Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Бокс офис “Умирай трудно: Денят настъпи” продължава да доминира в българския бокс офис

“Умирай трудно: Денят настъпи” продължава да доминира в българския бокс офис
“Умирай трудно: Денят настъпи” продължава да доминира в българския бокс офис
Cinefish.bg

Бокс офис
“Умирай трудно: Денят настъпи” продължава да доминира в българския бокс офис

06.03.2013, 10:36  |   Видяна: 1843  |   синефиш.бг  |   БОКС ОФИС
За трета поредна седмица високобюджетния “Умирай трудно: Денят настъпи” е на върха на българската бокс офис класация. Липсата на други големи екшън-заглавия и популярността на поредицата за полицая Джон Маклейн са двете основни причини за продължаващата доминация на филма с Брус Уилис и Джей Кортни. За изминалия уикенд “Денят настъпи” е добавил към актива си допълнителни 64 401 лева, а от премиерата си (състояла се преди близо три седмици) досега лентата е натрупала общо 546 532 лева.

Умирай трудно: Денят настъпиВ Съединените щати петата част от известния франчайз се представя под очакванията на продуцентите, но приходите в останалата част от света, включително и в България, са значително по-добри. Марката “Умирай трудно” винаги е била популярна след българската публика и досегашното представяне на “Денят настъпи” оправдава напълно предварителните очаквания. За по-малко от три седмици над 70 хиляди зрители са гледали петия “Умирай трудно” на голям екран и въпреки че може да не достигне границата от един милион лева филма със сигурност ще бъде смятан за един от хитовете на сезона. До момента по света “Денят настъпи” е натрупал общо 222,643,615 долара при бюджет от близо 100 милиона.

От 21 нагореПремиерната комедия
От 21 нагоре застава на втора позиция в класацията със спечелени за изминалия уикенд 37 216 лева. На пръв поглед натрупаната сума не прави особено впечатление, но като се има в предвид, че става дума за комедия която не е част от изграден франчайз и която тръгна по кината почти незабелязано постигнатото до момента може да бъде сметнато за прилично. Филмите от младежкия комедиен жанр са едни от най-непредсказуемите по отношение на българския бокс офис и факта, че “От 21 нагоре” дебютира на втората позиция с приходи от над 30 хиляди лева не трябва да бъде пренебрегван. Ясно е че лентата няма да се нареди след най-големите хитове на сезона, но имайки в предвид ниските предварителни очаквания досегашното представяне е задоволително. Преди да бъде свален от екран От 21 нагоре със сигурност ще надмине границата от 100 хиляди лева.

Хензел и Гретел: Ловци на вещици
На трето място в класацията застава приключенския “Хензел и Гретел: Ловци на вещици”, който за шест седмици по българските кина е натрупал впечатляващите 1 202 951 лева. Филмът с Джеръми Ренър се превърна в първия голям хит за 2013-та година и дори успя да надмине границата от един милион лева за по-малко от един месец. Предварителните очаквания по отношение на родното представяне на филма не бяха ниски, но едва ли някой е очаквал, че лентата (която не бе особено дискутирана преди премиерата си) ще се нареди сред най-успешните заглавия от изминалите няколко години. Добрите финансови постъпления на триизмерния “Хензел и Гретел: Ловци на вещици” за пореден път потвърждават, че приключенско-фантастичните 3D филми (и триизмерните анимации) са типа филмови продукции, които са най-предпочитани от българската публика. В световен мащаб “Ловци на вещици” е натрупал над 180 милиона долара при бюджет от 55 милиона долара.

Анна КаренинаИсторическата драма “Анна Каренина” е на четвърта позиция. За първия си уикенд по родните екрани премиерния филм с Кийра Найтли е спечелил общо 28 763 лева, което е скромен и напълно очакван старт. “Анна Каренина” пристигна в България с известно закъснение и въпреки популярността на романа-първоизточник и номинациите за “Оскар” още от самото начало се знаеше, че филма няма да може да се съревновава с по-комерсиалните холивудски заглавия. Романтичните исторически драми имат своята публика в България, но по брой тя не може да се сравнява с публиката на филми като “Умирай трудно: Денят настъпи” и “Хензел и Гретел: Ловци на вещици”. Похвално е, че “Анна Каренина” е вкарал до момента над 3300 зрители в родните кина, но на общия фон представянето на филма не прави особено впечатление. Все пак ако бъде задържана достатъчно дълго на екран драмата на режисьора Джо Райт ще надмине границата от 100 хиляди лева.

Таласъми ООД 3DПетото място в класацията е за “Таласъми ООД 3D”, който от състоялата се преди три седмици премиера е спечелил 147 761 лева. Без да предлага никакви изненади триизмерното издание на хитовата анимация от 2001-ва година се представя напълно според очакванията за заглавие, което вече е било гледано от по-голямата част от публиката. Целта на преиздаването на известни анимации в 3D-формат е да бъдат привлечени най-верните почитатели на даденото заглавие и тези зрители, които по една или друга причина не са имали възможността да посетят кината преди години. Имайки в предвид това “Таласъми ООД 3D” няма шанс да се нареди до големите анимационни хитове от изминалите пет години, но все пак ще завърши представянето с прилични резултати. В най-добрия случай след около седмица и половина анимацията на студиото Пиксар ще може да се похвали с приходи от над 200 хиляди лева.

ПолетДрамата на Робърт Земекис “Полет” заема шеста позиция със спечелени за близо две седмици по кината 70 658 лева. Подобно на “Анна Каренина” филма с Дензъл Уошингтън тръгна по родните кина няколко месеца след световната си премиера и надеждата беше, че медийния шум около оскаровите номинации на филма ще му помогне в борбата за зрителско внимание. Българската публика не са влияе от филмови церемонии и рядко превръща драми в големи хитове и това са две от основните причини за сравнително скромното представяне на “Полет”. Филмът ще се нареди до тези заглавия, които не се считат за финансови разочарования, но чието представяне бледнее пред постиженията на по-големите и рекламирани продукции. В световен мащаб “Полет” е спечелил над 150 милиона долара при бюджет от 31 милиона долара.

Филмът с Джеръми Айрънс “Прелестни създания” е на седмо място в класацията като за три седмици по кината е натрупал общо 100 003 лева. Поради липсата на сериозна рекламна кампания лентата мина почти незабелязано в много държави по света, но поне що се отнася до България приходите са задоволителни. Разбира се, спечеленото до момента не може да се конкурира с постигнатото от филми като “Хензел и Гретел: Ловци на вещици”, но очакванията за “Прелестни създания” бяха далеч по-скромни. Лентата регистрира спад в посещаемоста от 49 процента, но въпреки това продължава да се задържа в топ 10 и до момента е вкарала в кината над 13 хиляди зрители. Ако бъде задържан достатъчно дълго на екран “Прелестни създания” ще има шaнса да достигне сумата от 200 хиляди лева.

Приключенията на Сами 2Анимационният ”Приключенията на Сами 2” е на осма позиция със спечелени за шест седмици 169 549 лева. За продължение на почти непознат на широката публика филм ”Приключенията на Сами 2” се задържа изненадващо дълго в топ 10 и дори натрупа повече приходи от очакваното. Лентата тръгна по кината без много шум, но се възползва от продължаващия силен афинитет на родната публика към 3D-анимациите. Първоначално се смяташе, че ”Приключенията на Сами 2” ще бъде напълно засенчен от конкуренцията, но анимацията намери своята публика и ще успее да завърши представянето си с приходи от над 200 хиляди лева. Постигнатото до момента не може да се сравнява с резултатите на хитовите анимации от изминалата една година, но за заглавие което не е силно дискутирано и рекламирано ”Приключенията на Сами 2” се представя прилично.

Самоличност на авантаСамоличност на аванта” е на предпоследната девета позиция в класацията. За близо един месец в България комедията с Джейсън Бейтман и Аманда Пийт е натрупала 155 661 лева, което е задоволително постижение за комедия, която не е част от вече изграден франчайз. В Щатите “Самоличност на аванта” се превърна в първия голям хит на годината, но в България подобни заглавия рядко могат да привлекат огромен брой зрители в кината. С изключение на ексцентрични и противоречиви комедии като “Диктаторът” (който се превърна в един от най-големите хитове в България за изминалата година) чисто комедийните продукции рядко трупат приходи от над 250 хиляди лева. Самоличност на аванта” има шанса да натрупа 200 хиляди лева, което ще бъде достойно постижение за филма. До момента по света комедията е спечелила общо 109,722,115 долара.

ПаркърДесетата позиция е за екшън-трилъра “Паркър”, който за пет седмици е спечелил 452 156 лева. През изминалата седмица лентата с Джейсън Стейтъм изгуби доста позиции, но в крайна сметка може да се похвали с напълно задоволителни финансови постъпления. За разлика от последните филми на Силвестър Сталоун и Арнолд Шварценегер (които се провалиха в родния бокс офис) “Паркър” доказа, че популярността на Стейтъм и екшън-жанра продължава да бъде голяма. В повечето държави филма на Тейлър Хакфорд мина по кината почти незабелязано, но в България Джейсън Стейтъм е един от най-популярните актьори и името му на плаката е достатъчно, за да бъде привлечено вниманието на публиката. Ако бъде задържан на екран поне още две седмици “Паркър” ще може да достигне границата от половин милион лева.



Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

 
Cinefish.bg Cinefish.bg