Критиците за „Съпротива” 04.04.2009, 05:23 | синефиш.бг
"Съпротива" е филм по истински случай, мрачен, бавен и жестоко разтеглен в 137 минути. Противно на големите очаквания лентата някак тромаво се движи до своя край. В стремежа си да представи възможно най-драматично трагедията на хората, режисьорът Едуард Зуик е стигнал до крайност.’’ - Сега
‘’Страхът от края и лошите немци тегне над всички до самия край, а за драматичната атмосфера допринася и номинираната за „Оскар” филмова музика на Джеймс Нютън Хауърд.’’ - Иван Хадживеликов, Експрес
‘’Облечен със стилно кожено яке и със супершпионска осанка Даниел Крейг не е убедителен в ролята на раздирания от вътрешни противоречия лидер на съпротивата.’’ - Монитор
''Освен брутален, филмът е и епичен, което тук значи сълзи, чест и любов. Но не може да е друг, след като негов режисьор е Едуард Зуик. Той друг тип филми не снима – „Последният самурай”, „Блокада”, „Кураж под огъня”, „Легенди за страстта”, „Слава”.'' - Стандарт
‘’Изненадата в "Съпротива" е, че последният Бонд – Даниел Крейг, всъщност е съвсем убедителен в ролята на разкъсван от вътрешни противоречия лидер по неволя, който трябва да взима нелеки решения за съдбата на всички в малката комуна. Добра актьорска игра и чудесни режисьорски решения – „Съпротива” определено си струва.’’ - Програмата
"Съпротива" е тромав и добре изпипан – дори и сред твърде вниманелните машинации на Зуик, това е филм, който не знае какво иска да бъде. - Стефани Закарек, Salon.com
‘’Една епична драма с времетраене от 137 минути, чиито чар е размит, а филмът става по-скоро дълъг и провлачен.‘’ - Мик ЛаСал, San Francisco Chronicle
‘’Има много филми за страдащи, умиращи и оцеляващи евреи в Европа през Втората световна. Малко са тези, в които евреите отвръщат. Защо обаче всичко в „Съпротива” изглежда толкова познат?’’ - Нейтън Рейбин, The Onion (A.V. Club)
‘’Една потенциално изключителна история е разказана по най-обикновен и незабележителен начин.‘’ - Тод Маккарти, Variety
‘’Филмът не е нещо особено; твърде много от второстепенните герои са стереотипи, и никога не въвлича толкова силно емоциите ни, както „Списъкът на Шиндлер” или „Пианистът” успяват.’’ - Кони Огъл, Miami Herald
Втората световна война отдавна не се е появявала в своя драматичен облик на големия екран. Интересът към най-филмирания военен процес не намалява с времето. Последно си спомнихме за него с „Операция Валкирия” и сериозния Том Круз, а в края на месеца ще го видим като зловещ бекграунд на един съдебен процес в „Четецът”.
Поводът тази седмица да се „срещнем” с войната е филмът на Едуард Зуик „Съпротива”. В основата на лентата е книгата на Нехама Тек „Съпротива. Партизаните братя Биелски”. Историята е тежка и героична - като всичко, което се отнася до какъвто и да е подвиг на евреите по време на зверския им геноцид. Става дума за трима братя, които успяват да се скрият в Липанската гора и така успяват да спасят увеличаващите се хора, които се присъединяват към тях.
Въпреки невероятната история за силата на човешкия дух и борбата за живот, „Съпротива” остава един филм, третиращ поредната история за Холокоста. Лентата не успява да я направи стискаща за гърлото, от която ни побиват тръпки, ярка, запомняща се, разказана с размах.
Разбира се, това не означава, че филмът е слаб. Не е. Той разполага със стабилен актьорски състав - Даниел Крейг, Лив Шрайбър, Джейми Бел. Но техните образи не са разгърнати, характерите им са нарисувани с много драматизъм и емоция, но нищо повече. Има много излишни минути, в които трябва да съчувстваме на героите - когато Тувиа се разболява, спречкванията, породени от глада и студа, толкова предвидимата любовна история.
В „декорно” и костюмно отношение е много добре подплатен, но тъй като това е задължително за холивудските продукции, зрителят ги приема като нещо нормално и незабележително. Зуик е предпочел да трансформира биографията на братята Биелски в едно от драматичните доказателства за издръжливостта на духа, в пъти задминал границата на възможното. Бойните сцени са малко и недостатъчни, за да може „Съпротива” да влезе в характеристиките на военния филм.. Сълзи и смърт има по много, което прави от разказа достоверен филм за Холокоста и еврейската драма.
Все пак ако решите да предпочетете сините очи на Даниел Крейг и един мрачен епизод от Втората световна война пред пролетното слънце, може би няма да съжалявате. Зависи в какво настроение сте и колко от човешката мъка сте способни да приютите в себе си. ... още »