Неспасяем. Има всякакви, малко или повече подходящи определения за филми, но това е просто изрисувано по контурите на "Нероденият". Не помня толкова да съм се смял на лента, претендираща да бъде напрегнат трилър на ужаса - а те не трябва да предизвикват точно тази реакция, нали?
Цялата картинка, която представлява творението на сценариста (и режисьор в случая) Дейвид Гойер, се изяснява някъде до към втората - или да кажем десетата, в зависимост от зрителя - минута. Някъде между маскирания булдог, буболечката в яйцето или хубавото дупе на Одет Юстман. Което неслучайно е и на плаката - като най-привлекателна черта на филма се появява на най-удачните места - сиреч, щом действието започне откровено да доскучава. Всъщност историята, ако можем да се понасилим да я наречем така, се върти именно около нея и кошмарите, които я измъчват наяве. Тайнствено синеоко дете. Буболечки, булдог. Към които се подключва за кратко отдавна изтерзаната от употреба и издишала концлагеристка история. Подправена с доза окултизъм, резултатът от което е меко казано съмнителен.
За да бъде комедията пълна, обаче, своят сериозен принос дават ефектите и кастинга. Що се отнася до първите, те определено биха правили чест на класика на ужасите от калибъра на "Екзорцистът" - пропускайки факта, че с него могат да се направят още паралели, но наблягайки на този, че последният все пак датира от 1973 г. С други думи, дали изглеждат смехотворно е въпрос, на който предполагам можете да си отговорите и сами.
Колкото до персонажите и техните съответни изпълнители... Ако оставим настрана Одет и нейното дупе, следващото име, което моментално се набива в очи, е това на Гари Олдман - безспорен любимец на голям кръг кинолюбители и изпълнител на не една запомняща се роля в биографията си на актьор. Тази обаче няма да попадне в списъка. От Меган Гуд на свой ред изглежда се очаква да влее малко свежест покрай тягостните моменти - което щеше да прави успешно на няколко места, ако такива наистина присъстваха, вместо намесата и да има по-скоро отрицателен ефект.
Същинският бисер обаче е Кам Жиганде. До този момент русолявият тийн-идол можеше да мине в графата не особено убедителни актьори - пък и ролите му не са кой знае какво - но в "Нероденият" пропада с гръм и трясък, при това няколко нива надолу. Всъщност, през по-голямата част от лентата, докато е зает да се лигави, е почти приличен, но за сметка на това на финала - когато напрежението трябва да е ескалирало до върхови стойности, не забравяйте този момент, ако случайно се престрашите да си загубите времето - е толкова жалък (и едновременно с това смешен), че е може би единствената причина, заради която филма евентуално си заслужава.
В резюме, предвид порцията здравословен смях, която ми предостави, се чудя дали Дейвид Гойер не би трябвало да се пренасочи към комедийния жанр. Особено при факта, че последните му по-запомнящи се творби са от края на деветдесетте - или, ако ви е допаднал чак толкова "Черният рицар" извън участието на Хийт Леджър, с изключение на една лента от 2008 г. Но гледайки останалите заглавия, това просто не е неговото поприще, и няма наистина нужда да измъчва нито себе си, нито нас.
Северноамериканският бокс офис отново е в разгара си с четири нови заглавия (всичките с впечатляващи резултати) и най-печелившият януарски уикенд в историята. Публиката наводни киносалоните и рекордът беше поставен в Деня на Мартин Лутър Кинг. Комедията „Paul Blart: Mall Cop” изпревари всички очаквания и излезе начело, а забранените за лица до 18 години „My Bloody Valentine 3D” и „Notorious” също генерираха завидни суми. Детският „Хотел за кучета” дебютира със задоволителен резултат и се включи в първата петица.
Дядо Коледа вероятно е направил подарък на холивудските студия, тъй като почти всички заглавия, дебютирали през последните четири седмици се радват на голям успех сред зрителите, които явно са в настроение за кино. Всъщност, от Коледа насам единайсет филма са стартирали със 17 или повече милиона долара. Миналата година по това време филмите с такива приходи са само четири. Общата печалба от топ 20 е $190 милиона за периода от петък до неделя, което задминава празничния уикенд около Деня на благодарността с 20%. Седмицата около Деня на Мартин Лутър Кинг никога не е била толкова финансово успешна. Очаква се с празника в понеделник четиридневната сметка на топ 20 да достигне $225 милиона или дори повече.
Sony оглавиха чартовете с 33.8 милиона долара с „Paul Blart: Mall Cop”, което изненада и най-оптимистичните прогнози на студиото. Семейната комедия отбеляза среден резултат от 10,751 долара на екран (от 3,144 кина) и установи Кевин Джеймс като привличащо публиката лице. Заставайки в центъра на хитовия сериал „King of Queens”, актьорът досега на имал възможността да играе в главна роля на големия екран. Вместо това винаги е бил подгряващ на вече утвърдени бокс офис титани като Уил Смит в „Хитч” и Адам Сандлър в „Обявявам ви за законни Чък и Лари”. “Бларт” дори победи дебютните резултати на последните филми и на двете звезди.
„Седем души” на Смит се добра до едва $14.9 милиона, докато „Приказки за лека нощ” на Сандлър дебютира с $27.5 милиона. Джеймс привлече главно отрицателни рецензии, което обаче не означаваше нищо за зрителите, търсещи 90 минути безмозъчна забава.
Клинт Истууд продължава да жъне успехи въпреки $95-те милиона, които четирите нови ленти отмъкнаха под носа му. „Гранд Торино” отбеляза малък спад от 25% през втория си уикенд и грабна $22.2 милиона. Warner Bros. се радват на продължителен успех с повечето филми на Клинт Истууд, тъй като по-възрастните фенове обикновено не гледат филма по време на дебютния му уикенд. Със $73.2 милиона вече в джоба, „Торино” може да приключи с $140 или повече милиона.
Битката за третото място беше тежка, но за трите дни от петък до неделя хорърът „My Bloody Valentine 3D” излезе победител. Ужасът на Lionsgate се задоволи с $21.9 милиона от 2,534 зали, средно по 8,642 долара на екран. Това е и най-големият дебют на 3D филм досега, като 1,033 (41%) от всичките зали го прожектират в дитигалната 3D версия. Допълнителните 2-3 долара на билет, които хората трябва да платят за новата технология, също помогна за набъбването на финалната сума. Това е и вторият най-добър дебют за студиото за последните 14 месеца след „Убийствен пъзел V” и неговите $30.1 милиона.
„Valentine” доказа нуждата от интересен хорър в началото на годината и последва успешния дебют на „Нероденият” от миналата седмица. Критиците този път са необичайно благосклонни към „Valentine”. Това е един от малкото уикенди, в които филмът с най-добри ревюта е кървав хорър.
Дори по-спокойният дебют на драмата „Not Easily Broken” генерира сензационен среден резултат. Студията издаде първата си партида нови филми след Коледа и публиката реагира, пълнейки кината. Топ 20 събра 143 милиона долара - с 15% по-успешен резултат от миналогодишния по същото време.
След четири седмици ограничени прожекции и невероятни резултати, „ Гранд Торино” увеличи броя на кината от 84 на 2,808 и събра $29 милиона. С невероятен среден резултат от 10,337 долара от екран, филмът подари на Истууд най-добрия дебют за половин вековната му кариера, като победи $18-те милиона на „Звездни каубои” от 2000 година. Този дебют се равнява на $24 милиона в днешни цени на билети, които „ Гранд Торино” все още бие.
Warner Bros. успешно са използвали и преди, стратегията да се прицелват във възрастни по това време на годината. Миналата зима студиото пусна „Ритни камбаната с финес” с Джак Никълсън и Морган Фриймън в 16 кина на Коледа, преди да увеличи прожекциите през януари. Филмът също стигна до върха на класацията и спечели $19.4 милиона за среден резултат от 6,662 долара. Преди четири години, „Момиче за милиони” на Истууд беше пуснат в едва осем кина в средата на декември, постепенно бяха добавяни зали и филмът се разпространяваше в цялата страна чак през седмия си уикенд – веднага след номинациите за „Оскар”. Приходите от тази седмица бяха $12.3 милиона. „Гранд Торино” безпроблемно задминава и двете ленти.
Сватбената комедия „Булчински войни” дебютира на второ място и прибра $21.5 милиона. В продукцията на Fox Кейт Хъдзън и Ан Хатауей са първи приятелки, чиито сватби са насрочени на една дата. Семейното заглавие събра средно по 6,665 долара от 3,226 кина. Това е и дебютът с най-много прожекции тази седмица. „Булчински войни” привлече главно представители на нежния пол - 80% от публиката са жени според проучванията на студиото, а 52% под 25 години. Компаниите често предлагат филми за жени през януари, тъй като по това време са плейофите на американския футбол и мъжете са по-трудна плячка.
Трилърът на Universal „Нероденият” надмина всички очаквания този уикенд като грабна $21.1 милиона долара. Прожектиран в 2,357 киносалона, лентата отбеляза средно по 8,950 долара на салон. Този дебют напомня за хорър хита на продуцентската къща Rogue Pictures „The Strangers”, който също се справи по-добре от очакваното и спечели 21 милиона и средно по 8,515 долара от екран. Rogue Pictures бяха закупени от Relativity Media. „Нероденият” спечели и от факта, че е първият хорър за новата година и конкуренцията е минимална. ... още »