Филмовите заглавия със семейна насоченост продължават да доминират в българския бокс офис. След като беше на лидерската позиция в продължение на цели три седмици “Смърфовете 2” бе изместен от най-новата триизмерна анимация на Уолт Дисни “Самолети”. Премиерната продукция с бюджет от над 50 милиона долара натрупа за изминалия уикенд (6-8 септември) общо 89 253 лева, което е сравнително приличен старт за лента, която не е директно продължение на успешна първа част. Рекламната кампания “Самолети” наблягаше на факта, че действието се развива в познатата вселена от хитовата анимация на Пиксар “Колите” и това без съмнение помогна на филма в борбата му за зрители.
Анимираните продукции на Уолт Дисни винаги се радват на добра предварителна реклама в България, и въпреки че “Самолети” разочарова с представянето си в американския бокс офис стартовите му приходи на българска почва са по-добри дори от тези на дългоочаквания фантастичен екшън “Ридик” и продължението на успешната комедия “Дърти хлапета”. По всичко изглежда, че популярността на 3D-анимациите в България продължава да се увеличава и със сигурност може да се каже, че “Самолети” ще завърши представянето си с ако не големи, то напълно прилични за оригинална анимация приходи. В най-добрия случай до една седмица лентата на режисьора Клей Хол ще надмине границата от 200 хиляди лева. До момента в световен мащаб “Самолети” е натрупал 121 милиона долара.
Втората позиция е за научнофантастичния екшън “Ридик”, който за изминалия уикенд е спечелил общо 81 771 лева. Премиерната лента с Вин Дизел, която е директно продължение на “Хрониките на Ридик” от 2004-та година, не стартира българското си представяне по особено впечатляващ начин, но това едва ли е изненада за бокс офис наблюдателите. Въпреки че е част от изградена поредица “Ридик” тръгна по кината в целия свят без претенции за огромни приходи и представянето му в никакъв случай не може да се сравнява с това на последната част от другия известен франчайз с Вин Дизел “Бързи и яростни”.
Поне що се отнася до България “Ридик” най-вероятно ще повтори представянето на режисирания от Нийл Бломкамп “Елизиум”, който не успя да регистрира огромни финансови постъпления (като тези на летните хитове “Бързи и яростни 6” и “Железният човек 3”), но вкара в кината най-запалените почитатели на научната фантастика и в крайна сметка успя да нареди сред приличните хитове на лятото. Важно е да се отбележи, че “Ридик” не се прожектира в триизмерен формат и това без съмнение оказва влияние на приходите му както в България, така и в останалата част от света. Все пак популярността на Вин Дизел на родна почва е голяма и именно неговото име ще продължава да бъде основната притегателна сила през следващите няколко седмици. От премиерата си досега “Ридик” е натрупал по света 27,828,525 долара при бюджет за снимки от 40 милиона.
Лидерът от изминалите три седмици “Смърфовете 2” заема трето място в класацията. Триизмерната лента се прожектира в България от близо един месец и за този период от време е натрупала общо 588 817 лева. Преди две години първия “Смърфовете” бе свален от екран с приходи от над един милион лева и единствения начин по който продължението може да достигне тази сума е ако бъде задържано в киносалоните поне още четири седмици. Но въпреки че се движи с по-бавни темпове от предшественика си “Смърфовете 2” вкара приличен брой зрители в кината (над 71 хиляди души до момента) и ще бъде причислен към успешните заглавия на лятно–есенния сезон.
Премиерният “Дърти хлапета 2” е на четвърта позиция. За първия си уикенд по родните киноекрани комедията с Адам Сандлър и Крис Рок е спечелила 31 059 лева, а като към това се прибави и натрупаното от предпремиерните прожекции сумата се увеличава на 69 751 лева. Стартовите приходи на “Дърти хлапета 2” са по-добри от тези на първата част, която дебютира през 2010-та година с 56 042 лева. В крайна сметка оригинала завърши представянето си с приходи от около 150 хиляди лева – сума, която продължението ще достигне в следващата една седмица. Адам Сандлър има своята публика в България и въпреки не особено впечатляващия си старт “Дърти хлапета 2” ще има шанса да се превърне в поредния приличен бокс офис хит на актьора. Лентата със сигурност ще подобри постижението на първата част и по всяка вероятност ще приключи представянето си с приходи от около 300 хиляди лева. До момента приходите на “Дърти хлапета 2” от прожекциите в световен мащаб се равняват на 213 милиона долара при бюджет за снимки от 80 милиона.
Петото място е за “Пърси Джаксън и Боговете на Олимп: Морето на чудовищата”, който за по-малко от две седмици в България е спечелил 192 799 лева. Въпреки че става дума за високобюджетно триизмерно продължение “Морето на чудовищата” няма шанс да се нареди сред най-големите хитове на годината. Първата част за приключенията на Пърси Джаксън бе свалена от екран през 2010-та година с приходи от около 350 хиляди лева и ако няма по-сериозен спад в посещаемостта продължението ще достигне тази сума до две седмици. По отношение на световния бокс офис поредицата “Пърси Джаксън” (базирана на известна серия романи) не изпъква на общия фон и представянето на досегашните две части е в пъти по-слабо от това на първите два филма от конкурентния фантастичен франчайз “Хари Потър”. “Морето на чудовищата” не бе предшестван от мащабна рекламна кампания и това също оказа негативно влияние на представянето му в бокс офиса. В България филма ще се представи по-добре от първата част, но като цяло представянето му няма да бъде запомнено с нещо изненадващо.
Комедията “Сем. Милър” застава на шеста позиция в класацията като за близо един месец по родните киноекрани е натрупала 299 696 лева. Имайки предвид новата конкуренция и изминалото време от премиерата не е изненадващо, че лентата с Джейсън Съдейкис и Дженифър Анистън регистрира спад в посещаемостта от 40 процента. Все пак, за оригинална комедия без масивна предварителна реклама “Сем. Милър” се представя достойно в България и дори регистрира по-добри резултати от предишната обща продукция на Съдейкис и Анистън “Шефове гадняри“. “Сем. Милър” няма да достигне границата от половин милион лева, но при всички положения ще бъде счетен за един от сравнително приличните комедийни успехи на лятото. В световен мащаб филма на Роусън Маршъл Търбър вече е натрупал над 130 милиона долара.
Седмото място е за трилъра “Параноя”, който за изминалите десет дни от премиерата си е спечелил общо 67 339 лева. Филмът с Харисън Форд и Гари Олдман се нареди сред големите финансови провали в Съединените щати и въпреки че интереса на българските зрители е малко по-голям представянето му в България не е особено успешно. “Параноя” ще привлече вниманието най-големите почитатели на жанра и най-вероятно ще се добере до границата от 200 хиляди лева, но като цяло няма да бъде запомнен с големите си постижения в бокс офиса. До момента в световен мащаб филма на Робърт Лукетич е спечелил едва 10 милиона долара при бюджет за снимки и реклама от над 45 милиона долара.
“Елизиум” заема осма позиция със спечелени за пет седмици в България 345 113 лева. Конкуренцията и намаления брой на прожекциите оказват своето влияние и лентата с Мат Деймън и Джоди Фостър регистрира спад в посещаемостта от 51процента. Още преди премиерата беше ясно, че “Елизиум” няма да се превърне в суперхит от ранга на летни филми като “Железният човек 3” най-вече защото става дума за оригинална научнофантастична продукция, която не се прожектира в по-скъпия триизмерен формат. Съдейки по темповете с които трупа приходи “Елизиум” по всяка вероятност ще приключи представянето си със сума от около 420 хиляди лева (което ще бъде задоволително постижение за подобно заглавие).
Предпоследната девета позиция е за “Реликвите на смъртните: Град от кости”, който се върти по кината от три седмици насам. За този период от време филма е спечелил 108 346 лева, което е сравнително слабо постижение, имайки предвид популярността на едноименния роман-първоизточник. Спечеленото до момента е ясен показател за това, че “Реликвите на смъртните” ще се нареди до многото други вдъхновени от младежки романи продукции (като скорошните “Прелестни създания” и “Скитница“), които въпреки опитите от страна на холивудските студия не успяха да повторят големите успехи на “Здрач” и “Игрите на глада”. Досегашните световни приходи на “Реликвите на смъртните” се равняват на 38 милиона долара при бюджет за снимки и реклама от над 70 милиона долара.
Документалният “One Direction: Това сме ние” заема десето място със спечелени за две седмици 63 508 лева. Както се очакваше преди една седмица интереса на зрителите към лентата за англо-ирландската музикална група бързо намаля и бе регистриран спад в посещаемостта от цели 90 процента. Най-верните почитатели на групата без съмнение вече са посетили киносалона и до седмица и половина филма ще надмине границата от сто хиляди лева. Ясно е, че не става дума за голям хит, но все пак е похвално, че въпреки конкуренцията “Това сме ние” успя да привлече в киносалоните над 7300 зрители (което е прилично постижение за музикално-документална продукция с ограничена аудитория). Общо по света “Това сме ние” е натрупал 50 милиона долара при бюджет от 10 милиона.