Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Бокс офис Триизмерният “Смърфовете 2” е на върха на българския бокс офис

Триизмерният “Смърфовете 2” е на върха на българския бокс офис
Cinefish.bg

Бокс офис
Триизмерният “Смърфовете 2” е на върха на българския бокс офис

21.08.2013, 16:50  |   Видяна: 1903  |   синефиш.бг  |   БОКС ОФИС
Комедийната лента “Смърфовете” се превърна в един от най-големите зрителски хитове на 2011-та година и завърши българското си представяне с приходи от над един милион лева. Сега, две години по-късно, по кината тръгва продължението “Смърфовете 2”, което отново дава заявка за силно представяне в родния бокс офис.

Триизмерната втора част остави зад гърба си две премиерния заглавия и без никакви проблеми застана на лидерската позиция в бокс офис класацията. За първия си уикенд по родните киноекрани (16-18 август) “Смърфовете 2” натрупа общо 132 463 лева, което не е особено впечатляващ старт, но все пак е важно да се отбележи, че първата част дебютира с по-ниски приходи (129 479 лева) и въпреки това успя да достигне границата от един милион лева. Марката “Смърфовете” винаги се е радвала на голяма популярност сред родната детска аудитория и със сигурност може да се каже, че продължението на хита от 2011-та ще продължи да привлича значителен брой зрители в следващите две седмици.

В Съединените щати “Смърфовете 2” не оправда очакванията на продуцентите и бокс офис анализаторите, но едва ли подобна съдба ще сполети лентата в България. В най-добрия случай до една седмица триизмерната продукция на Раджа Госнел ще достигне границата от 300 хиляди лева.

На второ място в класацията е комедията “Сем. Милър”, която за първия си уикенд по родните киноекрани е натрупала 52 678 лева. Лентата с Дженифър Анистън не бе едно от най-дискутираните и рекламирани заглавия на сезона и затова сравнително скромния (на общия фон) стартов резултат съвсем не е изненадващ. Все пак не трябва да се забравя, че по принцип чисто комедийните продукции (особено тези, които не са част от поредица и чиято аудитория е по-възрастна) почти никога не регистрират големи резултати в българския бокс офис. Имайки предвид това досегашните приходи на “Сем. Милър” в никакъв случай не биха могли да бъдат наречени разочароващи и е похвално, че въпреки силната конкуренция в лицето на скъпите “РПУ Оня свят” и “Елизиум” лентата стартира представянето си от престижната втора позиция.

По всичко изглежда, че “Сем. Милър”, ще се нареди до тъй наречените “скромни бокс офис успехи” – филми, които на общия фон не правят особено впечатление с приходите си, но за жанра или поджанра си се представят достойно в кината (разбира се тук винаги се имат предвид предварителните очаквания, настроенията на публиката и дали става дума за продължение или оригинална продукция). В Щатите “Сем. Милър” изненада със силния си стартов уикенд и въпреки конкуренцията (и факта, че не се прожектира в 3D-формат) филма има шанса да се представи напълно прилично и в България. До седмица и половина комедията ще достигне сумата от 200 хиляди лева.

Лидерът от миналата седмица “Елизиум” сега заема трета позиция като за изминалите десет дни от премиерата си е натрупал общо 188 662 лева. Приходите от премиерния уикенд не бяха особено впечатляващи, но през изминалата седмица филма с Мат Деймън и Джоди Фостър добави допълнителни над 100 хиляди лева към актива и общата спечелена сума до момента е прилична за оригинално заглавие, което не може да разчита на по-скъпите триизмерни прожекции. Ясно е, че “Елизиум” няма де се нареди сред най-големите летни хитове, но в същото време няма и да бъде счетен за финансов провал.

Филмът е привлякъл (или ще привлече) в кината най-големите почитатели на научнофантастичното кино, но съдейки по спечеленото до момента, големия брой заглавия в киноафиша и факта, че не става дума за продължение на успешна първа част, той няма шансове да вкара в киносалоните по-голям брой зрители (нещо, което бе лесно постижимо за тазгодишни филми като “Железният човек 3” и “Бързи и яростни 6”). До няколко дни “Елизиум” ще надмине границата от 200 хиляди лева.

Комиксовият “РПУ Оня свят” застава на четвърто място в класацията със спечелени за изминалите близо две седмици 180 526 лева. Подобно на “Елизиум” триизмерната екшън-комедия на Робърт Швентке стартира със сравнително скромни приходи, но успя да набере малко повече скорост през изминалата седмица и сегашните приходи са ако не големи, то задоволителни за продукция, която въпреки значителния си бюджет не пристигна в България с големи претенции.

“РПУ Оня свят” няма да се нареди сред най-успешните комиксови филми в България и по всичко изглежда, че ще завърши представянето си с приходи от около 350 хиляди лева. За съжаление на създателите лентата с Райън Рейнълдс и Джеф Бриджис разочарова с представянето си в останалата част от света и ниските й приходи я превърнаха в поредното тазгодишно бокс офис разочарование.

На пета позиция е фантастичния екшън “Върколакът”, който се прожектира в България от близо един месец насам и за този период от време е натрупал общо 466 300 лева. Филмът на Джеймс Манголд се представя напълно според очакванията за комиксово заглавие, което въпреки големия си бюджет няма претенции за натрупването на приходи като тези на “Железният човек 3” и “Отмъстителите 3D”.

Добрата новина за “Върколакът” е, че за по-малко от един месец филма успя да подобри постижението на предишната лента за мутанта Лоугън, “Х-мен Началото: Върколак”, която през 2009-та година завърши представянето си с приходи от около 300 хиляди лева.

До края на тази седмица “Върколакът” ще надмине границата от половин милион лева.

Екшън-комедията “БСП - Бесни Страшни Пенсии 2” е на шесто място в класацията със спечелени за три седмици 269 271 лева. След не толкова впечатляващия си стартов уикенд продължението на хита от 2010-та година регистрира голям спад в посещаемостта и започна бързо да губи позиции. Първият “Бесни Страшни Пенсии” завърши представянето си с приходи от малко над 350 хиляди лева и по всичко изглежда, че на продължението ще отнеме повече време от очакваното за да се добере до тази сума .

По принцип продълженията на успешни филми подобряват постижението на предшествениците си без особени проблеми, но в с случая с “БСП 2” изглежда, че зрителския интерес не е бил толкова голям (подобна е ситуацията и в останалата част от света). Ако не отпадне бързо от кинопрограмата “Бесни Страшни Пенсии 2” ще има шанс да завърши представянето си с приходи от около 400 хиляди лева.

Триизмерната анимация “Аз, проклетникът 2” заема седма позиция. Лентата се прожектира в България от седем седмици насам и до момента е натрупала 978 506 лева. Един от най-големите хитове на сезона, “Аз, проклетникът 2” продължава да привлича зрители в кината въпреки конкуренцията и изминалото време от премиерата (за изминалия уикенд допълнителни 1450 зрители са изгледали анимацията).

Високобюджетната продукция се представя значително по-добре от своя предшественик и както в САЩ, така и в България, остави далеч зад себе си конкурентните “Човек от стомана” и “Огненият пръстен”. Следващата седмица “Аз, проклетникът 2” ще може да се похвали с приходи от над един милион лева.

В световен мащаб 3D-анимацията е натрупала 800 милиона долара.

“Турбо” е на осмо място в класацията със спечелени за пет седмици 334 076 лева. Триизмерната анимационна лента дебютира със скромни приходи в България и въпреки че през изминалите две седмици набра малко повече скорост със сигурност няма да се нареди сред големите анимирани хитове. Натоварената кинопрограма, факта, че става дума за оригинално заглавие и доброто представяне на конкурентните анимации “Университет за таласъми” и “Аз, проклетникът 2” (които през лятото заситиха глада на публиката за анимирани ленти) са без съмнение основните фактори за сравнително скромното представяне на “Турбо”.

Разбира се, лентата няма да бъде сметната за провал, но представянето й в България няма да бъде запомнено с нещо отличително.

Деветата позиция е за младежката комедия “Сексология”, която за десетте дена от премиерата си е натрупала общо 33 780 лева. Лентата с Обри Плаза пристигна почти незабелязано в България и скромното й представяне до момента едва ли е изненада за някого. Непретенциозните комедии като “Сексология” много рядко привличат голяма публика в кината и поради тази причина се сдобиват и с по-малко прожекции на ден (в сравнение с прожекциите на големите и по-известни ленти).

“Сексология” е привлякла най-запалените фенове на комедийния жанр, но няма шанс да вкара в кината по-голяма публика и по всичко изглежда, че бързо ще отпадне от топ 10 и кинопрограмата.

На последното десето място застава премиерния “KICK-ASS 2”, който е на път да се превърне в едно от най-големите бокс офис разочарования на годината. За изминалия уикенд комиксовата лента с Джим Кери е спечелила 5 936 лева, което е слабо постижение дори и ако става дума за независима европейска лента.

Без съмнение основните фактори за разочароващия старт са високото възрастово ограничение, силната конкуренция и не толкова популярната в България първа част. Оригиналният филм от 2010-та година не направи особено впечатление в родния бокс офис и по всичко изглежда, че съдбата на продължението ще бъде същата. Ако не отбележи малко по-добра посещаемост през тази седмица “KICK-ASS 2” най-вероятно ще отпадне рекордно бързо от кинопрограмата.

В световен мащаб комиксовата екшън-комедия също разочарова с представянето си и до момента е натрупала едва 21 милиона долара.


Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС
 
Cinefish.bg Cinefish.bg