След три поредни седмици на върха на родния бокс офис анимацията “Аз, проклетникът 2” беше изместена от триизмерния екшън на Джеймс Манголд “Върколакът”. Веднага след премиерата си комиксовия филм с участието на Хю Джакман зае лидерската позиция в класацията със спечелени за изминалия уикенд (26-28-ми юли) общо 112 283 лева. Още отсега е ясно, че няма да става дума за бокс офис хит от ранга на шестия “Бързи и яростни”, но въпреки това “Върколакът” ще се представи по-добре от предишния филм за известния комиксов герой “Х-мен Началото: Върколак”.
“Началото” мина по кината през 2009-та година и завърши българското си представяне с приходи от около 300 хиляди лева. Разчитайки на по-високите цени за триизмерни прожекции и липсата на нова сериозна конкуренция през тази седмица “Върколакът” по всяка вероятност ще подобри постижението на своя предшественик още през следващите десет дни. Филмите от вселената на “Х-мен” винаги са се радвали на по-големи успехи в Съединените щати и въпреки че няма да се превърне в суперхит “Върколакът” със сигурност ще натрупа прилични приходи от българските кина.
Стартовите приходи на 3D-екшъна не могат да бъдат наречени впечатляващи, но от четири години насам интереса на родната публика към комиксовите заглавия се увеличи значително и очакванията са за задоволителни постъпления в следващите две седмици. В най-добрия случай “Върколакът” ще завърши българското си представяне с приходи от около половин милион лева.
Анимацията “Турбо” запазва заетата преди седмица втора позиция в родния бокс офис. Приходите от уикенда се равняват на 44 276 лева, а за изминалите десет дни от премиерата си триизмерната лента на Дриймуъркс Пикчърс е натрупала общо 157498 лева. Все още актуалната анимация “Аз, проклетникът 2” се оказа силен конкурент и досегашното представяне на “Турбо” е определено скромно за скъпа и добре рекламирана лятна 3D-продукция. Важно е да се отбележи, че “Турбо” не е част от вече изградена поредица и имайки предвид силната конкуренция лентата при всички положения щеше да изпита известно затруднение при привличането на зрители в кината.
Не помогна и факта, че “Турбо” бе предшестван от две дългоочаквани анимирани продължения (“Университет за таласъми” и вече споменатия “Аз, проклетникът 2”), които до определена степен засенчиха неговата премиера. Все пак, българските зрители продължават да бъдат привличани от триизмерните анимации и въпреки не толкова силното си представяне досега “Турбо” ще успее, преди да бъде свален от екран, да натрупа сравнително прилични за оригинално заглавие приходи (в най-добрия случай около 300-350 хиляди лева). До момента по света анимационния филм е натрупал 99 милиона долара при бюджет от 140 милиона.
Лидерът от изминалите три седмици “Аз, проклетникът 2” застава на трето място в класацията. Анимираната продукция на режисьорите Пиер Кофин и Крис Ренауд се прожектира в България от близо един месец и за този период от време е натрупала 755 455 лева. Продължението на хита от 2010-та година има шанса да надмине границата от един от милион лева, но дори това да не се случи спечеленото със сигурност ще нареди лентата сред най-големите хитове на годината. “Аз, проклетникът 2” надмина многократно постигнатото от своя предшественик и дори успя да остави зад гърба си големи игрални продукции като “Белият дом: Под заплаха” и “Огненият пръстен”.
Популярността на оригинала и стабилната българска реклама помогнаха на “Аз, проклетникът 2” в борбата му за зрителско внимание и съдейки по натрупаната до момента сума може да се каже, че част от зрителите са гледали филма повече от веднъж. Анимацията се представя добре и в останалата част от света. Спечелената до момента сума се равнява на 663,589,500 долара.
Четвъртата позиция е за екшъна на Роланд Емерих “Белият дом: Под заплаха”, който за изминалите две седмици от премиерата си е натрупал 111 222 лева. Сравненията с режисирания от Антоан Фукуа “Код: Олимп” са неизбежни и по всичко изглежда, че лентата на Емерих ще бъде по-слабо представилата се в кината. Въпреки значителния си бюджет от над 120 милиона долара “Белият дом: Под заплаха” не изпъкна на фона на другите летни блокбастъри и това неминуемо оказва влияние на зрителската посещаемост.
Излезлият по-рано тази година “Код: Олимп” вече предложи на зрителите сюжет в който е нападнат американския президент и именно приликата между двете заглавия е една от причините (заедно с конкуренцията и липсата на 3D-прожекции) за слабото представяне на “Белият дом: Под заплаха”. Едва ли през следващите две седмици ще се отбележи някакво значително повишение на зрителския интерес и по всичко изглежда, че високобюджетната продукция на Роланд Емерих ще се нареди сред летните бокс офис разочарования.
“Самотният рейнджър” застава на пето място в класацията със спечелени за близо един месец 431 316 лева. Уестърнът на Гор Вербински и Джери Брукхаймър се превърна в сериозен финансов провал в Съединените щати, но за сметка на това българското му представяне е напълно задоволително. До една седмица “Самотният рейнджър” ще надмине границата от половин милион лева, което ще бъде достойно постижение за заглавие, което не се прожектира в триизмерен формат и чиито сценарий е базиран на непознато на българската масова публика телевизионно шоу от преди половин век.
Джони Деп продължава да бъде един от най-популярните актьори в България и със сигурност може да се каже, че именно неговото име е привлякло вниманието на повечето тукашни зрители. Общо по света “Самотният рейнджър” е спечелил 164 милиона долара при бюджет за снимки от над 230 милиона долара.
Триизмерният “Огненият пръстен” е на шеста позиция като за три седмици по кината е натрупал 234 255 лева. Що се отнася до интернет филма с Чарли Хънам бе едно от най-дискутираните и очаквани заглавия на 2013-та година, но както “Скот Пилгрим с/у света” доказа не всяко популярно в мрежата заглавие се превръща в голям бокс офис хит. Масовата публика никога не се е влияла от настроенията в интернет и поредното доказателство за това е сравнително скромното представяне на “Огненият пръстен” не само в България, но и в Съединените щати. Натрупаната до момента сума от българските кина би била прилична за по-непретенциозно заглавие, но в случая с “Огненият пръстен” става дума за мащабна продукция, която е заснета с бюджет от близо 200 милиона долара и чиито прожекции са в триизмерен и IMAX формат.
Разбира се, трябва да се отбележи, че лентата на Гилермо дел Торо не е базирана на вече съществуващ материал и не е част от изграден през годините франчайз. В крайна сметка “Огненият пръстен” няма да бъде сметнат за финансов провал, но представянето му определено бледнее на фона на постигнатото от филми като “Z-та световна война” и “Самотният рейнджър”.
3D-трилърът с Брад Пит “Z-та световна война” заема седмо място в класацията със спечелени за близо пет седмици 737 645 лева.
Филмът определено изненада с българското си представяне и дори остави зад гърба си далеч по-рекламирания комиксов екшън “Човек от стомана”. До момента над 75 хиляди зрители са изгледали “Z-та световна война” на големия екран и въпреки че няма да надмине границата от един милион лева филма ще бъде запомнен като една от най-добре представилите си продукции на 2013-та година. Световните приходи на триизмерния филм вече доближават сумата от половин милиард долара.