Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Бокс офис Триизмерният “Ледена епоха 4: Континентален дрейф” оглави българската бокс офис класация

Триизмерният “Ледена епоха 4: Континентален дрейф” оглави българската бокс офис класация
Триизмерният “Ледена епоха 4: Континентален дрейф” оглави българската бокс офис класация
Cinefish.bg

Бокс офис
Триизмерният “Ледена епоха 4: Континентален дрейф” оглави българската бокс офис класация

11.07.2012, 15:20  |   Видяна: 3724  |   синефиш.бг  |   БОКС ОФИС

Оправдавайки напълно предварителните очаквания, “Ледена епоха 4: Континентален дрейф” стартира българското си представяне с пълна сила и остави далеч зад себе си конкурентните заглавия в киноафиша. Едва ли ще бъде преувеличено ако се каже, че “Ледена епоха” е може би най-популярната анимационна поредица в България за последните 10 години. Всеки един филм от франчайза трупа големи приходи и имайки в предвид спечеленото до момента може да се каже, че четвъртата част също ще завърши представянето си с повече от добри финансови постъпления.

Веднага след премиерата си в България, “Континентален дрейф” застана на първата позиция в бокс офиса, със спечелени за изминалия уикенд 447 798 лева. Предишната част от поредицата, която мина по кината през 2009-та година, стартира с малко по-добри резултати, но това по никакъв начин не омаловажава постигнатото от “Континентален дрейф”.

На фона на останалите големи филми тази година, продукцията на 20th Century Fox се представя повече от задоволително и е само въпрос на време преди да надмине границата от един милион лева. Все още е трудно се каже дали “Континентален дрейф” ще има сили да надмине постигнатото от предишната част от поредицата, “Ледена епоха 3: Зората на динозаврите 3D”, която може да се похвали с приходи в България от над 2.5 милиона лева. Интересът от страна на феновете (и семействата с по-малки деца) със сигурност ще продължава да бъде голям, но от друга страна след около четири седмици ще се състои премиерата на друг мащабен анимационен 3D-филм, “Храбро сърце” на Пиксар, който със сигурност ще бъде достойна конкуренция на четвъртия “Ледена епоха” (независимо от факта, че не e продължение). В световен мащаб, “Ледена епоха 4: Континентален дрейф” вече е донесъл на създателите си приходи от близо 200 милиона долара.

Втори в класацията е “Професия: Стриптийзьор”, който за първия си уикенд по българските киноекрани е натрупал 33 801 лева. В комбинация със спечеленото от предпремиерните прожекции, общите приходи на комедийната драма се увеличават на 45 522, което е скромен, но и напълно очакван старт за режисираната от Стивън Содърбърг лента. Освен, че е с високо възрастово ограничение, “Професия: Стриптийзьор” тръгна по кината и в разгара на летния киносезон когато вниманието на повечето хора е насочено към големите блокбастъри и триизмерни анимации. Всичко това със сигурност оказа влияние на приходите.

Филмът с Чанинг Тейтъм разбира се няма шанс да се конкурира със заглавия като “Ледена епоха 4: Континентален дрейф”, но съдейки по старта му, той ще успее да приключи представянето си с прилични за този род ленти приходи. Важно е и да се отбележи, че въпреки липсата на сериозна рекламна кампания, “Професия: Стриптийзьор” все пак успя да дебютира на втора позиция в бокс офиса, което е достойно постижение за нискобюджетен филм, който е изправен срещу големи блокбастъри като “Снежанка и ловецът”, “Прометей” и вече споменатата четвърта част на “Ледена епоха”.

Снежанка и ловецътТретата позиция е заета от приключенския “Снежанка и ловецът”. За изминалите пет седмици от премиерата си, филма на режисьора Рупърт Сандърс е спечелил общо 369 091 лева. Ясно е че няма да става дума за рекордни постъпления в бокс офиса, но все пак за филм, който не е част от изградена през годините поредица и който не се прожектира в триизмерен формат, “Снежанка и ловецът” се представя задоволително. Лентата с Кристен Стюарт може да се похвали с прилични приходи и в останалата част от света – факт, благодарение на който вече беше дадена зелена светлина за направата на продължение, в което отново ще видим Стюарт и Крис Хемсуърт.

ПрометейНаучнофантастичният трилър “Прометей” е на четвърто място, със спечелени за шест седмици 566 308 лева. Триизмерният филм на режисьора Ридли Скот регистрира спад в посещаемостта от 42 процента, което е очаквано за заглавие, което се прожектира в кината от близо един месец и половина. “Прометей” беше едно от най-очакваните и дискутирани заглавия на годината и поне що се отнася до българския бокс офис, спечеленото до момента в никакъв случай не може да бъде наречено разочароващо. Първоначално имаше изгледи, че филма с Чарлийз Терон може и да има шанса да натрупа сумата от един милион лева, но това изглежда няма да се случи. Все пак, сай-фай трилъра може да се похвали със стабилни за оригинална продукция резултати и представянето му потвърди за пореден път афинитета на българския зрител към мащабните фантастични ленти с голямо количество визуални ефекти.

Мадагаскар 3Лидерът от миналата седмица “Мадагаскар 3” изгуби няколко позиции и сега застава на пето място в бокс офис класацията. За изминалите пет седмици от премиерата си, триизмерната анимация е спечелила общо 562 770 лева. Благодарение на по-скъпите цени за триизмерни прожекции, третия “Мадагаскар” надмина постигнатото от своите предшественици и въпреки, че няма да може да се конкурира с мегахитa “Ледена епоха 4: Континентален дрейф”, анимирания филм все пак ще заема едно от челните места в класацията за най-успешните анимационни заглавия на 2012-та година. Световните приходи на “Мадагаскар 3” надминаха границата от половин милиард долара, а продуцентите вече правят планове и за четвърти филм от поредицата.

Улични танци 2Младежката лента “Улични танци 2” е на шеста позиция, със спечелени за три седмици по кината 128 268 лева. В родната си Англия, танцувалната продукция се провали в бокс офиса, но в България тя успя да привлече в кината над 13 хиляди зрители и в момента може да се похвали с ако не големи, то прилични за подобен род ленти приходи. Ясно е, че въпреки добавените триизмерни ефекти “Улични танци 2” няма да бъде считан за един от големите хитове на сезона, най-вече защото таргет-аудиторията не е толкова голяма и филма по принцип не е от тези заглавия, които привличат огромен брой зрители в кината. В световен мащаб, триизмерния “Улични танци 2” е спечелил 16,909,561 долара.

ДиктаторътСедми в класацията е “Диктаторът”, който за общо осем седмици по родните киноекрани е натрупал впечатляващите 764 191 лева. Филмът не само се превърна в един от най-изненадващите успехи на годината, но и продължава да привлича хора в кината – само за изминалия уикенд киносалоните са били посетени от допълнителни над 1600 души. В останалата част от света, “Диктаторът” не се превърна в очаквания от продуцентите хит, но в България филма не само надмина първоначалните очаквания, но и вече се нареди (и то без да разчита на триизмерни прожекции) сред най-големите хитове на годината.

Очаквай неочакванотоОчаквай неочакваното” заема осма позиция, с натрупани за шест седмици 164 903 лева. Филмът с Камерън Диас и Дженифър Лопес не предлага особени изненади и се представя по начина по който по принцип се представят романтичните ленти, които са били подкрепени от причина рекламна кампания. “Очаквай неочакваното” не може да се конкурира с големите блокбастъри и затова досегашното му представяне, макар и скромно на пръв поглед, е всъщност задоволително за продукция от този жанр.

Мъже в черно 3Триизмерният “Мъже в черно 3” е девети, със спечелени за седем седмици в България 646 139 лева. Подобно на “Мадагаскар 3”, третия “Мъже в черно” надмина многократно постигнатото от своите предшественици, които минаха по кината през 1997-ма и 2002-ра година. Филмът с Уил Смит няма да достигне границата от един милион лева, но въпреки това доказа, че поредицата “Мъже в черно” продължава да се радва на голяма популярност сред българските зрители. Приходите на “Мъже в черно 3” в световен мащаб вече надвишават сумата от половин милиард долара, а Уил Смит изяви желание да участва и в четвърти филм от франчайза.

Режисираният от Жюли Делпи “2 дни в Ню Йорк” застава на десета позиция, като за близо две седмици по кината е спечелил 17 460 лева – скромен резултат, който обаче съвсем не е изненадващ, тъй като комедийната лента не можеше да разчита на голям брой прожекции в България, а и независимите заглавия от този род никога не привличат вниманието на масовата българска публика. В много държави, “2 дни в Ню Йорк” не се сдоби с киноразпространение и затова е похвално, че българските кинодистрибутори все пак решиха да пуснат лентата по кината, независимо че от самото начало се знаеше, че тя няма шансове за големи финансови постъпления.

Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

 
Cinefish.bg Cinefish.bg