона. Но това ще зависи и от представянето на новите филми, които ще дебютират в коледния ден – „Пришълците срещу хищникът 2” и „Легенда за езерото”. ... още »
[+]
cinefish.bg
60/100
Хубав филм, но само до половината. После започва друг.
Cinefish.bg
[+]
Vagabond
80/100
Vagabond
[+]
PC Mania
100/100
Велчо Стефанов
[+]
Хоризонт - БНР
80/100
Жени Монева
[+]
Playboy
80/100
Изключително виртуозно начало, но след евакуацията от Дюнкерк изпада до "Английския пациент"