Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Бокс офис Триизмерната анимация “Рио” е начело на българския бокс офис

Триизмерната анимация “Рио” е начело на българския бокс офис
Дългоочакваната анимационна продукция на 20th Century Fox Animation, “Рио”, застана на първа позиция в българската бокс офис класация.
Cinefish.bg

Бокс офис
Триизмерната анимация “Рио” е начело на българския бокс офис

13.04.2011, 12:26  |   Видяна: 2622  |   синефиш.бг  |   БОКС ОФИС
Дългоочакваната анимационна продукция на 20th Century Fox Animation, “Рио”, застана на първа позиция в българската бокс офис класация. Премиерната лента, чиято българска премиера се състоя преди американската, успя да натрупа напълно задоволителните 197 016 лева.

Имайки в предвид добрата рекламна кампания, и факта, че “Рио” е дело на създателите на популярната поредица “Ледена епоха”, не е изненадващо, че веднага след премиерата си, продукцията не само успя да натрупа стабилни приходи, но и измести българския хит “LOVE.NET” от първото място в класацията. Без съмнение може да се каже, че “Рио” ще се нареди сред най-печелившите анимационни ленти на годината.

Както в САЩ, така и в България, високобюджетните триизмерни анимации почти винаги се радват на големи успехи и въпреки, че американската му премиера тепърва предстои, “Рио” със сигурност ще привлече в кината не само българската публика.

Като се има в предвид силния премиерен уикенд и липсата на сериозен анимационен конкурент, “Рио” няма да срещне трудности и в следващите две седмици ще надмине границата от половин милион лева. Единствено времето ще покаже дали режисирания от Карлос Салдана филм ще успее да достигне приходите на “Рапунцел и разбойникът”, който само в България успя да спечели над един милион лева.

Лидерът от миналата седмица, “LOVE.NET”, заема второ място в класацията. За близо две седмици по кината, филма на Илиян Джевелеков е спечелил впечатляващите 550 051 лева. За безспорния успех на филма допринасят няколко фактора – лентата излиза в момент, в който българските филми са не само сериозна конкуренция, но и се представят значително по-добре от много европейски и американски продукции.

Режисьорът разчита на еклектичен актьорски състав, включващ доказани ветерани и новоизгряващи изпълнители, а самия сюжет на продукцията съдържа много елементи от живота на сегашното младо поколение, и това е може би основната причина за огромния интерес към филма, който се забелязваше в дните преди премиерата. Съдейки по сегашните резултати и нестихващия зрителски интерес, “LOVE.NET” има всички шансове да надмине границата от един милион лева.

Трети в класацията е трилъра с Антъни Хопкинс, “Ритуалът”, който за първия си уикенд в България е натрупал сумата от 33 628 лева – резултат, който не може да се нарече впечатляващ, но имайки в предвид филмите които заемат първите две места, позицията на “Ритуалът” не е изненадваща. Важно е да се отбележи, че филма е насочен главно към публика, който е в пъти по-малка от тази на “LOVE.NET”, и затова очакванията относно представянето в бокс офиса не бяха толкова големи.

Все пак, “Ритуалът” успя да привлече вниманието на част от зрителите харесващи подобен род филми, и третата позиция в класацията е доказателство за това. Очакванията са, че преди да бъде свален от кината, филма ще може да се похвали с приходи надминаващи сто хиляди лева.

Премиерният фантастичен филм, “Първичен код”, застава на четвърта позиция. До момента, продукцията с Джейк Гиленхал е спечелила 32 858 лева.

Първичен код” пристигна в България без предшестваща го широка рекламна кампания, и затова, също както при “Ритуалът”, сравнително ниските приходи от премиерния уикенд не са изненадващи. Приходите от втората седмица ще покажат дали лентата на режисьора Дънкан Джоунс е успяла да привлече вниманието на повече зрители.


Високо напрежениеФилмът с Брадли Купър и Робърт де Ниро, “Високо напрежение”, е на пето място със спечелени за три седмици 250 707 лева – сума, която без съмнение превръща трилъра в успешно заглавие.

Подобно на представянето си в САЩ, и в България филма на Нийл Бъргър се превърна в повече от скромен хит, и успя да вкара в киносалоните по-голяма публика отколкото се очакваше. Със сигурност, “Високо напрежение” ще продължи успешното си българско представяне и през следващата седмица.


Жена назаемКомедията “Жена назаем”, в която участват Адам Сандлър и Дженифър Анистън, заема шеста позиция. За изминалите близо три седмици от премиерата, лентата е натрупала приходи от общо 129 585 лева. Имайки в предвид популярността на Сандлър и Анистън, очакванията към “Жена назаем” бяха по-големи.

Спечелената до момента сума е прилична, но за три седмици по кината, филма можеше да се представи значително по-добре. Разбира се, “Жена назаем” не се счита за финансово разочарование, и съдейки по досегашните резултати, най-големите почитатели на този тип комедии вече са посетили киносалона.

РангоАнимацията “Ранго”, озвучена от звездата Джони Деп, е седма в класацията, със спечелени 259 617 лева за пет седмици. На пръв поглед, филма на Гор Вербински не се превърна в очаквания огромен анимационен хит, но трябва да се има в предвид, че лентата е една от малкото анимационни ленти, които не се разпространяват в триизмерен формат. Този факт без съмнение оказа влияние не само на българските приходи, но и на световните.

Но независимо от това, “Ранго” се превърна в напълно приличен успех, и световните му приходи вече надминават 230 милиона долара.

Майло на МарсОсми е продуцирания от Робърт Земекис, “Майло на Марс”. За четирите седмици в България, триизмения анимационен филм е спечелил 202 008 лева – завиден успех на фона на катастрофалното представяне на лентата не само в САЩ, но и в голяма част от Европа.

Българската публика рядко се влияe от представянето на филмите в други държави, и въпреки че си спечели репутацията на един от най-големите бокс офис провали, “Майло на Марс” събра една ако не голяма, то прилична сума в България.


Sucker Punch: Измислен святФантастичният “Sucker Punch: Измислен свят” е на девета позиция. Филмът на режисьора Зак Снайдър се върти в кината вече три седмици, и до момента е спечелил разочароващите 85 802 лева. Изненадващо, силно рекламираната високобюджетна лента вече се превърна в едно от най-големите бокс офис разочарования на годината. Любопитно е, че досегашното българско представяне на филма съвпада с американското – и там, екшъна с Емили Браунинг и Карла Гуджино, се представи доста под очакванията, въпреки масивната рекламна кампания.

Малко вероятно е през следващата седмица “Sucker Punch: Измислен свят” да привлече повече българи в кината, и за съжаление на създателите, лентата вече заема едно от първите места в класацията на най-големите бокс офис провали на 2011-та година.

Червената шапчицаФилмът “Червената шапчица” е на десето място, като за близо един месец е спечелил 127 436 лева. Имайки в предвид, че фантастичната лента е дело на екипа създал “Здрач”, от студиото Warner Bros. се надяваха, че по-младата аудитория ще напълни световните киносалони. Това не се случи, и “Червената шапчица” ще бъде причислен към филмовите адаптации на популярни литературни произведения, които, въпреки очакванията, не са успели да привлекат достатъчно голяма публика.

Българските приходи на режисирания от Катрин Хардуик филм в никакъв случай не са трагични, но без съмнение може да се каже, че лентата можеше да се представи много по-добре.
Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

 
Cinefish.bg Cinefish.bg