Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Филми Всичко за филма “Свещеник”

Всичко за филма “Свещеник”
Скот Стюарт: Комбинацията от фантазия и реализъм е ключът към успешния филм, който се надявам да сме постигнали в очите на публиката.
Cinefish.bg

Филми
Всичко за филма “Свещеник”

02.05.2011, 16:18  |   Видяна: 3065  |   синефиш.бг  |   ФИЛМ
Сценарият на Кори Гудман за „Свещеник” ни въвлича в една класическа приключенска история, ситуирана в пост-апокалиптична пустош, която комбинира готическия хорър и ядрена разруха с „огнестрелно” кунг-фу, за да предложи на зрителите един напълно нов и оригинален поглед към добре познатия жанр. Отправна точка за написването на сценария е корейската комиксова поредица на Мин-Ву Хуанг, публикувана в САЩ от водещото издателство за графични новели TokyoPop. „Кори Гудман успя да се възползва от изходния материал по най-добрия начин и да създаде напълно оригинална история, ситуирана в едно мрачно бъдеще,” споделя Стюарт Леви, издател на комикса за САЩ и продуцент на филма.

Историята в „Свещеник” започва с отвличането на младо момиче. „Луси е отгледана в забутано градче сред пустошта,” обяснява Гудман. „Тя иска да опознае света, но не точно през погледа на вампирите. Нейното похищение принуждава главният герой да напусне града и да се впусне в спасителна мисия.”

Историята за свят раздиран от вековна война между хора и вампири привлича вниманието на продуцента Мичъл Пек по време на вечер, прекарана в игра на покер. Въпреки че Пек не е фен нито на хорър филмите, нито на научната фантастика, то сценарият за „Свещеник” се оказва напълно неустоим. „Героите бяха чудесно описани, а мястото на действието придава усещане за нещо познато, макар и ситуирано в едно далечно бъдеще. Написаното от Кори Гудман притежава елегантност и дълбочина, които не се срещат често.”

Пек бърза да получи правата върху сценария и започва работа с Гудман по доразвиване на някои от темите в историята. Материалът стига до небезизвестният продуцент Майкъл Делука, който има дългосрочно сътрудничество с Sony Pictures. Той е заинтригуван от смесицата между класически екшън филм и мрачна приказка за вампири.

Свещеник

Следващата стъпка в развитието на проекта е направена от поделението на Sony за жанрови филми, Screen Gems, което решава да се заеме с екранизацията на сценария.

Студиото гласува доверие на режисьора Скот Стюарт, който тъкмо е завършил работа по предишния техен филм – „Легион” с участието на Пол Бетани. „С дългогодишния си опит при създаване на специални ефекти Скот успява да допринесе с безценни идеи за практическото реализиране на описаното в сценария. Той притежава и добър усет за развитието на историята, а и комуникира чудесно с актьорите,” споделя Делука. Като един от съоснователите на бутиковата компания за специални ефекти The Orphanage Стюарт има достатъчно опит при създаването на цели светове, разчитайки на своето въображение и умения. „Скот е истински новатор,” казва Глен Гейнър, изпълнителен продуцент. „Създаването на цял един нов свят бе огромно предизвикателство, но той успя да се справи безупречно и разчитайки основно на себе си.”

Още преди да бъде ангажиран с режисьорския пост, Стюарт е запознат с графичния роман и сценария на Гудман. „Възхищавам се на написаното от Кори, защото той предлага увлекателна история и завладяващи герои. Моят принос е в засилването на емоционалната нишка, която преминава през целия филм, и акцентирането върху някои от темите,” обяснява Скот Стюарт.

„За мен това е история за саможертва,”
продължава режисьорът. „За войници, които вярват, че отиват да водят праведна битка, но се връщат смазани от жестоката реалност. Обществото е продължило своя ход без тях и вместо да ги посрещне като герои започва да ги отбягва сякаш са причудлив артефакт от миналото, който няма място в настоящето.”

„Свещениците в нашата история са жертвали всичко лично в името на спасение за човечеството, но впоследствие се оказват изоставени и предадени от хората, които са защитавали. Тяхното търсене на смисъл в извършената саможертва е основен фокус на моя филм,” споделя Стюарт.

Преди началото на снимките екипът се обръща към създателя на комикса за неговата благословия. Мин-Ву Хуанг пристига от Корея, за да разгледа концептуални рисунки и да обсъди новостите, привнесени в измислената от него вселена. „С притеснение очаквах реакцията му, защото нашата история не се придържа строго към описаното в литературната поредица,” казва режисьорът.

„Всички с нетърпение очаквахме първата му реакция,” споделя Леви. „Мин-Ву е сериозен и съсредоточен човек. Още с първия поглед върху нашия сториборд разбра какво искаме да постигнем. Познавайки опита на Скот в сферата на специалните ефекти, той сподели своята увереност в успеха на екранизацията по неговите произведения.”

Като резултат Мин-Ву и TokyoPop решават да работят заедно по създаването на комикс, който да предложи предистория към конкретната сюжетна линия, която зрителите ще видят на големия екран в „Свещеник.”

СВЕТЪТ НА „СВЕЩЕНИК”

Кори Гудман и Скот Стюарт предлагат въвеждаща история, която да даде обяснение как се е стигнало до вековната война между два коренно различни вида – хора и вампири.

„Хората и вампирите са във война от стотици години, като хората успяват да упражняват надмощие до момента, в който ресурсите на планетата драстично намаляват,” обяснява продуцентът Мичъл Пек. „Тогава хората започват ядрена война помежду си и оставят по-голямата част от света си в руини. При това отслабено състояние на човечеството вампирите започват да набират сила.”

Свещеник

Изправени пред ужасяващата заплаха повечето хора се оттеглят зад непристъпните стени на градовете, които са управлявани от Духовенството. Отговорът на властващия клир се материализира в отглеждането на специална каста от смъртоносни свещеници, които въобще не приличат на тези от нашия свят. „Те са по-скоро като рицари-джедаи,” обяснява Стюарт. „Те са войници на църквата, обучени да преследват и убиват вампири, които притежават умения непознати за обикновен човек.”

Внимателно подбирани още като деца свещениците посвещават целия си съзнателен живот да защитават света от вампирската заплаха. Бойният им стил е съчетание от истински бойни изкуства и умението да забавят случващото се около тях чрез молитва, докато те самите продължават да се движат с нормалната си скорост.

Продуцентът Делука споделя, че контролът върху времето и пространството е заимстван от еталони в жанра като „Star Wars” и „Матрицата”.

Свещениците свършват своята задача с безмилостна ефективност и елиминират вампирската заплаха; малкото останали вампири са заточени в строго охранявани „резервати.” Свещениците на свой ред трябва отново да бъдат приобщени към останалото население, което е съсредоточено основно в големите градове, които са под контрола на Духовенството.

Една от пречките пред реинтеграцията им в обществото е кръстът татуиран на лицето на всеки един от тях. Някога повод за гордост, сега този знак постоянно напомня за ужасите на войната.

В една от началните сцени малко момче, което не познава историята, пита свещеник дали татуировката му причинява болка. „Именно тази сцена ме привлече повече към филма, отколкото екшън сцените и специалните ефекти,” споделя режисьорът Скот Стюарт. „С Пол Бетани дълго обсъждахме тази сцена. Свещениците притежават невероятни умения, но в настоящето никой не иска дори да седне до тях в автобуса. Принудени са да приемат най-долната работа, за да оцелеят. Загубили са безвъзвратно всякаква връзка с нормалния ритъм на живот и обикновените хора. Дори необременените със спомени деца ги разглеждат като странници, чието място не е в градовете редом с тях. Тази начална сцена в същото време ни дава ясна представа колко много Свещеникът би искал отново да живее нормален живот и да общува с хората.”

Подобно на свещениците и вампирите са далеч по-различни от романтичната представа, която имаме за тях. Според Майкъл Делука идеята е да се представят едни по-първични и ужасяващи същества, които приличат повече на прилепи, отколкото на нас хората.

Свещеник

Създадени от опитния и уважаван визуален дизайнер Чет Зар вампирите са основно компютърно генерирани, което позволява на Скот Стюарт да борави с образите им по всеки един възможен начин. „Вампирите са много по-бързи от хората и движението им е непредвидимо. Цялата им костна структура може да се види под бледата и прозрачна кожа. Притежават несравнимо обоняние и слух, които компенсират вродената слепота.” Легендите свързани с вампирите също претърпяват промяна за настоящия филм. Така хората, които са ухапани от вампир, не се превръщат във вампири на свой ред. Те са трансформирани в бледи и болнаво изглеждащи подобия на самите вампири, които им слугуват и извършват различни задачи по дневно време. Свещеникът се опасява най-вече, че племенницата му Луси ще бъде превърната в едно от тези бездушни копия на истинско човешко същество. Лек не е намерен, така че той е решен да я убие, но не и да я остави в подобно състояние.

ЗА АКТЬОРИТЕ


Образът на Свещеникът следва класическите представи за самотният войн, който използва малко думи и който е призован за една последна мисия, за да поправи поредната несправедливост. Когато племенницата му е отвлечена, той къса всички връзки с Църквата, която го е отгледала и обучила, и тръгва да търси отмъщение от похитителите.

„Една част от героя е доволна, че отново му се предоставя шанс да приложи войнските си умения, защото така и не е могъл да се интегрира обратно в обществото,” споделя Скот Стюарт.

Режисьорът се спира за главната роля на уважавания британски актьор Пол Бетани, чиято кариера включва изключително разнообразни персонажи в заглавия като „Шифърът на Леонардо”, „Красив ум” и „Сътворение.” Една от последните му роли е като архангел Михаил в режисьорския дебют на Стюарт „Легион.” Именно изпълнението му в този филм убеждава продуцентите на „Свещеник”, че Бетани има нужните качества да бъде истинска екшън звезда. „Пол е голям актьор и му доставя огромно удоволствие да се снима в такива мащабни приключенски филми,” казва Стюарт.

Свещеник

„В Легион темата беше опрощението,” обяснява Бетани. „Докато тук основната мотивация на героя е гняв и жажда за мъст. Историята е класическа – като в гръцка трагедия.”

„Свещеникът трябва да постъпи както сърцето му диктува,” продължава актьорът. „Той знае, че духовния клир отдавна не разсъждава трезво и за него не е изненада отказът за спасителна мисия. Желанието да спаси някой, когото обича, обаче е по-силно от всичко останало и така той получава още веднъж възможност да приложи на практика смъртоносните си умения, оставяйки след себе си купчини от трупове.”

Свещеникът научава за отвличането от шериф Хикс, който е изигран от Кам Гигандет. Младият актьор придобива световна популярност с участието си като вампир в „Здрач.” Хикс гори от желание да докаже, че заслужава да носи значката, която му е поверена. „Трудно е да поддържаш закона в пустошта,” обяснява продуцентът Делука. „Но баща му и дядо му са служили на закона преди него и сега той намира за свой дълг да продължи тази фамилна линия.”

Свещеникът пътува до градчето, където брат му е живял и станал жертва на вампирите. Там той отново среща Хикс и двамата обединяват сили, за да намерят Луси. „Хикс е с гореща кръв и пръст винаги на спусъка,” обяснява Скот Стюарт. „В действителност той борави много добре с пистолети и ножове, а също така познава пустошта по-добре от всеки друг. В началото на филма му липсва увереност и съсредоточеност, защото е движен основно от емоциите си. В течение на историята Хикс израства и става по-сериозен, докато Свещеникът в същото време спира да бъде като студена и пресметлива машина през цялото време и започва да слуша сърцето си.”

Свещеник

Издирването на Луси не е само заради служебните задължения на Хикс. Двамата са планирали да се оженят, но скоро младият шериф осъзнава, че са въвлечени в мащабни събития, които ясно показват, че войната с вампирите далеч не е приключила.

Случващото се с Хикс също носи идеята за саможертва. „Той може да е имал други идеи за живота си, но сега е изправен пред съвсем различно настояще,” казва за героя режисьора на филма. „Според самия Хикс има голяма разлика между желанията на индивида и нуждите на обществото, което автоматично изгражда силна връзка между него и Свещеникът.”

Бетани е въодушевен от лекотата, с която Кам Гигандет работи по съвместните им сцени. „Чудесно бе да работим заедно,” споделя Бетани. „Свещеникът е мрачен стоик, така че на Кам се пада цялата отговорност да внася хумор, за да разведри историята в определени моменти.”

Когато Свещеникът престъпва законите на Църквата по петите му е изпратена група преследвачи, предвождана от Монахиня-войн. В нейната роля влиза родената в Хавай Маги Кю, която има богат опит със заснемането на екшън сцени от редица азиатски бойни филми, а също и от участието си в „Невъзможна мисия 3” и „Умирай трудно 4.0.”

Свещеник

Маги е въудошевена от възможността да работи със Скот Стюарт по тази епична приключенска история, която е ситуирана в свят, който едновременно се струва странно познат на зрителя, но в същото време е напълно оригинален. Между нейната героиня и Свещеникът има дългогодишна връзка, тъй като той е бил неин водач по време на вампирските войни и й е предоставял чувство за ред и сигурност. „Маги и аз дълго говорихме за това какво се е случило между двамата в предходните години и как у нея се е зародило чувство, което може да оприличим само на любов,” обяснява режисьорът на филма.

За Маги Кю „Свещеник” се отличава от останалите екшън филми с нейно участие по емоционалния заряд, който носи и който е преплетен умело с цялото напрегнато действие, изнесено на гърба на брилянтни актьори.

В ролята на Черната шапка, големият противник на Свещеникът, влиза новозеландският актьор Карл Ърбан, който е познат на широката публика от „Стар Трек” на Джей Джей Ейбрамс и „Превъзходството на Борн.”

„Черната шапка може да извърши почти всичко, което си пожелае,” обяснява Глен Гейнър. „Може да унищожи цял град посред бял ден, защото слънцето не му влияе, както и да живее сред вампирите нощем. Силата и уменията му са равни на тези на свещеник, което го прави достоен опонент. В действителност иска Свещеникът да се присъедини към армията му. Карл Ърбан притежава харизмата, за да пресъздаде подобен образ на екрана.”

Целта на Черната шапка е да свали Църквата и да разкрие двуличието й, което иска жертва от последователите си, докато самите духовници се крият зад дебели стени. Тази идея е изкушаваща дори за самия Свещеник.

Световноизвестният актьор Кристофър Плъмър („Звукът на музиката”, „Вътрешен човек”) влиза в образа на властния Монсеньор Орелас, който държи градовете на хората в своята желязна хватка. Плъмър признава, че е фен на хорър историите и това е сред основните причини да се снима в „Свещеник.” „Нашият филм притежава уникален стил,” казва Плъмър. „Не носи само готическа атмосфера, но има и футуристична визия. Комбинира идеите на Оруел с щипка Х.Г. Уелс.”

Плъмър споделя, че образът на Монсеньор Орелас го привлича, защото обича да играе злодеи. А този специално е прекрасен и стилен злодей според актьора. Ликът на Плъмър е видим през по-голямата част от филма чрез появата му по екрани разположени из градовете на бъдещето. „Фантастично е, че успяхме да ангажираме Кристофър за филма,” споделя Гудман. „Аз съм негов фен от детските ми години. Той внася огромна класа във всяка една роля.”

Визията и усещането, което носи „Свещеник” са зададени още в началото на филма с Външен пост 10 – местенцето в пустошта, където са се заселили Арън Пейс (Стивън Мойър), жена му Шанън (Медхен Еймик) и дъщеря им Луси (Лили Колинс). „Това са хора избрали да живеят сред опасностите и беззаконието на пустошта,” обяснява Стюарт.

Мойър е известен на зрителите с ролята си на вампир в поредицата на HBO „Истинска кръв.” За актьорът е добре дошла възможност да изиграе противоположния образ на обикновен човек и да не му се налага да се подлага на часове гримиране преди да пристъпи към снимки. „Арън е брат на Свещеникът, който живее със семейството си в забравено от Бога място, което сам е изградил в пустошта,” обяснява Мойър. „Конструирал е турбини за генериране на ток и се опитва да отглежда селскостопанска продукция. Опитва се да създаде нещо като вила-мечта край езерото, само че в случая липсва езеро.”

Лили Колинс, която участва заедно със Сандра Бълок в изненадващия хит „Сляпата страна” и на която предстои партньорство с Джулия Робъртс в „Снежанка”, влиза в ролята на племенницата на Свещеникът. Луси е типичния тийнейджър, който живее нормален живот с родителите си и само е чувала бегло за войната с вампирите.

„Луси е много женствена и изпълнена с енергия,” казва за героинята си младата актриса. „Луси обича да посещава градовете, защото там се случват много неща и може да срещне различни хора. На 18 години тя има желание да поеме по свой собствен път, но с развитието на историята плановете й са помрачени.”

Свещеник

Сред останалите актьори от екипа са Медхен Еймик, която зрителите помнят още от сериала „Туин пийкс” и която понастоящем участва заедно с Дейвид Духовни в „Секс до дупка”; Алън Дейл, известен с ролята на зловещия Чарлс Уидмор от хитовия сериал „Изгубени”, който влиза в ролята на втория по власт духовник Монсеньор Чембърлейн; и номинирания за "Оскар" Брад Дуриф („Полет над кукувиче гнездо”) като търговски пътник с подозрителни връзки с вампирите.

Според Карл Ърбан режисьорът Скот Стюарт дава възможност на всеки от актьорите да се представи в най-добрата си светлина. „Скот е не само режисьор, но и сценарист, което му дава по-добър усет към развитието на историята във всеки един момент и го кара да се увери, че екипът е дал най-доброто от себе си. Никога не сте виждали подобен пост-апокалиптичен вампирски екшън с толкова колоритни герои, така че затегнете коланите и се впуснете в шеметно приключение от ново измерение!”

СЪЗДАВАНЕТО НА ЕДИН НОВ СВЯТ

За да пренесе идеите си за „Свещеник” на екрана Скот Стюарт събира група опитни сътрудници, която включва оператора Дон Бърджис, сценографа Ричард Бриджланд Фицджералд, координатора по визуални ефекти Джонатан Ротбарт и аниматора Генди Тартаковски. Услугите на Тартаковски са необходими за създаването на анимационен пролог, който разказва за войната между хора и вампири. Тартаковски е четирикратен носител на награда Еми, сред чиито широко популярни творби се нареждат „Лабораторията на Декстър”, „Самурай Джак” и „Star Wars: Войната на клонираните.” Той с удоволствие се съгласява да участва в проекта и да представи уменията си на една по-зряла публика.

При създаването на анимационния пролог се черпи вдъхновение от оригиналните комикси на Мин-Ву Хуанг. Картинките са рисувани на ръка, а оцветяването им е дигитално. За Тартаковски е забавно, че повечето аниматори преди са работили за Дисни. „Бяха свикнали да рисуват зайчета и принцеси,” споделя главният аниматор. „За пръв път им се случваше да рисуват как вампир откъсва нечия глава. В крайна сметка основната работа свърши една много спокойна и учтива жена, която сподели, че никога не си е представяла да върши нещо подобно, но в същото време напълно разбира какво се стремим да покажем с анимационния пролог.”

За Ричард Бриджланд създаването на научно-фантастични пейзажи не е новост, защото има богат опит от работата си по „Заразно зло” и „Пришълецът срещу хищникът.” „Скот имаше напълно ясна представа какъв свят иска да създадем,” споделя сценографът. „Нашата история няма своя комиксов първообраз, така че имахме пълната свобода да създадем свой собствен свят. Скот искаше пейзажът да се струва познат на публиката, но в същото време да включва изненадващи елементи. Истинско удоволствие за един сценограф е да може да изгради напълно нов и оригинален свят.”

Свещеник

Първата насока на Стюарт е желанието му всичко да има индустриален изглед. „Целият град, дори и църквите, трябваше да навява асоциация с тежката промишленост,” споделя Бриджланд. „Духовенството обитава изолирано от останалия град място, което е значително по-чисто. Извън града трябваше да има единствено абсолютно гола пустош. Търсихме места без дървета и трева, които да послужат за доказателство, че след последната война с вампирите всичко е било унищожено. Тези голи пустини ни дадоха възможност за заснемането на епични кадри на фона, на които се движи самотната фигура на героя, тръгнал да преодолява огромни препятствия по пътя към заветната цел.”

Теократичният град, познат като Град 5, черпи вдъхновение от Хонк Конг и Източна Европа по време на доминацията на СССР. Целият град е овенчан с комини, които се издигат дори от катедралата. Навсякъде са разположени и електрони билборди, които постояно излъчват съобщения, че Бог и Църквата пази жителите, които стоят на сигурно зад градските стени и съвестно копаят въглища. Жителите на града живеят в постоянен мрак и мръсотия, които са плод на хипер-индустриализацията и произвежданите от нея дим и пушек, които закриват слънчевите лъчи само точно над домовете на градските обитатели.

Отговорникът по визуални ефекти Джонатан Ротбарт работи в тясно сътрудничество с всички департаменти на продукцията, за да постигне безупречна симбиоза между физическите декори и дигитално добавените образи, които заедно съставляват света на „Свещеник.” „Моята основна цел винаги е била всички специални ефекти да са възможно най-незабележими,” споделя Ротбарт. „Това е изключително мъчна задача, но и основната причина да си обичам работата толкова много. Скот е наясно с възможностите ни и затова не се свени да ни накара да отидем още по-далеч от обикновено. Неговият опит допринесе за разгръщането на идеи от по-голям мащаб, което ни даде възможност да се развихрим и създадем един още по-грандиозен филм.”

Екшън сцените в „Свещеник” са замислени специално за 3D формат, но в същото време Скот Стюарт иска да им придаде по епичен размах, което е основната причина да се снима с анаморфен филм за широк екран.

„Дълго обсъждахме в пре-продукцията как точно да снимаме филма и в крайна сметка решихме да не снимаме директно в 3D, защото и аз, и операторът ми искахме да придадем на историята автентично епично усещане,” споделя режисьорът.



„Използвахме старата C-серия обективи на Panasonic, с които са снимани Star Wars, Blade Runner и Пришълецът. „Свещеник” е филм, който използва пейзажите през по-голямата част от филма и заснемането им с такива камери подсили усещането за грандиозност към което се стремим,” допълва Стюарт. „В същото време добре си дадохме сметка, че модерните 3D технологии са изключително подходящи за нашата хорър история и само могат да направят преживяването за зрителя още по-жизнено и пълноценно.”

За да разсеят скептицизма съпътстващ филмите, които не са снимани директно в 3D създателите на филма представят 8 минути завършен материал на конвенцията WonderCon в Сан Франциско. Отзивите са изключително позитивни, като за някои зрители тази комбинация от традиционен филм и пост-продукционно 3D конвертиране е по-добра в определени отношения от един чисто 3D филм.

През последните години Screen Gems се стреми да подпомага икономиката на Лос Анджелис като снима повечето си продукции в Южна Калифорния. Решението да се снима „Свещеник” в същия район е подпомогнато от успеха на филма при кандидатстване за данъчен кредит по нова програма на щата Калифорния.

Изпълнителният продуцент Глен Гейнър е сред основните поддръжници на снимки в Калифорния. „Искахме откриващата сцена да отдаде почит на Blade Runner на Ридли Скот, а какво по-добро място за снимането й от площадката на Warner Bros., на която е снимана класиката с Харисън Форд. Искахме необятни пустини, които да навяват спомена за Лорънс Арабски, а такива местности има достатъчно в собствената ни Калифорния. Искахме да построим огромни декори, а студията на Sony ни предоставиха над 9000 м2 за тази цел. Не бихме и могли да намерим по-добро място за снимки от Южна Калифорния, но при все това си беше мащабно и изтощително начинание.”

Разположената в Стария банков район на Ел Ей историческа сграда Twin Springs Towers предоставя своето, изградено от мрамор и гранит, фоайе за декор на катедралата на духовенството във филма. Построената в модерен стил през 1928 година постройка предоставя на сценографа Ричард Бриджланд естествен декор за Камерата на монсеньорите, където се провеждат техните съвещания.

Декорът за Външен пост 10 е построен близо до Трона в пустинята Мохаве, на около 150 мили северо-източно от Ел Ей. Домът на братът на Свещеникът е изграден в пресъхналото легло на езеро в съседство с природната забележителност Върховете на Трона, която е част и от други холивудски продукции като „Планетата на маймуните” на Тим Бъртън. Причудливите скални формирования дават усещането за място, на което не е стъпвал човешки крак.

В покрайнините на Лос Анджелис екипът намира точното място, което да послужи за зловещия резерват на вампирите. Форт Макартър е построен в Сан Педро след Първата световна война, за да защитава пристанището на Ел Ей. За целите на филма базата е трансформирана в разнебитен затворнически лагер, изпълнен с паянтови постройки и ограден със стражеви постове и бодлива тел, както и с допълнителна подземна крипта, която да държи вампирите на сигурно.

„Нашият лагер в много отношения прилича на Гуантанамо,” обяснява сценографът Фицджералд. „На повърността не се вижда нищо особено, но по бетонна рампа се слиза към подсигурените подземия, които стигат 5 нива под земята.”

За граничното градче Джерико е използвано ранчо „Мелъди”, което е построено още през 1915 години от Джийн Отри и което редовно бива използвано от холивудски продукции. Бриджланд и Ротбарт само трябва да му придадат по индустриален вид, който да подхожда на цялостната визия на филма.

Заради ограничения бюджет на филма трансформацията на цялото ранчо се оказва трудна задача. Екипът е принуден да разглоби, транспортира и използва наново почти всички останали декори, построени за други сцени от филма. Така по-внимателните зрители могат да забележат парчета от апартамента на Свещеникът или част от стените на града.

На помощ идва и екипът по специални ефекти, чиято цел е да допълни дигитално това, което не може да бъде създадено физически – допълнителни тръби, машини и миньорски станции, разположени из цялото градче.

Свещеник

Последните няколко седмици от снимачния процес протичат в Студио 30 на Sony Pictures, което е трансформирано в Кошера на вампирите. Сценографът Бриджланд конструира мястото за тази нова порода вампири водейки се от представите ни за пчелен кошер. Вампирите са разделени на работници и пазачи, а начело е кралицата-майка, която дава живот на нови и нови чудовища.

Във времена, когато повечето филми се възползват максимално от дигитално добавени образи и снимки на зелен екран, продуцентът Делука изпитва особена гордост, че „Свещеник” успява да се възползва от чудесни истински локации, което допринася за по-автентичния вид на завършения филм.

Още преди началото на снимките Стюарт работи усърдно с екипа си, за да създаде уникална визия за всеки един елемент – влакът на вампирите, оръжията, костюмите и моторите. „Исках влакът да е едновременно познат и непознат, да изглежда стар, но и от бъдещето, и да излъчва истинска заплаха,” споделя режисьорът. „Това е железен звяр, който препуска през пустинята по пътя си към градовете.”

Конструирането на дълго железопътно трасе в пустинята е изключено, така че екипът решава да качи вагоните върху дълго ремарке на камион, при чието движение изглежда като че ли истинския влак си проправя път през прашната степ. Повечето вълнуващи мотоциклетни и влакови сцени са заснети в сухото езеро Соги, което е едно от най-популярните места за ваканционно шофиране в района на долината Джонсън, на 2 часа и половина източно от Ел Ей. Пейзажът предлага идеалния фон, на който се развива гонитбата между Черната шапка и армията му от вампири, по чиито пети се впускат Свещеникът и спътниците му.

„Трябваше ни наистина абсолютно равна повърност и затова избрахме коритата на пресъхнали езера, които са дълги около 6-7 мили и позволяват да заснемем по-дълъг епизод с камиона,” обяснява Бриджланд. „Усещането, което мястото привнесе е изключително пост-апокалиптично, защото липсва каквато и да било растителност.”

След края на основния снимачен период екипът по специални ефекти построява умалено копие на влака в своето студио в Северна Калифорния, за да продължи работа по сложните сцени и да им придаде по-завършен и епичен вид.

За помощ при дизайна на мотоциклетите Стюарт се обръща към стар приятел от годините прекарани в Industrial Light & Magic – Рубен Елингсън, който е работил по редица блокбастъри като „Джурасик парк” и „Аватар.” „Според Ричард Бриджланд при конструирането на моторите ние търсим т.нар брутална функционалност,” споделя Стюарт. „Искахме да представим нещо изключително мощно, което е чисто изражение на скоростта. Смесихме някои реално съществуващи модели с концептуални разработки, за да постигнем крайният резултат, видим във филма.”

Всеки мотор отразява индивидуалността на своя герой. Така моторът на Хикс трябва да придаде на Кам Гигандет чара и харизмата на Марлон Брандо в „Дивият” и е повод за особена гордост на неговите дизайнери.

Пол Бетани прекарва часове, упражнявайки се да кара своя мотор на един от паркингите на стадиона на Доджърс в Ел Ей. „На паркинга свикнах с управлението, но в пустинята се оказа съвсем различно,” споделя актьорът. „Тогава се взе решение да не ни се позволява да караме със спортни гуми. Беше донякъде унизително след всичките тези тренировки. Макс Бреме дори ни окачи розово кошче отпред с пискюли и тромба.”

Макс Бреме е отговорен за изработката на всички оръжия във филма. Свещениците не използват огнестрелно оръжие, а арсенала им наподобява този на нинджите, но оформен, така че да наподобява религиозни символи. Бреме отговаря също така за направата на пистолетите във филма, както и на сечивата, с които слугите на вампирите са въоръжени, за да защитават своите господари. Бреме работи с екип от дизайнери, за да създадат уникални по рода си оръжия, които комбинират идеи от миналото и настоящето.

Свещеникът носи куха Библия, която е пълна с малки остри кръстове, които вършат по-добра работа от всеки пистолет. Другото му оръжие е двуостър сребърен нож, който с едно натискане на бутон се превръща в две отделни оръжия. Отличителното оръжие на Монахинята е смъртоносно въже с острие в края му, което е замаскирано като броеница. Изработката му е вдъхновена от древно китайско вушу оръжие, наречено шенгбао. Нишките му са толкова здраво свързани, че с лекота могат да разполовят противника. „По време на тренировки на края на моето въже имаше закачена топка за тенис, за да не се нараня,” спомня си Маги Кю. „Това е много яко оръжие, с което може да свалиш някой от мотора и да го разрежеш на парчета. Не е нещо, което може да видите всеки ден на екрана.”

Хикс носи пистолет и застрашителен нож. Пистолетът е надграден на базата на истински Ругер 22 калибър, към който е добавен двуцевен Магнум за 64 патрона. „Това оръжие тежи поне 5 килограма,” отбелязва Кам Гигандет. „В някои от сцените, в които трябваше да го държа вдигнато през цялото време към края може да видите как малко по малко започвам да го отпускам.”

Екшън сцените в „Свещеник” са опасни и завладяващи, като предварително са надлежно разграфени до секундата чрез подробни сторибордове от Скот Стюарт и екипа му. „Изготвихме предварителна 3D визуализация на някои от по-сложните сцени, за да добием представа за движението на камерата и да преценим как най-добре да подходим откъм техническа гледна точка с практическата реализация на сценария,” споделя режисьорът.

За филм, който изисква ръкопашни схватки, висене на въжета и каране на мотор, са необходими актьори в превъзходна физическа форма. След като качва близо 23 килограма за ролята си на Чарлс Дарвин в „Сътворение”, на Бетани му се налага да се подложи на изтощителни тренировки, за да влезе в необходимата форма. Останалите актьори също преминават дълъг тренировъчен процес заедно с координатора по каскади Ланс Гилбърт и експерта по бойни сцени Маркъс Йънг.

Пол Бетани изпълнява сам голяма част от собствените си каскади.
„В един момент се озовах на мотор редом до влака, на който трябваше да се кача в движение,” споделя актьорът. „Тогава се запитах какви ги върша. Но при положение, че съм тренирал 9 месеца за ролята исках да приложа постигнатото на практика. Когато си подсигурен с въжета се чувстваш като малко дете. Ще излъжа, ако кажа, че това въодушевление не е сред основните причини да стана актьор.”

Дори и при най-добрата подготовка контузиите са неизбежни. „В една сцена Пол се държи само с едната си ръка за влака, а с другата държи Луси,” обяснява Карл Ърбан „По сценарий аз трябва да го настъпя по ръката. При първия дубъл кракът ми пропусна ръката му, но с петата си съм закачил един от пръстите. Пол нададе страшен вик, а аз си помислих колко добър актьор е. В следващия момент осъзнах какво се е случило в действителност, а всички на снимачната площадка застинаха. За щастие нямаше нищо счупено и скоро продължихме снимки. Изпитвам изключително уважение и възхищение от професионализма на Пол.”

Костюмите за „Свещеник” са изработени от Ха Нгуен, която е работила по „Небе и земя” на Оливър Стоун, „Маската” с Джим Кери и екшъна „Снайперист” с Марк Уолбърг.

Дизайнерката споделя, че да облече свещениците е едно от най-лесните й решения, защото черното е техния традиционен цвят и няма място за голямо експериментиране в тази насока.

За отличителния аксесоар на Черната шапка Нгуен се обръща към легендарните производители на шапки от Baron California Hats. Износената шапка е комбинация от испанска шапка и федора, която завършва с парцалива цепнатина в предната част, която очертава очите му, когато главата му е наведена надолу.

Обитатели на Град 5 са облечени в дрехи, които представляват кръпки от всякакви материали, до които човек би могъл да се добере. Техните тонове са сиви и мрачни за разлика от живеещите на открито, които са облечени в кафяви цветове. Крайният резултат от огромните усилия, положени от Стюарт и екипът на „Свещеник” е атмосфера, която изглежда странно позната и в същото време напълно чуждоземна. „Не мога да изразя достатъчно добре с думи възхищението си от Скот,” споделя Бетани. „Това е един визуално омагьосващ филм със завладяваща история и пълнокръвни диалози. Добавяте зашеметяващи визуални ефекти и първокласен екшън плюс орди вампири и получавате едно шеметно приключение, което ще ви достави неповторимо забавление.”

„Като режисьор аз се стремя да взема любимите си истории и да добавя към тях емоционален реализъм,” допълва Стюарт. „Въпреки че разказваме история за един измислен и фантастичен свят, то основните идеи втъкани в сюжетната линия са от значение за всеки един от нас. Комбинацията от фантазия и реализъм е ключът към успешния филм, който се надявам да сме постигнали в очите на публиката.”


Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното

1 Коментара подреди по:  нови  стари  рейтинг 
 
guardian23 Положително
1 02.05.2011, 11:19
Оценка: 0
0 гласа

Очаквам доста от този филм. Трейлърите ме запалиха, сюжета също, а актьорският състав е подбран добре. Сега остава само да излезе и да видим какво ще се получи

 
 

За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС
 
Cinefish.bg Cinefish.bg