Хари Кейн е сляп сценарист, който живее в Мадрид заедно със своята помощничка и агентка Джудит и нейния син Диего. Когато обаче научава за смъртта на Ернесто Мартел - богат и известен бизнесмен, Хари започва да си спомня мрачни моменти от миналото.
Чрез ретроспективни кадри прочутият режисьор Педро Алмодовар връща зрителя назад към 90-те, когато Хари, чието истинско име е било Матео Бланко, се влюбва в любовницата на Ернесто - Лена (Пенелопе Крус).
Матео й дава роля в свой филм, който обаче се продуцира от ревнивия Мартел. Подозирайки Лена в изневяра, Ернесто възлага на сина си задачата да заснима всичко, което се случва на снимачната площадка... а и извън нея.
Филмът впечатлява не толкова със сюжет и сценарий, колкото с многопластовото развитие на темите (чисто визуално), с постановката на детайлите, с режисурата и високата естетика на всеки кадър, характерни за филмите на Алмодовар.
И тук са представени любими теми на испанския творец като ревността, семейството, вината, страстта, творчеството. Те са белязани с голяма доза мелодраматизъм, но и със задължителното за всеки негов филм присъствие на оптимизъм.
Последният филм на Алмодовар е един от фаворитите на тазгодишните Европейски филмови награди с номинации за режисура, главна женска роля, музика и наградата на публиката за най-добър филм.
Човек на изкуството в главната роля, Пенелопе Круз, гейове, инцидент и убийствен саундтрак… Всичко това е характерно за филмите на Алмодовар. В „Broken Embraces” имаме и бонус – Роси де Палма, чийто външен вид е толкова характерен, че само мигновената й поява ни връща назад във времето към „Кика” и „Жени на ръба на нервна криза”.
Филмите на Алмодовар не могат да бъдат определяни като добри или лоши, те са много добри и по-малко добри. А когато има Пенелопе Круз в актьорския състав, те със сигурност са в графата - шедьоври. В „Broken Embraces” актрисата е в главната роля.
Пенелопе Круз се превъплъщава в красавицата Лена, която иска да бъде актриса и е готова на всичко, за да постигне мечтата си. Луис Омар е в ролята на бленувания режисьор. Мъжът-мечта за Лена, заради който тя рискува всичко, което е постигнала. Бланка Портийо изпълнява ролята на жената, която иска да бъде с мъжът-мечта за Лена, но той предпочита начинаещата актриса.
Трите стълба, върху които се гради сюжетът на „Broken Embraces”. И ако при Круз е трудно да определиш, с кой точно образ от филмите на Алмодовар да я свързваш /за мен лично това е Раймунда от „Завръщане”/, то при първия сблъсък с останалите двама в мислите веднага изплува ехидната усмивка на стария перверзник от „Лошо възпитание” и късо подстриганата коса на Портийо в „Завръщане”.
Тримата ретроспективно изграждат изпълнения със силни обрати и трогателни моменти живот на един човек на изкуството. Мигове на силна страст, горчива болка и неспиращо страдание. Един живот изживян от два различни персонажа – колоритният режисьор Матео Бланко и самотният писател Хари Кейн. Две души в едно тяло. Животът на Матео Бланко с Лена и животът на Хари Кейн без Лена. Луис Омар с безупречна лекота преминава от единия образ в другия. Еднакво силно ни кара да съпреживвем любовта на Матео към младата актриса и страданието на Хари след преживения срив в живота му.
Музиката е съществен фактор към всеки един филм на Алмодовар. Чрез нея режисьорът ни кара емоционално да се потопим по-дълбоко в чувствата на персонажите. Да изживеем не само визуално, но и слухово радостта и мъката от екрана.
Радост от незабравимия кадър, в който красивата Пенелопе Круз, имитира холивудската легенда Одри Хепбърн и мъка от мимолетната поява на Роси де Палма, за която горещо молим Алмодовар да напише главна роля в следващия си сценарий. Broken Embraces Испания, 2009, 127 минути Режисьор: Педро Алмодовар В ролите: Пенелопе Круз, Луис Омар, Бланка Портийо, Хосе Луис Гомез
Филмът на Педро Алмодовар "Broken Embraces" (2009) с участието на Пенелопе Крус бе излъчен в рамките на конкурсната програма на 62-ия кинофестивал в Кан, предаде АФП.
Това е четвъртият филм на испанския режисьор, в който той работи с Пенелопе Крус. Актрисата бе до него по време на гала прожекцията. Лентата, която може да е сред претендентите за "Златна палма", бе топло приветствана от пресата по време на сутрешната прожекция, но не така ентусиазирано както филмите "Завръщане" или "Всичко за майка ми".
След като през февруари спечели награда "Оскар" за поддържаща роля във филма на Уди Алън "Вики Кристина Барселона", Пепелопе Крус може да бъде сред претендентките за награда за актриса на фестивала в Кан.
Филмът, който специално е написан за Крус, превръща актрисата в поредица женски икони, от бунтарка от типа на Одри Хепбърн в "Сабрина", секс бомба като Мерилин Монро до брюнетка с кървавочервени устни в полицейски драми.
Сценарият на "Broken Embraces", преминаващ между настоящето и миналото, следва сляп режисьор, който живее под псевдонима Матео Бланко, след трагедия, преживяна преди 40 години. Алмодовар превръща героя в свой двойник, в олицетворение на собствената си изгаряща страст към киното и актрисите.
В лентата на Алмодовар, която той окачествява като "метафора на Испания", най-сетне готова да се отърси от травмите на франкистката диктатура, има препратки към филмите на неговите учители Бергман, Хичкок, Фелини. В същото време във филма дефилира цялата вселена на самия Алмодовар, коментира АФП. БТА
Обявиха номинираните заглавия за "Златна палма" 2009 23.04.2009, 04:41 | sivosten.com
Организаторите на тазгодишния фестивал в Кан, който ще се проведе между 13 и 24 май, обявиха списъка с двадесетте претенденти за една от най-престижните награди в областта на киното - "Златна палма".
Както обикновено, повечето имена, присъстващи в него - и що се отнася до създателите, и до самите филми - не обхващат най-касовите продукции, въпреки че фестивалът във френския град е може би най-комерсиалният поне в сравнение с останалите европейски такива. Все пак, впечатление прави присъствието на имена като Куентин Тарантино и Педро Алмодовар, а се очаква в схватката за високия приз да се намеси и Кен Лоуч със спортната драма "Looking for Eric", в която участва футболната легенда Ерик Кантона.
Също очаквано, от над четирите хиляди постъпили предложения, организаторите на фестивала са подбрали представители на доста широка палитра школи, макар и жанрово - нормално - селекцията да е основно в драматичната част от спектъра.
Първа след откриването (което важи и за закриването, по традиция е филм ненамерил своето място сред двадесетте избрани) -ще бъде излъчена драмата на прочутия испански режисьор Педро Алмодовар, "Los Abrazos Rotos" (Broken Embraces), в главната роля - Пенелопе Крус. Следват британският "Fish Tank" на Андреа Арнолд, френският "Un prophée" на Жак Одиар и италианският "Vincere" на Марко Белокио - последните двама доста опитни и титуловани сценаристи и режисьори.
От европейска страна присъстват още една испанска и две френски ленти - съответно "Map of the Sounds of Tokyo" на Исабел Кошет, "A l'origine" на Шавие Джианоли и "Les Herbes Folles" на Ален Рене. Все пак, преимуществото им като брой не е толкова голяма изненада, предвид че Франция и Испания са може би най-продуктивните в момента европейски киноиндустрии.
Представителството на Стария континент ще допълнят австрийският "Das Weisse Band", на режисьора Михаел Ханеке, вторият английски - "Looking for Eric" на Кен Лоуч, както и поредната смесена продукция на европейското кино - хорър-драмата "Antichrist" на номинирания за "Оскар" датчанин Ларс фон Триер.
Представянето на не изцяло европейското кино ще започне с англо-австралийския "Bright Star", дело на новозеландката Джейн Кемпиън, позната на зрителя и като режисьор на легендарната лента "Пианото".
От Далечния изток идват няколко участници, начело с "Taking Woodstock" на носителя на "Оскар" Анг Ли, родом от Тайван, както още и китайския "Spring Fever" на Лу Йе, "Thirst" на корееца Парк Чан-Уок, "Vengeance" на родения в Хонг Конг Джони То, "Kinatay" на филипинеца Брилянте Мендоса, и "Visage" на Тсай Минг-лианг, родом от Малайзия (макар че последният филм е заснет в Тайван и Франция).
Южна Америка ще бъде представена от аржентинеца Гаспар Ное, с неговия "Enter the Void", а Близкият изток ще има свой участник в лицето на израелския "The Time that Remains", с режисьор Елиа Сюлейман.
На фона на всички тях, все пак, големият претендент може би остава единственият американски участник - Куентин Тарантино с новия си "Гадни копилета". Разбира се, какво ще се случи, тепърва предстои да разберем.