Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Бокс офис Триизмерната анимация “Самолети” оглави българската бокс офис класация

Триизмерната анимация “Самолети” оглави българската бокс офис класация
Триизмерната анимация “Самолети” оглави българската бокс офис класация
Cinefish.bg

Бокс офис
Триизмерната анимация “Самолети” оглави българската бокс офис класация

11.09.2013, 10:41  |   Видяна: 2604  |   синефиш.бг  |   БОКС ОФИС

Филмовите заглавия със семейна насоченост продължават да доминират в българския бокс офис. След като беше на лидерската позиция в продължение на цели три седмици “Смърфовете 2” бе изместен от най-новата триизмерна анимация на Уолт Дисни “Самолети”. Премиерната продукция с бюджет от над 50 милиона долара натрупа за изминалия уикенд (6-8 септември) общо 89 253 лева, което е сравнително приличен старт за лента, която не е директно продължение на успешна първа част. Рекламната кампания “Самолети” наблягаше на факта, че действието се развива в познатата вселена от хитовата анимация на Пиксар “Колите” и това без съмнение помогна на филма в борбата му за зрители.

Анимираните продукции на Уолт Дисни винаги се радват на добра предварителна реклама в България, и въпреки че “Самолети” разочарова с представянето си в американския бокс офис стартовите му приходи на българска почва са по-добри дори от тези на дългоочаквания фантастичен екшън “Ридик” и продължението на успешната комедия “Дърти хлапета”. По всичко изглежда, че популярността на 3D-анимациите в България продължава да се увеличава и със сигурност може да се каже, че “Самолети” ще завърши представянето си с ако не големи, то напълно прилични за оригинална анимация приходи. В най-добрия случай до една седмица лентата на режисьора Клей Хол ще надмине границата от 200 хиляди лева. До момента в световен мащаб “Самолети” е натрупал 121 милиона долара.

Втората позиция е за научнофантастичния екшън “Ридик”, който за изминалия уикенд е спечелил общо 81 771 лева. Премиерната лента с Вин Дизел, която е директно продължение на “Хрониките на Ридик” от 2004-та година, не стартира българското си представяне по особено впечатляващ начин, но това едва ли е изненада за бокс офис наблюдателите. Въпреки че е част от изградена поредица “Ридик” тръгна по кината в целия свят без претенции за огромни приходи и представянето му в никакъв случай не може да се сравнява с това на последната част от другия известен франчайз с Вин Дизел “Бързи и яростни”.

Поне що се отнася до България “Ридик” най-вероятно ще повтори представянето на режисирания от Нийл Бломкамп “Елизиум”, който не успя да регистрира огромни финансови постъпления (като тези на летните хитове “Бързи и яростни 6” и “Железният човек 3”), но вкара в кината най-запалените почитатели на научната фантастика и в крайна сметка успя да нареди сред приличните хитове на лятото. Важно е да се отбележи, че “Ридик” не се прожектира в триизмерен формат и това без съмнение оказва влияние на приходите му както в България, така и в останалата част от света. Все пак популярността на Вин Дизел на родна почва е голяма и именно неговото име ще продължава да бъде основната притегателна сила през следващите няколко седмици. От премиерата си досега “Ридик” е натрупал по света 27,828,525 долара при бюджет за снимки от 40 милиона.

Смърфовете 2Лидерът от изминалите три седмици “Смърфовете 2” заема трето място в класацията. Триизмерната лента се прожектира в България от близо един месец и за този период от време е натрупала общо 588 817 лева. Преди две години първия “Смърфовете” бе свален от екран с приходи от над един милион лева и единствения начин по който продължението може да достигне тази сума е ако бъде задържано в киносалоните поне още четири седмици. Но въпреки че се движи с по-бавни темпове от предшественика си “Смърфовете 2” вкара приличен брой зрители в кината (над 71 хиляди души до момента) и ще бъде причислен към успешните заглавия на лятно–есенния сезон.

Премиерният “Дърти хлапета 2” е на четвърта позиция. За първия си уикенд по родните киноекрани комедията с Адам Сандлър и Крис Рок е спечелила 31 059 лева, а като към това се прибави и натрупаното от предпремиерните прожекции сумата се увеличава на 69 751 лева. Стартовите приходи на “Дърти хлапета 2” са по-добри от тези на първата част, която дебютира през 2010-та година с 56 042 лева. В крайна сметка оригинала завърши представянето си с приходи от около 150 хиляди лева – сума, която продължението ще достигне в следващата една седмица. Адам Сандлър има своята публика в България и въпреки не особено впечатляващия си старт “Дърти хлапета 2” ще има шанса да се превърне в поредния приличен бокс офис хит на актьора. Лентата със сигурност ще подобри постижението на първата част и по всяка вероятност ще приключи представянето си с приходи от около 300 хиляди лева. До момента приходите на “Дърти хлапета 2” от прожекциите в световен мащаб се равняват на 213 милиона долара при бюджет за снимки от 80 милиона.

Пърси Джаксън и Боговете на Олимп: Морето на чудовищатПетото място е за “Пърси Джаксън и Боговете на Олимп: Морето на чудовищата”, който за по-малко от две седмици в България е спечелил 192 799 лева. Въпреки че става дума за високобюджетно триизмерно продължение “Морето на чудовищата” няма шанс да се нареди сред най-големите хитове на годината. Първата част за приключенията на Пърси Джаксън бе свалена от екран през 2010-та година с приходи от около 350 хиляди лева и ако няма по-сериозен спад в посещаемостта продължението ще достигне тази сума до две седмици. По отношение на световния бокс офис поредицата “Пърси Джаксън” (базирана на известна серия романи) не изпъква на общия фон и представянето на досегашните две части е в пъти по-слабо от това на първите два филма от конкурентния фантастичен франчайз “Хари Потър”. “Морето на чудовищата” не бе предшестван от мащабна рекламна кампания и това също оказа негативно влияние на представянето му в бокс офиса. В България филма ще се представи по-добре от първата част, но като цяло представянето му няма да бъде запомнено с нещо изненадващо.

Сем. МилърКомедията “Сем. Милър” застава на шеста позиция в класацията като за близо един месец по родните киноекрани е натрупала 299 696 лева. Имайки предвид новата конкуренция и изминалото време от премиерата не е изненадващо, че лентата с Джейсън Съдейкис и Дженифър Анистън регистрира спад в посещаемостта от 40 процента. Все пак, за оригинална комедия без масивна предварителна реклама “Сем. Милър” се представя достойно в България и дори регистрира по-добри резултати от предишната обща продукция на Съдейкис и Анистън “Шефове гадняри“. “Сем. Милър” няма да достигне границата от половин милион лева, но при всички положения ще бъде счетен за един от сравнително приличните комедийни успехи на лятото. В световен мащаб филма на Роусън Маршъл Търбър вече е натрупал над 130 милиона долара.

ПаранояСедмото място е за трилъра “Параноя”, който за изминалите десет дни от премиерата си е спечелил общо 67 339 лева. Филмът с Харисън Форд и Гари Олдман се нареди сред големите финансови провали в Съединените щати и въпреки че интереса на българските зрители е малко по-голям представянето му в България не е особено успешно. “Параноя” ще привлече вниманието най-големите почитатели на жанра и най-вероятно ще се добере до границата от 200 хиляди лева, но като цяло няма да бъде запомнен с големите си постижения в бокс офиса. До момента в световен мащаб филма на Робърт Лукетич е спечелил едва 10 милиона долара при бюджет за снимки и реклама от над 45 милиона долара.

ЕлизиумЕлизиум” заема осма позиция със спечелени за пет седмици в България 345 113 лева. Конкуренцията и намаления брой на прожекциите оказват своето влияние и лентата с Мат Деймън и Джоди Фостър регистрира спад в посещаемостта от 51процента. Още преди премиерата беше ясно, че “Елизиум” няма да се превърне в суперхит от ранга на летни филми като “Железният човек 3” най-вече защото става дума за оригинална научнофантастична продукция, която не се прожектира в по-скъпия триизмерен формат. Съдейки по темповете с които трупа приходи “Елизиум” по всяка вероятност ще приключи представянето си със сума от около 420 хиляди лева (което ще бъде задоволително постижение за подобно заглавие).

Реликвите на смъртните: Град от костиПредпоследната девета позиция е за “Реликвите на смъртните: Град от кости”, който се върти по кината от три седмици насам. За този период от време филма е спечелил 108 346 лева, което е сравнително слабо постижение, имайки предвид популярността на едноименния роман-първоизточник. Спечеленото до момента е ясен показател за това, че “Реликвите на смъртните” ще се нареди до многото други вдъхновени от младежки романи продукции (като скорошните “Прелестни създания” и “Скитница“), които въпреки опитите от страна на холивудските студия не успяха да повторят големите успехи на “Здрач” и “Игрите на глада”. Досегашните световни приходи на “Реликвите на смъртните” се равняват на 38 милиона долара при бюджет за снимки и реклама от над 70 милиона долара.

One Direction: Това сме ниеДокументалният “One Direction: Това сме ние” заема десето място със спечелени за две седмици 63 508 лева. Както се очакваше преди една седмица интереса на зрителите към лентата за англо-ирландската музикална група бързо намаля и бе регистриран спад в посещаемостта от цели 90 процента. Най-верните почитатели на групата без съмнение вече са посетили киносалона и до седмица и половина филма ще надмине границата от сто хиляди лева. Ясно е, че не става дума за голям хит, но все пак е похвално, че въпреки конкуренцията “Това сме ние” успя да привлече в киносалоните над 7300 зрители (което е прилично постижение за музикално-документална продукция с ограничена аудитория). Общо по света “Това сме ние” е натрупал 50 милиона долара при бюджет от 10 милиона.



Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС
 
Cinefish.bg Cinefish.bg