Той е логичният избор на Lionsgate, след като режисира три филми от поредицата „Игрите на глада“ – „Възпламеняване“ и двете части на „Сойка-присмехулка“. За момента не се споменават никакви имена от актьорски състав, но предполагаме тепърва ще научаваме кои са новите избраници.
С новия филм се завръщат и продуцентите на поредицата Нина Джейкъбсън и Брад Симпсън. Колинс ще е изпълнителен продуцент и ще подготви и сценария, заедно с Майкъл Арнд, носител на „Оскар“ за „Мис Слънчице“ и един от сценаристите на „Игрите на глада: Възпламеняване“.
Първите три книги на Колинс от фентъзи поредицата се превърнаха в истински феномен. Те са продадени в 100-милионен тираж и са преведени на 52 езика. Впоследствие Lionsgate превърнаха „Игрите на глада“ в най-успешната си кино поредица с приходи почти 3 милиарда долара.
В центъра на предисторията е 18-годишният Кориоланус Сноу, години преди той да се превърне в тираничния президент на Панем. Тогава той е красив и очарователен младеж и макар че семейството му е изправено пред изпитания, той вижда шанс за спасение, след като е избран за ментор на 10-те Игри на глада.
Излиза предисторията на „Игрите на глада“, очакваме и нов филм 18.06.2019, 09:37 | синефиш.бг
Поредицата "Игрите на глада" не е приключила! Повече от десетилетие измина от премиерата на първата книга на Сюзан Колинс, която постави начало на нова мания към подобни фантастични истории. Ето че авторката обяви, че подготвя предисторията, чието действие ще се развива в Панем, 64 години преди събитията в първата книга.
Както всички добре знаят, главна героиня в поредицата „Игрите на глада“ е смелата Катнис Евърдийн, която се бори за оцеляването си в излъчваните по целия свят игри, в които победетелят може да бъде само един. Тя ще се превърне в лидер на всички онеправдани, повеждайки своя собствена битка с едно фашизоидно правителство.
Новата книга на Колинс трябва да излезе на 19 май 2020 г. Действието в нея ще се развива 64 години преди събитията в „Игрите на глада“, т.е. ще станем свидетели на юбилейните 10-ти Игри. В тази връзка шефът на Lionsgate Джо Дрейк обяви, че студиото се подготвя за адаптация на бъдещия бестселър, в сътрудничество с авторката.
От своя страна продуцентката Нина Якобсън обяви в Туитър, че ще се завърне на борда на новия филм, както и на предишните общо четири филма дотук. Първият филм „Игрите на глада“ счупи всички рекорди през 2012 г. и приходите му за първия уикенд бяха най-големи от всички филми, които не са продължение на известно заглавие. Той спечели общо 694,4 милиона долара само от киноразпространението си при бюджет едва 78 милиона.
Вторият филм „Игрите на глада: Възпламеняване“ се оказа още по-успешен и спечели 865 милиона долара. Това накара много други студиа да опитат да повторят успеха на Lionsgate и така се появиха поредиците „Лабиринтът“ и „Дивергенти“. Но никоя от тях не успя да се доближи до феномена „Игрите на глада“ с участието на Дженифър Лорънс.
„Игрите на глада“ в концертен вариант 12.04.2018, 09:01 | синефиш.бг
Първо бяха книгите на Сюзан Колинс, след това филмите с Дженифър Лоурънс, а сега предстои да се насладим на поредица концерти с музиката от „Игрите на глада“.
„Лайънсгейт“ обявиха началото на международно турне, което ще стартира на 12 юли в Манчестър.
Концертите ще включват 60-членен оркестър, който ще изпълнява музиката на Джеймс Нютън Хауърд от „Игрите на глада“, като заедно с това ще бъде излъчен и оригиналния филм от 2012 г.
Турнето ще премине през Ливърпул, Лондон и Бирмингам, след което ще посети няколко от най-големите градове по света.
„Игрите на глада с музика на живо“ ще последва друг подобен проект на студиото – „La La Land in Concert”, чието турне, преминало и през нашата страна, имаше над 100 изпълнения в 25 държави.
Четирите филма от поредицата „Игрите на глада“ са с приходи над 3 милиарда долара, повече от 80 милиона книги бяха преведени на над 50 езика, освен това се появи игра за мобилни телефони и тематичен парк с атракции в Дубай.
Новото музикално турне съвпада с 10-годишнината от излизането на първата книга от трилогията на Сюзан Колинс.
Естествено основно място в проекта ще заемат блокбастърите на студиото „Здрач” и „Игрите на глада”. Специален сектор ще има и за очаквания хит „Robin Hood: Origins”. Паркът трябва да отвори врати през 2019г., а при успех Lionsgate възнамеряват да превърнат атракционите в световна верига.
По-рано тази година шефът на студиото Джон Фелтхаймер сподели, че възнамеряват да заснемат продължения или филми с отделни герои от „Здрач” и „Игрите на глада”, но всичко зависи от авторките на литературните първоизточници Сюзън Колинс и Стефани Майер.
„Игрите на глада“ достигат до Австралия 22.12.2016, 09:46 | синефиш.бг
Става дума за изложба, посветена на „Игрите на глада“, а не на суперуспешния франчайз. В момента тя се намира в Сидни, Австралия, след като посети Ню Йорк и Сан Франсиско. В изложбата са включени костюми, реквизит и декори от Район 12 и 13, Влака, Капитолия, Пътешествието на Катнис, Създаването на игрите и Галерия на феновете.
Изложбата ще продължи до 5 февруари, така че ако имате път към Австралия и сте фенове на Катнис, можете да се отбиете. Изложбата беше открита от австралийската участничка във филма – Стеф Доусън, която играе ролята на Ани Креста в „Игрите на глада: Възпламеняване“ и „Сойка-присмехулка 1 и 2“.
Лайънсгейт подготвя предисторията на „Игрите на глада” 09.12.2015, 10:13 | синефиш.бг
Вицепрезидентът на Лайънсгейт Майкъл Бърнс отбелязва, че студиото иска да разработи предисторията на „Игрите на глада”. Той отказа да даде повече подробности, нито да обясни за колко още филма от франчайза става дума.
Бърнс само отбеляза, че първите два филма от поредицата са имали арени, на които са се състояли 74-ите и 75-ите версии на Игрите на глада, докато третият и четвъртият не са показали подобни арени и според него, на по-младите зрители този елемент е липсвал. „Ако се върнем назад в историята, със сигурност ще има арени,” казва той. Засега от студиото не са направили официално изявление, потвърждаващо думите на Бърнс.
Самият той допълва: „Каквито и продължения да направим на „Игрите на глада”, те няма да издигат насилието в нещо специално, дори да поставим в центъра на историите арената. По-скоро ще се концентрираме върху теориите на Сюзан Колинс за изкуството на войната.”
Когато гледаме филм, тотално забравяме, че голямата част от това което виждаме е благодарение на компютърната графика. Следим актьорската игра и виждаме реално всичко което ги обкръжава, но често забравяме за професионалистите работещи в студията за спецефекти.
Филмите "Гравитация", "Хобит: Пущинакът на Смог", "Железният човек 3", "Самотният рейнджър", "Пропадане в мрака" бяха номинирани за тазгодишните награди "Оскар" в категорията "най-добри визуални спецефекти".
Звездата от екранизацията на „Игрите на глада" Дженифър Лорънс сподели, че филмът е от огромно значение за модерните времена, в които живеем. Актрисата се превъплъщава в ролята на Катнис Евърдийн - младо момиче, която доброволно жертва себе си вместо сестра си в една битка на живот и смърт.
Действието на лентата се развива в деспотичен свят, в който всяка година тираничното управление излага двама души от всеки окръг на битката на живота им. Според Лорънс историята е повече от важна и значима за съвременното поколение.
„Тези книги не се четат за повече от седмица", споделя Дженифър. „Лично аз прочетох и трите за около 3-4 дни. Те са интригуващи, шеметни, непредсказуеми. Нямаш никаква идея какво ще последва на следващата страница. Същевременно обаче това е една наистина важна история за нашето поколение. Причината да са толкова пленяващи е бруталността, с която са наситени, и агресията, използвана като средство за забавление".
Лорънс сподели мнението си и за пищния декор, избор на режисьора Гари Рос. „Той е брилянтен и въпреки че е много техничен, умее да комуникира на емоционално ниво с актьорите", разказва актрисата.
„Гари ми помогна изключително много при изграждането на ролята ми и като цяло създаде един наистина невероятен филм. Когато гледах завършената продукция, бях повече от впечатлена колко добра работа е свършил".
„Игрите на глада“ се простира в цели 140 минути, но въпреки това грабва вниманието още от първата и не губи темпо до самия финал. - Александър Райчев, cinefish.bg
"Игрите на глада" впечатлява преди всичко с множеството идеи, които преплита в една безумна игра на живот и смърт, в която всеки ход може да се окаже погрешен. Риалити форматите, идеята за хляб и зрелища, свобода, представянето на тоталитарния режим и естествено любовта, превръщат книгата и лентата в приключение, от което трудно ще откъснете очи. - Елена Кирилова, iNEWS
Дженифър Лорънс е страхотна в ролята на Катнис, а нейният антураж от обожатели, ментори и имиджмейкъри, в който са включени Лиъм Хемсуърт (Гейл), Джош Хътчерсън (Пийта), Уди Харелсън (Хеймич) и Лени Кравиц (Цина), прави всичко по силите си, за да пренесе атмосферата на "Игрите на глада" на големия екран, и го прави добре. - Георги Тотев, div.bg
Романите на Сюзън Колинс са сред най-забраняваните за деца в Америка заради откровените сцени на секс и насилие. За да си осигурят по-голяма аудитория обаче, кинаджиите са избегнали тези кадри, наблягайки не толкова на самия бой, колкото на хитрите ходове, които героите използват, за да оцелеят. - Димитър Николов, Новинар
Ала филмът „Игрите на глада” ще получи признанието на фенове и киномани по цял свят, защото притежава няколко много силни страни. Най-значимият от всички факти е решението на Гари Рос и компания да поверят ролята на Катнис на Дженифър Лорънс. Момичето се справя блестящо със задачата! - Operation Kino
„Игрите на глада" е доста по-смислен от повечето тийнейджърски продукции. Сюжетът е увлекателен и актуален, актьорските изпълнения са на ниво (в главната роля е Дженифър Лорънс, която прикова вниманието към себе си в независимия „Зимен дар"), а крайният продукт не е прекалено захаросан. - Stand.bg
… със сигурност е с по-смислен и динамичен сюжет от това, което мъчно изглеждаме в "Здрач". Все пак трябва да признаем, че е от онези филми, които силно биха допаднали на голяма част от по-младата (и по дух, и по натрупвания) аудитория. - Диана Георгиева, ladyzone.bg
Огромната продукция на Lions Gate, с продължителност 2.5 часа, очаква пълна възвращаемост на касите - филмът е точно онова, което ще хареса на публиката. Дори бруталните сцени са окастрени до степен той да може да се гледа от 13-годишни. Декорите, операторската работа, музиката (продуцирана от 12-кратния носител на "Грами" Ти Боун Бърнет, с парчета на Тейлър Суифт, "Аркейд Файър", "Маруун 5") и особено костюмите са пипнати чудесно. - Анита Димитрова, в-к Сега
„Игрите на глада“ не е поредната порция малоумно тийнейджърско забавление ала „Здрач“, по което си припадат предимно невръстни момиченца. „Игрите на глада“ не е и ситуиран в толкова приказен свят, колкото бе този на очилатия магьосник Хари Потър.
След цяло десетилетие на екранизации по поредици романи, които на пръв поглед минават за насочени основно към юношеската аудитория, ето че най-накрая получаваме един пълнокръвен холивудски блокбастър, който със сигурност ще се хареса на хора от всички възрасти, и от двата пола, поради ред причини, но най-вече заради изключително увлекателната история, която е особено актуална спрямо състоянието на света, в който живеем всички ние в момента.
Предполагам не съм единственият, който ще даде шанс на филма, без да е чел литературния първообраз, така че ето накратко и историята. Без да конкретизира територията на позната нам държава, но въпреки това явно чертаеща паралели със САЩ, историята ни въвежда в един свят от недалечното бъдеще, който е преживял поредната си опустoшителна война. Останките от победените са разпределени в 12 отделни окръга, чиито жители едвам свързват двата края и се лутат през дните си като отдавна угаснали души.
Всяка година всеки от окръзите е принуден да излъчи двама от младежите си, момче и момиче, които са отвеждани в столицата Капитол, за да участват в смъртоносна надпревара със свои връстници, от която жив излиза само победителят.
Силната и духом, и телом, Катнис Евърдийн (Дженифър Лорънс) доброволно приема да участва в тези гладиаторски игри на бъдещето, за да спаси по-малката си сестра от тази участ и сигурна смърт. Заедно с нея от окръг 12 е изпратен и Пийта Меларк (Джош Хъчърсън), който се ориентира по-бързо в подмолните механизми на изкуствения свят на Капитол, в чиито мрежи попадат двамата с Катнис.
Техни ментори по пътя към голямата битка са алкохолизиран бивш победител (чудесен Уди Харелсън) и състрадателен моден специалист (Лени Кравиц). Игричките и интригите започват още преди старта на истинската надпревара, а след нейното начало настава време да се пролее обилно количество истинска кръв в името на кауза, която остава изгубена величина за повечето участници, чиято смърт е просто наркотик за озверялата тълпа, привикнала да приема дозата си насилие регулярно веднъж годишно.
Въпреки че централните персонажи са юноши, спокойно може да кажем, че историята е стара колкото света. Неслучайно част от героите носят познати имена от времето на Римската империя като Цезар, Сенека и Клавдий. И тогава римляните са се разсейвали от истинските проблеми с гледката на гладиаторски битки, които извикват първичното в хората и утоляват най-низките им и тъмни страсти.
Все пак великият Рим пада, стъпкан в прахта от варварски племена и оставя пътя отворен към векове на мрак и мизерия в познатия по онова време свят. И днес негласно съществува един световен хегемон, който смята, че всеки трябва да се съобразява с гласа му, а онези, които му противоречат, трябва да бъдат стъпкани с цената на безброй погубени животи и от двете страни. Колко близо сме до момента, в който една грешна стъпка ще доведе до необратими последици и ще донесе по-голям хаос и разруха, отколкото човечеството може да понесе? И оправдано ли е да избием публично малцина, ако това ще задоволи порива на кръвта на тълпата и ще я държи в летаргично състояние? А докога бедните могат да търпят богатите да стават по-богати, докато те умират от глад?
Тази особено актуална и никак немаловажна тематика е поднесена в опаковката на визуално завладяващо приключение, умело направлявано от режисьора Гари Рос („Воля за победа“) и безупречно изиграно от перфектната комбинация между млади и по-стари таланти, която включва вече номинираната за Оскар и все по-актуална Дженифър Лорънс („Х-мен: Първа вълна“), Джош Хъчърсън (пожънал боксофис успех само преди няколко седмици с „Пътуване до тайнствения остров“), Лиам Хемсуърт (по-малкият брат на Крис Хемсуърт, който тепърва ще догонва батко си по популярност), вече споменатите Уди Харелсън и Лени Кравиц, а също така Доналд Съдърланд, Уес Бентли, неузнаваемата под тонове грим Елизабет Банкс и за десерт винаги уникалния Станли Тучи, който тук е в образа на ексцентричен телевизионен водещ.
По отношение на визията на Гари Рос помага оператора Том Стърн, който е отговорен за това как изглеждат последните 10 филма на Клинт Истууд, което си е абсолютен атестат за най-висок професионализъм. На моменти като че ли леко е прекалено с употребата на ръчни камери, но това не пречи на цялостното впечатление.
Похвала заслужава и екипът по визуални ефекти, който е създал една изключително ефектна визия на столицата Капитол, която погледнато отдалеч изглежда наистина внушаващо. Изключително пъстри, разнообразни и футуристични са както декорите, така и дрехите на отделните герои, над които са се трудили все опитни професионалисти с редица номинации и награди от престижни церемонии.
Особено внимание искам да обърна на музиката, композирана от Т. Боун Бърнет ("Оскар" за „Лудо сърце“) и Джеймс Нютън Хауърд (номиниран цели 8 пъти за Оскар), която прави ако не половината, то поне 1/3 от филма, и е ярък пример как музиката подпомага цялостното потапяне в историята и съпреживяването й редом с главните герои. Българските творци могат да изгледат филма специално заради тази уникална симбиоза между звук и картина, но едва ли и след 20 години ще успеят да докарат същия ефект, пък макар и само за един филм.
„Игрите на глада“ се простира в цели 140 минути, но въпреки това грабва вниманието още от първата и не губи темпо до самия финал. Отделено е достатъчно време, за да бъдем внимателно запознати със света, от който произхождат героите, и впоследствие да направим сравнението с фалша на Капитол. Цялата втора част на филма е посветена на смъртоносната битка между младежите, като насилието не е толкова графично, че да отблъсне по-малките зрители, но не и отсъства напълно, което е обяснима причина защо от Disney примерно не са се заели с екранизацията на подобна поредица.
Спомнете си само как изглеждаше киноверсията на „Крал Артур“ без капчица кръв – доста изкуствено, нали? В „Игрите на глада“ е намерен верния баланс между натурализъм и завоалираност (чрез по бърз монтаж) по отношение на баталните сцени, така че хем феновете на книгите да останат доволни, хем да не се загуби по-чувствителната чисто семейна аудитория.
В заключение аз лично искам да си призная, че за втора поредна седмица оставам изключително приятно изненадан от филм, спрямо който не съм имал високи очаквания или даже съм бил настроен негативно. Колкото и да е странно, често рекламната кампания на даден филм просто не може да ви го представи в най-добрата светлина.
И докато за феновете на книгата е ясно, че появата на филмовата версия е повод за огромна радост, то на всички останали препоръчвам да подходят с отворено съзнание и без предварителна настройка, за да бъдат въвлечени в „Игрите на глада“. Гарантирано ще изгладнеете за още, но ще трябва да почакате поне година за основното блюдо, а за десерта – вероятно две. Дотогава наблегнете на ордьовъра, защото е много свеж и много добре приготвен. Бон апети и приятно гледане, мили гладници. ... още »