Има ли скрита идея зад холивудските филми за извънземни? 16.03.2017, 03:02 | синефиш.бг
Един от най-експлоатираните сюжети в Холивуд е този за извънземните пришълци на Земята. Те са популярни още от ерата на черно-бялото кино. Но особено след бума на спецефектите се прави по една високобюджетна продукция – ако не всяка година, поне всяка втора. В сметките дори не влизат второкласните и треторазредни заглавия, снимани направо за домашно видео и телевизията.
Съществува ли причина за тази ситуация?
Ако има, тя не е съвсем ясна. Дават се различни обяснения, основани на често противоречиви мирогледи. В тази статия ще опитаме да разгледаме най-често срещаните, без да взимаме лично отношение.
Нека за начало откроим три от разпространените формули, използвани в сценариите на тези филми:
Кадър от римейка на „Война на световете“ 1. Нашествениците: Чуждоземни завоеватели идват на нашата планета, за да използват нейните ресурси. За целта или искат да покорят човечеството, или да го изтребят до крак, или да се забавляват и хранят по ужасни начини с него. От някое време насам се прокрадва и идеята, че „гостите“ всъщност са създатели или предшественици на човешката раса и направляват еволюцията ни.
Типични представители: „Война на световете“ (оригинал от 1953), „Критърсите“ (1986), „Хищникът“ (1987), „Старгейт“ (1994), „Денят на независимостта“ (1996), „Марс атакува“ (1996), „Бойно поле Земя“ (2000), „Следите“ (2002), „Скайлайн“ (2010), „Прометей“ (2012) и др.
Кадър от „Извънземното“ на Ст. Спилбърг
2. Приятелите: Те идват на Земята, за да предупредят човечеството за надвиснала опасност. Или за да ни помогнат да поемем по разумен и миролюбив път на развитие. А на някои им хареса тук и заживяват сред нас. На Холивуд не е чужда и идеята, че инопланетяните могат да катастрофират на наша територия и да се нуждаят от съдействието ни, за да се върнат у дома.
Типични представители: „Денят, в който Земята спря“ (оригинал от 1951), „Планината на вещиците“ (1975), „Близки срещи от третия вид“ (1977), „Котка от друга планета“ (1978), „Супермен“ (1978; базиран върху дори по-старите едноименни комикси), „Извънземното“ (1982), „Звезден човек“ (1984) и др.
„Сектор 9“ е сред малкото филми, в които извънземните не са нито нашественици, нито непременно приятели.
3. Особена категория филми са такива, като „Контакт“ (Contact, 1997) и „Първи контакт“ (The Arrival, 2016), в които не се залага нито на спецефектите, екшъна и ужасите, нито на приключенския дух. Те опитват да ни кажат, че срещата с разумни същества от Космоса може да изисква не само преодоляването на езикови и културни бариери, но и промяна в цялостното ни мислене и светоусещане за пространство, време и (не)материални форми на живот.
Основна теза
Ако обърнете внимание на годините, в които излизат гореспоменатите хитови продукции, се откроява следната картина. До 1980-те години Холивуд не си е представял чуждоземните гости като узурпатори. Разбира се, има изключения, някои от тях даже не са сред споменатите, но те потвърждават правилото. По-нататък в статията ще дадем най-често срещаните обяснения за този феномен.
Първо обяснение: Студената война
Епохата на филмите, в които инопланетяните са предимно добронамерени или неутрални, съвпада с този на политическото и военно противопоставяне между САЩ и СССР. Успоредно с това е протичала и надпреварата между двете суперсили за овладяване на орбиталното пространство.
Известно е, че американците са се страхували от вероятността руснаците да шпионират и пускат бомби над домовете им от космически спътници. Вярва се, че Холивуд не е искал да разпространява допълнителния страх, че освен „кръвожадните съветски военни“ някъде горе могат да дебнат и по-далечни врагове. Ако това е вярно, обяснява „приятелската“ епоха на тези филми.
Военните от Зона 51 са участници в редица холивудски хитове, сред които и „Денят на независимостта“ (на снимката).
Второ обяснение: Послания от Зона 51
Мнозина вярват, че при Розуелския инцидент от средата на миналия век е паднала летяща чиния. Оттогава щатските военни работели в тясно сътрудничество с чуждоземните гости. А тъй като е известно, че служители на Пентагона имат пръст в холивудските сценарии, се предполага, че целта на такива филми е постепенно да подготвят хората за официалното разкриване на междузвездните гости. В противен случай цивилизацията и религиите щели да рухнат.
Трето обяснение: В крак с попкултурата
Нормално е изкуството да имитира живота. А още по-обичайна практика е, когато един клон на популярната култура вдъхновява останалите. Горе-долу от края на 1980-е и началото на 1990-те години различни медии започват да популялизират историите на хора, твърдящи, че са били отвлечени от „малки сиви човечета с бадемообразни очи“, които извършвали болезнени и смъртоносни експерименти над жертвите. Може би не е случайно, че оттогава започва и възходът на кинохитовете, в които извънземните започват да играят предимно отрицателна роля.
Четвърто обяснение: Новият световен ред
Особено популярна в средите на конспиративните теоретици е теорията, че задкулисните сили, прокарващи Новия световен ред, използват сюжета за извънземно нашествие, за да прокарват плановете си. И по-конкретно: ще бъде разигран сценарий с фалшиво нападение на Земята (реално то ще бъде извършено от армията със свръхсекретни летателни средства). Това пък ще бъде използвано като повод за въвеждане на безсрочно военно положение и произтичащата от него повсеместна тирания на глобално равнище. Филмите на тази тема били средството хората да свикнат с тази мисъл като естествена и очаквана.
Идеята, че под „извънземни“ би трябвало да се разбират духовни същества, беше директно загатната в „Контакт“. А в „Първи контакт“ (на снимката) това беше намекнато в сцените, където космическите кораби стават нематериални и облакообразни с ефирна структура.
Пето обяснение: Катализиране на материализма
В езотеричните кръгове се шири схващането, че извънземни не съществуват. А ако ги има, те нямали право да се намесват пряко в земното развитие. Защото силите, ръководещи еволюцията на хората, са свръхсетивни – разум, който не живее в плът и кръв. Ето защо се е наложил мирогледът, че историите за чуждоземни гости се контролират от земни среди, които имат интерес от материалистични интерпретации на сведенията за НЛО и разум из цялата Вселена.
Излишно е да изтъкваме, че някои филмови студия на Холивуд наистина имат финансовите средства (и може би желанието?) да канализират човешкото въображение и представите за бъдещето с акцент върху технологичния прогрес. За сметка на човешкото духовно усъвършенстване.
Естествено, изброените обяснение не си противоречат. Всички те може би съдържат някаква част от истината и създават обща картина за реалността.
"Сектор 9" беше един от най-интересните и оригинални филми на миналата година.
Тези дни в Холивуд се заговори, че екипът е започнал работа по продължението.
Актьорът Шарлто Копли опроверга тези слухове като обяви, че снимките на новият филм ще се състоят най-рано след две години.
Той обясни, че режисьорът Нийл Бломкамп ще снима друга продукция преди да започне работа по „Сектор 10″ (работно заглавие), който може да е и предистория на първия филм.
Бломкамп е обещал, че филмът няма да е поредният клиширан сблъсък между извънземни и хора, а ще е нещо ново и свежо. Източник: slashfilm.com
Триизмерната фантастика "Аватар", военната драма "Войната е опиат" и британският "Образование" получиха по осем номинации за наградите "БАФТА", смятани за британския еквивалент на "Оскарите", предадоха световните информационни агенции, съобщи БТА.
Трите продукции ще си оспорват отличието за най-добър филм заедно с "Високо в небето" и "Прешъс".
Наградите "БАФТА", присъждани от Британската академия за кино и телевизия, се раздават две седмици преди "Оскар"-те и са смятани за важен индикатор за вероятен успех на церемонията по връчването на най-престижните отличия в света на киното.
Осемте номинации на "Аватар" подсилват надеждите за "Оскар" на Камерън, който с предишния си филм "Титаник" през 1997 г. триумфира при раздаването на най-престижните отличия в света на киното.
"Аватар", който вече е реализирал над 1,6 милиарда долара в световния бокс офис, вече спечели призовете "Златен глобус" за най-добър филм и най-добър режисьор, припомня Асошиейтед прес.
В категорията за най-добър режисьор Джеймс Камерън ще си оспорва наградата "БАФТА" с бившата си съпруга Катрин Бигълоу, която получи номинация за работата си над "Войната е опиат".
Надпреварата за "БАФТА" за най-добър актьор ще бъде между трима американци - Джордж Клуни за "Високо в небето", Джеф Бриджис за "Лудо сърце" и Джеръми Рънър за "Войната е опиат" и двама британци - Колин Фърт за "Самотен мъж" и Анди Съркис за "Секс, наркотици и рокендрол", съобщава Би Би Си.
За ролята на гуруто в кулинарията Джулия Чайлд холивудската звезда Мерил Стрийп получи 13-та си номинация за БАФТА.
В категорията за най-добра актриса в поддържаща роля са номинирани Ан-Мари Дъф и Кристин Скот Томас за "Nowhere Boy" /"Момче отникъде"/, Вера Фармига и Анна Кендрик за "Високо в небето" и Моник за "Прешъс".
Церемонията по връчването на наградите БАФТА ще се състои на 21 февруари в Кралската опера в Лондон.
Миналата година "Беднякът милионер" на Дани Бойл спечели седем отличия на Британската академия за кино и телевизия, в това число и за най-добър филм, след което триумфира на церемонията по връчването на "Оскар"-ите с осем награди, припомня Асошиейтед прес. БТА
Рядко се случва лента от почти абсолютни дебютанти да се чака с такъв интерес, но пък и любителите на научната фантастика далеч не са облагодетелствани с толкова голям поток от заглавия. Тук би следвало да вмъкна обаче, че жанрът съвсем не е чужд на южноафриканците, като освен че е честа дестинация за заснемане на подобни ленти, страната има и нелошо собствено производство - последното заглавие, което ми хрумва в момента, е доста необичайния сериал "Чарли Джейд". А все пак, и продуцентското място е заето от Питър Джаксън - добре позната величина в киното понастоящем, която едва ли би свързала името си с какво да е. И като неопровержимо доказателство за добрия вкус на новозеландеца идва именно един от двата най-очаквани фантастични филма за тази година - "Сектор 9".
Колкото и експлоатирана, темата за първия контакт едва ли скоро ще спре да дава плод - при един по-сериозен подход, тя може да се разгледа от многобройни ъгли и в различна дълбочина, като хипотетичните варианти за психологическите и социални последици от осъществяването на реална връзка с чуждоземен разум са твърде разнообразни. В самата фантастика пък, контактът много често се използва и за да рефлектира нашето собствено общество и процесите в него, обикновено изопачени в крайностите си за по-голям контраст. Точно такъв е случаят и с южноафриканската продукция, а предвид и произхода на нейните създателите и мястото на развитие на действието - в непосредствена близост до Йоханесбург - алюзията става още по-убедителна, пък и очевидна.
Историята всъщност е удивително семпла, дори бих казал не особено повратна, но в този си смисъл заслужава абсолютни адмирации за изработката и начина си на поднасяне. Накратко, видимо претърпял авария междузвезден съд се оказва над столицата на Южна Африка, а след първоначалните еуфория и истерия, човечеството все пак показва една от най-добрите си черти, протягайки ръка на инопланетяните. Двадесет години по-късно обаче, всичко това е в далечното минало, ксенофобията се вихри в страховити мащаби, а международната организация, отговорна за диалога между двата вида, с помощта на местните военни, се подготвя да изсели пришълците от кошмарното гето, в което се е превърнал отпуснатият им район, в нов, още по-откровен концлагер. Под претекст собствената им безопасност, разбира се.
Не бих искал да навлизам в твърде много детайли, като бих завършил с това, че паралелът с повтарящи се епизоди от собствената ни история е наистина силен, а посланието - пределно ясно изразено. Естествено, филмът не се движи само от фон, има и конкретна, и то добра история, развиваща се върху него, която също така остава доста опростена и целеустремена, без това по никакъв начин да и наврежда.
Може би единствено изненадите и обратите не са чак толкова много, но за целите на "Сектор 9" са повече от достатъчно - въпреки голямата си динамика, филмът по никакъв начин не оставя привкуса на елементарните екшъни, опитващи се да минат за фантастика съвсем не от толкова скоро.
Това обаче едва ли щеше да е възможно, ако не бяха и другите два основни фактора - особената структура и невероятната кинематография. По постройка "Сектор 9" наподобява най-силно имитация на документален филм, и то от типа на онези, които се заснемат в течение на настоящи кризи и конфликти - на места прекъсвани от включвания на анализатори или приближени на участващите, като в случая особено задоволително е да се проследи еволюцията на позициите им с развитие на събитията на екрана. Единствената нишка, която от един момент прави изключение, е гледната точка на главния герой, която дава обаче допълнителна дълбочина на цялата история. С тази структура върви, разбира се, и специфичната операторска работа, с доста нетрадиционни ъгли, камери от мястото на събитието, кадри от миникамерите на военния персонал, дори охранителна техника, като цяло подбрани по такъв начин, че атмосферата да бъде осезаемо реалистична, и това е постигнато с пълен успех.
Тук мога да включа и идеалния CGI на "молюските", както и перфектното пресъздаване на потресаващата среда, в която им се налага да съществуват - с бунищата, рушашите се колиби, престъпността - въобще, ако това бяха истински хора, най-вероятно дузина организации в този момент щяха да апелират към международната общественост.
А нали, всъщност, точно това се опитват и да ни кажат и покажат Нийл Бломкамп и Тери Татчъл? "Сектор 9" даже не е лента, насочена по някакви причини само към почитателите на научна фантастика, а изключително ясно послание към всеки един, който би пожелал да го чуе - под тънката обвивка на фантастичното се намира болезнено реална действителност, която дори не е и чак толкова прекомерно изопачена.
Просто филмът заслужава да се види по абсолютно всеки един параграф, а лично на мен ми върна и вярата в широкоекранната фантастика като цяло. Остава надеждата единствено, че след около четири месеца Джеймс Камерън няма да я стъпче обратно със своя "Аватар", но все пак той е режисьор, на който може да се разчита, и 2009 г. като нищо може да се окаже и най-силната за жанра вероятно и за цялото десетилетие. Но за него - когато му дойде времето - а сега по никакъв начин не пропускайте "Сектор 9", ако имате тази възможност.
Филмите за извънземни отдавна не изненадват никого. И май напоследък повече ходим да ги гледаме само, за да видим какъв нов външен вид са измислили на съществата, родом от друга планета и дали специалните ефекти са еволюирали още повече.
Все по-малко очакваме да видим пробив в сюжета на жанра, който да задържи вниманието ни до финалните надписи.
Дошло е време за промяна, защото в новата лента на дебютанта в пълнометражното кино Нийл Бломкамп, определено има какво различно да се види. Има значение фактът, че младият режисьор е работил в предишния си късометражен проект „Crossing the Line” (2008) с разказвача на екранни приказки Питър Джаксън. Той е продуцент на „Сектор 9”, което е гаранция за това, че Бломкамп разбира не само от визуални ефекти.
„Сектор 9” предлага интересен разказ за идването на извънземни същества с космическия си кораб на Земята, който дори не каца както винаги на територията на САЩ, а избира ЮАР. Въпреки някои драматургични неясноти (котешката храна, състава на вълшебния флуид, необходим за горивото на кораба и въобще целта на идването на „скаридите на Земята), сюжетът максимално се придържа към земното притегляне и рядко изпада във фантастични обяснения.
„Миксираният” формат, в който е сниман филма – той съдържа документалти фрагменти, които са подкрепени от уж предаване на живо и игрално изображение, внася разнообразие сред заглавията с извънземна тематика. Ефектите, които предполагахме, че ще са на предна позиция са поставени така, че да не са единственото, което да привлича вниманието ни. Известна фантазия е проявена и във на външния вид на съществата - роботизирани, наподобяващи човешки тела, но с мърдащи лигави лицеви пипала.
Изненадващо силно е изпълнението на Шарлто Копли в ролята на Викъс Ван Де Мерве, като вземем предвид факта, че той няма актьорски опит. Въпреки това успява убедително и силно да разгърне характера на своя герой.
Филмът ни предлага поглед към това, в което сме се превърнали, задава риторични въпроси за това кои в крайна сметка се оказват човеците и до каква степен можем да приемаме различните. Не на последно място в лентата има много обич, която е събрана в едно ламаринено цвете.
Възможно ли е извънземен вирус да превърне човек в „скарида”
от Владимир Тодоров
Сигурно още не сте гледали „Сектор 9”. Уверявам ви, ще ви хареса. Но нямам за цел да ви убеждавам колко велик филм е това – въпреки че е. Нито пък да ви изтъквам безспорните му кинематографични качества – въпреки че са много. По-скоро ще се опитам да разгранича науката от фантастиката.
Противно на всеобщото мнение, не всичко във филмите е пълна измислица. Зад някои идеи се крие истинска наука. И стига човек да знае къде точно да търси, винаги може да ги открие.
„Сектор 9” предлага един доста оригинален поглед към научната фантастика. През 1982 г. извънземен кораб засяда в атмосферата на Земята. Но не над Чикаго, Ню Йорк или Вашингтон, а над Йоханесбург, Южна Африка. Вместо технологичен напредък и изключително развит извънземен интелект обаче хората получават един милион болни, недохранени и бродещи безцелно насекомоподобни същества. По незнайно каква причина тяхната „кралица” и/или командирите им са умрели. Останали са единствено тези представители на „работническата класа”.
Правителството в Йоханесбург е принудено да се погрижи за пришълците и решава да ги отдели във временен лагер. 28 години по-късно обаче решение на проблема няма. Извънземните живеят в истинско гето, а хорската омраза към тях нараства с всеки изминал ден. Наричат ги „скариди”, подиграват им се, бунтуват се срещу тях.
Време е за по-сериозни мерки. Главният герой – бюрократът Викъс ван дер Мерв, е натоварен със задачата да осигури преместването им в нов лагер, далече от Йоханесбург. Това, което той не знае обаче, е, че междувременно ще се зарази от извънземен вирус, който ще започне да го превръща в един от тях...
Няма как да не отбележа, че извънземните в „Сектор 9” изглеждат наистина различни от почти всичко, което Холивуд ни е предлагал до този момент. Случайно или не - това е първата правилна стъпка към „научното” във филма.
„Скаридите” приличат по-скоро на двукраки скакалци, отколкото на хора - напук на други установили се научнофантастични поредици като „Стар Трек”. Съществуват достатъчно теории, които подкрепят идеята, че шансът извънземните да изглеждат като нас самите е по-скоро минимален. Особено ако приемем, че някъде там би могло да съществуват форми на живот, които не се основават на въглерод и които могат да живеят без помощта на вода, а посредством например сярна киселина или водороден флуорид. „Животът на Земята се е научил да си взаимодейства толкова тясно с водата просто защото тя е единствената течност, която е в излишък. Не мисля, че има нещо магическо в нея”, смята астробиологът Дирк Шулце-Макух от Вашингтонския университет. На една по-топла планета същата работа биха могли да свършат и океани от сярна киселина, а на по-студените – метанол, амоняк или дори метан.
Разбира се, пришълците не са технологично изостанали. Техният кораб е пълен с всевъзможни оръжия. Проблемът е, че не е възможно те да бъдат използвани от хората, тъй като са програмирани да разпознават единствено извънземното ДНК. Едно от тях например е роботизиран екзоскелет, в който главният герой влиза и управлява към края на филма.
Макар и оборудвана с всевъзможни хайтек приспособления, които все още не съществуват, тази машина, смътно напомняща на Железния човек, всъщност е вдъхновена от истинска технология. Още в края на 2007 г. американските военни демонстрираха екзоскелета XOS, който следва всяко едно движение на войниците. Този „механизиран костюм” им позволява да вдигат безпроблемно 90-килограмови предмети, прехвърляйки тежестта им към земята и намалявайки я по този начин с 90%. Въпреки че благодарение на XOS войниците могат да ходят, тичат, катерят стълби и т.н., възможностите му са все още ограничени, тъй като се захранва с батерии и може да работи в рамките на 40 минути. Инвестициите в създаването на военен костюм от този тип обаче не са малки и много скоро може да очакваме XOS да бъде значително подобрен.
Що се отнася до другите оръжия, те трудно биха могли да получат конкретна обосновка. Дори самият режисьор признава, че в това отношение филмът е повече фантазия, отколкото научна фантастика.
Въпреки това някои от тях се базират на т.нар. трансформатори на Тесла, които предават помежду си мощно променливо електричество. Няма как да не сте виждали поне веднъж в живота си демонстрация на възможностите им (например прословутите плазмени топки/лампи се основават именно на тези трансформатори). Сега си представете какво ще стане, ако едно оръжие успее да изстреля концентрирана струя ток срещу някого. Със сигурност няма да го унищожи на молекулно ниво (както в „Сектор 9”), но резултатът със сигурност ще е плачевен за обстрелвания.
Тук-там може да се открият и други преки научни отправки. Така например в една от сцените извънземно борави със специална течност, която образува най-различни странни форми. Очевидно е, че създателите на филма са се повлияли от ферофлуидите. Това са магнитни частици в течна форма и с наноразмери, които в присъствието на магнитно поле могат да образуват наистина забележителни форми. Течността изглежда като жива и дори и да го видите, трудно ще повярвате, че подобно нещо всъщност съществува (напишете ferrofluids в YouTube и се убедете сами).
В друга сцена пък мощният антигравитационен лъч на кораба майка започва да придърпва към себе си извънземна совалка. Доколкото ми е известно, такава технология все още не съществува, освен ако някоя тайна лаборатория в Америка вече не е достигнала до създаването на подобно изобретение. Един дребен детайл обаче придава реализъм на сцената – пръстта край совалката също бива придърпана към кораба. Наистина изглежда логично и други предмети край основния да бъдат засегнати от антигравитационния лъч.
Когато става въпрос за биотехнологии обаче, филмът излиза директно извън границите на научното. В един момент от „Сектор 9” ДНК-то на Викъс се преплита с това на извънземните. Резултатът е поразяващ. Ръката на главния герой претърпява метаморфоза и се превръща в извънземна буквално за няколко часа.
На първо място – малко вероятно е биохимията на извънземните да бъде толкова съвместима с нашата. На второ – абсурдно е да мислим, че е възможно да настъпят коренни промени в човешката анатомия за толкова кратко време. Наистина, правени са опити за съчетаване на човешко и животинско ДНК, но резултатите не са твърде впечатляващи. Така например през 2003 г. китайски учени твърдят, че са създали мускулни и нервни клетки от човек и заек. Никой обаче не е успял да пресъздаде този процес до момента.
„Сектор 9” оставя зрителя с твърде много въпроси. Защо извънземните не са използвали оръжията си срещу хората, които са ги потискали толкова дълго време? Защо цели 28 години са били необходими, за да може едно от тях да „поумнее”? Какво се е случило с тяхната планета? Как точно са се озовали над Йоханесбург? Така и не става ясно... Това обаче е и едно от основните преимущества на филма.
Младият, едва 29-годишен режисьор Нийл Бломкамп доказва, че хората обичат мистерията. Той дори намекна, че е много възможно да се заеме със заснемането на продължение. Дано с него обаче не развали една от най-добрите фантастики за последните години, която - въпреки преобладаващия екшън във втората си половина - ще задоволи и най-жадните за наука зрители.
„Обекти” е най-новото списание за наука и техника, за Земята и Космоса, за загадките и мистериите в света около нас. За нещата и хората, които правят така, че големите прозрения да се случват. Ако сте човек с любопитен ум, завладян от стремежа да опознае света около себе си, търсите приключения и се вълнувате от научните открития, които придвижват света напред, си поръчайте списанието на abonamenti@obekti.bg
Сюжет на филма: Преди повече от двайсет години извънземните осъществиха първи контакт със Земята. Човешката раса очакваше вражеско нападение или невероятен технологичен напредък. Нито едното не се случи. Извънземните се оказаха бежанци от своя свят. И докато световните сили решаваха какво да правят с тях, създанията бяха настанени времeнно в лагер до Йоханесбург, наречен "Сектор 9".Днес търпението на всички вече е изчерпано. Контролът върху извънземните е поет от частната корпорация "Мулти Нешънъл Юнайтед" (МНЮ), която не е много загрижена за благополучието им. МНЮ ще реализира огромни печалби, ако успее да накара мощните оръжия на пришълците да проработят. Но досега няма успех - активацията им изисква извънземна ДНК.
Напрежението между извънземни и хора ескалира, когато МНЮ започва да изселва пришълците от "Сектор 9", за да ги настани в ново място, подозрително приличащо на концентрационен лагер. Един от агентите на МНЮ - Викъс ван дер Мерв (Шарлто Копли) се заразява с извънземен вирус, който ще го промени... във всеки смисъл на думата.Викъс бързо се превръща в най-преследвания и ценен човек на света - той е ключът към тайните на извънземната технология. Изолиран и самотен, за него има само едно място, където може да се скрие – "Сектор 9".
Брад Пит, Даян Крюгер и Тил Швайгер изпълняват главните роли в режисираната от Тарантино черна комедия. Историята проследява американски отряд от евреи, които имат за цел да всяват страх и да тероризират нацистите по време на тяхната окупация на Франция през 1944 г. Те скалпират войниците, което докарва до истерия Хитлер, който от своя страна изпраща садистичния полковник Ланда да елиминира отряда, познат като "Копилетата".
С една позиция надолу отстъпва лидерът от миналия уикенд "Сектор 9". Сценарист и режисьор на лентата е Нийл Бломкамп, а продуцент е самият Питър Джаксън. Sci-fi екшънът разказва за извънземна раса, която се настанява на Земята. Те са последните от вида си и успяват да се споразумеят с хората да живеят в специално създаден квартал в Южна Африка. Почти три десетилетия след тяхното пристигане, мирното съжителство между хората и извънземните е нарушено, а последствията са непредвидими. В главните роли са актьорите Шарлто Копли и Силвейн Страйк.
Високотехнологичният екшън "G.I. Joe: Изгревът на Кобра" е с участието на звездите Чанинг Тейтъм, Сиена Милър, Денис Куейд и Джонатан Прайс. Лентата на режисьора Стивън Сомърс е фокусирана върху рейнджърите от секретната правителствена програма G.I. Joe, които разполагат с най-новите съвременни технологии. Тяхната нова мисия е да спрат търговеца на оръжие Дестро да изстреля ядрени бойни глави, с което ще предизвика световен хаос. Рейнджърите се изправят срещу Дестро и неговите тренирани убийци от престъпната му организация Кобра.
Четвъртата позиция е за sci-fi драмата "Жената на пътешественика във времето", която се радва на сериозен зрителски интерес 10 дни след излизането си на голям екран. Ерик Бана и Рейчъл Макадамс изпълняват главните роли в лентата на германския режисьор Роберт Швентке. Сценарият разказва за необичайната съдба на библиотекара Хенри Детамбъл, който има дарбата да пътува през времето и пространството. Той е намерил любовта в лицето на Клеър, но истинският проблем в тяхната връзка е, че той не може да контролира хаотичното движение, което го изпраща неочаквано напред и назад във времето.
"Джули и Джулия" е биографична драма, заснета от режисьорката Нора Ефрон. Звездите на афиша на филма са Мерил Стрийп, Ейми Адамс и Стенли Тучи . Действието се върти около Джулия, която е съпруга на дипломат в Париж през 50-те. За да запълва времето си, тя с години пише готварска книга, в която събира най-добрите френски рецепти. В днешно време Джули решава в продължение на една година да приготви всички рецепти от книгата и да опише впечатленията си в блога си. Съдбите на двете жени се преплитат по един специфичен начин и се оказва, че ги свързват много повече неща от готварската книга.
Премиерният фантастичен екшън "Сектор 9" успя да застане на първото място в американския бокс офис, непосредствено след излизането си на голям екран.
Сценарист и режисьор на лентата е Нийл Бломкамп, а продуцент е самият Питър Джаксън. В главните роли са Шарлто Копли и Силвейн Страйк. Сценарият във филма проследява извънземна раса, която се настанява да живее на Земята. Те са последните от вида си и успяват да се споразумеят с хората да живеят в специално създаден квартал в Южна Африка. Почти три десетилетия след тяхното пристигане, мирното съжителство е нарушено.
Лидерът от миналата седмица "G.I. Joe: Изгревът на Кобра" отстъпи първото място, но въпреки това продължава да се излъчва в 4000 щатски киносалона. Чанинг Тейтъм, Сиена Милър, Денис Куейд и Джонатан Прайс зпълняват главните роли във филма на режисьора Стивън Сомърс. G.I. Joe е секретната правителствена програма, която има за цел да спре милиардера Дестро да изстреля ядрени бойни глави. Специалният отдел рейнджъри е оборудван с хай-тек костюми, с които трябва да се изправи срещу тренирани убийци от престъпната организация Кобра. Рейнджърите от G.I. Joe разполагат с малко време преди света да потъне в хаос.
"Жената на пътешественика във времето" е второто ново заглавие, което влиза директно в класацията. Режисьор на филма е германецът Роберт Швентке, който е разполагал с таланта на актьорите Ерик Бана и Рейчъл Макадамс. Техните екранни персонажи са част от историята на Хенри Детамбъл, който има необичайната дарба да пътува през времето и пространството. Проблемът е, че той не може да контролира хаотичното движение, което го изпраща напред и назад във времето. Хенри е намерил любовта на живота си и двамата с Клеър търсят начин да бъдат заедно.
Четвъртата позиция тази седмица е за биографичната драма "Джули и Джулия". Сценарият проследява Джулия, която живее със съпруга си в Париж през 50-те и в продължение на години пише книга с готварски рецепти. Джули живее в днешно време и решава в продължение на една година да приготви всички рецепти от книгата на Джулия. Съдбите на двете жени се преплитат по един специфичен начин, като се оказва, че ги свързват много повече неща от готварската книга. Големите имена на афиша на филма на режисьорката Нора Ефрън са Мерил Стрийп, Ейми Адамс и Стенли Тучи.
"G-Force: Специален отряд" е игрално-анимирана продукция, зад която седи името на хитовия продуцент Джери Брукхаймър. Режисурата е поверена в ръцете на Хойт Ийтмън, който е екранизирал приключенията на четири морски свинчета, които са част от секретна правителствена програма. Животните са снабдени с всевъзможни технологични уреди и имат за цел да попречат на милиардера Сабър да завладее света. Изненадващо правителството спира програмата, което застрашава свинчетата да бъдат върнати обратно в зоо-магазина. Главните роли се изпълняват от Бил Най и Уил Арнет.
На шестото място този уикенд е премиерната комедия "The Goods: Live Hard, Sell Hard". Забавната продукция е режисирана от Нийл Бренън, а главните роли са поверени на Джеръми Пивън, Винг Раймс и Дейвид Кохнър. Събитията са фокусирани върху продавача на коли втора употреба - Бен Селек, който за да се спаси от банкрут трябва да продаде 200 автомобила за броени дни. За целта той наема няколко "печени" типове, които да му помогнат да изпълни привидно невъзможната задача. Междувременно един от наемниците се влюбва в дъщеря му, което променя хода на събитията в неочаквана посока.
"Хари Потър и Нечистокръвният принц" тази седмица се намира на седмото място. Шестата серия за малкия магьосник Хари Потър е режисирана от Дейвид Йейтс и до момента е инкасирала печалба от 34 млн. долара. Даниел Радклиф, Ема Уотсън, Рупърт Гринт и Алан Рикман изпълняват главните роли. Действието се върти около новата учебна година на Хари, който попада на книгата на мистериозния Нечистокръвен принц. В Хогуъртс идва нов преподавател, който започва да го учи как да се бори с лорд Волдемор, но в същото време тъмните сили вече имат последователи и в училището.
Почти месец след излизането си на екран комедията "Грозната истина" продължава да се радва на сериозно зрителско внимание. Холивудските звезди във филма на режисьора Робърт Лукетич са Джерард Бътлър, Катрин Хейгъл и Шерил Хайнс. Аби е продуцент на сутрешно токшоу, което започва бавно да губи рейтинга си. За да си върне аудиторията, телевизионната компания наема циничния водещ Майк, който дава съвети на жените какво всъщност искат мъжете. Аби не може да понася новия водещ, но съвсем скоро става ясно, че двамата имат много повече общи черти, отколкото различия.
Японската анимация "Ponyo on the Cliff", режисирана от Хайао Миязаки, застава на деветото място. Година след официалната си премиера, филмът тръгва и в американските киносалони. Английската версия е озвучена с гласовете на Кейт Бланшет, Мат Деймън и Лиъм Нийсън. Сценарият разказва за малкия Сосуке, който живее на отдалечен остров с родителите си. Един ден той хваща златна рибка, която се оказва дъщеря на могъщ морски магьосник. Рибката се казва Понйо и се трансформира в младо момиче. Двамата със Сосуке стават неразделни, но проблемите им тепърва започват, когато нейният баща използва цялата сила на морето, за да я намери.
Последната, десета позиция в боксофиса, базиран единствено на приходи за уикенда, е за комедията "(500) Days of Summer". В продукцията на режисьора Марк Уеб участват актьорите Джоузеф Гордън Левит, Зоуи Дешанел и Джефри Арънд. Техните персонажи са част от историята на Том, който по стечение на обстоятелствата изкарва прехраната си, като пише поздравителни картички. Съдбата го среща с очарователната Съмър, в която той се влюбва неудържимо. В продължение на 500 дни Том и Съмър се опознават по един романтично наивен начин.
Бокс офис класация на Северна Америка за периода 14 август - 16 август: Заглавие / Уикенд / Общо 1 District 9 - $37M / $37M 2 G.I. Joe: The Rise of Cobra - $22.5M / $98.8M 3 The Time Traveler's Wife - $19.2M / $19.2M 4 Julie & Julia - $12.4M / $43.7M 5 G-Force - $6.91M / $99M 6 The Goods: Live Hard, Sell Hard - $5.35M / $5.35M 7 Harry Potter and the Half-Blood Prince - $5.16M / $284M 8 The Ugly Truth - $4.5M / $77.5M 9 Gake no ue no Ponyo - $3.51M / $3.51M 10 (500) Days of Summer - $3.02M / $18M