Излиза документален филм за „Стриптизьорки“ 15.04.2020, 12:09 | синефиш.бг След огромния си успех с „Първичен инстинкт“, Пол Верховен създава един от най-осмиваните и оплювани филми на всички времена – „Стриптизьорки“. Сега ще си припомним историята и скандалите около него с документалния филм на Джефри МакХей „You Don’t Nomi“. Премиерата му предстои през месец юни.
В своя режисьорски дебют МакХей разказва за отзвука след премиерата на „Стриптизьорки“. Заглавието му е свързано с героинята на Елизабет Бъркли – Номи. Новият филм хвърля повече светлина върху скандалното заглавие на Верховен, смятано за почти порно. За мнозина то е пълен провал и е окичено с безброй „Златни малинки“, но впоследствие се превръща в култов феномен.
„Ние сме развълнувани от възможността да разпространим този задълбочен поглед върху трансформацията във възприемането на един филм, тотално пренебрегнат, но впоследствие превърнал се в поп културен фаворит. Зрителите на различни кино фестивали по целия свят харесаха „You Don’t Nomi“ и сме убедени, че той ще зарадва още по-широка публика“, споделя Марк Уърд от компанията RLJE Films, която ще разпространи филма.
„You Don’t Nomi“ имаше своята световна премиера на фестивала Трайбека през миналата година и бе посрещнат радушно на фестивалите в Лос Анджелис и Лондон. В него са включени архивни интервюта с Бъркли и Верховен, както и със сценариста Джо Естерхаз и актьорите Кайл Маклоклън и Джина Гершон.
Пол Верховен отказал на Чарлийз Терон 20.10.2015, 10:06 | синефиш.бг
Преди двайсет години, когато режисьорът Пол Верховен търсел изпълнителката на главната роля в „Стриптизьорки” – дългоочаквания му филм след „Първичен инстинкт”, Чарлийз Терон все още нямала нито един игрален опит зад гърба си. Тя обаче се явила на прослушване.
„Чарлийз дойде на кастинг и не си спомням да се е притеснявала да се съблече – казва днес Верховен. – Тя беше добра и искаше ролята, но тогава не беше още известна, а и някак си не беше подходяща за самия персонаж и затова й казахме „не”.
Уважавам Чарлийз, но си мисля, че ако й бяхме дали ролята тогава, критиците щяха да я направят на нищо така, както се отнесоха с Елизабет Бъркли след премиерата на филма. Така че Терон извади късмет, че не получи ролята.”