Кристофър Нолън снима продължение на „Генезис“? 06.08.2019, 09:13 | синефиш.бг
Това, разбира се, е само теория, но всичко в нея звучи повече от убедително. Новият филм на Кристофър Нолън „Tenet“ предизвиква все повече коментари, след изненадващата поява на първия му тийзър. Според много публикации прочутият режисьор снима тайно продължение на своя култов хит „Генезис“.
В появилия се тийзър интерес предизвикват двата слогъна „Време е за един нов главен герой“ и „Време е за мисия от ново поколение“. В него е представен единствено героят на Джон Дейвид Уошингтън, който изглежда се намира в някакъв времеви капан. А това звучи съвсем в стила на „Генезис“.
Знаем, че действието в новия филм ще се развива в света на международния шпионаж. Това беше и арената за действие на Коб, героя на Леонардо Дикаприо, който нахлува в съзнанието на своите жертви и им създава несъществуващи спомени, докато те спят. Възможно ли е „Tenet“ да разказва за същото, но вече с друг екип от специалисти в ново ниво на шпионаж?
В допълнение към тези догадки в новия филм участва и Майкъл Кейн, който имаше малка роля и в „Генезис“. Въпросът е дали той наистина се завръща към своя герой, който бе нещо като ментор на героя на Дикаприо.
Но всъщност по-големият въпрос е дали наистина Нолън снима продължение на един от емблематичните си филми? „Генезис“ се превърна в невероятен хит и спечели над 828 милиона долара, както и 8 номинации за „Оскар“, включително за най-добър филм.
Още по-интригуващото е това, че освен трилогията за Черния рицар, Нолън никога не е снимал друго продължение. Дали това наистина се случва най-после се надяваме да разберем скоро.
Забавни факти за 20-те най-известни филми в света 05.09.2016, 12:15 | синефиш.бг
Всеки филм има своята история и перипетии на създаване. За някои продукции се носят легенди и производтсвото им е пълно с пикантерии, които биха задоволили любопитството и на най-засукания кинофен, други филми пък няма кой знае с какви интересни факти да се похвалят. Но ако филмът е добър, ако се е превърнал в класика, то със сигурност съпътстващите продукцията случки и обстоятелства се превръщат в част от неговото наследство и често са митологизирани. Ето някои интересни факти, свързани с едни от най-известните филми в киното, за които може би не знаете… „Изкуплението Шоушенк“
Морган Фрийман се е снимал в безброй много филми – някои много добри, други не си струва дори да бъдат споменавани, но за този конкретно, той категорично заявява, че това е най-любимият му филм, в който е в участвал. Всъщност това е заявка, която всеки може да подкрепи…
„Кръстникът“
Епичен филм, епично изпълнение на Марлон Брандо... По време на снимките той не знаел наизуст повечето от репликите си, затова те били изписвани на голям картон, от който той ги четял.
„Кръстникът 2“
Днес повечето съвременни филми се снимат за най-много 40-тина дни, но втората част на най-известната киносага в света е заснета за епичните 104 дни… „Черният рицар“
Това е първият филм за Батман, в който най-известният комиксов герой официално „оперира“ извън Готъм сити. „Списъкът на Шиндлер“
Спилбърг много сериозно и вглъбено възприема великото си филмово произведение и отказва да дава автографи върху всякакви печатни материали, свързани с шедьовъра му.
„Дванадесет разгневени мъже“
Интересното за тази кино класика е, че филмът се състои точно от 365 отделни кадъра.
„Криминале“
Филмът е известен с едно твърде нестандартно разпределение на бюджета. От общо осемте милиона похарчени за направата на филма, пет милиона отиват директно за заплащането на хонорара на актьорския състав.
„Властелинът на пръстените: Завръщането на краля“
Тук става дума за странна статистика, свързана с наградите Оскар. Това е единственият филм в историята, който печели повече от десет награди Оскар, без да има нито една номинация в актьорските категории.
„Добрият, лошият и злият“
Това пък е най-високо оцененият филм на IMDB, който всъщност няма нито една номинация за Оскар.
„Боен клуб“
Много неочакван и неизяснен за този филм е фактът, че във всяка една сцена от него все някъде е разположена чаша кафе.
„Властелинът на пръстените: Задругата на пръстена“
Джон Рис Дейвис, който играе джуджето Гимли, е най-грамадният актьор от задругата. Той е висок 185 сантиметра.
„Междузвездни войни: Епизод V - Империята отвръща на удара“
Сцената, в която R2-D2 се удавя в калното тресавище, всъщност е заснета в недостроения личен басейн в дома на Джордж Лукас.
„Форест Гъмп“
С всяка промяна във възрастта на Форест, едно нещо остава константа – във всяка първа сцена при прескачането на години във филма – той е облечен в една и съща синя карирана риза.
„Генезис“
В сцената със съня, в която градът се обръща с главата надолу, на регистрационните номера на всяка една от колите, вместо инициалите на щата, е записано „алтернативен щат“- препратка към „алтернативна реалност“.
„Властелинът на пръстените: Двете кули“
Интересен факт и за втората част от великата поредица. За заснемането на голямата батална сцена в каря на филма са били необходими четири месеца. Снимките са се случвали само през нощта.
„Полет над кукувиче гнездо“
Много от статистите в шедьовъра на Милош Форман всъщност са автентични пациенти на психиатрична клиника.
„Добри момчета“
Като говорим за статисти, в този филм пък за снимките са поканени реални гангстери, които да се появят като масовка в лентата, за да може всичко да добие необходимата автентичност. Те представили на продуцентите на филма фалшиви здравноосигурителни карти и до днес не е ясно как са получили хонорарите си за участието си в хитовия филм на Скорсезе.
„Матрицата“
За заснемането на началната екшън сцена актьорите са тренирали цели шест месеца, а снимките са продължили само четири дни.
„Седемте самураи“
След месечни проучвания, Акира Куросава базирал седемте основни герои на филма върху истински самурайски образи от японската история.
„Междузвездни войни: Епизод IV - Нова надежда“
Джеймс Ърл Джоунс и Дейвид Проус, които играят гласа и тялото на един и същ персонаж – а именно Дарт Вейдър, всъщност въобще не са се срещали на живо преди по време на снимките.
Най-добрите сцени в киното, които не се подчиняват на гравитацията 13.11.2013, 03:39 | синефиш.бг
Малко повече от месец след премиерата на шедьовъра на Алфонсо Куарон – "Гравитация", нека погледнем няколко филма от близкото и далечно минало. В тях присъстват визуално поразяващи сцени, които вместо да се поддадат на скучната гравитация, а я правят на пух и прах.
Извънземното
С малка помощ от И-ти, Елиът (Хенри Томас) кара колелото си до началото на една урва, след което продължава да върти педалите във въздуха. С легендарния и незабравим кадър на Елиът и Ити на фона на пълнолунието. Толкова емблематичен кадър, че се превръща в лого на компанията на Спилбърг – Amblin Entertainment.
Матрицата
Разбира се, в този филм е пълно със сцени, неподчиняващи се на гравитацията, една от друга по-култови, но ще отдадем внимание на началната сцена, която дава тласък на целия филм, защото за момента това е невиждано и неочаквано от нас. Тринити е заобиколена от полицията, но тя има скрит коз.
Човек върху жица
През 1974, Филип Пти прави нещо невиждано – издига кабел между кулите близнаци в Ню Йорк и минава по него. Въоръжен единствено с прът за баланс и желязна воля, той тръгва по стоманения кабел. Пти не само че успява, но го прави цели осем пъти за 45 минути.
Генезис
В светът на сънищата, Артър (Джоузеф Гордън-Левит) се бие срещу няколко наемника, докато открива, че гравитацията е на купон. Докато избягва куршуми и премята собствените си хора, Артър трябва да се съпротивлява срещу постоянно променящия се център на гравитацията.
Междузвездни войни епизод 5: Империята отвръща на удара
Йода доказва, че "размерът няма значение" като използва Силата да повдигне бойния кораб на Люк, потънал в блатото Дагоба. Изражението по лицето на Люк казва всичко останало.
Супермен
Тромпети свирят и незабравимата музика на Джон Уилямс се носи, докато Супермен (Кристофър Рийв) води Лоис (Маргот Кидър) на нощна разходка в небето над Метрополис. Сцена, която наистина ни накара да повярваме, че хората могат да летят.
Магьосникът от Оз
Злата вещица е изпратила злите си приятелчета да отвлекат бедната Дороти (Джуди Гарланд). А тези зли приятелчета се оказват маймуни с крила. Дороти е понесена в небесата и отведена, а виковете й ехтят над земята на Оз.
Заклинателят
Една от най-отвратителните сцени от филма. Рейган (Линда Блеър) е вързана към леглото си, което започва да се тресе, а Линда се понася към тавана като разпната, докато отец Мерин (Макс Фон Зидоу) извършва обреда си.
Looper: Убиец във времето
Въпреки че прилича на подобна сцена от Х-Мен: Последният сблъсък, това не му пречи да бъде на това място в класацията. Когато малкия Сид (Пиърс Гагнън) се спъва по стълбите, той се ядосва много, страшно много. Като вземем предвид, че има убийствени телекинетични способности, нещата не завършват много добре за Джеси (Гарет Дилахънт). Общо взето, най-гадното избухване, което сте виждали.
Лабиринт
Сара (Дженифър Конъли) е стигнала до замъка на краля на гоблините (Дейвид Бауи) и е изправена пред последното изпитание – да стигне до бебето Тоби. Ода към литографията на Мориц Корнелис Ешър – Относителност – стълбище, което не се подчинява на законите на гравитацията, по което Сара трябва да се "изкачи", за да стигне до Тоби.
Хари Потър и затворникът от Азкабан
Вече сме виждали играта Куидич от предните два филма за Хари Потър, но никога по този начин. През обектива на Алфонсо Куарон, играта изглежда сива, напрегната и страшно опасна. Особено когато в нея се влязат и няколко дементора.
Хроники
Какво бихте направили, ако сте тийнейджър и разберете, че притежавате суперсили. "Хроники" отговаря на въпроса с тази зашеметяваща сцена, в която Андрю (Дейн ДеХаан), Мат (Алекс Ръсел) и Стий (Майкъл Б. Джордан) правят тренировки по летене.
Х-Мен: Последен сблъсък
Един от най-силните моменти в цялата поредица се пада в най-малко обичаната част. Джийн Грен (Фамке Янсен) повдига дома на семейството си и преобръща гравитацията. Върколакът се размазва на тавана, а професор Х (Патрик Стюарт) е повдигнат от инвалидната си количка за последен път ...
Аватар
Нейтири (Зоуи Салдана) и Джейк (Сам Уортингтън) излизат на разходка с драконоподобните баншита. Носейки се през облаците, покрай плаващите острови, тази сцена ни дава огромен приток на адреналин. Ако до момента не сте се влюбили в Пандора, това със сигурност ще се случи по време на този момент.
Гравитация
Отделна класация може да бъде направена специално за този филм, но ние ще вземем сцената от трейлъра, в която д-р Райън Стоун (Сандра Бълок) се откача от телескопа Хъбъл и започва да се върти в космоса. С нищо, което да я задържи, тя продължава да се върти, да се върти, да се върти... Самата технология, по която филма е направен е изумителна, а визията му – главозамайваща, както и плашещия факт, че д-р Стоун може да продължава да се върти така завинаги.
Поради дължината и съдържанието си, технически е неправилно да считаме клипа на Мачете, който излиза през 2007 за тийзър, но факта, че е създаден буквално за да дразни зрителите, поради липсата на реален филм, който да очакват (поне тогава), спокойно му позволява да бъде наречен тийзър (и то какъв).
Първият филм с участието на Стивън Сегал, в който героят му губи дуел. „Мачете”, както и повечето филми на човекът оркестър – Робърт Родригез (режисьор, сценарист, продуцент, композитор, монтажист) е нещо което или ще обикнете, или ще намразите. Средното положение е рядкост, поради измислената фантасмагорична стилистика, която доста хора намират за изключително глуповата. Самият Крис Купър (носител на "Оскар") отказва роля в „Мачете”, след като прочита сценария, казвайки че „това е най-абсурдното нещо, което някога е чел”.
Текста за бившия федерален превърнал се в наемник е написан от Родригез още през '93-та. 13 години по-късно (2006), по време на снимките на „Бибрутално”, Робърт заснема различни моменти от сценария, за да създаде фалшив трейлър за „Мачете”, който да се показва по екраните преди прожекцията на „Бибрутално”. Заснетият материал е достатъчен за сглобяването на 60 минутен филм, а реакцията на феновете от 3-минутния клип е повече от положителна. За тяхно и наше щастие, Родригез решава да разшири трейлъра в пълнометражен филм, а в близката 1-2 години, спокойно можем да очакваме първото му продължение – „Мачете убива”.
По-малкото е повече ... не винаги важи с пълна сила, но при Кристофър Нолан – определено да. След като през август 2009 излиза въпросният тийзър, който единствено подлудява зрителите и ги кара да се чудят какво по дяволите ще бъде това. Повече информация за проекта не може да бъде намерена, а ние отново и отново си пускаме едноминутния клип, надъхваме се от Кристофър Нолан и изкривената музика, опитвайки се да разгадаем предназначението на накланящата се вода в чашата и въртящият се пумпал като знаем, че това ще се случи едва след една година.
В интервю за „Entertainment Weekly”, Крис Нолан обяснява, че е базирал ролите на героите в екипа на ролите в самото филмопроизводство – Коб като режисьор, Артър – продуцент, Ариадне като дизайнер, Иймс – актьор, Сайто – студиото, а Фишър – публиката. „Опитвах се да напиша един отборен творчески процес – написах този, който познавам”.
Въпреки че филмовите реклами са открито средство за манипулация, нерядко давайки напълно погрешна представа за самия продукт, те все и все повече се превръщат в изкуство, на което може да бъде гледано отделно и независимо от филмите, които представят.
Самото желание за написването на тази статия е достатъчно доказателство, че може да има такова нещо, като любими филмови трейлъри. Една от главните заслуги за нея се пада точно на този тийзър, който след многократни гледания продължава да ме изумява със съдържанието си. Чувствителния задкадров глас на Лиъм Нийсън (който просто не може да бъде объркан), разпадащия се сън (!) и волята за оцеляване при екстремните природни условия, преплетени по експлозивно-въздействащ начин. Според Лиъм Нийсън, температурите, при които е сниман филма достигали – 40 градуса по Целзий, а заснетите снежни бури били съвсем истински, вместо компютърно генерирани.
Три много добри, динамични, но типично холивудски тийзъри и четвърти, съвсем различен, представящ най-добре стила на филма. Някои актьори в Холивуд имат доста по-голямо влияние, отколкото предполагаме и за добро или лошо, точно те могат напълно да обърнат с главата надолу (или нагоре) дадена лента.
„Drive” би бил много по-различен и обикновен филм, ако всичко се случва по план – Хю Джакман в ролята и Нийл Маршал като режисьор, но за щастие, нещата често се „объркват”. Райън Гослинг заема мястото на Джакман, а после лично избира почитания датски режисьор Николас Виндиг Рефн. Рефн, който не се интересува от коли и няма книжка, след като 8 пъти е късан на изпита, съвсем „случайно” създава една пълноценна съвременна класика, в която сцените с автомобили (които не са основата на филма) определено са нещо невиждано и спиращо дъха ти n-пъти повече от които и да е „Бързи и Яростни” филм.
Райън Гослинг и Кери Мълиган умишлено избягват да казват много от написаните реплики, защото смятат, че сцените трябва да фокусират повече на самото усещане между героите, отколкото на репликите. Самата Мълиган определя снимачния процес като „взиране в Гослинг по няколко часа на ден”. За да се подготви за ролята си, Райън Гослинг възстановява колата, която героят му използва във филма – Шевролет Шевел Малибу – 1973.
Трилърът "Генезис" и драмата за Фейсбук "Социалната мрежа" спечелиха наградите на американската Гилдия на сценаристите, които обикновено показват предстояща победа в съответните категории и на наградите "Оскар", предадоха световните информационни агенции.
Приемайки наградата си Кристофър Нолан каза, че тя щеше да има повече тежест, ако му беше съперник и "Речта на краля". Филмът, който е с 12 номинации за наградите "Оскар", включително и за оригинален сценарий, не се състезаваше за наградата на Гилдията на сценаристите, защото не отговаря на нейните изисквания.
Сценарият на "Социалната мрежа" е по книгата "Фейсбук - милиардери по неволя" на Бен Мезрич. Двете награди бяха връчени на едновременни церемонии в Лос Анджелис и Ню Йорк.
Претенденти за наградата за най-добър оригинален сценарий бяха също лесбийската семейна история "Децата са добре", трилърът "Черен лебед", боксьорската сага "Боецът" и драмата "Моля, дайте".
Наградите на професионалните гилдии в САЩ обикновено показват кой ще спечели и "Оскар" в съответната категория, защото повечето им членове гласуват и за наградите на Академията за кинематографично изкуство и наука.
"Генезис" на режисьора Кристофър Нолан бе обявен за най-добър филм на 2010 г. от специализирания сайт за филми MovieHole.net, съобщи Контактмюзик.
В класацията, съставена от сценариста и продуцент Клинт Морис, който е редактор на сайта, филмът с участието на Леонардо ди Каприо е изпреварил "Животинско царство" и "Социалната мрежа", допълва БТА.
Кристофър Нолан изрази желанието си да превърне умопомрачителния си трилър „Генезис" във видео игра.
Една такава игра, базирана на света от лентата, би дала зелена светлина на разгръщането на „идеи, които не могат да влязат в един пълнометражен филм", каза британският режисьор пред Variety.
Точно като самата кино продукция, играта също ще отнеме доста време за създаване.
„Това е нещо, за което вече сме говорили и което ще творим доста дълго време, няколко години може би", сподели още Нолан.
Кристофър Нолан е "откраднал" оригиналния сюжет на лентата "Генезис" от комикса "Патешки истории", съобщи Videogum.
По сюжета на комикса братя престъпници решават да открият кода на сейфа на Скрудж, където той държи парите си, и да го откраднат директно от съня му.
За целта те отмъкват специална машина, която позволява на човек да се потопи в съня на друг, допълва БТА. След като се сдобиват с нея, братята се отправят на пътешествие в съня на Скрудж Макдак.
На помощ се притича Доналд Дък. На него обаче му предстои да се потопи в кошмарите на скъперника. Във филма "Генезис" Дон Коб (Леонардо ди Каприо) е умел крадец, най-добрият в опасното изкуство на извличането: кражба на ценни тайни от дълбините на подсъзнанието по време на сън, когато мозъка е най-уязвим.
Рядката дарба на Коб го е превърнала в играч, обект на завист в този коварен нов свят на корпоративен шпионаж, и същевременно в беглец, изгубил всичко, което е обичал някога.
Коб получава възможност за изкупление. Една последна задача може да му върне изгубения живот, но само ако направи невъзможното - генезис.
Вместо удар, Коб и екипът му трябва да извършат обратното - задачата им не е да откраднат идея, а да създадат такава. Ако успеят, това ще е перфектното престъпление.
Обаче нито доброто планиране, нито опита могат да подготвят екипа за опасния противник, който изглежда предвижда всеки техен ход. Враг, който единствен Коб може би е видял да се задава. Освен Леонардо ди Каприо във филма участват Марион Котияр, Джоузеф Гордън-Левит, Кен Уатанабе, Елън Пейдж, Майкъл Кейн, Килиън Мърфи, Том Беринджър, Лукас Хаас, Дилийп Рао, Том Харди.
Към 4 август филмът донесе на създателите си от продажбата на билети по света 370 милиона долара. От дебютния си уикенд в САЩ и Канада досега лентата на Нолан неизменно е начело в бокс офиса на Северна Америка.
След феноменалния успех на „Черният рицар“ каквото и да направи Кристофър Нолан, интересът към него е гарантиран.
А за да го засили още повече, режисьорът е подбрал убийствен актьорски състав за новия си филм начело с Леонардо ди Каприо...
Представете си, че светът, в който живеете, не е истински. Че съществува паралелна вселена, която често виждате в сънищата си. Или може би сънищата ви са направо част от тази алтернативна реалност?! Объркахте ли се? Или донякъде това ви заприлича на сюжета на „Матрицата“? Осланяйки се на няколко популярни филма от 90-те, включително и на един от първите си шедьоври („Мементо“), Кристофър Нолан създава един от най-оригиналните сюрреалистични сюжети, чийто главен герой може... да нахлува в чужди сънища.
Дом Коб (Ди Каприо) е разработил заедно със своя съдружник Артър (Джоузеф Гордън-Левит) уникална технология, с чиято помощ прониква в съзнанието на хората, когато те са най-уязвими. Така той стига до най-съкровените тайни на своите мишени и може да краде ценни идеи, което го превръща в една от най-влиятелните фигури в света на корпоративния шпионаж. Заради своите способности Коб обаче е персона нон грата в родината си и принуден да стои далеч от жената, която обича – съпругата си Мол (Марион Котияр).
Един богат бизнесмен (Кен Уатанабе) му гарантира завръщане в Америка. Условието е Коб и неговият екип, в който се включва и студентка по архитектура (Елън Пейдж), да проникнат в сънищата на негов конкурент (Килиън Мърфи). Те обаче не трябва да крадат, а да създадат фиктивни идеи – процес, наречен генезис.
Заснет на четири континента, с поразителна визия и една от най-заплетените истории (четири сюжетни линии се развиват паралелно до изненадващия финал), „Генезис“ съвсем не е типичният летен блокбастър. Но е добра репетиция за Нолан преди новия му филм за Батман, който ще излезе през юли 2012 г. А за трима от неговите актьори работата по филма е била невероятно преживяване.
Туристът Кен Уатанабе
Сайто е богат и влиятелен финансов магнат, който предлага на Коб много специална задача, за която ще му плати нещо безценно за него. Ако Коб изпълни мисията си, Сайто ще му даде възможност да се завърне у дома. Единственото условие на богаташа е самият той да придружава Коб и екипа му по време на мисията им, за да е сигурен, че ще получи това, за което си плаща.
„Той е нещо като космически турист, защото няма никакъв опит, но използва финансовото си влияние, за да се присъедини към екипа“ – обяснява Нолан, който пише ролята на Сайто специално за Уатанабе, с когото снима „Батман в началото“. „Много исках да работя отново с Кен – казва режисьорът. – Ролята му в „Батман“ беше много малка, но този път се постарах да е по-голяма.
Той е харизматична личност и е истинско удоволствие да го наблюдаваш по време на работа.“
Японецът Уатанабе, който е звезда в родината си от години, стана популярен по целия свят с участието си във филма „Последният самурай“. В ролята на самурая Кацумото актьорът засенчи звездата Том Круз и бе номиниран за „Оскар“. Това му отвори вратите на Холивуд и той се снима в „Мемоарите на една гейша“, а Клинт Истууд го покани за главната роля в своя филм „Писма от Иво Джима“.
Всъщност Уатанабе е роден да играе самураи. Той казва, че не може да изброи в колко японски филми и телевизионни сериали е играл такива роли. Именно те обаче допринасят за невероятната му популярност в Страната на изгряващото слънце. „Не съм голяма звезда в Япония. Аз съм актьор. Водя съвсем нормален живот. Четири дни в седмицата винаги готвя вкъщи. Звездите не правят това“ – казва с усмивка Кен.
Малцина знаят, че той е невероятно ловък с кухненския нож също колкото и със самурайския меч. За ролята си на готвач в японска продукция Уатанабе се научава да готви суши и според неговия приятели е истински кулинарен цар. „Приготвянето на суши е сложен процес – обяснява той. – Трябва задължително да го правиш с любов, иначе ще се порежеш. Ножът за суши е много по-опасен от оръжието на самурая.“
На японски Кен означава скромен – напълно в съзвучие с живота на Уатанабе, който и в ежедневието си прилага кодекса на самураите. Благодарение на този начин на живот той успява да се излекува от левкемия – болест, която замалко да сложи край на кариерата му в края на 80-те. Оттогава за Уатанабе всичко в живота се определя от три думи: „честност“, „почтеност“ и „скромност“. Затова и не притежава почти никакво имущество. Иначе, ако не беше станал актьор, имал резервно желание – да стане журналист. Преди години Кен пишел спортни репортажи, което било своеобразна репетиция за написването на първия му роман. Книгата „Кой съм аз“, в която той разказва как се е превъплътил в болен от алцхаймер пациент, става истински бестселър в Япония.
Мишената Килиън Мърфи
На прицела на Сайто е Робърт Фишер, който скоро ще наследи империята на своя умиращ баща мултимилионер. „Въпреки неизброимите си богатства Робърт е измъчван от несигурност – като всеки човек, живял през целия си живот в сянката на силния си и влиятелен баща. Затова отношенията между двамата са много обтегнати“ – обяснява Мърфи. „Щастлив съм, че отново работя с Килиън след филмите за „Батман“ – казва Нолан. – Неговият герой е емоционалното сърце на филма. Иначе Килиън е човекът с най-невероятните сини очи. Постоянно се опитвах да си измислям оправдания, за да го снимам как си сваля очилата в едър план.“
Поел по стъпките на своите сънародници Лиъм Нийсън (когото счита за свой втори баща) и Колин Фарел (с когото пресата постоянно го сравнява), ирландецът Килиън Мърфи е известен с майсторството си да редува успешно изявите си ту в независими филми, ту в холивудски блокбастъри като „Батман в началото“. „Глупаво е един актьор да каже, че ще се снима само в независими филми или само в холивудски продукции – твърди той. – Има комерсиални американски филми, които са великолепни. Чувал съм колеги да казват: „Никога няма да се снимам в Холивуд, това означава да се продам.“ Но ако сценарият е добър или режисьор е Крис Нолан, какъв е смисълът да отказвам?“
Мърфи не е учил актьорско майсторство. Като тийнейджър свири в рокгрупа, повлияна от творчеството на Франк Запа, после учи право. „Може би щях да съм много по-богат сега, ако го бях завършил, но нямаше да съм толкова щастлив“ – шегува се той.
Вместо обаче да се прави на юрист, той се изявява в един театрален уъркшоп. След участието си в пиесата „Диско прасета“ Килиън решава, че ще се занимава само с това от тук нататък. Няколко пъти се качва на театрална сцена и се снима в няколко нискобюджетни филма, както и в добили популярност ленти като „Момичето с перлената обица“. Едва след като Дани Бойл му поверява главната роля в учудващо успешния трилър със зомбита „28 дни по-късно“, Мърфи се превръща в звезда.
Затрупват го със сценарии на филми на ужасите, но той не бърза да се възползва от популярността си. „Няма да се снимам в глупави филми. Ако трябва, ще си стоя вкъщи и ще подрязвам тревата, докато не се появи някой добър сценарий. Трябва да държиш на принципите си“, категоричен е Килиън. Затова въпреки многото предложения на Холивуд той продължава да живее в Лондон със съпругата си и двамата им синове, където почти никой не го разпознава на улицата. „Обичам актьорството, но семейството е най-важно за мен“, казва той и добавя, че децата му нямат идея какво работи техният прочут татко. „Те смятат, че основното ми задължение е да пълня и изпразвам миялната машина“ – смее се Мърфи.
Продуцентът Джоузеф Гордън-Левит
Най-довереният човек на Коб и негов дългогодишен партньор е Артър. Докато Коб измисля всичко, Артър се грижи за детайлите. „Той е типичният организатор, който се старае всичко да е на точното място – обяснява Гордън-Левит. – За мен Коб е като артист, а Артър е неговият продуцент. Но освен че се старае всичко да е наред, той е истински запленен от споделянето на сънищата. Откакто за първи път чува за тази технология, тя го вдъхновява и той наистина си обича работата.“
Актьорът признава, че също като героя си е силно привлечен от сънищата и тяхното значение. „Гледам на нашите герои като на крадци джентълмени и се идентифицирам с тях, защото са истински творци. Лъжите са част от техния начин на живот, но те не просто лъжат, а създават друга реалност. Самият аз правя това“ – допълва с усмивка той.
Повечето актьори, които се снимат от детска възраст, завършват безславно кариерата си в реалити шоута, в рехабилитационна клиника или зад решетките. Нищо такова не може да се случи с Джоузеф Гордън-Левит, чиято кариера в шоубизнеса стартира на 4-годишна възраст. На 6 години той вече се снима в реклами за фъстъчено масло, а година по-късно дебютира в киното.
Големият му пробив идва с участието в сериала „На гости на третата планета“. Като извънземния Томи Соломон Джоузеф се превръща в истински тийнидол, а междувременно се снима и в хитове като „Съдебен заседател“ с Деми Мур и „10 неща, които мразя у теб“ с Хийт Леджър.
След шест години в телевизията младата звезда решава да си вземе почивка и се записва да учи френска поезия, история и литература в Колумбийския университет. По време на обучението си Гордън-Левит разширява своите хоризонти като творец и се зарича да се снима само в социално значими филми. „Обожавам актьорството.
Не мога да си представя да правя нищо друго до края на живота си. Това, което го прави най-интересно за мен, е предизвикателството да създаваш нещо различно. Има толкова много различни герои, които бих искал да изиграя на екрана“ – мечтае Джоузеф. Докато е на снимачната площадка, той обича да слуша музика.
Това му помага да се съсредоточи и да влезе по-лесно в образ. Иначе, ако сте почитатели на актьора, задължително посетете неговия сайт Hitrecord.org. Тук той постоянно качва свои късометражни филми и любителско видео.
„Копчетата за запис за мен отприщват някаква магия. Мисля, че възможността да правим записи, да запечатваме неща, които остават завинаги, е уникална. Обожавам да снимам и да записвам различни моменти. Мразя само да ми завират камера в лицето“ – опитва се да разгони преследващите го папараци Джоузеф.
Малко са младите актриси, които успяват да впечатлят още с първите си изяви на екрана. Още по-малко пък биха приели да се снимат в противоречиви и донякъде скандални филми, но именно с подобни филми изгря звездата на Елън Пейдж.
Още преди да навърши 20 години, тя изигра жертва на домашно насилие, жертва на педофилски мераци
И... БРЕМЕННА ТИЙНЕЙДЖЪРКА
Като самоуверената Джуно (в комедията „Джуно“), която не се притеснява, че е забременяла още преди да завърши училище, Елън превзе сърцата на критици и зрители и заслужено попадна в номинациите за „Оскар“.
„Джуно е различна от момичетата, които обикновено виждаме в тийнфилмите, но в същото време тя има много общо с връстниците ми от училище. Има много наистина интелигентни момичета, които не слушат и не се обличат като Бритни Спиърс и основната им цел не е да изчукат най-готиното момче в училище“ – коментира актрисата. Разбира се, героинята й е безкрайно интересна, но лекотата и чувството за хумор, които Елън демонстрира на екрана, подсказваха раждането на нова звезда. Последваха и
НЕИЗБЕЖНИТЕ СРАВНЕНИЯ С ДЖОДИ ФОСТЪР
и Сиси Спасек, които са любимите й актриси. Само дето Пейдж още не може да свикне с вниманието, с което всички я обграждат. „Хората на улицата наистина ме разпознават повече отпреди, но все си мисля, че и това ще отмине. Когато се прибера вкъщи, имам чувството, че всички очакват от мен да бъда различна, но аз съвсем не съм се променила“, твърди тя.
Родена и израснала в малкото канадско градче Нова Скотия, на 10 години Елън е избрана да участва в пилотен епизод на нов канадски сериал. Той обаче изненадващо се превръща в хит и родителите на бъдещата звезда започват да се чудят дали тя няма да развие артистичните си умения. „Родителите ми никога не са ме притискали да ставам актриса – казва Елън. – В началото гледах на това само като хоби. Едва когато навърших 15 години, усетих, че съм влюбена в актьорската професия.“ Тя е едва на 17, когато се снима във
ФИЛМА, КОЙТО ЩЕ ПРЕОБЪРНЕ ЖИВОТА Й
Героинята й в „Опасна невинност“ (Hard Candy) е тийнейджърка, която разпалва мераците на красив фотограф педофил. Вместо обаче да се превърне в поредната му жертва, момичето поставя насилника на мястото му. Тази размяна на ролите и потресаващо зрялото изпълнение на младата актриса превръщат филма в истинска сензация. Начинът, по който тя хладнокръвно измъчва своя палач, пък кара много мъже да я гледат с не особено дружелюбни погледи. „О, съжалявам, че се появи един филм, в който мъжът е малтретираният. Щастлива съм, че попаднах на толкова добър сценарий, според който героинята ми не е празноглава тийнейджърка, а е интелигентно момиче, изпълнено със страст...“, споделя със задоволство Пейдж.
Макар и със скандална слава, успехът на „Опасна невинност“ предизвиква интереса на Холивуд към талантливата канадка. Тя се снима в няколко американски филма, преди да бъде избрана за главната роля в „Джуно“. Елън скромно казва, че е свикнала да се снима в независими заглавия, които не са гледани от повече от 100 души, и изведнъж се появява филм, гледан от много повече зрители. Касовият успех на „Джуно“ и многото награди є дадоха възможност
ДА РЕАЛИЗИРА НЕЩА, В КОИТО ВЯРВА
Сред тях са екоинициативи, свързани със земеделието и глобалното затопляне. В момента 23-годишната актриса е сред най-ангажираните в Холивуд.
Дрю Баримор й повери главната роля в своя режисьорски дебют „Разбий ги!“, а Кристофър Нолан я кани в своя дългоочакван филм „Генезис“. В него Елън играе архитектката Ариадне (името съвсем не е случайно – Ариадна дава на Тезей прочутото си кълбо, с чиято помощ той намира изход от лабиринта на Минотавъра). Ариадне е важен член от екипа на Коб, защото именно тя има възможност да проектира сънищата на неговите жертви.
„Отново играя интелигентна млада жена, която знае какво иска – усмихва се Пейдж. – Ариадне попада в една нова за нея обстановка, но действа хладнокръвно, при това в една изцяло мъжка компания.“