Какво се случва с планираната втора част на “Мъжете, които мразеха жените”? 24.02.2015, 10:05 | синефиш.бг
В края на 2011-та година се състоя българската и световна премиера на мрачния криминален трилър “Мъжете, които мразеха жените”, чиито сценарий беше вдъхновен от световноизвестния едноименен роман на писателя Стиг Ларшон. Въпреки силната предварителна реклама и популярността на литературната творба, филма на Дейвид Финчър не се превърна в очаквания голям международен хит и завърши своя кинопоход с приходи от малко над 230 милиона долара.
От Сони Пикчърс признаха, че очакванията им са били за по-големи финансови постъпления, но едновременно с това началството на студиото заяви, че има намерение да финансира направата на директно продължение.
Даниел Крейг и Руни Мара дадоха съгласието си да изиграят отново двете главни роли, а носителя на “Оскар” Стивън Зейлиън започна да работи по сценария (който от своя страна черпеше вдъхновение от “Момичето, което си играеше с огъня” - втората част от трилогията книги “The Millennium Trilogy”).
Първоначално се смяташе, че Дейвид Финчър ще заснеме втората част в началото на 2014-та година, но разработването на проекта бе забавено поради вътрешни проблеми в Сони Пикчърс. Постепенно дискусиите по темата утихнаха и през изминалите близо две години не се разкриваше нова информация за статута на продукцията.
Преди броени часове обаче звездата от първия филм Руни Мара разкри, че по всяка вероятност продължението няма да бъде заснето.
Мара пред E! Online: “Не, не мисля, че ще има втори филм. Нещата просто не се наредиха и ми е тъжно, че няма да мога да играя отново тази роля.”
От началството на Сони Пикърс не коментират публично статута на “Момичето, което си играеше с огъня”, но на този етап може да се каже, че до снимки едва ли ще се стигне.
По всичко изглежда, че рано или късно Холивуд ще се опита да даде нов старт на поредицата с различен актьорски състав и друг режисьор.
Филмът на Дейвид Финчър "Мъжете, които мразеха жените" няма да бъде разпространяван в Индия, съобщиха Франс прес и The Wrap. Лентата трябваше да се завърти по екраните на страната от 10 февруари тази година.
Индийската комисия, която се занимава със сертификацията на филмите, е решила, че ако създателите на "Мъжете, които мразеха жените" искат филма да бъде прожектиран в Индия, трябва да внесат някои промени в лентата. Представителите на комисията не са били доволни от сцените със сексуален характер, от изнасилванията и от мъченията.
Финчър е отказал да преработва филма. Решението на режисьора е било подкрепено от компанията "Сони пикчърс", която се занимава с разпространението на лентата.
Филмът "Мъжете, които мразеха жените" е по едноименния роман на шведския писател Стиг Ларшон откриминалната си поредица "Милениум". В лентата участват Даниъл Крейг, Руни Мара и др.
В САЩ филмът е забранен за лица под 17-годишна възраст. При бюджет от 90 милиона долара филмът "Мъжете, които мразеха жените" е донесъл досега на създателите си приходи от продажбата на билети в размер на 184 милиона долара. БТА
"Боен кон" на Стивън Спилбърг и "Мартенски дни" на Джордж Клуни са сред лентите, които нямат шанс да спечелят награди от Американската гилдия на сценаристите, тъй като не намериха място сред номинираните, за разлика от спортната драма "Сигурна печалба" и комедийната драма с Джоузеф Гордън-Левит - "50/50", например.
Току-що излязлата по киноекраните, включително и в България, американска версия на шведския бестселър "The Girl with the Dragon Tattoo" и екранизацията му от 2009 година - "Мъжете, които мразеха жените", с участието на Даниел Крейг и Руни Мара, е претендент за наградата на Гилдията в категорията за "Най-добър адаптиран сценарий" наред с "The Descendants", "Южнячки", "Изобретението на Хюго" и "Кешбол".
Извън надпреварата са високо оценените от критиката "Артистът", "Моята седмица с Мерилин" и "Желязната лейди", чието номиниране би било в конфликт с правилата на "Американската гилдия на сценаристите".
Преки съперници на "Сигурна печалба" и "50/50" в категорията за "Оригинален сценарий" са пиперливата комедия на продуцента Джуд Апатоу - "Шаферки", последният филм на Уди Алън - "Полунощ в Париж", и последният от сценариста на "Джуно" - Диабло Коуди, "Young adult".
През 2011 година наградите в кино категориите спечелиха Inception (за "Оригинален сценарий") и "Социалната мрежа" (за "Най-добра адаптация").
Подобно на първите две споменати заглавия, големият победител на миналогодишната церемония на Американската филмова академия - "Речта на краля", също не бе допуснат до номинации - парадокс, изтъкнат от Кристофър Нолън при награждаването му от Гилдията за работата му по "Генезис" с думите: "Това отличие щеше да има по-голяма тежест, ако определени други сценарии бяха номинирани редом с моя".
Саундтракът на Трент Резнър и Атикъс Рос към новия кино хит на Дейвид Финчър – адаптация по бестселъра "The Girl With The Dragon Tattoo" („Мъжете, които мразеха жените”), по едноименния роман от трилогията "Миленуим" на покойния шведски писател Стиг Ларшон, е номиринан в категорията най-добра филмова музика за наградите "Златен Глобус" 2012 г.
„Изключително поласкани сме да получим номинация за "Златен Глобус" за работата ни по "The Girl With The Dragon Tattoo". Прекарахме последната една година погълнати от този проект, като допринесохме от себе си към визията на Дейвид Финчър, благоговеейки пред талантливата група от хора, които той беше събрал за реализирането на филма.
С Атикъс искаме да благодарим на членовете на Hollywood Foreign Press за щедрата оценка на нашия труд.”
Саундтракът "The Girl With The Dragon Tattoo" излезе тази седмица като колекция от три компактдиска, броени дни преди българската премиера на 6 януари 2012 г.
Това е вторият път, в който Резнър и Рос си партнират с Финчър, и тяхната втора номинация за "Златен Глобус", който те спечелиха през 2011 г. за музиката си към филма „Социалната мрежа”.
Лисбет има дракон на рамото. Но това е последното, което виждаш в нея. Лисбет е странна. По какъв начин? По всички възможни начини. Лисбет има катранена коса и руси вежди. Тя е създадена от лепкава черна смола под звуците на Led Zeppelin в изпълнение на Трент Резнър (Nine Inch Nails).
Когато се ражда, от устата й излитат гладки, лъскави бръмбари. Лисбет има ускорен метаболизъм и не пълнее.
Тя обича черна кожа и има 10 пиърсинга по лицето (плюс два на зърната). Лисбет има най-странната прическа на света и бодливи обици спирали. Прилича на момче, но това всъщност е секси. Лисбет разсича пространството като кама. Тя може да зашие спукана вежда с конец за зъби, без да й мигне окото. Въздухът й е пропит с насилие. Тя може да смачка от бой крадец в метрото, без дори да си изпусне влака.
Лисбет смята по-бързо от калкулатор. Използва 100% от мозъка си, без да взима хапче като Еди Мора във "Високо напрежение". Тя е нърд и може да хакне компютъра на Марк Зукърбърг. Лисбет кара мотор по-красиво от Анджелина Джоли. Носи тениска с надпис FUCK YOU YOU FUCKING FUCK и обича да ходи по бельо. Сутрин сяда на кухненския плот с гол крак в мивката.
Лисбет е антисоциална. Никога не поздравява, нито се здрависва. Но пък не забравя да каже небрежно "Хей", преди да ти разсече бузата със стик за голф. Лисбет е уязвима и сексуална. Но не и когато я изнасилват. Когато я насилят, Лисбет се превръща в напаст божия, която ти го връща тъпкано. Защото Лисбет е луда. Да, можете да кимнете. Лисбет е луда. И умствено неспособна да се справи с ежедневието.
От плът и кръв
Едва ли можете да си представите как един режисьор може да вдъхне живот на подобен герой, но Лисбет е повече от истинска в последния филм на режисьора Дейвид Финчър "The Girl With the Dragon Tattoo". На български филмът носи името на книгата бестеселър, по която е адаптиран: "Милениум. Мъжете, които мразеха жените" по романа на шведа Стиг Ларшон.
Финчър едва ли има нужда от представяне, достатъчно е да споменем, че "Седем", "Боен клуб" и "Социалната мрежа" са негови. Лисбет е чудесно изиграна от Руни Мара, която помним от малката й, но значима роля на приятелката на Марк Зукърбърг в "Социалната мрежа", и която е напълно неразпознаваема тук.
Изкупление
Много е вероятно именно образът на Лисбет да е причината за успеха на романите в трилогията "Милениум". Тя е и най-личният герой за Ларшон. Самият той като млад е свидетел на изнасилване и цял живот е измъчван от мисълта, че не е успял да помогне на жертвата. Лисбет е своеобразно превъплъщение на желанието му да изкупи вината си и да възмезди всички насилници над жени поне в главата си.
Само преди две години трилогията беше екранизирана на шведски от режисьора Нилс Арден Оплев. Версията на Оплев беше с по-нисък бюджет от американската и по-скоро напомняше телевизионен кримисериал, така че очите на всички бяха приковани във Финчър с надеждата да вдъхне магията си в света на Ларшон. И той не разочарова.
Ледче в гърба
Героите на Финчър са живи и плътни, а попарената от слана Швеция действа като ледче, пуснато в гърба. В ролята на Микаел е Даниел ("Бонд! Джеймс Бонд!") Крейг, който тук е оставил безстрашната мъжественост за сметка на някои фини детайли от характера на Микаел Блукмвист - журналист, който разследва изчезването на младо момиче преди 40 години.
В неговия образ отново има голяма доза автобиографичност, защото самият Стиг Ларшон е разследващ журналист. Трилогията е базирана на собствения му опит и е издадена след нелепата му смърт през 2004 г.
Оказва се, че няма по-добър фон за детското пиано на Трент Резнър от снежния вятър, който сякаш е навсякъде в забравения от Бога Хедестад. Той се спотайва в къщите, свири под вратите, вие над морето, скърца по покривите и пее в стаята оттатък.
Ако пък сте фенове на Nine Inch Nails, този филм със сигурност ще ви спечели, защото той нямаше да е това, което е, без саундтрака на Трент Резнър и Атикъс Рос. (Не случайно миналата година двамата си тръгнаха с "Оскар" за музиката към "Социалната мрежа"). Но да не забравяме и заслугата на Enya, чиято песен никога не е използвана толкова сполучливо във филм.
Вкус на телевизия
Кинематографията на Джеф Кроненует, добре познат ни от "Боен клуб" и "Социалната мрежа", отново е близалка за очите - всеки един кадър от този филм може да се закачи на стената като произведение на изкуството. (Ако решите да го правите, препоръчваме ви вътрешността на найлоновото пликче, което те души, и снега, който видимо пука дърво и камък.)
За съжаление някъде на втория час идва момент, в който нито добрата музика, нито добрата кинематография могат да спасят филма от протяжността му. Същия проблем има и шведската версия, а американската не се различава много от нея по сюжет. Историята е толкова заплетена, че оставя неприятен телевизионен вкус.
Действието е прекалено буквално и му липсва дълбочина. Да, може би не му и трябва, но за жалост вече сме разглезени да я очакваме в големи количества от Финчър. Въпреки всичко "Мъжете, които мразеха жените" е прекрасно направен филм, пълен с пълнокръвни герои, приказна музика и скреж по кожата, но като че ли му липсва онази Финчърова съставка, която да го инжектира в сърцата ни.
Дългоочакваният криминален трилър “Мъжете, които мразеха жените” все още не е тръгнал по световните киноекрани, но от студиото Columbia Pictures вече провеждат разговори със сценариста на лентата Стивън Зейлиан относно плановете да бъдат направени общо две продължения на филма. Сюжетът на първата продукция е вдъхновен от едноименния роман на писателя Стиг Ларсън, който е част от популярната трилогия книги “The Millennium Trilogy”, включваща още заглавията “Момичето, което си играеше с огъня” и “Момичето, което разтури стършеловото гнездо”.
През 2009-та година, “Мъжете, които мразеха жените” бе превърнат в пълнометражен шведски филми и предстоящата американска версия на Columbia Pictures бива описвана като негов свободен римейк.
За режисьор на новата продукция бе избран създателя на “Играта”, Дейвид Финчър, а в главните роли ще видим звездата от “Каубои и извънземни” Даниел Крейг, и младата актриса от миналогодишния хит “Кошмари на Елм Стрийт”, Руни Мара. Имайки в предвид значителната популярност на творбите на Стиг Ларсън по света, от Columbia Pictures не крият големите си очаквания относно бъдещите приходи на “Мъжете, които мразеха жените” в бокс офис класациите, и вече имат конкретни планове относно втората и третата част от франчайза.
Още в средата на тази година стана ясно, че цялата поредица “The Millennium Trilogy” ще се сдобие с филмови адаптации, но това което не се знаеше е дали режисьора Дейвид Финчър ще се съгласи да седне отново на режисьорския стол. Изглежда, че известния с педантичността си Финчър е останал доволен от общата си работа с Columbia Pictures, и в интервю по повод предстоящата премиера на “Мъжете, които мразеха жените” той не само разкри, че ще поеме режисурата на продълженията, но и че Руни Мара отново ще се превъплъти в главната женска роля на младата компютърна хакерка Лисбет Саландър. По думите на Финчър, втората и третата част (съответно “Момичето, което си играеше с огъня” и “Момичето, което разтури стършеловото гнездо”) ще бъдат заснети едновременно, без прекъсване, а от Columbia Pictures заявиха, че Стивън Зейлиън ще започне да работи по сценария на първото продължение в началото на следващата година.
Дейвид Финчър: “Втората и третата книга са на практика една и съща история, която е разделена в средата. Първоначално смятахме да направим втората част, да я пуснем по кината и после да се насочим към третата, но истината е, че това не беше разумно решение. Руни (Мара) харесва героинята си, но не мисля, че би се съгласила да живее с този образ в продължение на четири години. Затова сметнахме, че е най-добре да заснемем двете продължения едновременно. Вместо да ходим два пъти до Швеция за снимки, ще отидем веднъж и ще направим филмите едновременно.”
Малко след изявлението на Дейвид Финчър, сценариста Стивън Зейлиън увери, че сценариите на двете продължения ще бъдат завършени навреме, а според първоначалната информация от Columbia Pictures, снимките могат да започнат най-рано в самия край на следващата година. Очакванията са, че в седмиците след световната премиера на първата част ще бъдат разпространени по-подробни детайли относно планираните две продължения.
Дългоочакваният “Мъжете, които мразеха жените” тръгва по българските киноекрани от 6-ти януари.
Преведена в Дания, Норвегия, Германия, Холандия, „Милениум“ е посрещната триумфално в цяла Северна Европа. Дори Англия, по принцип вярна на англосаксонските криминални романи, е очарована и запленена. Без да споменаваме наградите, които романите грабнаха навсякъде, откъдето минаха.
По цял свят са продадени над 12 милиона екземпляра от сагата и издаването й е на дневен ред в САЩ.
За сюжета
Известният икономически журналист Микаел Блумквист е осъден на три месеца затвор по обвинение в клевета по адрес на финансиста Венерстрьом. Вследствие на това журналистът решава да напусне за известно време поста си на отговорен редактор във вестник „Милениум“. Точно в този момент с него се свързва старият влиятелен индустриалец от Хедестад Хенрик Вангер, чиято молба да бъде незабавно посетен от журналиста бива предадена на Микаел от адвоката му.
След известно колебание главният герой се качва на влака за Хедестад, където получава специална задача – да открие отдавна изчезналата племенница на Хенрик – Хариет.
Лисбет Саландер е млада жена с тежък характер и редица проблеми, която се намира под надзора на държавата. В действителност обаче тя е изключителен анализатор и един от най-добрите хакери в Швеция.
Заинтригувана от личността и живота на Микаел Блумквист по време на шумотевицата около делото „Венерстрьом“, Саландер решава да проникне незаконно в компютъра му, за да се добере до по-подробна информация. Накрая техните пътища се пресичат и двамата обединяват усилията си с единствената цел да разгадаят мистерията около рода Вангер и да открият лелеяната от Хенрик истина за съдбата на племенницата му.
В лондонския кинотеатър "Одеон" на Лестър скуеър снощи се състоя премиерата на филма "Мъжете, които мразеха жените" с участието на Даниел Крейг, съобщи ИТАР-ТАСС.
На червения килим в британската столица се появиха Крейг и американката Руни Мара, която изпълнява главната женска роля в трилъра, заснет по култовия бестселър на шведския писател Стиг Ларшон.
43-годишният Крейг, който през последните години се изявяваше на екрана в образа на британския супершпионин Джеймс Бонд, се представя в новата лента като журналиста Микаел Блумквист. Той се опитва да изясни обстоятелствата, свързани с изчезването на млада представителка на богато семейство. В хода на разследването неочакван съюзник на журналиста става девойка-хакер, чието тяло е покрито с татуировки.
Нейната роля във филма се изпълнява от Руни Мара, която направи силно впечатление и в "Социалната мрежа".
Преди премиерата Даниел Крейг заяви пред телевизия "Скай нюз", че режисьорът е съумял да остане верен на романа, дори с цената на това да пресъздаде на екрана всички детайли от ужасяващия разказ на шведския писател.
"Главната тема в трилогията на Ларшон е насилието над жените - сексуално, психологическо, физическо, и загърбвайки този сюжет, бихме лишили от смисъл самия филм - каза актьорът. - Ако режисьорът и сценаристите бяха смекчили фабулата, пригаждайки лентата към масовата публика с по-ниски възрастови ограничения, аз просто нямаше да участвам в нея".
Тази премиера е вторият филм, заснет по първия роман от трилогията "Милениум" на Стиг Ларшон - "Мъжете, които мразеха жените". Първата лента беше създадена в Швеция и излезе на екран през 2009 година, припомня агенцията.
Премиерата на "Мъжете, които мразеха жените" в България ще бъде на 6 януари 2012-а.
От филмовата компания Columbia Pictures разпространиха няколко нови официални снимки от дългоочаквания криминален филм “Мъжете, които мразеха жените”. На режисьорския стол е създателя на “Боен клуб” и “Седем”, Дейвид Финчър. Продукцията, която е само първата част от планираната нова филмова трилогия, базирана на трите романа с общо име “The Millennium Trilogy”, е своеобразен римейк на едноименния шведски филм от 2009-та година.
В главните роли в американската версия ще видим актьорите Даниел Крейг и Руни Мара, чиито герои Микаел Бломквист и Лисбет Саландър могат да бъдат видени и на публикуваните от Columbia Pictures снимки. Веднага след като се състои световната премиера на лентата, продуцентите ще започнат подготовката и за останалите две филмови адаптации от поредицата “The Millennium Trilogy”, които са озаглавени “Момичето, което си играеше с огъня” и “Момичето, което разтури стършеловото гнездо”. Все още не се знае дали Дейвид Финчър ще заснеме двете продължения до пет години.
Сюжетът на “Мъжете, които мразеха жените” ще разкаже историята на финансовия журналист Микаел Бломквист и младата компютърна хакерка Лисбет Саландър, които биват въвлечени в издирването на изчезналата преди 40 години, Хариет Вангър. Според изпълнителя на главната роля, Даниел Крейг, криминалния трилър ще бъде “филм, който няма да остави нищо на въображението.”
“Това е филм в какъвто не съм си и представял, че ще участвам. Знаех, че ще се получи нещо доста интересно и необичайно, но едва след като видях някои от завършените кадри осъзнах колко впечатляващ ще бъде този филм. В никакъв случай не бих завел детето си да го гледа, но публиката към която е насочен няма да остане разочарована”, допълни Крейг.
Партньори на Даниел Крейг и Руни Мара в “Мъжете, са актьорите Робин Райт (“Белият Олеандър”), Горан Вишнич (“Спешно отделение”), Стивън Бъркоф (“Честна игра”), Кристофър Плъмър (“Сделката на доктор Парнасъс”) и Стелан Скарсгард (“ТОР: Богът на гръмотевиците”). За снимките, режисьора Дейвид Финчър е използвал камерите с висока резолюция с чиято помощ засне и предишните си два филма “Социалната мрежа” и “Странният случай с Бенджамин Бътън”.
Отделеният от компанията Columbia Pictures бюджет за филмирането на “Мъжете, които мразеха жените” надвишава сумата от 100 милиона долара, а снимките приключиха преди близо пет месеца.
Българската премиера на криминалната продукция е насрочена за 6-ти януари, следващата година.
В началото на следващата година, по българските киноекрани ще се завърти дългоочаквания криминален трилър “Мъжете, които мразеха жените”. Продукцията е холивудски римейк на едноименния шведски филм от 2009-та година, а неин режисьор е създателя на “Социалната мрежа”, Дейвид Финчър.
“Мъжете, които мразеха жените” е първата част от нова филмова трилогия, която ще бъде базирана на трите известни романа на писателя Стиг Ларсън, носещи общото име “The Millennium Trilogy”.
Главните роли в предстоящия трилър са поверени на звездата от актуалния “Каубои и извънземни”, Даниел Крейг, и младата актриса Руни Мара, чиито най-известен филм до момента е миналогодишния “Кошмари на Елм Стрийт”. “Мъжете, които мразеха жените” е една от най-очакваните продукции на Columbia Pictures, и за да поддържат интереса на зрителите, от студиото разпространиха в интернет нови официални снимки от лентата, на които могат да бъдат видени главните герои в историята, Микаел Бломквист и Лисбет Саландър, в изпълнение на Даниел Крейг и Руни Мара.
Сюжетът на криминалната лента ще разказва за финансов журналист и млада компютърна хакерка, които започват да издирват изчезналата преди 40 години, Хариет Вангър.
Руни Мара: “Харесах много оригиналния филм и бях доста притеснена преди срещата с Дейвид (Финчър). Не знаех какво точно да очаквам, но за няколко минути той успя да ми опише идеите си за филма и начина по който ще подходи към героинята ми Лисбет. Това ми помогна да се успокоя и да събера нужния кураж. Тази роля се отличава от всичко което съм правила досега, и в началото не бях сигурна дали ще мога да се справя.
Но Дейвид създаде страхотна атмосфера на снимачната площадка, която подтикваше всички ни към импровизации, и така се получиха по-различни и любопитни интерпретации на някои от сцените. Не знам кое точно ще остане във финалния вариант на филма, но това което успях да видя до момента наистина ме впечатли.”
Освен Руни Мара и Даниел Крейг, в “Мъжете, които мразеха жените” участват още Стелан Скарсгард (“Синята бездна”), Робин Райт (“Белият Олеандър”), Горан Вишнич (“Електра”), Стивън Бъркоф (“Честна игра”) и Кристофър Плъмър (“Сделката на доктор Парнасъс”).
Веднага след световната премиера на лентата, от Columbia Pictures ще започнат подготовката и за останалите две филмови адаптации от поредицата на Стиг Ларсън: “Момичето, което си играеше с огъня” и “Момичето, което разтури стършеловото гнездо”. Планира се, двете продължения ще се завъртят по световните киноекрани до пет години.