Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Бокс офис Триизмерното фентъзи “Пътят на Юпитер” оглави българската бокс офис класация

Триизмерното фентъзи “Пътят на Юпитер” оглави българската бокс офис класация
Триизмерното фентъзи “Пътят на Юпитер” оглави българската бокс офис класация
Cinefish.bg

Бокс офис
Триизмерното фентъзи “Пътят на Юпитер” оглави българската бокс офис класация

11.02.2015, 11:24  |   Видяна: 1656  |   синефиш.бг  |   БОКС ОФИС

Новата високобюджетна фантастика “Пътят на Юпитер” е поредното доказателство за това, че когато стане дума за мащабни 3D-продукции българската публика не се влияе от представянето им в световния бокс офис. Лентата с Чанинг Тейтъм и Мила Кунис се превърна в един от сериозните тазгодишни финансови провали в най-големите кино-пазари, но за сметка на това старта в българския бокс офис може да бъде сметнат за напълно задоволителен.

Пътят на Юпитер (2015)Пътят на Юпитер” се пребори с продължението на “Жената в черно” и дебютира на първа позиция в родния бокс офис. За първия си уикенд на родна почва (6-8 февруари) филма на дуото Уашовски е вкарал в киносалоните 24 116 зрители, а приходите за същия период от време се равняват на стабилните за оригинално заглавие 252 576 лева.

Дебютният уикенд на “Пътят на Юпитер” е по-добър от този на “Интерстелар” (183 074 лева), “Пазители на Галактиката” (168 463 лева) и предишния филмов проект на Уашовски “Облакът атлас” (който без да разчита на триизмерни прожекции стартира с приходи от едва 36 682 лева). Българската публика винаги е изпитвала интерес към големите, зрелищни фантастики и “Пътят на Юпитер” (подкрепен от прилична реклама в България) със сигурност ще продължи да вкарва значителен брой зрители в кината поне още две седмици. От премиерата си досега филма е натрупал в световен мащаб скромните 50 872 372 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от близо 250 милиона долара.

Героичната шесторка (2014)В
тората позиция в класацията е заета от анимацията “Героичната шесторка”, която се върти по кината от близо три седмици насам. За това време лентата на Уолт Дисни е натрупала общи приходи от 461 602 лева.

На фона на спечеленото от другите скорошни анимации на Дисни, “Рапунцел и разбойникът” и “Замръзналото кралство 3D”, резултата на “Героичната шесторка” не е особено впечатляващ и вече е ясно, че лентата няма шанс да достигне границата от един милион лева. В световен мащаб триизмерната анимация е спечелила 505 104 285 долара, при общ бюджет от 225 милиона долара.

Жокерът (2015)Криминалният “Жокерът” застава на трето място, със спечелени за десет дни по кината 202 379 лева. Джейсън Стейтъм продължава да привлича вниманието на българските зрители и новия му филм се представя по-добре от предишните две ленти с негово участие “Непобедимите 3” и “Отбранителна линия”.

Ако няма по-сериозен от очакваното спад в посещаемостта през следващата седмица и половина “Жокерът” ще има шанс да приключи българския си кинопоход с приходи от над половин милион лева.

Мордекай (2015)Екшън-комедията с Джони Деп “Мордекай” е на четвърта позиция в класацията. За изминалите три седмици от премиера си филма е натрупал 209 747 лева, което е задоволително постижение за оригинална, нетриизмерна продукция с лоша репутация относно представянето си в световния бокс офис.

Съдейки по спечеленото до момента и спада в посещаемостта “Мордекай” ще бъде свален от българските екрани с приходи от около 300-350 хиляди лева. Общо по света филма е спечелил скромните 23 891 119 долара, при бюджет за снимки и реклама от близо 100 милиона.

Теорията на всичко (2014)Биографичната драма “Теорията на всичко” заема пето място, като за десет дни в България е натрупала приходи от 88 735 лева – скромен, но не и изненадващ резултат за заглавие, което просто няма шанс да привлече вниманието на свикналата с триизмерни зрелища широка публика.

Теорията на всичко” изостава значително от оскаровия си конкурент “Игра на кодове”, който от своя страна вече натрупа приходи от половин милион лева. По всичко изглежда, че филма с Еди Редмейн ще приключи представянето си с приходи от около 200 хиляди лева.

Кум под наем ООД (2015)Шести в класацията е “Кум под наем ООД”, който за близо един месец по кината е спечелил 296 823 лева. Имайки предвид, че става дума за лека, непретенциозна комедия с не особено агресивна рекламна кампания натрупаните приходи до момента са напълно задоволителни.

Още тази седмица “Кум под наем ООД” ще премине границата от 300 хиляди лева. Общо по света лентата е спечелила 58 545 299 долара, при бюджет за снимки и реклама от около 50 милиона.


Овцата Шон: Филмът (2015)Премиерната лента “Овцата Шон: Филмът” е на седма позиция в класацията. За първия си уикенд на родна почва (6-8 февруари) анимацията е регистрирала приходи от 23 062 лева – очаквано скромен старт за европейско заглавие, което няма подкрепата на могъщо холивудско студио.

Дебютът на “Овцата Шон: Филмът” е по-слаб от този на “Кутийковците” (77 718 лева) и значително по-добър от този на “Коралайн и тайната на огледалото 3D” (7 468 лева). Още отсега е ясно, че британско-френската stop-motion лента няма да изпъкне на общия фон и ще бъде свалена от екраните с приходи от не повече от 200 хиляди лева.

Седмият син (2014)Ф
ентъзито “Седмият син” застава на осмо място, със спечелени за пет седмици 791 375 лева. На фона на скромните си приходи в световен мащаб филма с Джеф Бриджис се представи напълно прилично в България и вече се нареди сред стабилните хитове от началото на годината.

Границата от един милион лева няма да бъде премината и “Седмият син” ще приключи кинопохода си с приходи от около 880 хиляди лева. Световните приходи на филма се равняват на 91 363 930 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от около 150 милиoна.

Жената в черно 2: Ангел на смъртта (2015)Премиерният хорър “Жената в черно 2: Ангел на смъртта” е на девета позиция в класацията. За първия си уикенд в България британския филм е спечелил 17 372 лева, което е малко по-добър резултат от този на оригиналния “Жената в черно” (11 686 лева).

Хорър-жанра продължава да изпитва сериозни трудности в българския бокс офис и въпреки успеха на първия филм в световните класации “Жената в черно 2: Ангел на смъртта” не успя да привлече вниманието на по-широк кръг от български зрители. Имайки предвид конкуренцията и традиционните предпочитания на тукашния зрител лентата на Том Харпър няма шанс да набере повече скорост в следващите седмици. В момента световните приходи на “Жената в черно 2: Ангел на смъртта” се равняват на близо 30 милиона долара.

Падингтън (2014)Десети в класацията е “Падингтън”, който за шест седмици в България е натрупал 548 921 лева. Предварителните очаквания не бяха особено големи и досегашното представяне на лентата е напълно задоволително.

Важно е да се отбележи, че “Падингтън” премина границата от половин милион лева без да разчита на вече превърналите се в традиция за подобни заглавия по-скъпи триизмерни прожекции. Лентата се представя прилично и в останалата част от света. До момента международните приходи се равняват на 211 657 979 долара, при бюджет за снимки и реклама от 100 милиона.



Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС
 
Cinefish.bg Cinefish.bg