Вместо с деца на море, с децата на екран …или да се снимаш във филмите на известните си родители 05.07.2016, 11:01 | синефиш.бг
Лятото е време за море, а и за снимане на филми. Много от големите актьори в Холивуд, вместо да осигурят на децата си слънчева ваканция на някой бутиков курорт, те ги водят със себе си на снимачната площадка. И за да не скучаят по цял ден в караваните на продукцията, те често им издействат по някоя малка, епизодична роля, в която да се изявят. За повечето от тези малчугани, това е забавление, а за други – началото на актьорска кариера в киното…
Анжелина Джоли и Джон Войт в Lookin' to Get Out (1982)
Всички знаят, че техните взаимоотношения са сложно нещо, но едно време нещата не са били толкова комплицирани. Шест годишната Джоли изиграва в малка роля дъщерята на Войт във филма „Lookin' to Get Out“. Това всъщност е дебютът на една от най-големите звезди в киното. От сега нататък само времето ще покаже дали и тя ще покани някое от деца си да й партнира в нейните кино приключения.
Шайло Джоли Пит и Брад Пит в Странният случай с Бенджамин Бътън (2008)
Всъщност Брад Пит е този, който се появява на екран с едно от децата на Джоли, по простата причина, че то е и негово. Участието на Шайло в лентата е за съвсем кратко време, но пък присъствието на този малък талисман може би е причината тази роля на татко му да бъде номинирана за Оскар. Всъщност идеята за баща, който младее, вместо да старее, държейки собственото си дете в ръцете, е достатъчно шантава за поне някакъв тип награда.
Джейдън Смит и Уил Смит в Преследване на щастието (2006)
Джейдън Смит има някаква форма на кино кариера в Холивуд, все пак той беше звездата на филма „The Karate Kid от 2010 г. Много преди това, публиката и критиката го забеляза в поредния боксофис хит на баща му – „Преследване на щастието“. Изпълнението на Джейдън беше така завладяващо, че и то донесе на татко му номинация за Оскар. Дали обаче той ще достигне звездния статус на баща си? Засега няма много хитове кариерата си.
Уилоу Смит и Уил Смит в Аз съм легенда (2007)
Оказва се, че цялото семейство Смит е обсебено от киното. Много преди дъщерята на Смит да размята косата си нагоре надолу, както се пее в дебютния й сингъл, тя спечели сърцата ни с малката си роля в кинохита на баща й – „Аз съм легенда“. Въпреки големите очаквания, до този момент обаче нито кариерата й в киното, нито въжделенията й за пробив в музикалния бизнес се случват. Дали децата на суперзвездите са прокълнати да не достигат славата на известните си родители?
Ръмър Уилис и Деми Мур в Сега и преди (1995) (както и в Стриптийз, 1996, Bandits, 2001)
И трите дъщери на Брус Уилис и Деми Мур са заставали редом до известните си родители на големия екран. Най-вече това се отнася до Ръмър. Когато тя е само на седем години, партнира на майка си в класическата история за израстването – „Сега и преди“. Година след това тя отново е екранна дъщеря на майка си в скандалния „Стриптийз“.
Мод и Айрис Апатау и родителите им Джъд Апатау и Лесли Ман в Позабременяла, 2009 (както и в Смешни хора, 2009, Така е на 40, 2012)
Филмите на Апатау лесно могат да бъдат сбъркани с домашни видеоклипове. Съпругата му от реалния живот Лесли Ман често се снима в неговите смешни филми, заедно с двете им дъщери - Мод и Айрис. Техният дебют в киното е в истерично забавната комедия „Позабременяла“ от 2009 г., в която Пол Ръд е техен баща. Момичетата участват и в неформалното продължение на филма от 2012 г. - „Така е на 40“.
Ела Траволта и Джон Траволта в Old Dogs (2009)
Филмът всъщност изследва стария лаф, че дъртите кучета винаги имат нови трикове, но това което никога не се променя явно е любовта на старото куче Джон Траволта към тогавашната му осем годишна дъщеря, която много искала да се снима с татко си в тази семейна комедия с Робин Уилямс.
Лорейн Никълсън и Джак Никълсън в Невъзможно твой (2003)
Нейната първа по-значима роля е във филма „Soul Surfer“ от 2011 г., но осем години преди това тринайсет годишната Лорейн била много щастлива да участва в хитовия филм на баща си – „Невъзможно твой“. Тя била доволна и от факта, че е само статистка, изписана в надписите като „момиче в супермаркет“.
Джуди Гарланд и Лайза Минели в In the Good Old Summertime (1949)
И двете са икони в американския шоубизнес. На снимката три годишната Минели е на снимачната площадка на тази романтична комедия с известната си майка. Появявайки се за малко само в последната сцена на филма, Лайза Минели завладява сърцата на публиката и така слага началото на дългата си успешна кариера, която ще й донесе Оскар, Еми, Тони и почетна награда Грами. Ева Амури и Сюзън Сарандън в The Banger Sisters (2002)
Тези известни в реалния живот майка и дъщеря изиграват в тази комедия познайте какво – майка и дъщеря! Във филма се разказва за две жени –неуморни групита, които вече са застаряващи. Това не е първия път, в който седемнайсет годишната Ева се появява на екран с майка си. Тя има некредитирано участие с нея в драмата „Втората майка“ от 1998 г., както и появяване редом със Сарандън в епизодичното й участие в сериала „Приятели“.
20-те най-добри научнофантастични ужаси за последните 25 години 17.06.2016, 02:59 | Novinar.bg
За последните 25 години Холивуд непрестанно инфектира зрителите със зловещо добри научнофантастични ужаси. Следващите заглавия комбинират в себе си тези два жанра по възможно най-добрия начин, превръщайки се в култови филми. Подгответе се за много вампири, зомбита и космически работи. Списъкът не е изчерпателен, но е забележителен…
Прометей (2012)
Ридли Скот се опита да възроди качествата на шедьовъра си „Пришелецът“ с успешния си нещо като римейк „Прометей“. Принципно проблемът е, че продълженията и „римейките“ рядко успяват да отговорят на високите очакванията на публиката, наследени от оригинала. Но този е от успешните!
Daybreakers (2009)
Вампирите от филмите на ужасите често са възприемани като зловещо силни чудовища. Но в този иновационен и визуално завладяващ трилър с Итън Хоук те представляват по-голямата част от населението и кръвта всъщност ги кара да изглеждат и да се държат като хора.
30 Days of Night (2007)
В този напрегнат и неочаквано вълнуващ филм за вампири най-после се случва неизбежното. Всички герои са ситуирани във вечна и непрогледна нощ и няма лъч светлина, която да ни даде почивка от кървавата касапница.
Event Horizon (1997)
Действието се развива през 2047 г. – група астронавти са изпратени на мисия да изследват и поправят изгубен космически кораб, тъй като той е изчезнал преди седем години и сега мистериозно се е появил.
Заразно зло (2002)
Този филмов франчайз направи от Мила Йовович още по-голяма звезда. Тя играе Алис, която има амнезия и работи за специално военно поделение, опитващо се да спре разпространението на вирус, избухнал след лабораторен инцидент.
Пандорум (2009)
„Пандорум“ ни отвежда в космоса, разказвайки ни за двама астронавти, които се събуждат след амнезия на борда на видимо изоставен космически кораб, за да установят, че всъщност не са точно сами.
Хелбой (2004)
Всъщност и двата филма за Хелбой са написани и режисирани от маестрото на ужасите Гийермо дел Торо. Явно формулата работи, щом се подготвя за снимки и трета част.
Блейд (1998)
Уесли Снайпс се сдоби със звездна слава още с първия филм от този франчайз, изигравайки Блейд – герой, базиран на едноименния комикс – полувампир, полусмъртен човек, който работи за запазването на човешката раса.
Подземен свят (2003)
В този филм пък изгря звездата на Кейт Бекинсейл.Тя играе Селен – войн вампир, който се бори с върколаците и се влюбва в хибрида Майкъл.
Хрониките на Ридик (2004)
Още един научнофантастичен ужас, мракът на сетивата е комбиниран с кръвожадни нощни чудовища…от друга планета.
Z-та световна война (2013)
Това е филмът за световния зомби пандемичен апокалипсис, който всички очаквахме.Е, не е толкова добър, колкото книгата, но е най-реалистичният зомби филм.
Чудовищно (2008)
Ако от операторската работа не ви се завие свят, то това ще ви се случи от напрегнатия сюжет. Група млади хора от Ню Йорк се опитват да оцелеят, докато мистериозни чудовища атакуват града…А младоците се опитват да заснемат цялото си приключение.
Предизвестена смърт (2002)
Наоми Уотс играе в този хорър филм журналист, който разследва градска легенда, според която гледането на една определена видеокасета води до смъртта на зрителя ѝ до седмица.
Мъглата (2007)
Франк Дарабонт режисира този наистина ужасяващ трилър, базиран върху книга на Стивън Кинг. Интересно е, че голяма част от актьорския състав намира място и в продуцирания от него култов сериал „Живите мъртви“.
The Descent (2005)
Филмът се отправя в противоположна на космоса посока – в дълбините на земята. Група приятели отиват на пещерна експедиция, но изведнъж нещата зловещо се объркват.
Аз съм легенда (2007)
Героят на Уил Смит се оказва единственият оцелял след епидемия, целяща да излекува света от рак, но вместо това погубва почти цялото човечество. Всъщност хората са се превърнали в зомбирани чудовища, които се появяват само през нощта.
Dawn of the Dead (2004)
Благодарение на остроумния си, забавен и модерен сценарий, както и на триизмерните герои и, разбира, се доста кръв и зомбита, този римейк всъщност има доста солидна фен база.
Rec (2007)
Историята е разказана от гледната точка на телевизионен екип на местна мадридска телевизия, който проследява тим от спешни лекари, извикани на адрес. Те се оказват хванати в капан в сградата и нещо ужасно ги преследва.
28 дни по-късно (2002)
Може би именно този филм на Дани Бойл доведе модата на зомби жанра. Той ни даде образа на Килиън Мърфи – герой, който се събужда в болница след дълга кома, докато светът вече е обладан от апокалипсиса на неживите. Всичко това се развива много преди на Рик от „Живите мъртви“ да му се случи същото.
Покани ме да вляза (2008)
Това е красива, резервирана, мрачна, смущаваща, изтънчена, тъжна, зловеща и ужасяваща драма, в която просто се разказва за дванайсет годишно момиче вампир. ДАС
Очаква ни нова филмова адаптация на научнофантастичния роман “Аз съм легенда” 06.10.2014, 11:43 | синефиш.бг
Вдъхновената от едноименния роман апокалиптична екшън-драма “Аз съм легенда” се оказа печелившо начинание за компанията Уорнър Брос. Режисираният от Франсис Лоурънс филм вкара в касите на кината над половин милиард долара и веднага след DVD премиерата му през 2007-ма година започнаха да се носят слухове за евентуално продължение.
Въпреки постигнатия успех обаче от Уорнър Брос отказваха да дадат зелена светлина на “Аз съм легенда 2” и сценария на продукцията бе нееднократно пренаписван. В продължение на няколко години не се знаеше дали втората част ще бъде заснета и повечето новини по темата бяха базирани единствено на слухове и спекулации.
Едва през пролетта на 2014-та година сценарист-продуцента Акива Голдсман оповести, че въпреки направените опити продължението на “Аз съм легенда” няма да бъде заснето. От Уорнър Брос са се отказали напълно от втората част, но за сметка на това интереса на студиото към оригиналната история за “последния оцелял човек в Ню Йорк Сити” продължава да бъде голям.
Официален представител на Уорнър обяви, че е започнала подготвителната работа по нова филмова адаптация на романа “Аз съм легенда” (който от своя страна е написан от небеизвестния автор Ричард Матисън).
Звездата от първата киноадаптация Уил Смит няма да участва в новата версия и все още не е ясно кой ще седне на режисьорския стол.
Бъдещата лента бива описвана като “старт на нов франчайз”, а по сценария й вече е започнал да работи Гари Греъм (за когото това е първи студиен филмов проект)
Освен литературната версия на “Аз съм легенда” Греъм използва за вдъхновение и собствения си незаснет сценарий “Градина на края на света” (“A Garden At The End Of The World”), който съдържа в себе си много прилики с творбата на Ричард Матисън.
Продуцентът на първата филмова адаптация Акива Голдсман (“Красив ум”) ще работи и по новата версия заедно с Джеймс Ласитър (“Хитч”) и Рой Лий (“Шeрлок Холмс”).
В най-добрия случай до няколко месеца ще стане ясно кой ще поеме режисурата на бъдещия “Аз съм легенда”.
В началото на 2012-та година беше оповестена новината, че е започнала подготвителната работа по продължението на екшън-трилъра “Аз съм легенда”. От студиото Уорнър Брос оповестиха, че планират да финансират и разпространяват готовия филм по света, а звездата от първата част Уил Смит заяви, че може да се завърне отново в главната роля на бившия военен доктор по медицина Робърт Невил.
През изминалите две години се смяташе, че е само въпрос на време преди да започнат снимките на “Аз съм легенда 2”, но за съжаление на киноманите, които очакваха втората част, сценарист-продуцента Акива Голдсман разкри малко по-рано днес, че работата по лентата е била окончателно прекратена.
Докато рекламираше най-новия си филм “Зимна приказка в Ню Йорк” Голдсман заяви, че въпреки “добрите идеи относно сюжета и персонажите” продължението на “Аз съм легенда” няма да бъде заснето.
Ето какво още сподели 52-годишния носител на “Оскар”:
“Наистина се опитахме да направим филма. Разполагахме с няколко сценария и обмисляхме дали да направим директно продължение или предистория. Идеите за предисторията бяха много добри и в основата на всичко беше първата поява на вируса по време на парада за Деня на благодарността. Сюжетът включваше пътуване до Вашингтон, избягал от зоопарка слон и много други нови елементи, които щяха да се впишат страхотно в историята.”
Има слухове, че прекратяването на работата по “Аз съм легенда 2” се дължи на отказа на студиото Уорнър Брос да плати искания от Уил Смит голям хонорар за участие (подобна бе ситуацията и с продължението на “Денят на независимостта”, в което Смит също трябваше да изиграе главната роля).
Както може да се очаква обаче от Уорнър отказват да коментират появилите се в интернет слухове и все още няма официална причина за взетото решение.
За момента няма коментари по темата от другите членове на продуцентския екип на проекта.
В края на месец февруари беше съобщено, че е започнала работата по сценария на продължението на филма с Уил Смит от 2007-ма година, “Аз съм легенда”. Първата лента, дело на режисьора Франсис Лоурънс, донесе на компанията Уорнър Брос приходи в световен мащаб от над половин милиард долара и се нареди сред най-големите бокс офис хитове на годината.
Първоначалната информация беше, че по сценария на втората част ще работи сценариста на първия филм Акива Голдсман, но през февруари стана ясно, че тази задача е била поверена на Араш Амел (“Грейс от Монако”).
Промяна най-вероятно ще има и на режисьорската позиция. След публикуването на новината за новия сценарист преди четири месеца беше разкрито, че Франсис Лоурънс е бил избран за режисьор на продължението на тазгодишния хит “Игрите на глада”. Което означава, че в следващата година и половина Лоурънс ще бъде фокусиран върху съвсем различен филм и по всяка вероятност от Уорнър Брос ще поверят режисурата на “Аз съм легенда 2” на друг човек. За сметка на всичко това обаче се появи непотвърдена информация, че изпълнителя на главната роля Уил Смит няма намерение да се отказва от проекта и все още има желание да се превъплъти отново в ролята на учена Робърт Невил.
Всеки гледал “Аз съм легенда” знае, че персонажа на Смит умира в края на филма (за разлика от алтернативния финал на лентата, в който той оцелява заедно с героинята на Алис Брага), но въпреки това той отново ще бъде основен персонаж в продължението. Все още не се разкрива как ще бъде обяснено завръщането му.
До момента нямаше конкретна информация от самия Уил Смит относно плановете му за “Аз съм легенда 2”, но малко по-рано днес пред BBC News актьора най-накрай поговори, макар и за кратко, за предстоящия проект. Казаното от Смит може да бъде определено единствено като противоречиво и нееднозначно, На въпроса дали би се завърнал в ролята на Невил, Смит отговори “най-вероятно не”, но малко по-късно по време на същото интервю той заяви:
“Продуцентите работят върху проекта. Аз лично не. Но, ако се получи нещо добро, тогава ще участвам.”
По всичко изглежда, че въпреки натоварения си график Смит не се е отказал от възможността да участва в “Аз съм легенда 2” и имайки в предвид факта, че той продължава да бъде “краля на блокбастърите” (последния му филм “Мъже в черно 3” надмина преди ден границата от половин милиард долара приходи) от Уорнър Брос със сигурност ще направят всичко възможно за да го привлекат към продължението.
Очакванията са, че още тази година ще стане ясно дали Уил Смит ще подпише официалния договор за участие или от студиото ще бъдат принудени да търсят друг актьор за ролята на Робърт Невил.
„Суини Тод” начело в Русия 05.02.2008, 11:08 | синефиш.бг
Международният боксофис показа повишение миналия уикенд след, триседмичен спад. За това помогна дебюта на "Самый лучший фильм", ("Най-хубавият филм").
Руският филм направи забележителна премиера в, родната си страна с поразителните $16.5 млн. от 702 екрана. Само за, сравнение – най-силният дебют досега в Русия бе за грандиозния "Карибски пирати: На края на света" - $14 милиона, а досегашният най-силен първи уикенд на руски филм бе на "Ирония на съдбата. Продължението" (досега спечелил $49 млн.). В Украйна "Самый лучший фильм" е с втори резултат за всички времена след "На края на света" с $1.3 милиона от 88 екрана. Филмът дебютира в Естония ($42 843 от 5 екрана), Латвия ($71 917 от 4 екрана) и Литва ($111 599), и макар навсякъде да оглави класациите, не постигна рекорди като в Русия и Украйна.
18-те милиона долара на "Самый лучший фильм" през уикенда бяха малко по-малко от печалбата на "Суини Тод: Бръснарят Демон от Флийт Стрийт" - $18.3 милиона от десет пазара. "Суини..." излезе начело във Франция със солидния приход от $3.9 милиона от 365 екрана, двойно по-добър резултат от старта на "Момичета-мечта" и с 50 процента повече от "Чикаго", ако го сравняваме с предишни успешни мюзикли. В Обединеното кралство $9-те милиона на "Суини Тод: Бръснарят Демон от Флийт Стрийт" от 436 екрана са дори повече от печалбата на "Слийпи Холоу" и двойно повече от приходите на "Фантомът от операта".
Все пак мюзикълът не се представя толкова впечатляващо в Австралия и Нова Зеландия. В Австралия събра само $1.3 милиона от 127 екрана, като на третия си уикенд бе изпреварен от "27 сватби", а в Нова Зеландия стигна до третото място в боксофиса с $222 429 от 39 екрана. На останалите пазари интересът към "Суини Тод: Бръснарят Демон от Флийт Стрийт" остава голям: в Япония филмът вече има $8.8 милиона, а в Южна Корея спечели $4.3 милиона - все отлични резултати. В световен мащаб парите от билети за "Аз съм легенда" намаляха с 44 процента и филмът с Уил Смит отиде на трето място с $16.2 милиона от 57 пазара, като общата печaлба стигна до $290 милиона.
В Швеция научно-фантастичният хорър регистрира приличните 595 424 долара при старта си на 87 екрана, а в Турция се представи даже малко по-добре с $815 905 от 111 екрана, като и на двете места е номер едно. "Аз съм легенда" остава на върха за втори уикенд също и в Мексико ($8.6 милиона общо) и Бразилия ($6.1 милиона общо).
С дебютен уикенд от $5.4 милиона в Германия "Съкровището: Книгата на тайните" подсили местния боксофис с 52 процента до $12.5 милиона – и $158.7 милиона общо за филма. В Бразилия приключенското продължение не предизвика много голям интерес и е на второ място с $1.1 милиона от 227 екрана.
"Чудовищно" влезе в „Топ 5” с $9.2 милиона за уикенда от 18 пазара с почти $15 милиона общо. Засега „чудовищният” филм се представя по-зле в останалия свят, отколкото в Северна Америка. Особено разочароващ бе премиерният му уикенд в Южна Корея - второ място и $2.5 милиона от 344 екрана, независимо от близостта на сюжета с южнокорейския боксофис първенец за всички времена "The Host" и скорошният успех на "Аз съм легенда".. На останалите пазари "Чудовищно" падна с 61 процента в Австралия до шесто място с бледия резултат от $876 844 за уикенда и $3.9 милиона общо, както и се представя умерено добре в Русия с $1.9 милиона от 394 екрана.
Още два филма – "Гушни букета" (The Bucket List) и "Рамбо" – дебютираха извън Северна Америка през последния уикенд. "Гушни букета" се представя по-добре от двата с $4.8 милиона от седем територии, в сравнение с приходите от $3.8 милиона за "Рамбо" от 11 територии. "Гушни букета" се гледа доста в Италия ($1.1 милиона) и Германия ($1.8 милиона), но не се радва на много голям интерес на останалите места.
"Рамбо" има приличен старт в Русия ($1.6 милиона), Малайзия ($481 467) и Норвегия ($215135), но страда от голямата пропаст във времето между настоящия и предишния филм от поредицата. Вече с по-широко разпространение, "Астерикс на олимпийските игри" се представи леко разочароващо в Полша.
11-та част от много успешния френски комикс спечели $913 076 от 136 екрана. Това е подобрение на резултата от най-успешния филм за Астерикс досега - "Астерикс и Обеликс: Мисия „Клеопатра" от 2002 година. Семейната комедия тръгна в дванайсет страни през миналия уикенд, включително и Франция, където "Мисия „Клеопатра" направи $74.3 милиона. ... още »
„Чудовищно” размазва конкуренцията 24.01.2008, 11:43 | синефиш.бг
След месеци на изнервящо очакване „Чудовищно” стъпи тежко на върха на боксофис класацията, като „загреба” $46 милиона през четиридневния уикенд в чест на Мартин Лутър Кинг. „27 сватби” стъпи уверено на второ място, докато „Гушни букета” също се „държи” добре и допринесе този уикенд да се превърне в един от най-успешните през който да е януари в историята на киното.
Прожектиран на 4300 екрана, „Чудовищно” изкара $40 милиона от петък до неделя, което е най-силният дебют на филм през януари въобще, с което разби рекорда на „Star Wars Special Edition” преди 11 години. Все пак 35 милиона на Star Wars тогава се равняват на $53 млн. днес, и ако вземем предвид инфлацията на цените на билетите, той си остава истинският шампион.
„Чудовищно” постигна и най-силния във финансово отношение уикенд, с което направо „потопи” „Титаник”. Но също като „Star Wars” „Титаник” гордо „плува” на върха на класацията по брой на зрители, които са го гледали. Зрителите на чудовищния хорър „Чудовищно”, който според своя разпространител Paramount Pictures струва само $25 милиона, са повече мъже (60 процента) и младежи (55 процента са под 25 години). Маркетинговата кампания повиши неимоверно интереса чрез прилагането на стандартни тактики като забулване на продукцията в мистерия, намеци, че можем да очакваме среща между „Годзила” и „Проклятието Блеър”, и употребата на обезглавен национален символ като статуята на Свободата в центъра на визуалната реклама. Определен като рядко събитие в средата на обикновено бедния на кинохитове януари, филмът бе „обречен” на добри продажби: лентите с масови разрушения почти винаги оставят значими следи, поне в първите дни на разпространението си.
Като успешен пример за контрапрограмиране срещу „Чудовищно”, „27 сватби” спечели $27.3 милиона за четирите дни от старта си на 3500 екрана в 3057 кина.
Разпространителят „20th Century Fox” подсили представянето на струващата $30 милиона романтична комедия с подходящи превюта, а проучванията на аудиторията показват, че зрителите са 75 процента жени и равномерно раздпределение под и над 25 години.
Рекламата се фокусира повече върху очарованието на актьорите Катрин Хейгъл и Джеймс Марсдън, както и върху това, че филмът е от автора на „Дяволът носи ”Прада” и по-специално върху интересния факт, че една жена е била шаферка 27 пъти. Освен това филмът е първата истинска романтична комедия от музика и текст от доста време насам – малко занемарен жанр, който по традиция събира доста зрители.
Друг дебют имаше криминалната комедия „Mad Money”, дебют и за компанията ”Overture Films” към тв мрежата „Starz”, която събра $9.2 милиона за четири дни от 2470 екрана. „Cassandra's Dream”, последният филм на Уди Алън, тръгна доста мудно с $450 000 от 107 кина.
”Гушни букета” стои стабилно и във втория си уикенд с приходи от $16.1 милиона за четирите дни или $43.7 милиона общо, докато „Juno” също се представя добре с печалба от $12 милиона и общо $87.1 милиона.
Последният човек на Земята 11.01.2008, 11:20 | синефиш.бг
Проектът за мащабна екранизация по романа на Ричард Матисън „Аз съм легенда“ се носи отдавна из холивудското море и преди да се „приюти“ пред камерата на Франсис Лоурънс („Константин“) е намирал кратък „пристан“ в ръцете на Ридли Скот, който възнамерявал да повери главната роля на... Арнолд Шварценегер. Матисън се счита за един от предтечите на хорър киното, защото без неговото творчество едва ли щяхме да се „наждаваме“ на зомбитата на Джордж Ромеро.
„Аз съм легенда“ си заслужава да бъде видян по много причини, но най-вече заради начина, едновременно прям и скромен, да положи суровата и леко депресивна основна линия на романа в самото сърце на претенциозната американска филмова индустрия, без да предаде атмосферата и да се отдаде на често срещаната в жанра „диснификация“. Ефектите са идеално дозирани и поставени в услуга на историята, която проследява как в руините на голям метрополис (в оригинала Ел Ей) Робърт Невил, последният оцелял от планетарна катастрофа, влачи едно празно (но стриктно подредено) съществуване из мъртвите улици, докато армия от мутанти се надига в недрата на града. След падането на нощта, защитени от дневната светлина, ужасяващите създания плъзват из града, принуждавайки Невил да се покрие в дома си...
Лентата на Лоурънс далеч надхвърля простата констатация „зомби филм“ и определено печели с робинзонската атмосфера, създадена с помощта на доста любопитната визия на празния Ню Йорк, който природата завзема обратно. За автентичното звучене на филма допринася и свежото присъствие на Уил Смит. Развитието на фабулата е умело подчинено на единна логика, обладана от страха, много подобен да реалната пост 11-септемврийска атмосфера. Е, феновете може би ще възразят на променената развръзка, но какво да се прави – киноиндустрията задължава. ... още »
Любопитно за „Аз съм легенда” 11.01.2008, 12:55 | синефиш.бг
• Уил Смит напуска продукцията за два дни, за да присъства на сватбата на Том Круз и Кейти Холмс в Рим, Италия.
• Гилермо дел Торо - първият избор на Уил Смит за режисьор, отказва предложението, за да работи по „Хелбой 2: Златната армия" (2008).
• Warner Bros. Pictures разполагат с правата за филмиране на книгата от 1970 г. Първият опит на студиото за екранизация е „The Omega Man" (1971) с режисьор Борис Сагал и Чарлтън Хестън в главната роля. След това идва „I Am Legend” с режисьор Ридли Скот и Арнолд Шварценегер в главната роля, но работата е спряна заради превишаване на бюджета. И накрая през 2002 Майкъл Бей трябва да режисира Уил Смит, но решава вместо това да снима „Лоши момчета" (2003).
• Има и още един филм, заснет по същата книга на Ричард Матисън - „The Last Man On Earth" (1964)
• Сцените на Бруклинския мост включват над 1000 статисти и многобройна военна техника.
• Голяма част от филма е снимана на локация в нюйоркския Уошингтън Скайър парк през есента и зимата на 2006-2007, което налагало празничната украса да бъде свалена и заменена.
• Студиото похарчило около $5 000 000 за шест дни нощни снимки в Ню Йорк, включително и на Бруклинския мост. За снимането на тази локация продуцентите трябвало да осигурят разрешения от 14 правителствени агенции.
• Филмът получава зелена светлина преди да разполага със сценарий.
• Warner Brothers първоначално се противопоставяли на снимки в Ню Йорк заради цените и логистичните предизвикателства. Все пак Майкъл Тадрос, ветеран в този вид дейности, успял да вземе от градските власти разрешение за затварянето на виадукта Гранд Сентрал, няколко пресечки на Пето авеню и парка Уошингтън Скуеър през няколко нощи и няколко уикенда в периода между септември 2006 и април 2007.
• Растителност от Флорида е пренасяна с камиони, за да придаде запустял, буренясал вид на нюйоркските улици.
• В сцената от Таймс Скуеър се вижда билборд с реклама на измисления филм "Superman/Batman", с премиера 15 май 2010. Във видеотеката пък има рекламни постери за "Green Lantern" и "Teen Titans". Всички тези проекти са на DC Comics, които пък са собственост на Warner Brothers - студиото, което продуцира филма, и всеки от тях има (или е имал) шанс да се осъществи наистина.
• Във филма героят на Уил Смит носи CD и го нарича "...най-добрият албум, записван някога". Албумът е "Legend" на Боб Марли.
• Всички картини в дома на д-р Невил са взети от Музея на Модерното изкуство в Ню Йорк.
• Лентите с филма да транспортирани до киносалоните под фалшивото заглавие „Blood Allies”.
• Уил Смит толкова се привързал към партньорката си във филма - женското куче Аби, че много искал да си го задържи след края на снимките, но не успял да убеди треньора му.
Съкровището: Книгата на тайните - остава на върха! 10.01.2008, 12:00 | синефиш.бг
И през първия уикенд на новата година киносалоните в Северна Америка продължават да се пълнят предимно от същите филми, който бяха най-успешни и в самия край на миналата година. Екшън-приключението с Никълъс Кейдж „Съкровището: Книгата на тайните” си остава на върха трета поредна седмица. Независимият Juno привлече дори още повече зрители и вече е на трето място, а единственият нов холивудски филм „Пропуснато обаждане” зае пета позиция и се представя по-силно от прогнозите.
С приходи от $20.2 млн. през третия си уикенд, продължението на „Съкровището: Книгата на тайните” увеличи зрителите си с 45% от миналата седмица. След само 17 дни на екран, блокбъстърът на Disney вече има забележителните $171 млн. или почти толкова, колкото първият филм събра за 6 месеца - $173 млн. „Съкровището: Книгата на тайните” ще надхвърли тази сума още в началото на седмицата и ще стане най-успешният филм в цялата кариера на Никълъс Кейдж.
Позволеното и за деца приключение вече надмина и другия хит „Като рокерите” и засега е на 12-място сред блокбъстърите на 2007. „Съкровището: Книгата на тайните” има всички шансове следващата седмица да влезе и в десетката. В крайна сметка очакванията за филма са той да събере около $220 млн. в Северна Америка. В чужбина печалбите от „Съкровището: Книгата на тайните” вече надхвърлиха $100 млн., с което общата сума стана $271.6 млн. засега.
Три филма се борят ожесточено за сребърния медал тази седмица - последният човек на земята, бременна тийнейджърка и трио катерици. Засега на второ място е суперхитът с Уил Смит „Аз съм легенда”, с $16.4 млн. или 40 процента спад в печалбите. Но вече с $228.7 млн. за 24 дни, екшън-хитът е сред най-успешните филми в кариерата на суперзвездата Смит и следва по петите „Денят на Независимостта” ($306.2 млн.) и „Мъже в черно” ($250.1 млн.). „Аз съм легенда” вече е и шестият най-касов филм на 2007 и вторият от филмите, които не са продължение, след „Трансформърс” ($319.1 млн.). В останалия свят екшънът на Warner Bros. е много гледан в Австралия, Нова Зеландия и Гърция, с приходи от $170.2 млн. или общо съвсем малко под $400 млн. В Северна Америка „Аз съм легенда” ще събере сума в рамките на $260-270 млн.
Хитовата комедия на Fox Searchlight „Juno” вече може да се гледа в 1925 салона (миналата седмица бяха 1019) и това й помогна да събере $16.2 млн. през уикенда – отличен резултат за независим филм. А общо той вече е спечелил забележителните $52 млн. и това далеч не е всичко, на което е способен. „Juno” със сигурност ще надмине спечелилия $71.5 млн. „Отбивки”, който засега е най-касовото заглавие в историята на Searchlight. Филмът с бюджет $2.5 млн. вероятно ще донесе приходи от около $100 млн. или дори повече, ако спечели „Златен глобус” или получи номинация за „Оскар”. Хитът с Елън Пейдж може да надмине дори и хита на Disney с Ейми Адамс „Омагьосана” и да стане най-успешният филм за годината с жена в главната роля.
Точно зад него с $16 млн. е сензационната комедия на Fox „Алвин и чипоносковците”, която намали зрителите си с 45% през четвъртия си уикенд. Семейният филм вече е събрал цели $176.7 млн. и след по-малко от седмица може да надмине $183-те милиона, спечелени от „Семейство Симпсън: Филмът”, като стане най-успешният филм на студиото за 2007. С бюджет под $70 млн., „Алвин и чипоносковците” ще завърши пътя си по екраните с печалба между $210 и 220 млн.
Единственият нов филм през уикенда дебютира директно на пето място. „Пропуснато обаждане”, римейк на японски хорър, спечели $13.5 млн. от 2240 салона или средно по $6038 – добър резултат. Том Ханкс и Джулия Робъртс се оказаха на пето място с политическата драма-комедия „Войната на Чарли Уилсън”, който намали постъпленията си само с 32% до $8.2 млн. Струващият $75 млн. и номиниран за „Златен глобус” филм на Universal е спечелил досега $52.6 млн. и ще завърши с някъде около $70-75 млн. Съвсем малко зад него с $8 млн. е романтичната история с Хилари Суонк и Джерард Бътлър „P.S. I Love You”, който се радва на най-малък спад сред първите десет филма – само 14%. След бавен старт публиката откри заглавието на Warner Bros., което вече е събрало $39. млн. и накрая вероятно ще стигне до $60-65 млн.
Следва детското приключение „The Water Horse” с $6.3 млн., с понижение от 31% и $30.9 млн. дотук. Може би ще стигне до около $50 млн. в Северна Америка. Кървавият мюзикъл с Джони Деп„Суини Тод: Бръснарят Демон от Флийт Стрийт” намали зрителите си с 34% и взе $5.4 млн., за да докара общата си сума до $38.5 млн. Струващият $50 млн. филм на DreamWorks/Warner Bros. сигурно ще спечели донякъде разочароващите $50-55 млн. в Северна Америка. Извън Америка перспективите на мрачния филм изглеждат значително по-светли.
Focus постепенно увеличава салоните на „Изкупление” и така драмата влезе в първите десет. Романтичната история с Кийра Найтли и Джеймс Макавой увеличи екраните си от 310 на 583 и събра $5.1 млн. – при отличната средна сума от $8789 на екран – най-високата от първите десет филма. Номиниран за седем „Златни глобуса” или повече от всеки друг филм, „Изкупление” е спечелил $19.2 млн. в Америка, плюс $38.5 млн. по света. Следващия уикенд филмът има премиера на важни пазари като Франция, Испания, Швеция и Бразилия.
От първите десет изпаднаха научно-фантастичният хорър „Пришълците срещу Хищникът 2”, чийто приходи се сринаха с 58% до $4.3 млн. през втория му уикенд и за 13 дни събра $36.8 млн. Вероятната сума накрая ще е около $45 млн. или значително по-малко от $80-те милиона на предшественика си от 2004 „Пришълецът срещу хищникът”. ... още »