Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Бокс офис “Замръзналото кралство” e за втора поредна седмица начело на българската бокс офис класация

“Замръзналото кралство” e за втора поредна седмица начело на българската бокс офис класация
“Замръзналото кралство” e за втора поредна седмица начело на българската бокс офис класация
Cinefish.bg

Бокс офис
“Замръзналото кралство” e за втора поредна седмица начело на българската бокс офис класация

11.12.2013, 11:10  |   Видяна: 3518  |   синефиш.бг  |   БОКС ОФИС
Най-новата анимационна продукция на студиото Уолт Дисни, “Замръзналото кралство”, продължава своя победоносен поход по българските киноекрани. В първите дни след премиерата си високобюджетната лента измести от лидерската позиция “Игрите на глада: Възпламеняване” и за по-малко от две седмици успя да натрупа приходи от над половин милион лева. За изминалия уикенд (6–8 декември) “Замръзналото кралство” добави към актива си допълнителни 255 928 лева, а общите му приходи за първите десет дни по кината се равняват на напълно задоволителните 704 814 лева.

Анимираната продукция, която за втора поредна седмица оглавява бокс офиса, вече се нареди сред най-добре представящите се заглавия на 2013-та година и е само въпрос на време преди да достигне границата от един милион лева. Любопитно е да се отбележи, че предишната триизмерна анимация на Уолт Дисни, която успя да постигне толкова бърз успех на българска почва бе “Рапунцел и разбойникът”, чиято премиера се състоя през 2010-та година. “Замръзналото кралство” оправдава напълно предварителните очаквания и без съмнение ще намери място в класацията на най-успешните анимационни филми в България.

Масивната рекламна кампания и актуалната зимна тематика на лентата изиграха решаваща роля в борбата за зрители и също така компенсираха факта, че става дума за продукция, която не е част от вече изградена поредица. Ако няма сериозен спад в посещаемостта след около една седмица “Замръзналото кралство” ще може да се похвали с приходи от над един милион лева. В световен мащаб триизмерният филм вече е натрупал близо 200 милиона долара при бюджет от 150 милиона.

На второ място застава “Игрите на глада: Възпламеняване”, който се прожектира в България от близо три седмици насам и до момента е натрупал общо 770 489 лева. Въпреки силната конкуренция в лицето на “Замръзналото кралство” лентата на Франсис Лоурънс продължава да се представя добре на родна почва и очакванията са, че до две седмици тя ще достигне границата от един милион лева. Популярността на “Игрите на глада” в България определено се увеличи през изминалата една година и доказателство за това е факта, че за по-малко от една седмица по кината “Възпламеняване” засенчи изцяло представянето на първата част от поредицата, чиято премиера се състоя в началото на 2012-та година.

Важно е да се отбележи, че за разлика от останалите големи филми от тази година “Възпламеняване” не се прожектира в 3D формат и съдейки по спечеленото до момента лентата (заедно с “Бързи и яростни 6”) ще бъде счетена за едно от най-печелившите не-триизмерни заглавия на 2013-та.

Премиерният екшън-трилър “Отбранителна линия” заема трета позиция в класацията. За първия си уикенд в България филма на Гари Фледър е спечелил общо 71 770 лева - сравнително приличен старт за оригинално заглавие, което тръгва по кината в момент в който вниманието на по-голямата част от публиката е насочено към “Игрите на глада: Възпламеняване” и “Замръзналото кралство”. Лентите с участието на Джейсън Стейтъм имат своята публика в България и имайки предвид регистрираните до момента резултати в бокс офиса “Отбранителна линия” най-вероятно ще се нареди до скорошните филми на актьора “Паркър” и “Елитни убийци” (които бяха свалени от екран с приходи в рамките на 200-400 хиляди лева).

Отбранителна линия” е съпътстван от прилична реклама в България и въпреки че няма да се превърне в един от големите хитове на годината българското му представяне със сигурност ще бъде по-добро от това в САЩ (където филма бе напълно засенчен от конкуренцията). До момента по света “Отбранителна линия” е спечелил близо 20 милиона долара при бюджет за снимки и реклама от около 30 милиона.

Комедията “Последният пенсионерски запой” е на четвърто място със спечелени за близо един месец 505 178 лева. Филмът с Майкъл Дъглас и Морган Фрийман тръгна без много шум по българските киноекрани, но още през втората седмица бе отчетено увеличение на зрителския интерес и сегашните приходи са повече от задоволителни. Само за изминалите седем дни “Последният пенсионерски запой” натрупа допълнителни 100 хиляди лева и успя (за по-малко от един месец по кината) да надмине границата от половин милион лева. Лентата вече е считана за един от изненадващите хитове на годината и по всичко изглежда, че ще бъде свалена от екран с приходи от около 600 хиляди лева.

Петата позиция е за анимацията “Нико 2: Малко братче - големи проблеми”, която за първия си уикенд по българските екрани е спечелила 22 334 лева. Триизмерната финландско-ирландска лента пристигна почти незабелязано в България и на практика остана в сянката на другата актуална “снежна” анимация “Замръзналото кралство”. По отношение на бокс офиса сравнения между двете продукции не би трябвало да има, тъй като поне що се отнася до България  холивудските анимирани продукции винаги са се представяли по-добре от европейските. Очевидно е желанието на дистрибуторите да се възползват от зимния сезон и зимното настроение на зрителите, но още отсега е ясно, че за разлика от “Замръзналото кралство” “Нико 2” няма да натрупа големи приходи на родна почва и по всяка вероятност ще отпадне бързо от кинопрограмата.

Триизмерният екшън “ТОР: Светът на мрака” застава на шесто място в класацията със спечелени за шест седмици 1 237 397 лева. След като комиксовият “Отмъстителите 3D” се превърна в един от най-големите хитове в историята на киното очакванията относно бокс офис представянето на най-новите филми на Марвел се увеличиха значително. “Светът на мрака” оправда напълно предварителните прогнози и заедно с “Железният човек 3” намери място в “клуба на милионниците”. Филмът се представи по-добре и от своя предшественик “ТОР: Богът на гръмотевиците”, който през 2011-та година натрупа около 800 хиляди лева от прожекциите си в България. В световен мащаб “Светът на мрака” вече е спечелил над 600 милиона долара.

На седма позиция е комедията на Кен Скот “Кой е баща ни?”, която за близо две седмици по кината е натрупала 68 754 лева. Предварителните очаквания не бяха големи, но все пак филма с Винс Вон привлече вниманието на близо 10 000 зрители, което е прилично постижение за оригинална комедия, която е принудена да се бори за зрителското внимание с далеч по-рекламираните “Игрите на глада: Възпламеняване” и “Замръзналото кралство”. Независимо от това обаче “Кой е баща ни?” няма шанс да се нареди сред големите комедийни хитове на годината и представянето му в родния бокс офис няма да бъде запомнено с нещо особено. До момента по света комедията е спечелила 27 милиона долара при бюджет за снимки и реклама от над 30 милиона долара.

Осмото място е за “Съветникът”, който се прожектира в България от един месец насам. За този период от време филма на Ридли Скот е спечелил 292 914 лева, което е всъщност приличен резултат за оригинална криминална продукция. Провалът на “Съветникът” в американския бокс офис не оказа негативно влияние върху българското му представяне и въпреки че не може да се конкурира с големите комиксови екшъни филма успя да намери своята публика. Границата от половин милион лева няма да бъде достигната, но все пак “Съветникът” ще бъде счетен за сравнително приличен бокс офис успех.

Режисираният от Уди Алън “Син жасмин” застава на девета позиция със спечелени за близо две седмици 66 341 лева. Алън винаги е имал публика в България и само до момента близо 8000 зрители са изгледали най-новия му филм на голям екран. Тези цифри бледнеят пред постиженията на повечето други филми в бокс офиса, но това едва ли е изненадващо, тъй като очакванията относно представянето на “Син жасмин” определено не бяха големи. Филмът без съмнение е привлякъл вниманието на дългогодишните почитатели на Уди Алън, но няма шанс да вкара в кината по-младата публика (която по принцип рядко подкрепа подобни заглавия). До момента по света “Син жасмин” е натрупал приличните 75 милиона долара.

Последното десето място е за хоръра “Коварен капан: част 2”, който за изминалите десет дни по кината е спечелил скромните 22 341 лева. Още преди премиерата беше ясно, че филма на Джеймс Уан няма да предизвика особено раздвижване сред родната публика, най-вече заради факта, че в България хорърите почти никога не привличат голям брой зрители в кината. В следващите две седмици едва ли ще бъде отчетено увеличение на посещаемостта и по всичко изглежда, че “Коварен капан: част 2” ще се нареди до тазгодишните филмови заглавия, които по една или друга причина минаха почти незабелязано по българските киноекрани. В останалата част от света лентата се представя повече от прилично и вече е натрупала над 160 милиона долара при бюджет за снимки и реклама от около 15 милиона.




Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС
 
Cinefish.bg Cinefish.bg