Филмите, в които един ден се повтаря отново и отново 26.02.2018, 10:45 | синефиш.бг
Много е трудно да се сътвори оригинална концепция за филм, особено след като всички истории вече са отдавна разказани. Има идеи, които от време на време се повтарят в киното, с надеждата да ахнем. Такава е тази, в която героят мистериозно или съвсем комедийно преживява един и същи ден отново и отново. Този фабулен трик е вдъхновил много режисьори да експериментират с вариации на тази сюжетна линия. Нека си припомним някои от тях.
Първичен код (2011)
Джейк Джилънхол се събужда в чуждо тяло осем минути преди терористична атака да е причината за взривяването на влака, в който той се намира. Неговата мисия е за това кратко време да намери терориста и да спре от неизбежна смърт себе си и останалите пасажери. Първите осем минути от филма са най-добрите, защото именно тогава героят разбира, че изживява живота на друг човек. Режисьорът използва сюжета като метафора за това как човек може да бъде използван от една система, без да разполага със свободната си воля.
На ръба на утрешния ден (2014)
Това е една от най-подценените роли на Том Круз. Ние наблюдаваме как той умира отново и отново, опитвайки се да спечели войната с извънземните, като всеки негов „нов“ живот сякаш в като ниво на видео игра, в която той добива опит се приближава все повече до победата. Цялата тази апокалиптична драма е освежена от чувството за хумор на героя и от връзката му с героинята на Емили Блънт. Тя го убива повече пъти по време на тренировка, отколкото извънземните.
50 първи срещи (2004)
Сюжетът, в който един и същи ден се повтаря отново и отново, може да бъде употребен и от комедиите, и в този случай тя е с участието на Адам Сандлър. Тук Дрю Баримор е в ситуация, в която се повтаря един и същи ден, само защото тя е в специфично състояние, в което не може да си спомни дори предишния ден. А героят на Сандлър трябва с всеки нов изгрев да я среща уж за първи път и все да се опитва да спечели сърцето ѝ.
Детонатор (2004)
Това е един оригинален и нискобюджетен филм за пътуване във времето. Той е много нагъчкана научно-фантастична история за предприемчиви изобретатели, които случайно изработват устройство, която им позволява да пътуват във времето, но само няколко часа назад. Зрителят разбира какво точно е тяхното изобретение чак по средата на филма. Филмът ни държи под напрежение през цялото време и накрая се превръща в задълбочено изследване на двама характери, които се опитват да измамят един друг.
Гол (2017)
Главният герой в тази комедия се събужда гол в унизителни обстоятелства часове преди сватбения си ден. Налага му се да повтаря това упражнение отново и отново, докато нещата се получат както трябва. Тази история всъщност е римейк на шведски филм от 2000 г.
Предни да падна/ Честита смърт (2017)
Героинята в първия филм е тийнейджърка от Сан Франциско с перфектен семеен живот, но един ден тя е убита в нелеп автомобилен инцидент. Преживявайки отново деня на своята смърт, тя прави ревизия на взаимоотношенията си със заобикалящите я хора и разкрива мистерията около собствената си смърт. Другият филм е почти със същия сюжет, но са въведени доста повече хорър елементи.
Бягай, Лола (1998)
Класиката на Том Тиквер използва сюжета за непрекъснато повтарящото се време, като го превръща във вълнуващо кинематографично изживяване, случващо се в реално време. Главната героиня Лола се върти непрекъснато в едни и същи 20 минути, като всеки път нещо много дребно се променя в историята, намеквайки ни за съществуването на паралелни реалности, обвързани в моралните избори, които правим.
12:01 (1993)
Този филм е базиран на кратък разказ, публикуван през 70-те . Историята е за един мъж, който е заклещен да преживява нонстоп най-лошия ден в живота си, в който неговата съпруга е застреляна. Точно в полунощ той е сполетян от електрически шок, връща се в предишния ден, където нещата постоянно се объркват.
Научнофантастичният трилър “Първичен код” ще се сдобие с продължение 03.12.2014, 11:25 | синефиш.бг
През 2011-та година режисирания от Дънкан Джоунс фантастичен трилър “Първичен код” се превърна в изненадващ бокс офис успех за студиото Summit Entertainment. Заснетият с бюджет от 32 милиона долара филм натрупа над 140 милиона долара в световен мащаб, а голяма част от зрителите го обявиха за едно от най-оригиналните заглавия на годината.
Малко след успешния кинопоход на “Първичен код” от телевизионната компания CBS разкриха, че се подготвя сериал, който ще се фокусира върху представената във филма експериментална правителствена програма за пътуване във времето и борба с престъпленията.
Все още не се разкрива подробна информация за сериала, но за сметка на това малко по-рано днес беше оповестена новината, че оригиналната лента с Джейк Джиленхол и Мишел Монахан ще се сдобие с продължение.
Работата по сценария на бъдещата втора част се очаква да започне в най-скоро време, а продуцентите вече са намерили режисьор в лицето на Ана Фоерстер. Дългогодишно протеже на Роланд Емерих, Фоерстер е известна най-вече с работата си като асистент-режисьор и оператор на филми като “След утрешния ден”, “Анонимен” и “Белият дом: Под заплаха”.
Германската режисьорска вече е подписала договора за “Първичен код 2” и до няколко седмици се очаква да започнат кастингите за главни роли. Джейк Джиленхол със сигурност няма да участва във филма, но според последната информация от студиото The Mark Gordon Company продуцентите ще се опитат да привлекат някои от поддържащите актьори от оригинала.
За момента не се разкрива подробна информация за сюжета и персонажите, на все пак се знае, че също както в първия филм продължението ще се фокусира върху новосъздадената от американското правителство “времева програма” за предотвратяване на тежки престъпни актове.
По сценария на втората част ще работи Бенджамин Рипли (който оформи сюжета и на оригинала), а продуцент е ветерана зад “Код: Счупена стрела” и “Скорост” Марк Гордън.
Повече детайли за работата и екипа на “Първичен код 2” се очаква да бъдат разкрити в първите месеци на 2015-та година.
Правят сериал "Първичен код" 17.09.2011, 01:35 | stand.bg
Телевизионният канал CBC е закупил правата върху свръхестествения филм на Дънкан Джоунс „Първичен код" и планира да го превърне в телевизионен сериал, предаде IndieWire.
Как звучи историята? „Трима бивши федерални агенти, част от секретна програма, използват „първичен код", за да влязат в съзнанието на хората, преживели трагични събития".
Това напомня ли ви за нещо? Сериалът звучи като нещо по средата между „Quantum Leap" и... „Quantum Leap". Ако името не ви говори нищо, това е сериал, излъчван в САЩ от 1989 г. до 1993 г.
Звучи доста обещаващо, особено ако Скот Бакула (който се появи за кратко във филма) получи „пълнометражна" роля. И не за друго, а защото той учавстваше и в сериала „Quantum Leap".
Продуцент ще е Марк Гордън ("Анатомията на Грей", „Престъпни намерения"), а екипът от сценаристи ще бъде оглавен от Стив Маеда („Изгубени", „Лъжи ме" ). Планът е сериите да тръгнат на малкия екран през 2012 г.
С развитието на човечеството се появяват и различни средства за превоз от една точка до друга – кораб, влак, кола, самолет. Всяко едно по отделно може да ни отведе до желаната дестинация, но продължителността на пътуването ще е различна. Едновременно с това транспортните средства са своеобразни машини на времето – тръгвайки от даден момент в настоящето се озоваваме на друго място в определен момент от бъдещето.
Има обаче едно средство, което може незабавно да ни транспортира до всяка точка от границите на човешкото познание и въображение, а също и да ни пренесе където и да е необходимо във времето, за да разберем какви са последствията от постъпките ни.
Това средство е повече от удобно и не причинява умора от часова разлика. За съжаление телепортация все още не е измислена, така че в случая става въпрос за магията на Седмото изкуство. А тази седмица Холивуд предлага нови приключения във времето и пространството, които ще зарадват малки и големи.
„Първичен код” е умело конструиран и стегнат трилър, който определено ще ви докара усещане за дежа ву не само защото неколкократно повтаря 8 минути от живота на героите, но и защото определено има много общо с хитовия „Deja vu” от 2006 с участието на Дензъл Уошингтън. И в двата главните герои са по петите на безмилостни терористи, преследвайки ги с помощта на революционни технологии, позволяващи игрички с хода на времето и прескачане из паралелни вселени.
Тук Джейк Джиленхол („Принцът на Персия: Пясъците на времето”) влиза в главната роля на капитан Колтър Стивънс, за да докаже за пореден път, че се утвърждава като един от най-разностранните и талантливи млади актьори в Холивуд.
Комбинацията от влак и терористи може да извика в главата на някои зрители спомени за безмислени екшън тупалки с Жан-Клод Ван Дам, снимани сред декорите на БДЖ, но за щастие тук Джиленхол се заема с една далеч по-сериозна история, която не цели само да ви отвее главата с безброй експлозии, но и да поразмърда сивото ви вещество в търсене на злодея и в търсене на отговор трябва ли да се случи неизбежното, за да търсим начин да върнем времето назад и да постъпим правилно.
„Първичен код” не е летен блокбастър от ранга на „Карибски пирати” или „Трансформърс”, така че едва ли по-голямата част от зрителите са запознати с филма и тръпнат в очакване да го гледат на голям екран.
През месец април обаче премиерните заглавия по родните екрани далеч не са толкова много, така че всеки, който желае да прекара 90 бързи минути в мрака на киносалона и да не съжалява за входната такса може спокойно да заложи на тази фантастична екшън-драма, която разчита основно на Джиленхол във всеки един смисъл - героят му да спаси света (както сам отбелязва с реплика), а актьорът да оправдае вложените средства от продуценти и в частност родни разпространители, които са поели риск с дистрибуция на нещо по-различно от поредното продължение на касова поредица.
Във втората част от тазседмичното ни пътуване из полето на въображението на холивудските творци билетът е с крайна дестинация Рио. Създателите на култовата поредица „Ледена епоха” за пореден път решават да разнообразят серийките за любимите ни праисторически животни с лъскава 3D анимация, кръстена на най-популярния бразилски град.
Предишните 2 опита на студио Blue Sky да излезат от рамките на дойната си крава – „Роботи” и „Хортън” – определено не уцелиха десетката от комерсиална гледна точка, независимо от художествените си стойности.
Този път обаче мозъците в Blue Sky са решили да играят на сигурно и предлагат шарена и щура топка от енергия, чиято основна таргет аудитория са малчуганите, а не техните родители. Време беше някое студио да зареже историите за възрастни, замаскирани като продукт за деца и наистина да зарадва хлапетата с нещо, създадено специално с мисъл за тях.
Съдейки по реакцията на стотиците отрочета на премиерата, състояла се по-рано тази седмица в столичното кино Арена Младост, спокойно мога да заключа, че филмът е напипал верния тон и без съмнение ще се радва на солидна посещаемост и постъпления.
Иначе „Рио” далеч не е лишен от своите по-сериозни послания, които могат да подтикнат децата да се отнасят с по-голямо внимание към животните и природата. В частност тук е осветен проблемът с трафик на екзотични птици, които биват откъснати от естествената си среда и като резултат дадени видове са заплашени от изчезване.
Папагалът Блу е откраднат още като бебе от родната Бразилия и прекарва следващите 20-на години в провинциална и далеч по-студена Минесота под грижите на Линда. Блу свиква с уюта и рутината на заседналия домашен живот. И когато събитията го отвеждат отново в Рио магията на любовта постепенно започва да му разкрива всичко, което е пропускал досега – ритъма на танца, неповторимата свобода на полета и усещането за принадлежност към място, което те кара да се чувстваш пълноценно.
Всичко това в компанията на шарена банда колоритни пилета от всякакъв вид и оперение, както и обилно лигавещ се булдог, който може да няма криле, но направо лети с помощта на щурото си въображение.
Малка изненада е копирането на типично Дисни прийом с вкарването на редица музикални изпълнения на героите, което в не-Дисни филм седи леко странно поне за по-възрастните зрители, сред които и авторът на настоящата статия. От друга страна анимацията винаги е най-удобна за прилагане на 3D шлифовка, която е напълно излишна, но пък поне няма опасност да ви причини каквото и да е главоболие, а само по-дълбоко изтъняване на родителските джобове.
За послушните, а може би и за не толкова послушните деца, „Рио” е чудесен подарък, който идва в лъскава опаковка, която още от днес може да бъде разкъсана, за да донесе на тях и техните родители весело настроение и положителни емоции.
Удобен факт е леко по-дългото времетраене на „Рио” спрямо „Първичен код”. Така докато децата пътешестват из слънчево Рио, родителите им могат да разплетат загадката на Първичния код в компанията на Джейк Джиленхол.
Без значение от избора дестинациите в тазседмичната кино програма са достатъчно привлекателни и със сигурност ще намерят своите пътници. А вие не се двоумете излишно, а скачайте в седалките и дайте газ към забавлението. ... още »