Как да си направим екшън? Като омлет. Задачата е толкова проста, колкото сложна изглежда на пръв поглед - чопваме парче "Умирай трудно", нарязваме на ситно, като бонус е участието на режисьора на втората част, разбъркваме с добра "Скорост", поръсваме с щипка "Смъртоносно оръжие", аранжираме с останалите класики в жанра, след което шльопваме отгоре поредния кечист, който се опитва да стане актьор. За съжаление обаче на Джон Сина това не му се отдава особено.
Иначе, поредното грубо ченге, чиято по-нежна половинка нарушава антиидилията чрез непредвиденото си отвличане - това наистина сме го гледали адски много пъти, но за разлика от Маклейн и Ригс (за незапознатите, ако се намират, споменатите ребром Брус Уилис, "Умирай трудно", и Мел Гибсън, "Смъртоносно оръжие") - с лек ботанически привкус, или по-просто казано на дърво. Има един лаф, че Кевин Сорбо е човекът на трите физиономии - нещо като античните маски - и то като цяло верен. Но докато пък Джон Сина притежава невъобразимото разнообразие от около пет, стига да съм броил правилно, то и нито една от тях не изразява нещо особено убедително.
Но, все пак, старае се човека, колкото му е по силите. Може би с повече практика, много повече практика, може да се превърне в прилично подобие на Дуейн Джонсън, или поне ветерана Хълк Хогън. А не е като от кеч-театрото да не е излизало абсолютно нищо.
Затова нека оставим това настрана. Освен слабата игра, отчасти лошо впечатление прави операторската работа - този прийом с клатенето насам-натам на камерата кой знае защо стана толкова популярен напоследък, като единственото, до което може да доведе, са пристъпи на морска болест. Иначе, въпреки твърде тривиалното развитие на събитията на екрана, "12 рунда" все пак се ядва. Даже с нелош апетит.
Неортодоксалното ченге трябва да преодолява дванайсет препятствия, или по-скоро игри, по трасето в съревнованието си с ненормалния си опонент. Темпото е доста добро, след малко тромавата уводна част, и не ти оставя особено време да си поемеш дъх за по-продължително. Дори е интересен отчасти, и като цяло има хляб, а всъщност се гледа и леко и без усилие.
С две думи - шумен, експлозивен екшън. Добър за разтоварване, макар че сякаш е по-подходящ за скучна вечер у дома. И като цяло бива, въпреки множеството си пропуски и дефектите - не лош, но и особено добър. Или ако сте в настроение точно за този тип лента, може и да ви допадне.
3D чудовища и извънземни победиха всички 30.03.2009, 07:22 | синефиш.бг
След скъпа маркетингова кампания 3D анимацията на DreamWorks „Чудовища срещу извънземни” оправда всички очаквания и вече носи титлата „най-успешен дебют за 2009-та”! Мускули показаха и Lionsgate с впечатляващия хорър дебют „The Haunting in Connecticut”, който се озова на второ място. Топ 10 филмите събраха $135 милиона тази седмица, което е най-добрият резултат за обикновен (непразничен) уикенд за 2009.
Събитието в кината този уикенд се казваше „Чудовища срещу извънземни”, той продаде билети за $58.2 милиона. Paramount пуснаха детския хит в широко разпространение (4,104 зали) и отбелязаха среден резултат от $14,181 от екран. Крайната сума беше подпомогната и от по-високите цени на билетите в 1,550 мултиплекса, които го прожектираха в 3D формат за $3 повече. С бюджет от $165 милиона, „Чудовища срещу извънземни” започна с летящ старт в петък с $16.8 милиона, последван от 30% спад в събота и отново ръст от 45% , който в неделя стигна $24.4 милиона.
Млади жени бяха основната публика на свръхестествения трилър „The Haunting in Connecticut”, чиито дебют спечели $23 милиона. Лентата е насочена към тийнейджърите и Lionsgate заслужено се радват на среден резултат от $8,422 на екран (от 2,732 кина). Проучванията на студиото сочат, че 62% от зрителите са жени, а 44% са между 17 и 24 години.
Новите заглавия от миналата седмица бяха избутани с две места, но останаха в същия ред. Никълъс Кейдж и екшънът „Knowing” се радват на спад от 40% и $14.7 милиона приходи, което е повече от задоволително имайки предвид негативните мнения на критиците за този научнофантастичен екшън. За десет дни прожекции, продукцията на Summit вече има $46.2 милиона и се насочва към финал от $75-80 милиона.
С най-малък спад в топ 10 е комедията „Обичам те, човече” - 29% и $12.6 милиона печалба. Приходите й за десет дни възлизат на $37 милиона.
Джулия Робъртс и Клайв Оуен станаха свидетели на по-голям спад - 46%. За шпионското им сътрудничество в „Двуличие” американските зрители платиха $7.6 милиона този уикенд и общо $25.6 милиона до днес. Очаква се „Двуличие” да стигне до DVD премиерата си, заработил около $45 милиона.
Тъй като семействата получават 3D дозата си тази седмица в лицето на „Чудовища срещу извънземни”, „Планината на Вещиците” на Disney регистрира спад от 56%, или само $5.6 милиона. За 17 дни Disney спечелиха $53.3 милиона.
Със слаб дебют на седмо място и $5.3 милиона е полицейският екшън „12 Рунда”. Лентата привлече главно млади момчета и се представи по-зле от предишния филм с кечиста - актьор Джон Сина - „Пехотинецът” ($7.1милиона) от 2006 г. Въпреки че генерират големи цифри от телевизионни излъчвания, продуцентите от Световната Кеч Федерация (WWE) не успяват да прескочат успешно на големия екран.
На осма позиция се настани „Пазителите” с $2.8 милиона – спад от 60% и обща сума от $103.3 милиона. Филмът на Warner Bros. пропада с около 60% всеки уикeнд от дебюта си в началото на месеца. Очаква се финал от $105-110 милиона, което сумарно означава, че повече от половината от крайните му приходи ще са от дебютния му уикенд.
Неочакваният хит на Fox „Твърде лично” грабна още $2.7 милиона през деветата си седмица, като сумата за Fox вече е $137.1 милиона.
На последното десето място се настани ужасът „Последната къща вляво”. Хорърът получи $2.6 милиона и прибави $28.5 милиона към банковата сметка на Universal.