Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Бокс офис “Великият Гетсби” е новия лидер в българския бокс офис

“Великият Гетсби” е новия лидер в българския бокс офис
“Великият Гетсби” е новия лидер в българския бокс офис
Cinefish.bg

Бокс офис
“Великият Гетсби” е новия лидер в българския бокс офис

22.05.2013, 14:13  |   Видяна: 2251  |   синефиш.бг  |   БОКС ОФИС
След три поредни седмици на върха на родния бокс офис “Железният човек 3” отстъпи лидерската позиция на режисираната от Баз Лурман триизмерна романтична драма “Великият Гетсби”. Въпреки че стартовите приходи не могат да бъдат наречени впечатляващи лентата с Леонардо ди Каприо все пак успя да остави зад себе си две нови премиерни заглавия. За първия уикенд по родните киноекрани “Великият Гетсби” е натрупал общо 70 580 лева, което е сравнително скромно постижение за силно рекламиран летен филм, който се прожектира и в триизмерен формат.

Великият ГетсбиВсе пак не трябва да се забравя, че високобюджетната лента не е екшън-заглавие или продължение от вече изградена поредица. Предварителните очаквания по отношение на родното бокс офис представяне не бяха особено големи най-вече защото филма е романтична драма, която въпреки известния си актьорски състав не е от този тип филми, които привличат огромен брой зрители в киносалоните. Екшъните, анимациите и комедиите винаги са били най-предпочитани от родната публика и като се има в предвид, че предстоят премиерите на “Бързи и яростни 6” и “Ергенският запой Част III” със сигурност може да се каже, че “Великият Гетсби” няма да запази лидерската си позиция и дори може да регистрира сериозен спад в посещаемостта през следващите няколко седмици. Разбира се, филма няма да бъде счетен за финансово разочарование и ако бъде сравняван единствено с представителите на жанра “романтична драма” (които в повечето случаи се провалят по родните кина) стартовите му приходи в България са всъщност напълно задоволителни. До момента по света “Великият Гетсби” е натрупал приходи от малко над 135 милиона долара.

КолибриКриминалният трилър “Колибри” застава на второ място в класацията. За първия си уикенд по родните киноекрани филма на Стивън Найт е спечелил общо 40 127 лева, което е приличен старт за нискобюджетно британско заглавие, което не бе подпомогнато от силна рекламна кампания. Основната притегателна сила на “Колибри” е без съмнение любимеца на тукашната публика Джейсън Стейтъм, който от около десет години насам постига значителни успехи на българска почва. Почти всички филми с негово участие (включително и скорошния “Паркър”) се превръщат в хитове сред зрителите в България и по всичко изглежда, че тази традиция няма да бъде нарушена скоро.

Колибри” не е представител на традиционния екшън-жанр и премиерата му се състоя в момент в който повечето зрители обръщат внимание на големите летни заглавия. Въпреки това за изминалия уикенд филма се представи по-добре от високобюджетния “Пропадане в мрака” и със сигурност може да се каже, че цялостното му представяне ще бъде успешно.

Джейсън Стейтъм е един от малкото актьори, които единствено с лика си могат да привлекат значителен брой български зрители в кината и този факт ще продължи да помага на “Колибри” в следващите седмици. Предстоящата конкуренция без съмнение ще окаже своето влияние върху представянето на британския трилър в бокс офиса, но имайки в предвид липсата на претенции по  отношение на приходите и задоволителния стартов уикенд лентата най-вероятно ще успее да се нареди сред приличните хитове на пролетно-летния сезон.

Пропадане в мракаТретата позиция е за фантастичният екшън “Пропадане в мрака”, който за първия си уикенд в България е натрупал 39 263 лева, а благодарение на продължилите една седмица предпремиерни прожекции общата сума се увеличава на 199 315 лева. Решението на родния дистрибутор да не разкрива със заглавието, че става дума за продължението на “Стар Трек” (2009) не е толкова изненадващо тъй като за разлика от САЩ в България (а и в по-голямата част от Европа) стартиралата преди десетилетия научнофантастична поредица не се радва на особена популярност сред широката публика. Режисираният от Джей Джей Ейбръмс предшестващ филм, който мина по кината преди четири години, не успя да привлече голям брой зрители в България и завърши представянето си с разочароващите за високобюджетно заглавие приходи от около 150 хиляди лева. Сега, благодарение на по-силната реклама, по-големия интерес от страна на публиката и по-скъпите триизмерни прожекции продължението “Пропадане в мрака” се представя значително по-добре в родния бокс офис. Ясно е, че лентата няма да се нареди сред най-големите хитове на лятото, но за заглавие от франчайз, който никога не се е радвал на големи успехи в България представянето й е съвсем прилично. До момента световните приходи на “Пропадане в мрака” се равняват на 172 милиона долара при бюджет за снимки от 190 милиона.

Железният човек 3” застава на четвърто място в класацията със спечелени за изминалия уикенд 32 хиляди лева. От състоялата се преди около четири седмици премиера филма на Шейн Блек е натрупал общо 868 364 лева, което е задоволителен и напълно очакван резултат за продукция, която е част от успешен и познат на родната публика франчайз. Със сигурност може да се каже, че един от основните фактори за постигнатия успех е появата на главния персонаж в миналогодишния комиксов екшън “Отмъстителите 3D”, който се превърна в един от най-успешните филми на всички времена. Агресивната рекламна кампания, интереса на публиката и множеството предварителни дискусии гарантираха успеха на “Железният човек 3” не само в България, но и в целия свят. Що се отнася до родния бокс офис филма с Робърт Дауни-мл надмина многократно постигнатото от своите предшественици и е на път да достигне границата от един милион лева. Общите световни приходи на “Железният човек 3” се равняват на 1,077,068,034 долара.

Тор и легендите за ВалхалаПетата позиция е за анимационния “Тор и легендите за Валхала”, който за две седмици е натрупал 35 666 лева. Подобно на повечето нискобюджетни анимирани ленти, които пристигат в България почти незабелязано, “Тор и легендите за Валхала” се представя слабо в родния бокс офис и остава напълно в сянката на по-големите и дискутирани заглавия. Спечеленото до момента от исландско-германската продукция е поредното доказателство за това, че въпреки огромния интерес към 3D-анимациите родните зрители определено имат най-голяма слабост към по-скъпите холивудски заглавия. Анимираните ленти създадени извън границите на Холивуд много рядко постигат успехи в България и в повечето случаи отпадат бързо от киноафиша. “Тор и легендите за Валхала” едва ли ще бъде изключение, независимо от факта, че е единствената нова триизмерна анимация в момента. В най-добрия случай лентата ще завърши представянето си с приходи в рамките на 90-100 хиляди лева.

Кръв и потРежисираният от Майкъл Бей “Кръв и пот” заема шесто място в класацията със спечелени за по-малко от три седмици 197 236 лева. Базираният на истински случай криминален филм пристигна в България без особени претенции по отношение на бокс офиса, въпреки че Бей и звездите Марк Уолбърг и Дуейн Джонсън са достатъчно познати на широката публика. Първоначално се смяташе, че високото възрастово ограничение и силната конкуренция в лицето на “Железният човек 3” ще затруднят “Кръв и пот” в борбата му за зрители, но в крайна филма успя да намери своята публика и представянето му до момента е напълно прилично за оригинален филм, който не се прожектира в триизмерен формат. Следващата седмица криминалния трилър ще може да се похвали с приходи от над 200 хиляди лева. От кинопрожекциите си в САЩ филма вече е натрупал близо 50 милиона долара при бюджет за снимки от 26 милиона (предстоят премиери и в няколко други големи държави).

КрудВтората анимация в топ 10, “Круд”, застава на седма позиция като за осем седмици в България е натрупала общо 638 602 лева. След не толкова впечатляващия си старт триизмерната анимация набра скорост и въпреки тежката конкуренция успя да натрупа едни напълно задоволителни за оригинално заглавие приходи. Основен фактор за добрите резултати е без съмнение факта, че през изминалите няколко седмици липсваше друга силно рекламирана триизмерна анимация, която да се конкурира с “Круд” за зрителското внимание. Лентата на режисьора Кърк Де Мико се представя добре и в останалата част от света - приходите й до момента вече надвишават сумата от половин милиард долара.

ЗабвениеЗабвение” е на осма място в класацията. Научнофантастичният екшън се прожектира в България от шест седмици и до момента е натрупал общо 471 054 лева – прилично постижение за оригинална лента със стабилна предварителна реклама. След като по кината се завъртя “Железният човек 3” филма с Том Круз започна бързо да губи позиции, но все пак успя да натрупа сума, която въпреки че не може да бъде наречена впечатляваща е (имайки в предвид обстоятелствата) напълно задоволителна. По всичко изглежда, че “Забвение” ще приключи българското си представяне с приходи от малко над половин милион лева. Общо по света филма на Джоузеф Косински е натрупал 250 милиона долара.

Тежка сватбаПредпоследната девета позиция е за ансамбловата комедия “Тежка сватба”, която за един месец е спечелила 81 361 лева. В Съединените щати лентата на Джъстин Закъм бе напълно засенчена от конкуренцията и много бързо отпадна от киноафиша. Имайки в преди това е похвално, че в България вече 10 хиляди зрители са изгледали “Тежка сватба” и че филма е на път да регистрира приходи от над 100 хиляди лева. Разбира се, спечеленото до момента бледнее пред постиженията на другите игрални филми в топ 10, но за продукция от жанра “романтична комедия”, която е насочена основно към по-възрастната публика, “Тежка сватба” се представя сравнително прилично.

Джурасик парк 3DДжурасик парк 3D” застава на последното десето място в класацията. За изминалите три седмици от премиерата приходите на триизмерната продукция се равняват на 56 547 лева – скромно постижение, което обаче едва ли изненадва някого. Родната публика много рядко плаща за филми, които е гледала преди години, независимо от популярността им и независимо от това дали се прожектират в триизмерен формат. Както вече бе доказано от “Титаник 3D” и “Междузвездни войни Епизод 1 – Невидима заплаха 3D” преиздаването на известни ленти от близкото минало в 3D-формат в никакъв случай не е гаранция за повторен успех в бокс офиса. Джурасик парк 3D”, който е изправен и пред силна конкуренция, няма да бъде изключение и по всяка вероятност ще завърши представянето си приходи в рамките на 80-100 хиляди лева.







Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС
 
Cinefish.bg Cinefish.bg