Най-добрите филми за Спайдър-Мен 07.07.2017, 11:21 | синефиш.бг
Време е пак света на киното да бъде оплетен в паяжините на един от най-известните филмови герои. Неговите приключения вълнуват малки и големи от памтивека, и неговия комиксов живот отдавна е пренесен на големия екран. Филмите за Спайдър-Мен са доста, но не всички от тях се радват на безапелационното внимание на публиката. В чест на премиерата на „Спайдър - Мен: Завръщане у дома“ ви представяме най-добрите филми за любимия ни човекопаяк, надявайки се впоследствие и новата реколта паяк да намери мястото си в тази импровизирана класация.
6
Невероятният Спайдър-Мен 2 (2014)
Този филм тръгва по екраните през 2014 г. и все още се радва на голяма популярност сред феновете. В него е много добре балансиран романса и супергеройските еквилибристики. Има също така нови злодеи /включително Електро на Джейми Фокс, неприлично напомнящ на Питанката на Джим Кери/, които много добре си вършат работата. След този филм, екранният живот на този комиксов образ беше под въпрос, тъй като Сони и Марвел сключиха странна сделка - да споделят този герой във филмите, които двете големи компании продуцират. Засега сътрудничеството върви добре.
5
Спайдър-Мен 3 (2007)
Въпреки многото творчески напъни, които влага режисьорът Сам Рейми в този филм, той не получава подобаващото му се внимание и финансов успех, както останалите филми от поредицата. Лентата не беше претъпкана с нашумял звезден състав, а този неподходящ танцов номер по средата не му помогна да си спечели още нови фенове. Да не забравяме и че нашият безкрайно обичан и добронамерен герой Питър Паркър цапардоса приятелката си в лицето. Не звучи като подходяща рецепта за сполучлив филм, но все пак намира място в тази класация.
4
Невероятният Спайдър-Мен (2012)
Подходът на този филм към събуждането за живот на този поовехтял франчайз остави много от феновете неудовлетворени, което си е провал, имайки предвид, че тази конкретно история е взаимствана и е налична в едноименния комикс. От друга страна, Андрю Гарфийлд в образа на Спайдър-Мен пресъздава един от най-реалистичните и човешки варианти на този герой. Той дори пуска от време навреме непохватни шеги, докато се бие със злонамерените му противници. Да не забравяме и че романса му с Ема Стоун е също доста реалистичен, толкова, че даже продължи и в живота.
3
Спайдър-Мен (2002)
Ако филма „Блейд“ е нещо като „нова вълна“ във филмите за супергерои, а пък поредицата за „Х-Мен“ направи този жанр забележим и значим, то тази лента на Сам Рейми изпрати този вид истории в стратосферата на зрителския интерес. Въпреки някои кардинални промени, свързани с митологията на известния комиксов герой, като например органично изстрелващи се паяжини, феновете буквално се влюбиха в тази версия. Динамиката между актьорите на всички нива е съвършена, а и Питър Паркър е лесно идинтифицируем и лековат персонаж, чийто произход и основания за борба с несправедливостта, са оправдани от сюжета перфектно.
2
Капитан Америка: Войната на героите (2016)
Виртуозният катерач на стени направи своя дебют на „марвелска“ почва в отбора на Железен човек , когато той бе противопоставен нелепо срещу отбора на не по-малко обичания Капитан Америка. Истината е, че може би Спайдър-Мен е най-свежото нещо от този объркан филм. Той не само открадва капитанския щит, той сякаш открадва и съсредоточава в себе си вниманието на зрителите и те накрая искат да видят още от този герой. От Марвел успяха да възродят този преупотребяван образ, и той намери нови фенове, които със сигурност ще се умножат след премиерата на „Спайдър - Мен: Завръщане у дома“.
1
Спайдър-Мен 2 (2004)
Още с излизането си този пореден филм на Сам Рейми утвърди успеха на първия и новият стар супергерой в тази лента вдигна летвата, що се отнася до постигане на златен стандарт в този жанр филми. Този път злодеят Доктор Октопус има пълнокръвна и триизмерна история, превръщайки се пред очите ни от ментор на Питър в един от най-големите гадняри във франчайза. Филмът показва истинското дълбоко страдание на Спайдър-Мен в това да бъде едновременно герой и съвсем обикновен анонимен човек, като през цялото това време всява надежда сред хората, пренасяйки в жертва личното си щастие.
Общо взето, шефовете са или добри, или лоши и май средно положение няма. Всичко зависи от гледната точка. Киното ни е завещало много образи на шефове/ кои реалистични, кои –не/, които успешно пробуждат емоциите ни – дразнят ни, вълнуват ни, провокират ни, независимо дали са почетни са или са тотални нещастници.
Така или иначе, без тях светът на седмото изкуство нямаше да е организиран и подреден и без тях не би имало кой да контролира вечната ни потребност за справедливост на работното място…
Батман срещу Супермен: Зората на справедливостта
Брус Уейн може да е шеф на голяма корпорация , но не забравяйте, че е особняк и дори малко луд. Той е един от малкото меринджеи, които са готови и способни да се втурнат към срутваща се сграда, за да спасят подчинените си.
Office Space
Само в тази черна комедия може да се види колко ужасен би могъл да бъде един комплексиран бюрократичен шеф във IT компания - като Бил Люмберг, изигран брилянтно от Гари Кол. Спотлайт
Да поговорим за Марти Барън, в ролята Лийв Шрайбър. Във филма първоначално той е представен като корпоративна акула и касапин на бюджети, но всъщност той отдадено помага на екипа от журналисти на Бостън Глоуб да разкрие сексуалните посегателства над деца, извършени от Католическата църква.
Шефове гадняри
Джулия Харис /Дженифър Анистън/ - ясно е още от заглавието на филма точно какъв шеф е тя.
Уили Уонка и шоколадовата фабрика
Джийн Уайлдър има недискриминационни практики що се отнася до наемането на всякакви откачалки за персонал. Той неутрализира и гневни, неприятни и разрушителни малчугани, като на всичкото отгоре ги тъпче с шоколад. Може би неговите методи трябва да се патентоват.
Филмите за Джурасик парк
Въпросът тук е има ли конкретна причина тези футуристични грамадански динозавърски паркове да се управляват от некадърни шефове, които винаги по средата на филма да умират нелепо?
Момчето на баба
Мистър Чиизъл (Кевин Нийлън) е специален шеф, даже строго профилиран. Само той може да ти помогне да намериш най-добрата трева и да ти покаже как да минеш всички нива на играта Супер Марио.
Разкриване
Общо взето е кофти Мередит Джонсън (Деми Мур) да ти е шеф или да ти управлява бизнеса. Цялата компютърна фирма е въвлечена в безпорядък, когато тя решава да отмъсти на бившата си изгора, и неин подчинен – Майкъл Дъглас, като го обвини в сексуален тормоз.
Уол Стрийт
Но като шеф Майкъл Дъглас /в ролята на Гордън Греко в „Уол Стрийт“ / съвсем не си поплюва. Направо е токсичен за работната атмосфера в офиса.
Коледната песен на мъпетите
Как да определим Ибензер Скрудж? Той е направо първообраза на гадните кино шефове. Почти всички са се учили от него.
Адвокат на Дявола
Джон Милтън (Ал Пачино) пък е ръководител с много правомощия. Шефът на Киану Рийвс може да адвокатства не само на тази земя, ами и на долната.
Дяволът носи Прада
Шефът на списание „Runway“, Миранда Прийстли, изиграна зашеметяващо от Мерил Стрийп, е всъщност кинематографично копие на реалната директорка на списание „Воуг“ – Ана Уинтур.
Филмите за Джеймс Бонд
М (Джуди Денч) – също е шеф със специално предназначение. Все някой трябва да одобрява разходите и отчетите, когато в длъжностната ти характеристика е заложено да убиваш…хора.
Гленгари Глен Рос
Блейк (Алек Болдуин) – шеф, който непрестанно заплашва екипа си, че само двамата най-добри брокери ще останат на работа до края на седмицата. Много приятна работна атмосфера.
Обратно в играта
Само лековерната шефка Джулс Остин (Ан Хатауей) би могла да вземе все още непенсионирания старчок Робърт Де Ниро под крилото си.
Вълкът от Уолстрийт
Джордан Белфорд (Леонардо Ди Каприо) е най-якият шеф! Мацки по монокини и кокаин до дупка! Звучи невъзможно? И този шеф е кино версия на реален мениджър.
Предложението
Ако не сте забравили, Маргарет Тейт (Сандра Бълок) е амбициозна ръководителка, която би те накарала да се омъжиш за нея, за да избегне депортация, което реално се изразява в много неизплатими допълнителни часове извън работното място.
Цялото президентско войнство
Бен Брадли (Джейсън Робардс) е предшественикът на Марти Бъртън от „Спотлайт“. Като главен редактор, той мотивира своите репортери да изобличат далаверите на президента Никсън.
Compliance
Сандра е много гаден шеф. Заради една безобидна шега, мениджърката на закусвалня за бързо хранене побърква брутално служителите си, следвайки повелите на мистериозен глас, който по телефона ѝ диктува какво да прави. Голям
Всъщност Макмилиан е не просто шеф, а страхотен ментор на дете, заключено в тялото на трийсетгодишен мъж, който пък работи в магазин за играчки.
Списъкът на Шиндлер
Може би най-добрият шеф в историята на киното. Оскар Шиндлер притежава фабрика, която бавно банкрутира, за да спаси живота на своите работници – над шестстотин евреи по време на Втората световна война.
His Girl Friday
Уолтър Бърнс (Кари Грант) е редактор, който манипулира своята служителка (и бивша съпруга) да зареже скучния си годеник. Имайте предвид, че това е черно-бяла скрубол комедия и нещата не звучат толкова сериозно.
Тропическа буря
Г-н Гросман (Том Круз) е странна птица. От една страна като деспотичен продуцент той е готов да остави кино звездите си да умрат в азиатската джунгла, но от друга - е принципен и знае никога да не преговаря с терористи.
Филмите за Спайдър-Мен
Случвало ли ви се е да осъзнаете, че сте човек-паяк, облечен в нелеп костюм, който се бори с престъпността, а вашият шеф ( в случая Джей Кей Симънс) въобще да не ви разбира и да не ви подкрепя?
Джон Уотс („Cop Car”) ще режисира филма. „Работил съм с множество изгряващи режисьори, които се превърнаха в суперзвезди и те вярват че Джон е забележителен талант – споделя Том Ротман – президентът на Сони Оикчърс. – Що се отнася до кастинга на Спайъдр-мен, видяхме страхотни актьори, наистина, но Том беше най-специалният.”
Очаква се актьорът да се появи за първи път в „Капитан Америка: Гражданска война”, а след това и във филма, в който ще бъде главен герой през 2017-а година.
Том Холанд не само партнира на Юън Макгреггър и Наоми Уотс в „Невъзможното”, но и се превърва в изгряващата звезда на филма. Той е и на възраст, която му позволява още известно време да изиграе тийнейджъра Спайдър-мен.
Спайдърмен гимназист в следващия филм 14.04.2015, 11:59 | синефиш.бг Кевин Фийдж разкри интересна информация за плановете на студиото Марвел относно появата на Спайдърмен в тяхната киновселена.
Докато промотира „Отмъстителите: Ерата на Ултрон” продуцентът потвърди, че иска да разкаже история за Питър Паркър, когато е на 15-16-годишна възраст. „Искаме да покажем Спайдърмен в гимназията, защото има пет филма за него, но голяма част от сюжетите в комиксите още не са разказани в киното – казва той. – Не говоря само за други персонажи или злодеи, а за развитието на самия Питър Паркър. По онова време той все още няма суперсили, но пък не е като останалите тийнейджъри. Това е интересно за разработка.”
Че "Батман: Началото" бе един доста успешен филм, едва ли някой се съмнява, но какво да кажем за успеха на "Черният рицар"?! Последният се нареди неумолимо сред класиките във фентъзи блокбъстър жанра, не само що се отнася до финансовите рекорди, но и до отличията.
Блестящото изпълнение на Джокера от страна на Хийт Леджър (на моменти не просто съизмеримо, но дори и надминаващо това на Джак Никълсън), му донесе посмъртен "Оскар", направи от иначе талантливия режисьор Кристофър Нолан личност, с която всеки в Холивуд се съобразява и затвърди Крисчън Бейл като най-успешния Батман в цялата поредица.
И въпреки, че лентата не бе номинирана от Академията за най-добър филм (това действително щеше да е малко в повече), то The Dark Knight доказа, че superhero жанрът трябва да бъде възприеман на сериозно от всички...
Серджо Леоне, Енио Мориконе, Клинт Истууд - тези три имена в комплект направо можем да ги приемем за родоначалници на т.н. "спагети уестърн" жанр, който в днешни дни (за съжаление) е като хубавото вино - среща се все по-рядко.
За незапознатите, шеговитото определение идва от факта, че каубойските истории за Дивия запад обикновено бяха продуцирани и реализирани от италианци - Леоне, Барбони, Корбучи и др.
Връщайки се към триото по-горе обаче, едва ли можем да отчетем по-стойностно заглавие сред този род филми от "За няколко долара в повече", спечелило си през годините досега статуса на буквално "култово".
Имайки предвид, че първата част от Dollars трилогията - "За шепа долари" мина почти незабелязано пред погледа на киноманите, успехът на сикуела буквално възроди поредицата и също така създаде най-иконичния облик на Клинт Истууд - на мълчаливия каубой с леко презрителен поглед, който разстрелва противниците само с поглед.
И така, чак докато Клинт мина в третата възраст и разбра, че истинското му призвание е всъщност да режисира...наистина страхотни филми.
Винаги когато говорим за Тарантино, знаем, че става дума за нещо твърде нестандартно и новаторско. Но докато "Kill Bill: Vol 1" (2003) просто изобилстваше от брутални сцени, изпълнени с кървави битки и разпиляни вътрешности, то продължението ознаменува дългоочакваното завръщане на Тарантино като крал на гениалния диалог (няма друго име, което да умее да си играе така майсторски с метафорите).
Решение, позволило на Ума Търман месеци след раждането на дъщеря си да разкрие блестящия си актьорски талант, простиращ се далеч над това просто да размахва меча. Разбира се, поредицата е най-стойностна, когато изгледате и двете части една след друга, защото едва тогава можете да оцените истински неповторимия талант и гениалност, вплетени в нея.
Факт е обаче, че близо десет години след зашеметяващия си дебют с "Криминале", Тарантино отчаяно се нуждаеше от нещо определено впечатляващо и верен на стила си, заложи на максимата "боклук" или "шедьовър". Крайният резултат е ясен на всички...
Казаното за "Убий Бил" важи в пълна степен и за буквално революционната епична фентъзи трилогия "Властелинът на пръстените" - нито една част не е толкова силна сама по себе си, колкото всичките взети заедно. В този смисъл, "Двете кули" безспорно е по-силна като визуален спектакъл и емоционален заряд от първата, но пък това важи в пълна степен и за финалната - "Завръщането на краля".
За разлика от тях обаче, тук имаме и няколко лирични отклонения от сюжетната линия - като например любовните трепети между Арвен и Арагорн или буквално култовата шизофренична сцена на Ам Гъл.
Като цяло обаче не искаме да разделяме сагата на отделни епизоди, защото това ще я лиши от абсолютно заслуженото признание да е сред най-великите кино предложения, пръквали се някога на големия екран - 11 "Оскара" и близо 3 милиарда долара приходи в цял свят (като само последната печели над милиард и се превръща в едва втория филм, минавал тази граница след "Титаник")...
Ако има някой, който със сигурност никога няма да забрави този филм, то това е Мел Гибсън. Именно "Лудият Макс 2", появил се на екран през далечната 1981 година, изстреля Мел на световния небосклон и му разчисти пътя към голямата слава.
Реализиран в САЩ (за разлика от оригинала), пост апокалиптичният екшън "The Road Warrior" бе възприет с изненадващо одобрение от страна на киноманите, разкри вълнуващия младежки чар на Гибсън и му осигури присъствието в хитовата поредица "Смъртоносно оръжие".
А колкото и да е странно, за мнозина сикуелът продължава да бъде сред най-вълнуващите филми в жанра и до днес - впечатляващо постижение на фона на това, че същите тези хора смятат оригинала за пълна боза...
По някакво странно стечение на обстоятелствата, продължението на епичната superhero сага успя да хване едновременно Сам Рейми и Тоби Магуайър в най-добрата им форма.
Режисьорът успя да създаде не само типичната за претенциозен блокбъстър ефектна визия, но и достатъчно вдъхновяваща емоционална история, засягаща типично-човешката страна на Питър Паркър с всичките му положителни и отрицателни качества.
Магуайър пък очевидно вече бе преодолял кризата, породена от несъгласието на Sony именно той да се превъплъти в ролята на човека паяк и се справи повече от безукорно с изпълнението й. Резултатът бе красноречив - признание за филма не само от страна на публиката (783 млн. ), но дори и на критиците.
Що се отнася до "Оскара" за визуални ефекти, него тактично го пропускаме - смятаме, че би бил достатъчно справедлив за която и да е част от поредицата..
Появилият се през далечната 1984 година "Терминатор" бе възприет като впечатляващ за времето, в което се появи, загатвайки за потенциала на едно име, за което светът тепърва щеше да говори - Джеймс Камерън.
Седем години по-късно, на екран се появи и продължението "Страшният съд", което изцяло оправда факта, че бе най-скъпият филм, реализиран до момента.
За щастие на Камерън, нулите от общо 102-милиона доларовия бюджет си личаха отвсякъде - в колосалната за 90-те визия (изпълнена със спец ефекти, сравними единствено с появата на 3D киното днес), свръхадреналиновия заряд и история, в която буквално нямаше слабо място.
С оглед на всичко това, 4-те "Оскара" изглеждаха направо като подигравка с филма, печалбата от 520 млн. като пари за почерпка, а оригиналът - като сравнително успешна дипломна работа в НАТФИЗ...
Без да отричаме безспорните достойнства на първата част, продължението на култовата фентъзи сага бе далеч по-впечатляващо от оригинала.
Според мнозина, това се дължи най-вече на факта, че докато там вниманието бе акцентирано предимно върху отделните индивидуалности, то сега се наблягаше върху безспорната им оригиналност и начинът, по който мутантите бяха възприемани от отделния свят.
Освен с ролята си на аутсайдери, борещи се срещу отричащата ги заобиколна действителност, те спечелиха публиката и с безспорния си магнетизъм (нима въобще някой може да смята, че Холи Бери и Хю Джакмън не са секси?!).
Колкото до начина, по който бе реализиран филмът, то почеркът на Брайън Сингър трудно може да бъде сбъркан - в оригинала нямаше дори и наполовина толкова колосални екшън сцени, логично оценени и доста високо от феновете...
Това заглавие дори и днес води сред себе си една от най-разпознаваемите реплики в света на киното, сравнима единствено с "Бонд, Джеймс Бонд" - "No, I am your father".
Всъщност около въпросната реплика са изградени и поне два епизода от култовата фантастична сага (да не казваме и целият й сюжет, но това е въпрос на мнение).
Новаторският похват само доказва как един добре замислен нов персонаж може да превърне обикновения сикуел в далеч по-печеливш филм от оригинала, а въпреки че са тотално клише, отношенията "баща - син" между Дарт Вейдър и Люк Скайуокър да приковат вниманието на масовия зрител за десетки години напред...
Eдва ли някой би могъл да отрече блестящото изпълнение на Марлон Брандо в първата част от легендарната за жанра сага "Кръстникът", но като цяло продължението разкрива далеч по детайлно мащабната криминалната империя на фамилия Корлеоне.
Освен, че представя историята на двете поколения, стоящи в основата й, лентата слага началото и на един от най-знаменитите актьорски тандеми в киното - Ал Пачино и Робърт де Ниро (макар и без съвместни сцени).
Сцената с "целувката на смъртта", с която Майкъл белязва собствения си брат остава сред най-внушителните в киното и до днес, а режисурата на Копола, за която той е отличен с "Оскар" (от общо шестте за филма) вдига летвата толкова високо, че единственият, който някога въобще се е приближавал до класата му, е гениалният Скорсезе.
Всъщност, ако можем да обобщим нещо за "Кръстникът II", то е едно единствено - урок за начинаещи как една велика история се превръща във велик филм, реализирана от съответните велики имена...
Сам Рейми ще режисира "Warcraft" 23.07.2009, 01:15 | actualno.com
Филм по мотиви от серията компютърни игри "Warcraft" ще снима създателят на "Спайдър-мен" и "Злите мъртви" Сам Рейми, съобщи Gamespot.com. "Warcraft" много добре с вписва в концепцията за създаване на развлекателни филми, с които се слави нашата компания. Ние вече постигнахме невероятни успехи с партньорите ни от студията Legendary и смятаме за голяма чест включването на Сам в проекта, който очакват милиони фенове по света" - подчерта президентът на "Уорнър брос пикчърс" Джеф Робинов.
За пръв път за екранизацията на събитията в "Warcraft" се заговори още през 2006 г. Дори бе казано, че бюджетът на лентата ще е 100 милиона долара.
Един от вероятните претенденти за режисьорското място се смяташе Стивън Спилбърг.
Най-популярната игра от серията е "World of Warcraft". За участие в нея са се регистрирали над 11,5 милиона ползватели.
Екранизация по книгата „Hero” на Пери Мур (продуцент на „Хрониките на Нарния: Принц Каспиян”), филмът ще разказва за проблемите, с които се сблъсква въпросния супергерой, принуден да се бори за прикриването на различните си самоличности.
Сценарият ще е дело на самия Пери Мур, а филмът ще бъде продуциран от Стан Лий. Още не се коментират срокове, нито се спрягат режисьорски имена.