Първият високобюджетен игрален филм за популярните в цял свят сини човечета Смърфовете се превърна в един от най-големите хитове на 2011-та година както в САЩ, така и в България. Продукцията на студиото Сони Пикчърс натрупа над половин милиард долара от световното си киноразпространение и в момента вече се работи по продължението на лентата, чиято българска премиера ще се състои през лятото на 2013-та година.
Както често се случва с подобен род филми критиците не бяха особено ласкателни по отношение на “Смърфовете”, но за сметка на това публиката бе далеч по благосклонна и оценките на обикновените зрители бяха в повечето случаи положителни.
Поредното доказателство за успеха на лентата сред нейната аудиторията (която е съставена предимно от деца и тийнеджъри) е наградата на публиката на тазгодишната церемония по раздаване на престижните филмови награди на британската академия за филмово и телевизионно изкуство “БАФТА”.
“Смърфовете” беше обявен за “пълнометражен игрален филм на публиката”, а самата награда е част от тъй наречените “детски БАФТА призове”, които са неразделна част от официалните “БАФТА” награди от 1969-та година насам.
Зрителите, които гласуват за детската награда на британската филмова академия са на възраст от 7 до 14 години, а освен “Смърфовете” бяха наградени и ленти като “Хари Потър и даровете на смъртта: Част 2” и “Невероятният свят на Гъмбал”. Единственият начин по който младите зрители могат да гласуват за любимите си филми е като посетят сайта на детските “БАФТА” награди - www.baftakidsvote.org.
Наградата на публиката (в комбинация с бокс офиса) е най-ясния показател за популярността на “Смърфовете” сред обикновените зрители и тяхното отношение към филма. Именно заради тази популярност очакванията към продължението на лентата са големи и от студиото Сони Пикчърс побързаха да уверят, че втората част ще “вдигне летвата по отношение на компютърно-генерираните персонажи” и за разлика от оригинала ще бъде заснета изцяло с триизмерни камери, а не конвертирана по време на пост-продукцията.
Режисьор на “Смърфовете 2” ще бъде създателя на първата част, Раджа Госнел.
Госнел: “Много се гордея от успеха на “Смърфовете”. Знаех много добре, че критиците ще изсипят всякакви негативи по мой адрес и по адрес на филма, но ако се интересувах от това какво казват тези хора щях да съм приключил с киното още преди 20 години. Филмите представляват един разговор между твореца и публиката – ако публиката хареса това което казваш в началото те ще продължават да те подкрепят и ще имаш възможността да продължиш този разговор като правиш още филми.
Критиците в наши дни се опитват да се месят в този разговор, да застават в средата като неканени гости и да критикуват тези зрители които осъзнават, че киното е създадено основно за забавление, а не за изследване на всяко човешко чувство. Зрителите подкрепиха “Смърфовете” и единствено благодарение на тях ние работим в момента по втората част. Смятам, че “Смърфовете 2” ще бъде още по-забавен и интересен за публиката.”
Продължението на триизмерния хит ще тръгне по кината от 31-ви юли, 2013-та година, а актьора Нийл Патрик Харис отново ще изпълни главната мъжка роля.
За трета поредна седмица, “Смърфовете” е на върха на българския бокс офис 08.09.2011, 11:14 | синефиш.бг
Триизмерната семейна комедия “Смърфовете” вече официално се превърна в един от най-изненадващите хитове на 2011-та година. Режисираният от Раджа Госнел филм не отстъпва от лидерската позиция за трета поредна седмица, и съдейки по темпото с което увеличава приходите си, има шанс да достигне границата от един милион лева.
Продукцията на студиото Сони Пикчърс тръгна по българските киноекрани от 19-ти август, и само до момента е натрупала впечатляващите 621 516 лева. Въпреки конкуренцията от страна на високобюджетни триизмерни екшъни като “Конан варварина” и “Зеленият фенер”, “Смърфовете” продължава да привлича голям брой в зрители в кината, което за пореден път доказва, че добре рекламираните семейните комедии и анимации, които се прожектират в триизмерен формат, са гарант за голяма посещаемост от страна на българската публика. Успехът на триизмерната лента в България съвсем не е случаен – по света, “Смърфовете” вече е натрупал над 420 милиона долара, при бюджет от 110 милиона.
“Конан варварина” застава на втора позиция, със спечелени за по-малко от две седмици, 221 815 лева. Лентата дебютира със сравнително слаб за подобен род филми премиерен уикенд, но съдейки по сегашния резултат, втората седмица се оказа изключително важна за цялостното й представяне. “Конан варварина” успя да увеличи значително приходите си, и макар, че няма да се нареди сред най-големите хитове на годината, преди да бъде свален от кината, филма ще може да се похвали с едни напълно прилични резултати. При всички положения, заснетата в България триизмерна продукция ще се представи значително по-добре по родните киноекрани отколкото в САЩ, където приходите й не оправдаха очакванията както на създателите, така и на бокс офис анализаторите.
Премиерният комиксов екшън, “Зеленият фенер”, е на трето място в класацията. За първия си уикенд по кината, продукцията с Райън Рейнолдс и Тим Робинс регистрира приходи от 44 147 лева, което е слабо, но не и изненадващо, постижение. Главният герой не е сред най-популярните комиксови персонажи, и по принцип българската публика е доста непредвидима когато стане дума за филми, които са базирани на графични новели. Фактът, че “Зеленият фенер” се прожектира и в триизмерен формат изглежда не му е помогнал особено, и по всичко изглежда, че филма ще се нареди до високобюджетни заглавия като “Каубои и извънземни”, които въпреки сериозната рекламна кампания, не се превърнаха в очакваните хитове както в България, така и по света.
Четвърти е “Шефове гадняри”, който за три седмици е спечелил общо 213 676 лева. Филмът с Дженифър Анистън и Джейсън Бейтман се представя повече от прилично по българските киноекрани, и вече се нареди сред хитовите комедии на сезона.
Както в САЩ, така и в България, комедийните продукции от тази година се радват на засилен интерес от страна на публиката, и представянето на “Шефове гадняри” е поредното доказателство за това. Общо по света, филма е спечелил 183,799,881 долара.
Триизмерният хорър “Стръв” заема пета позиция, със спечелени за премиерния уикенд, 31 023 лева. Слабият старт на режисирания от Дейвид Елис филм не изненадващ, тъй като филмите на ужасите, били и те в 3D формат, рядко привличат голям брой български зрители в кината.
Благодарение на по-високите цени за триизмерни прожекции, “Стръв” ще успее, преди да бъде свален от екран, да надмине границата от 100 хиляди лева, но няма шанс да натрупа приходи, които могат да бъдат окачествени като впечатляващи.
Екшънът със Зоуи Салдана, “Колумбиана”, е шести. За първия си уикенд по родните екрани, продукцията на Люк Бесон е натрупала 27 231 лева. “Колумбиана” пристигна в България без да бъде предшестван от силна рекламна кампания, и затова скромните резултати до момента едва ли са изненада за някого. Както в повечето страни по света, вниманието на българската публиката е насочено главно към силно рекламирани продължения и триизмерни анимации, а заглавия като “Колумбиана” остават на заден план, и не успяват да се превърнат в сериозна конкуренция. Все пак, има шанс лентата да набере повече скорост в следващата една седмица.
“Размяната” е на седмо място в класацията, със спечелени за две седмици, 68 669 лева. След разочароващия премиерен уикенд, комедията с Райън Рейнълдс получи малко по-голяма подкрепа от публиката, и със сигурност ще достигне границата от 100 хиляди лева.
Разбира се, тук не става дума за огромни приходи и препълнени зали, но за филм без претенции за лидерска позиция и рекордни постижения, “Размяната” ще завърши българското си представяне с една напълно прилична сума.
Фантастичният уестърн “Каубои и извънземни” застава на осма позиция. За по-малко от четири седмици, филма на режисьора Джон Фавро е спечелил 197 649 лева. Въпреки приличната рекламна кампания и известните актьори в главните роли, “Каубои и извънземни” не успя да се превърне в очаквания голям летен хит, и в крайна сметка българското му представяне съвпада напълно с американското. На пръв поглед може да изглежда, че приходите не са толкова разочароващи, но имайки в предвид огромния бюджет от 163 милиона долара и очакванията за уникална комбинация между научна фантастика и уестърн, досегашното представяне на “Каубои и извънземни” може да се нарече разочароващо. Разочароващо е представянето на филма и в останалата част от света, където е спечелил малко над 147 милиона долара.
За филм, който бе в сянката на останалите високобюджетни продукции от това лято, “Възходът на планетата на маймуните” се представя напълно достойно и доказва, че тази поредица все още има голям брой почитатели в България. Международните приходи на филма вече надминаха границата от 300 милиона долара.
“Хари Потър и даровете на смъртта: Част 2” е на десето място, със спечелени за осем седмици, 787 519 лева. Последната част от хитовия франчайз изненадващо не достигна границата от един милион лева, въпреки, че беше най-очаквания и рекламиран филм на годината. Все пак, спечеленото до момента съвсем не е за подценяване, и лентата ще намери своето място сред най-успешните заглавия на 2011-та година. По света, “Хари Потър и даровете на смъртта: Част 2” се представя повече от впечатляващо и вече може да се похвали с приходи от над 1.3 милиарда долара. ... още »
Подобно на представянето си в останалата част на света, и в България лентата успява да привлече публика в кината, и само до момента е натрупала общо 368 394 лева. Съдейки по темпото с което увеличава приходите си, до две седмици “Смърфовете” ще надмине границата от половин милион лева, което за филм, който не е продължение на хитова първа част, е повече от добро постижение. Освен, че увеличи значително приходите си през изминалата седмица, режисирания от Раджа Госнел триизмерен филм успя да се пребори и с премиерните заглавия “Конан варварина” и “Размяната”. При всички положения, “Смърфовете” ще се нареди сред най-успешните комедии на годината, сдобили се с киноразпространение в България. По света, лентата е натрупала близо 400 милиона долара, а от студиото Сони Пикчърс вече потвърдиха, че се подготвя и продължение.
Заснетият в България “Конан варварина” застава на втора позиция. За първия си уикенд по българските кина, приключенския екшън е спечелил 86 905 лева, което е сравнително слаб старт за високобюджетна триизмерна продукция, която е и римейк на един от най-известните филми с участието на екшън-звездата Арнолд Шварценегер. Преди да бъде свален от екраните, “Конан варварина” ще събере прилична сума, но едва ли ще се нареди сред големите хитове на годината, въпреки стабилната рекламна кампания и факта, че е първия високобюджетен холивудски филм, чиито снимки протекоха в България. Все пак, досегашното представяне на римейка по българските кина е по-добро от това в САЩ, където лентата е на път да се превърне в един от големите финансови провали на 2011-та година.
“Шефове гадняри” е на трето място, със спечелени за близо две седмици, 146 564 лева. Както се очакваше, комедията с Дженифър Анистън и Джейсън Бейтман надмина границата от 100 хиляди лева сравнително бързо, и се превърна в поредното доказателство за възобновения интерес на родната публика към този род комедийни продукции, които по принцип се радват на по-голям успех на DVD и Blu-ray пазара. “Шефове гадняри” няма да постави рекорди в бокс офиса, но имайки в предвид постигнатото до момента, филма има шанс нареди в класацията за най-успешни комедии на 2011-та година, редом до “Палавата класна”, “Просто секс”, “По приятелски” и “Поредният ергенски запой”. Заснетата с бюджет от 35 милиона долара продукция се радва на приличен успех и в останалата част от света – само до момента, общите й световни приходи се равняват на 170,501,229 долара.
Премиерната комедия “Размяната” заема четвърта позиция в класацията. За първия си уикенд по родните киноекрани, филма е спечелил 16 084 лева, а с предпремиерните прожекции, сумата се увеличава на 25 102 лева. По всичко изглежда, че втората седмица ще се окаже най-важна за общото представяне на лентата с Райън Рейнълдс. Като се има в предвид, че по кината тази година се завъртяха много подобни комедийни продукции, слабия премиерен уикенд на “Размяната” не е изненадващ. В следващите дни ще стане ясно дали наистина публиката е била пренаситена от тези заглавия, или рекламната кампания на “Размяната” просто не е успяла да привлече вниманието на повече зрители през първата седмица.
“Каубои и извънземни” е пети, със спечелени за три седмици, 172 964 лева. По света, филма с Харисън Форд и Даниел Крейг не се превърна в очаквания голям летен хит, и по всичко изглежда, че такава ще бъде съдбата му и в България. Лентата бе предшествана от напълно прилична рекламна кампания и в комбинация с известните актьори в главните роли, очакванията бяха за добри приходи в бокс офиса. Но филма не успя да оправдае очакванията в целия свят, и според американските бокс офис анализатори, това се дължи най-вече на нетрадиционното заглавие и сюжета, който комбинира уестърн-жанра с научна-фантастика. В България, “Каубои и извънземни” няма да се смята за финансов провал, но със сигурност няма да бъде запомнен и като един от добре представилите се филми на годината.
На шесто място е “Възходът на планетата на маймуните”, който за един месец е натрупал 220 806 лева. След сравнителна слабия премиерен уикенд, филма с Джеймс Франко получи по-голяма подкрепа от публиката, и сега вече може да се похвали с ако не впечатляващи, то напълно прилични приходи за продукция, която не бе толкова рекламирана в България преди премиерата си. “Възходът на планетата на маймуните” се представя добре и по света – общите му световни приходи до момента вече надминаха границата от 300 милиона долара.
“По приятелски” е на седма позиция. Филмът се прожектира в България от близо пет седмици и общите му приходи до момента се равняват на 258 257 лева. Подобно на “Палавата класна” и “Просто секс”, “По приятелски” е успял да привлече вниманието на почитателите на романтичните комедии, и резултатите му до момента са напълно задоволителни. Продукцията ще завърши българското си представяне с приходи от над 300 хиляди лева, което от своя страна ще я превърне в една от най-успешните комедии на годината.
Осми е “Хари Потър и даровете на смъртта: Част 2”, който за седем седмици е спечелил 768 895 лева. Със сигурност може да се каже, че въпреки прогнозите, последния филм от известната поредица няма да може да достигне границата от един милион лева. Независимо от това, фантастичната лента натрупа прилична сума в България, и ще намери място в класацията за хитовите заглавия на 2011-та година. По света, “Хари Потър и даровете на смъртта: Част 2” оправда всички очаквания и приходите от 1,294,563,237 долара го превърнаха в третия най-успешен филм на всички времена.
Триизмерният “Нощта на ужасите” е девети в класацията, като за две седмици е натрупал 44 874 лева. Подобно на “Конан варварина”, лентата с Колин Фарел и Антон Йелчин е също римейк на популярен филм от 80-те години, но и също както заснетата в България приключенска продукция, приходите са разочароващи. Представянето на “Нощта на ужасите” е поредния показател за това, че с изключение на по-модерните поредици като “Убийствен пъзел” и “Последен изход”, представителите на хорър-жанра трудно успяват да привлекат българската публика в кината.
“Капитан Америка: Първият отмъстител” е на десето място. За пет седмици по кината, триизмерния фантастичен екшън е спечелил 323 752 лева. “Първият отмъстител” е само първата част от планирана нова поредица и затова приходите му до момента са напълно задоволителни. Главният герой не е сред най-познатите комиксови персонажи в България, но въпреки това, приключенията му на големия екран привлякоха вниманието на над 33 хиляди зрители. “Капитан Америка: Първият отмъстител” натрупа стабилни приходи и извън България – общите му международни приходи до момента се равняват на 326,008,620 долара. ... още »
Триизмерният “Смърфовете” е на първа позиция в българския бокс офис 24.08.2011, 11:10 | синефиш.бг
Премиерната комедийна продукция, “Смърфовете”, оглави българската бокс офис класация, със спечелени за първия уикенд, 129 479 лева. Режисираният от Раджа Гснел филм се представя повече от прилично в останалата част от света, и съдейки по старта му в България, подобна ще бъде и съдбата му тук.
Приличните приходи от премиерния уикенд се дължат не само на стабилната рекламна кампания и по-скъпите триизмерни прожекции, но и на факта, че оригиналните анимационни серии на които е базиран “Смърфовете” са достатъчно познати на българските зрители. В САЩ, комедията надмина очакванията на бокс офис анализаторите и имайки в предвид, че е насочена главно към по-младата публика, тя със сигурност ще се представи достойно и в България. Само до момента, общите световни приходи на “Смърфовете” се равняват на 330 милиона долара.
Комедията с Дженифър Анистън и Кевин Спейси, “Шефове гадняри”, заема второ място в класацията. За първия си уикенд по българските екрани, филма е спечелил 37 562 лева, а с предпремиерните прожекции, сумата се увеличава на 72 678 лева. Що се отнася до България, комедийните продукции са най-непредвидими, и в повечето случаи остават в сянката на по-мащабните и рекламирани ленти. Но съдейки по спечеленото до момента от “Шефове гадняри”, филма има шанса да се представи напълно прилично за представител на комeдийния жанр. Приходите, разбира се, няма да могат да се сравняват с тези на “Поредният ергенски запой” например, но имайки в предвид, че “Шефове гадняри” е филм, който не е дългоочаквано продължение на успешна първа част, той регистрира добър старт по родните киноекрани, и до една седмица и половина ще може да се похвали с приходи от над 100 хиляди лева.
“Каубои и извънземни” е на трета позиция, със спечелени за близо две седмици, 138 640 лева. По всичко изглежда, че подобно на представянето си в САЩ, фантастичния уестърн с Харисън Форд и Даниел Крейг няма да се превърне в очаквания хит и в България. Филмът не се разпространява в триизмерен формат, но за сметка на това бе предшестван от напълно стабилна рекламна кампания, която не се различаваше от тези на останалите летни продукции, които се радваха на успехи по родните кина. Имайки в предвид нетрадиционното заглавие и сюжет, сравнително слабото представяне на “Каубои и извънземни” до момента не е неочаквано, и въпреки, че няма да бъде запомнен със силното си представяне в бокс офиса, филма няма да бъде считан и за финансов провал в България. В най-добрия случай, продукцията на режисьора Джон Фавро ще завърши българското си представяне с приходи от около 250-270 хиляди лева. Общо по света, лентата е спечелила 107,918,775 долара, при бюджет от $165 милиона.
Четвърти е “Възходът на планетата на маймуните”, който за по-малко от три седмици е натрупал 191 028 лева. Фантастичната продукция стартира със сравнително скромни приходи в България, но след това успя да набере скорост и въпреки, че няма да може да се нареди сред големите летни хитове, ще завърши представянето си с прилична сума. Лентата с Джеймс Франко не бе сред най-рекламираните заглавия на сезона, което без съмнение е оказало влияние на общите й приходи в България. Но независимо от това, до една седмица “Възходът на планетата на маймуните” ще надмине границата от 200 хиляди лева, което за филм, който не разчита на 3D прожекции е ако не впечатляващ, то стабилен резултат.
Премиерният филм на ужасите ,“Нощта на ужасите”, е на пето място. За първия си уикенд по българските киноекрани, продукцията с Колин Фарел и Антон Йелчин регистрира приходи от 16 300 лева – разочароващ старт за триизмерна продукция, която е и римейк на един от най-популярните хоръри на 80-те години. Изненадващо или не, слабия премиерен уикенд на “Нощта на ужасите” съвпада с представянето на филма и в САЩ, където въпреки силната рекламна кампания, той не успя да привлече очакваната публика в кината. Разочароващият дебют на “Нощта на ужасите” в България е пoредното доказателство за това, че с изключение на изградени поредици като “Убийствен пъзел”, филмите от хорър-жанра много трудно успяват да вкарат повече зрители в кината. Имайки в предвид и че “Нощта на ужасите” е забранен за лица под 16 години, със сигурност може да се каже, че в дългосрочен план, това ще окаже негативно влияние върху приходите му от родните киносалони.
“По приятелски” заема шеста позиция, със спечелени за четири седмици, 230 304 лева.
Филмът с Мила Кунис и Джъстин Тимбърлейк продължава доброто си представяне в България и със сигурност ще достигне границата от 300 хиляди лева, което от своя страна ще го превърне в едно от най-успешните комедийни заглавия на сезона, редом до “Палавата класна” и “Поредният ергенски запой”. До момента по света, “По приятелски” е натрупал близо 70 милиона долара.
Седмото място е заето от “Хари Потър и даровете на смъртта: Част 2”, който за шест седмици е спечелил 748 277 лева. Преди да тръгне по българските кина, очакванията бяха, че филма ще успее, без особени проблеми, да надмине границата от един милион лева.
Но съдейки по сегашния резултат, тази сума изглежда няма да бъде достигната, което е изненадващо, като се има в предвид, че “Хари Потър и даровете на смъртта: Част 2” бе може би най-рекламирания и очакван 3D филм на годината. Но независимо от всичко това, лентата с Даниел Радклиф и Ема Уотсън се представя достойно за продукция в триизмерен формат. По света, последната част от популярната поредица спечели над един милиард долара, и вече е третия най-успешен филм на всички времена.
“Капитан Америка: Първият отмъстител” застава на осма позиция в класацията. За близо един месец, фантастичния комиксов екшън е спечелил 307 948 лева, което за филм, който не е част от изградена поредица, е един напълно приличен резултат.
Капитан Америка никога не е бил сред най-известните супергерои в България, и затова постигнатото от филма до момента съвсем не е за подценяване. Филмът на режисьора Джо Джонстън се радва на успех и в останалата част от света – до момента, общите му международни приходи се равняват на 312,200,175 долара.
Фантастичната продукция на режисьора Майкъл Бей, “Трансформърс 3”, е на девето място, със спечелени за близо осем седмици, 1 068 221 лева. Както в САЩ, така и в България, триизмерния филм се представя напълно според очакванията, и вече заема едни от лидерските позиции в класациите за най-печелившите продукции на годината.
Общо по света, “Трансформърс 3” натрупа впечатляващите 1.1 милиарда долара, което го поставя на пето място в класацията за най-успешните филми на всички времена.
Анимационният “Колите 2 3D” е десети в класацията. За девет седмици, продукцията на студиото Пиксар е спечелила 668 759 лева – резултат, който е в пъти по-добър от този на първия филм от 2006-та година.
Докато в САЩ, “Колите 2 3D” не се превърна в очаквания голям триизмерен хит, и остана далеч зад предшественика си, в България, приходите му за пореден път доказаха, че високобюджетните анимационни ленти в 3D формат винаги могат да разчитат на голям интерес от страна на публиката. ... още »
Още в самото начало откровено бързам да си призная, че принципно нямах никакво намерение да гледам първото 3D приключение на обичаните от милиони хора смърфове, но по стечение на обстоятелствата се оказах част от поканените на българската премиера, организирана от дистрибуторите Александра филмс.
Предварителната ми нагласа беше за прекалено детска и лигава продукция в стил телевизионна семейна изцепка ала Дисни ченъл, но в крайна сметка се оказах приятно изненадан от видяното на екрана. Предполагам не съм единственият, който когато подходи с ниски очаквания, нерядко се оказва опроверган и обратното. Винаги обаче е значително по-добре да си тръгнеш с хубаво настроение от прожекцията, на която си присъствал.
Смърфовете са едни от малкото чуждестранни геройчета, познати и на българската публика от време оно, което само може да спечели повече привърженици за каузата на най-новото им приключение, а то без съмнение е най-голямото по размах досега. Вече поотрасналите зрители, които са израстнали покрай сините дребосъци с носталгия могат да си припомнят за любимите мъници от омагьосаната гора и на свой ред да запознаят своите деца с тях.
А едноименната премиера „Смърфовете“ (на 3D) се справя повече от добре със задачата да бъде забавление за цялото семейство. За да постигнат желаният успех от Sony и Columbia pictures са развързали щедро кесията (бюджет от 110 милиона долара) и са ангажирали режисьора Раджа Госнъл, който има богат опит със семейните комедии от работата си по „Сам вкъщи 3“, „Скуби-ду“ и „Бевърли хилс чихуахуа.“
В резултат комбинацията от игрално кино и компютърно генерирани смърфчета изглежда изключително убедително и реалистично, а добавянето на 3D ефект позволява и без това голямото приключение на сините човечета да придобие още по-значимо измерение. Както с всички филми след първоначалния бум на 3D технологията, и тук картината не страда от дефектите на евтина постпродукция, а в ключови моменти дори наистина има някакъв истински 3D ефект, а не просто евтини трикове за по-висока цена на билета.
Конкретната история ни среща със смърфовете малко преди селото им да бъде разкрито и нападнато от злия магьосник Гаргамел (неузнаваемия и както винаги изключително забавен Ханк Азария) и вярната му котка Азраел. В бягството си няколко смърфа, водени от татко Смърф, се оказват всмукани от магически водопад, който ги отвежда в днешно време насред Сентрал парк в Ню Йорк. Отколешният им враг също преминава през портала в желанието си да залови смърфовете и да отнеме вълшебната им сила. Скоро сините мъничета намират нови приятели в лицето на рекламния агент Патрик (Нийл Патрик Харис) и бременната му приятелка Грейс (Джейма Мейс). Заедно те ще трябват да се справят с всички препятствия, за да ни покажат, че няма нищо по-важно от семейството и не трябва да пропускаме истински значимите мигове със своите близки.
Разбира се, цялото приключение е обилно гарнирано с редица смешки за малки и големи и сложно конструирани надлъгвания с Гаргамел и неговата котка. Реакцията на детската част от публиката по време на българската премиера е повече от показателна, че създателите на филма са уцелили правилната формула, а досегашните световни приходи от близо 250 милиона долара станаха причина от Sony да дадат зелена светлина на бъдещото продължение, което е истински добра новина за всички фенове на смърфовете.
За отбелязване при българската версия на филма са лицата, които дават своите гласове на анимираните герои. И тук, подобно на Холивуд, се придържаме към практиката да ангажираме популярни личности, като в случая това са триото комици от предаването „Аламинут“ – Робин Кафалиев, Йордан Господинов – Дачко и Атанас Бончев – Наката. Към тях трябва да добавим и гласът на младата певица Поли Генова, която озвучава чаровната Смърфиета. Всички те се справят добре с ролите си и предлагат приятно разнообразие с оглед традиционно използваните едни и същи актьори за озвучаване на детски филми.
И тук не са пропуснати някои намигвания, които само възрастните зрители ще оценят, но като цяло „Смърфовете“ е филм създаден да забавлява малките зрители и се справя успешно с тази си задача. А за по-големите зрители остава радостта от срещата с позабравените герои от тяхното детство, които благодарение на съвременните технологии изглеждат по-живи и реалистични от когато и да било.
Както биха казали самите смърфове, не се чудете излишно, а се отправете с цялото семейство към киносалоните, защото ви очаква едно смърфастично забавление, което е гарантирана магия за широки усмивки и добро настроение. ... още »
Нови детайли за продължението на триизмерния хит “Смърфовете” 18.08.2011, 04:13 | синефиш.бг
Преди малко повече от една седмица, от студиото Sony Pictures разкриха, че планират да направят продължение на триизмерната комедия “Смърфовете”, чиято световна премиера се състоя в края на миналия месец. Лентата, базирана на популярните едноименни анимационни серии, изненада с доброто си представяне в бокс офиса, и само до момента е спечелила близо 250 милиона долара от прожекциите по света.
Смяташе се, че именно този успех е довел до решението да бъде направена втора част, но само преди няколко часа, източници от Hollywood Reporter разкриха, че продуцентите от Sony Pictures са започнали подготовката за продължението няколко седмици преди да се състои премиерата на първия филм.
Освен че “Смърфовете 2” е вече в подготвителен етап, продуцентите разполагат и с почти завършен сценарий. Оказа се, че сценаристите на първата част са започнали да работят върху сюжета на продължението още в началото на тази година, и само преди няколко дни са предали на студиото първия вариант на сценария.
Според Hollywood Reporter, продуцентите са смятали от самото начало да направят филмова поредица за смърфовете, а ранната подготовка за “Смърфовете 2” се дължи на факта, че работата по филми, комбиниращи истински кадри и актьори с анимирани персонажи, отнема много време.
За момента, по-подробна информация относно продукцията не се разкрива, и единственото, което се знае със сигурност е, че от общо четиримата сценаристи на първата част, само двама, Джей Дейвид Стърн (“Шрек 2”) и Дейвид Уейс (“Ван Хелсинг”), ще работят по финализирането на сценария на продължението.
Режисьорът на оригинала, Раджа Госнел, няма други предстоящи проекти, и се смята, че той ще се завърне и за продължението, а изпълнителя на главната роля, Нийл Патрик Харис, неофициално е потвърдил намерението си да изиграе за втори път героя Патрик Уинслоу.
Продуценти на “Смърфовете 2” ще бъдат Бенджамин Хейбър (“Камъкът на раздора”) и Джордан Кърнър (“Ванила Скай”), а филма отново ще се разпространява в триизмерен формат. Според първоначалната информация от Sony Pictures, снимките на семейната комедия ще започнат в края на следващата пролет.
Световната премиера на “Смърфовете 2” е насрочена за 2-ри август, 2013-та година. ... още »
Симпатичните малки смърфчета ще ни радват вече и от големия екран.
Тези, които сме прехвърлили 30-те помним как всяка събота сутрин ставахме в ранни зори, за да гледаме поредния епизод, който излъчваха в предаването „Добро утро” и да се забавляваме с кокетната Смърфиета, да чуем наставленията на татко Смърф и да стискаме палци гадния Гаргамел да не навреди на цялата тумба смърфове. Сега режисьорът Раджа Госнъл се е заел да припомни лудориите на малките джуджета, като историята е ситуирана в Сентрал парк. Преди години той пренесе на голям екран още един анимационен герой – Скуби Ду. Филмът се представя съвсем прилично в бокс офиса на Щатите и скоро ще надхвърли 100-те милиона.
Ето още 10 телевизионни поредици, които завладяха и големите екрани по света.
Семейство Флинтстоун
Сериалът е толкова успешен, че се излъчва десетилетия наред. Последният засега сезон е от 1996-та, но от „Фокс” заявиха, че поредицата ще започне да тече отново в ефира през 2013-та.
През 1994-та на голям екран излиза игрална версия на филма, режисирана от Брайън Левант. Въпреки че критиката съсипва с негативни коментари продукцията, печалбата от прожекции в целия свят надхвърля 350 милиона долара. Филмът ще остане в историята и като последната поява на голям екран на великата Елизабет Тейлър.
Батман
Анимационният сериал базиран на комиксовата поредица стартира в началото на 1966-та и се излъчва до март 1968-ма. След това се появяват отделни филми, които съдържат някои от героите в комикса, но те не оставят трайни следи в историята.
До 1989-та, когато Тим Бъртън заснема класическия „Батман” с Майкъл Кийтън, Джак Никълсън и Ким Бейсингър. Следват още 5 продължения като в ролята на Батман се превъплъщават Вал Килмър, Джордж Клуни и Крисчън Бейл. Последният засега филм от поредицата „Черният рицар” спечели над 1 милиард долара и влезе в топ 10 на най-печелившите филми на всички времена. Успехът на голям екран подновява и анимационния сериал, който стартира в средата на 90-те.
Досиетата Х
Стартира през 1993-та и продължава 9 сезона до 2002-ра. Има 16 награди „Еми” и 5 „Златен глобус”.
Джилиън Андерсън и Дейвид Духовни дълги години не могат да излязат от образите на Скъли и Мълдър. През 1998-ма се появява първата версия на голям екран с режисьор Роб Бауман. При бюджет 66 милиона, филмът носи приходи от почти 190 милиона. 10 години по-късно продуцентите решават да възкресят историята като заснемат още един игрален филм, но той не успява да постигне успеха на първия.
Сексът и градът
Сериалът на НВО придоби култов статус още след излъчването на първия му сезон през 1998-ма.
Последваха още 5 сезона и през 2004-та Кари Брадшоу и компания напуснаха телевизионния ефир, за да се появят с гръм и трясък 4 години по-късно на голям екран. Филмът донесе зашеметяващите 415 милиона от разпространението си по света. Впечатлени от цифрата, продуцентите побързаха да скалъпят „Сексът и градът 2”, но този път приходите на филма от прожекции в Щатите не успяха да надхвърлят 100 милиона.
Маями Вайс
Един от хитовите сериали на 80-те, който радваше телевизионните зрители 5 сезона /1984 – 1989/ се сдоби с игрален вариант едва през 2006-та, когато режисьорът Майкъл Ман върна на екран Сони Крокет.
В ролята на Крокет вместо любимеца на дамите от 80-те Дон Джонсън се превъплъти настоящият любимец на дамите Колин Фарел. През 1986-та Дон Джонсън отнесе „Златен глобус” за ролята.
Туин Пийкс
В Щатите сериалът се излъчва през 1990-1991-ва година. У нас манията по Дейвид Линч се развихри в средата на 92-ра, когато улиците оставаха празни, защото всички искаха да разберат кой е убиецът на Лора Палмър.
През 1992-ра Линч заснема и пълнометражен филм, които предхожда действието в сериала. През 1990-та сериалът е с цели 14 номинации за „Еми”, от които обаче печели само 2 и то в незначителни категории като монтаж и костюми. На церемонията по връчването на „Златните глобуси” обаче взема 3 награди – за най-добър драматичен сериал, за най-добър актьор /Кайл Маклоклън/ и за най-добра поддържаща актриса /Пайпър Лори/.
Бийвъс и Бътхед
Телевизионните откачалки властват в ефира на МТV от 1993-та до 1997-ма. Любимците на тийнейджърите по целия свят ще се завърнат на малкия екран в края на тази година.
През 1996-та в кината се прожектира „Beavis & Butt-Head Do America”, но пълнометражният филм не успява да повтори истерията на ТВ поредицата. Въпреки това многократно връща вложените в него 12 милиона долара. Сред звездите, които дават гласовете си на игралната версия са Брус Уилис, Деми Мур, Ерик Богосян, Дейвид Летърман и Грег Киниър.
Jackass
Още едно култово шоу на МТV. Jackass сериите се излъчват в периода 2000-2002г. След това лицата на поредицата три пъти завладяват големия екран.
През 2002-ра „Jackass: The Movie” е заснет със скромния бюджет от 750 хиляди долара, а приходите му надхвърлят 11 милиона само в Щатите. Четири години по-късно по екраните е “Jackass Number Two”. Този път приходите надхвърлят 72 милиона. Миналата година се появи и “Jackass 3D”, който прехвърли границата от 100 милиона приходи.
Семейство Симпсън
Първи епизод е излъчен на 17 декември 1989-та и оттогава до днес непрестанно е в ефира, като епизодите надхвърлят 480 в 22 сезона.
Има 27 награди „Еми”. Списание „Тайм” го определя като най-добрия телевизионен сериал на 20-ти век. Пълнометражната версия на филма се появява през 2007-ма и носи приходи от над 520 милиона долара. Номиниран е за „Златен глобус” и БАФТА за най-добър анимационен филм.
Стар Трек
Един от сериалите, който не се радва на висок зрителски успех при първоначалното си излъчване в ефира на NBC. През периода 1966-та – 1969-та са излъчени 79 епизода.
През 1979г. се появява първият филм за голям екран от поредицата – „Стар Трек: Филмът”. До 2002-ра на екран излизат още 9 части. През 2009-та се появява най-успешната киноверсия, озаглавена просто „Стар Трек”. Филмът носи приходи от над 385 милиона долара.
Смърфски рекорд 27.06.2011, 01:02 | синефиш.бг
4 891 фенове на смърфовете поставиха нов световен рекорд на Guinness™ за най-много хора маскирани като любимите си герои в рамките на 24 часа по цялото земно кълбо, като част от световен ден Смърфовете
Кълвър сити, Калифорния/Брюксел, Белгия, 25 юни 2011 – по повод Световния ден на смърфовете, фенове на популярните анимационни герои поставиха 2 нови рекорда на Гинес: за най-много хора облечени като смърфове на едно място и за най-много хора облечени като смърфове в различни точки на света в рамките на 24 часа.
Съобщението бе направено днес от Марк Уайнсток, президент „Глобален маркетинг” към Sony Pictures. Глобалното събитие бе организирано от Sony Pictures Entertainment и Sony Pictures Animation по повод предстоящата премиера на пълнометражния „Смърфовете”, който ще се разпространява в България от 19 август благодарение на Александра филмс.
Хора по целия свят се събраха пременени като смърфове (бяла шапка, бели панталонки и обувки, и боядисано в синьо тяло), за да отпразнуват рождения ден на Пейо – създател на любимите им герои. Съдии, изпратени от централата на Световните рекорди на Гинес, потвърдиха, че 4 891 хора са присъствали едновременно в 11 точки на земното кълбо, за да поставят нов рекорд за най-много хора, облечени като смърфове в рамките на 24 часа. Предишната рекордна бройка бе 2 510.
Световният рекорд бе поставен от хора в Брюксел (родния град на Пейо), Атина, Хага, Дъблин, Мексико сити, Панама сити, Варшава, Москва, Йоханесбург, Ню Йорк и Лондон.
„Вълнуващо е да видиш толкова много хора, които са дошли, за да отбележат този паметен ден в историята на смърфовете,” с нескрита радост отбеляза Марк Уайнсток. „Поставянето на два нови рекорда на Гинес е признание за нестихващата вече повече от 50 години обич към малките сини герои, които съвсем скоро ще поемат на най-голямото си приключение по киноекраните в целия свят.”
„Изключително сме впечатлени от нивото на координация, което е постигнато от организаторите, за да може да премине успешно този опит за поставяне на нов рекорд,” коментира Александър Випирайленко, представител на рекордите на Гинес. „Прилагаме стриктни правила към всеки един опит за рекорд и бе вълнуващо да видим как предишния рекорд бе не просто преодолян, а надминат с огромна разлика.”
Световният ден на смърфовете се разпростря от осветените паметници в Бразилия до семейни забавления в градините Тиволи в Дания. Във Франция фигурки на смърфовете заеха по-голямата част от площада пред Айфеловата кула.
За повече информация относно Световния ден на смърфовете можете да видите на www.GlobalSmurfsDay.com или се обърнете към местния разпространител на Columbia Pictures. Снимки от събитията по целия свят може да свалите от www.globalsmurfsdayeventphotos.com. Видео репортажи могат да бъдат свалени от http://sonyintl.epk.tv.
Смърфовете са създадени от Пейо през 1958 като част от популярен комикс. По-късно техните приключения се пренасят на малкия и големия екран.
Освен това смърфовете са вдъхновение за редица хитови песни, продали милиони копия, а също така са продадени огромни количества играчки с лика на любимите на децата сини герои. Като цяло повече от 3000 продукта използват визията на смърфовете и с тяхна помощ световноизвестни марки успяват да лансират новите си продукти. Непрестанно се появяват нови идеи за рекламни кампании със смърфовете, което прави техния успех глобален!
Смърфовете поемат през август на първото си 3D приключение в една смесица от анимация и игрално кино, която предлага най-доброто семейно забавление през лятната ваканция. Злият магьосник Гаргамел успява да запрати смърфовете в нашия свят и те се озовават в Ню Йорк. Те трябва да намерят обратния път преди Гаргамел да ги е заловил. Режисьор на филма е Раджа Госнъл („Сам в къщи 3”, „Агент XXL”, „Скуби Ду”).
Трейлъри и клипове от филма може да видитетук ... още »
Събота, 25 юни 2011 се отбелязва Световния ден на Смърфовете. Датата е избрана в чест на белгиеца Пейό, създател на смърфовете (роден на 25 юни 1928). Columbia pictures и Sony Pictures Animation организират различни събития, като част от Световния ден на смърфовете. Новината за това празнуване, което предшества предстоящото филмово приключение на любимите ни герои, бе обявена от Марк Уайнсток, президент „Световен маркетинг” към Sony Pictures. Филмът тръгва по екраните в България от 19 август 2011.
На 25 юни всички фенове на смърфовете са призвани да отидат на празненствата, облечени в синьо и бяло, като любимите си герои.
В България това събитие се организира от Александра Филмс – дистрибутор на филма „Смърфовете”, в партьорство с УНИЦЕФ България, HP, Henkel, Schleich, Art Aline.
Мястото е The Mall на „Цариградско шосе”, където на 25-ти ще има смърфоработилница,смърф игри, смърф снимки, фейспейнтинг от смърф специалисти, смърф сладоледи и смърф подаръци за победителите. За първите 100 облечени в синьо и бьло, като смърфове, ще има награди.
Всички желаещи: семейства, деца, малки и големи, на които Смърфовете са любими герои, могат да се включат в забавленията, които ще бъдат от 11.00 до 15.00 часа на етаж 2.
„Не са много героите, които могат да се похвалят с емблематичния статут на смърфовете, които повече от 50 години са неизменна част от световната поп-култура и са любимци на хора от всякакви възрасти,” обяви Марк Уайнсток. „Творението на Пейό издържá теста на времето и няма по-подходящ начин за отбелязване на рождения му ден от това да организираме празненства, обединени около идеята за Световен ден на смърфовете.”
На 19 август Смърфовете поемат на първото си 3D приключение в една смесица от анимация и игрално кино, която предлага най-доброто семейно забавление през лятната ваканция. ИСТОРИЯТА НА СМЪРФОВЕТЕ Смърфовете са създадени от Пейό през 1958, като част от популярен комикс. По-късно техните приключения се пренасят на малкия и големия екран. Освен това смърфовете са вдъхновение за редица хитови песни, продали милиони копия, а също така са продадени огромни количества играчки с лика на любимите на децата сини герои. Като цяло повече от 3000 продукта използват визията на смърфовете и с тяхна помощ световноизвестни марки успяват да лансират новите си продукти. Непрестанно се появяват нови идеи за рекламни кампании със смърфовете, което прави техния успех глобален! За Sony Pictures Entertainment Sony Pictures Entertainment (SPE) е дъщерна фирма на Sony Corporation of America, подразделение на базираната в Токио Sony Corporation. Глобалните операции на SPE включват производство и разпространение на филми; продуциране на телевизионни програми; придобиване и експлоатиране на права за домашен показ на медийни продукти; глобална мрежа от телевизионни канали; опериране с дигитално съдържание; менажиране на филмови и телевизионни студия; разработване на нови развлекателни продукти и технологии. Всички тези дейности достигат по един или друг начин до над 140 страни в целия свят. За повече информация моля посетете http://www.sonypictures.com.
За Sony Pictures Animation Sony Pictures Animation продуцира анимационни развлекателни продукти за публиката по целия свят. Сред хитовете на компанията са номинираният за Оскар през 2007 „Всички на сърф” и апетитното 3D предложение от 2009 „Облачно с кюфтета.” Освен „Смърфовете 3D” предстои премиерата и на още едно хитово заглавие на Sony Pictures Animation – „Хотел Трансилвания 3D”. Заедно със студио Aardman компанията работи по други два филма – компютърно генерираната анимация „Коледата на Артур” в 3D и приключенския The Pirates! Band of Misfits (3D). „Ловен сезон 3”, част от успешната поредица на студиото, бе пуснат в продажба на DVD и Blu-ray през януари 2011. За Lafig Belgium S.A. Белгийската компания Lafig държи правата за продуциране на аудио-визуални произведения с герои от света на смърфовете и световните права за лицензиране на продукти свързани с лика на смърфовете (заедно с IMPS). Lafig се контролира от наследниците на Пиер Кълифорд, по-известен под псевдонима Пейо, който създава смърфовете преди повече от 50 години. Семейство Кълифорд се грижи за опазване на най-ценното фамилно наследство и за благополучието на любимите на милиони сини човечета.
10 смърфски факта 03.06.2011, 05:51 | синефиш.бг
На 19 август в българските кина се завръщат очарователните смърфове. Ето 10 любопитни факта около култовия франчайз.
1. СЪЗДАВАНЕТО НА СМЪРФОВЕТЕ
Пейо е на 30 години, когато създава смърфовете, но по това време той далеч не е дебютант в света на комиксите. Със средновековната си поредица за Джоан и Поит той се превръща в един от звездните автори на списание „Спиру.” В девети епизод от поредицата Пейо разказва история за омагьосана флейта. Като създатели на тази флейта той посочва малки създания, които впоследствие се превръщат в смърфовете.
2. СМЪРФСКО СИНЬО
Въпросът дали смърфовете да са розови никога не е стоял на дневен ред, защото желанието на Пейо е напълно да ги разграничи от външния вид на хората. Съпругата му, Нин, която помага с оцветяването на комикса обяснява, „Беше естествен процес на елиминация. В началото смърфовете постоянно се криеха сред зеленината, така че не можеше да ги оцветим в зелено, защото щяха да се изгубят на зеления фон. В червено щяха да се набиват прекалено на очи. Жълтото просто не ми се струваше удачно. Така че остана само синьото и изборът се оказа доста лесен!”
3. ПРОИЗХОДА НА ИМЕТО „СМЪРФ”
Без съмнение една от най-забавните истории свързани със света на комиксите е „историята със солницата.”
Докато е на гости на семейство Франкин в тяхната белгийска крайбрежна вила, един ден Пейо моли Андре да му подаде солницата от другия край на масата. И думата сама излиза от устата му: „Моля подай ми... смърфа!” Този неологизъм развеселява всички на масата и Пейо заедно с членовете на семейство Франкин започва да говори на „смърфски.” Тогава е взето официално решение малките същества да се наричат смърфове.
4. СМЪРФОВЕТЕ: ПЪЛНОКРЪВНИ ГЕРОИ
Иван Делпорт, главен редактор на списание „Спиру”, предлага първоначално около смърфовете да бъдат създадени мини-истории. Пейо откликва на идеята и на 25 юли 1959 „Спиру” предлага на читателите си да участват в създаването на първото приключение на смърфовете, озаглавено „Черните смърфове.”
Първото цяло издание, посветено на смърфовете излиза през 1963 и логично носи името „Черните смърфове.” Албумът включва първото приключение на смърфовете, „Смърфска дрямка” с Гаргамел и непубликувана преди история, озаглавена „Летящият смърф”, която разказва за смърф, който поема по пътя на Икар и реализиране мечтата му да полети.
5. ЧОВЕШКА КОМЕДИЯ
Пейо израства в Брюксел в семейство от средната класа, което спазва католическите традиции, и така и не развива някаква политическа привързаност. Родната му страна е лишена от острото противопоставяне между левица и десница, така характерно за Франция, и изградена на базата на известния „Белгийски компромис” между Валонците (френскоговорящи) и Фламандците (говорещи на фламандски).
Всички начални комикси носят и своето по-дълбоко послание: „Смърфски истории” е история за властта, а „Смърф срещу смърф” - за споровете около официално говоримия език.
6. МЪРЧАНДАЙЗИНГ
През 60-те смърфовете вече са много популярни, но в тесни географски рамки. Един ден дистрибутор на зърнени храни с марката Kellogg’s решава, че е добра идея да раздава малки фигурки на смърфове. Кампанията се радва на огромен успех и въодушевява Пейо и семейството му.
Кампанията на Kellogg’s скоро приключва, но производителят на фигурките пита Пейо какво да прави с изполваните калъпи, в които се отливат смърфовете. Пейо решава да продължи с производството и през следващите 40 години са продадени повече от 300 милиона фигурки по целия свят. И докато според историите за смърфовете има 100 различни героя, то колекционерските фигурки са много повече – повече от 500!
Понастоящем има 3000 продукта и услуги, които се възползват от визията на смърфовете. Някои от най-големите компании, които са се възползвали от малките сини любимци , са McDonald’s, Haribo, Ferrero, VW, Coca-Cola, Kellogg’s. За над 20 години Haribo успяват да продадат повече от 6,5 милиарда желирани смърфове в Белгия, Франция и Германия!
7. НАЧАЛОТО НА АНИМАЦИЯТА
Шарл Дюпюи решава да си опита късмета в рисуваните филмчета и основава “TVA Dupuis”. Под ръководството на Морис Роси, художествен директор на „Спиру”, малък екип се заема със задачата да адаптира „Черните смърфове”.
Използваните техника е архаична: анимация, използваща силуети от хартиени изрезки. Въпреки самодейната анимация, кратките филмчета са показани по белгийската телевизия и затвърждават популярността на смърфовете.
Пейо понякога посещава студията на „Телевизия Дюпюи”, разположени в центъра на Брюксел, но не се меси в творческия процес. През 1959 Пейо не знае в коя посока да насочи своите усилия, докато колегите му в телевизията се ограничават до кратки и евтини филмчета, ориентирани към аудиторията пред малкия екран.
В началото на 70-те години анимационното студио Belvision се радва на огромен успех с екранната адаптация на популярни комикси като „Астерикс”, „Приключенията на Тинтин” и „Лъки Люк”. Директор продукция на Belvision е Жозе Дютилю, който мечтае да прибави смърфовете към портфолиото на канала. Той успява бързо да убеди Пейо да адаптират „Смърфовете и омагьосаната флейта” за показ на големия екран. Самият Пейо се заема със създаването на сториборд, който в 1200 картини детайлно описва всяка сцена от бъдещия филм. Пълнометражната продукция излиза в белгийските кина, а впоследствие във Франция и Холандия за Коледата на 1975.
8. ГЛОБАЛЕН УСПЕХ С ХАНА-БАРБАРА
Всичко започва с един плюшен смърф: внучката на президента на телевизионната мрежа NBC е запленена от тази играчка и убеждава Фред Силбърман да работи заедно с компанията на Хана-Барбара, за да продуцират „Смърфовете.”
В продължение на 8 сезона са реализирани 272 епизода. Още в началото е постигнат успех и шоуто се гледа от 42% от аудиторията в съботните сутрини в САЩ. Това е по-добър рейтинг от най-култовото телевизионно предаване на епохата – „Далас”.
Година след дебюта си на американския екран смърфовете завладяват целия свят. И до днес те редовно се появяват по редица водещи канали.
9. СМЪРФСКА МУЗИКА
С началото на анимационните серии по телевизията започва и засиленото присъствие на музика, свързана специално със света на смърфовете. Във Франция популярната изпълнителка Дороти дава гласа си на популярното шоу и в резултат се ражда хит сингъл, който носи платинен статус на музикалния запис към „Смърфовете”. В Холандия певецът Петрус Картнер, по-известен с псевдонима „Вейдър Авраам”, възражда кариерата си през 1978 с песен за смърфовете.
В средата на 90-те смърфовете стават звезди на техно музиката в Европа. В някои страни, като Норвегия и Швеция, броят продадени дискове е равен на една пета от цялото население. Всъщност, ако съберем всички песни, вдъхновени от смърфовете след 1975 година, ще получим цифра надхвърляща 40 милиона продадени копия по целия свят.
10. СМЪРФОВЕТЕ СЛЕД ПЕЙО
Пейо умира на 24 декември 1992. Някои автори на комикси не искали творбите им да бъдат продължени от други хора след тяхната смърт. Но Пейо бил от тези, които вярват, че творението му принадлежи колкото на самия него, толкова и на верните почитатели. Под ръководството на сина на Пейо и до днес съществува студио, което предлага нови смърфски приключения, дело на няколко автора, които са започнали работа още докато създателят на любимите ни сини мъничета бил жив.
В годините след смъртта на Пейо са издадени нови десет албума с истории за смърфовете. Като цяло поредицата е преведена на 25 езика, а от всички издания са продадени 25 милиона бройки!
Днес Тиери Кълифорд дава импулс за измислянето на нови истории за любимия комикс, а Вероник – дъщерята на Пейо – отговаря за различните направления на мърчандайзинга. Този семеен бизнес, който отразява желанието на създателя си, позволява на любимите ни смърфове да останат верни на духа на оригинала. ... още »