Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Бокс офис Триизмерната анимация “Камбанка и тайната на крилете” оглави българския бокс офис

Триизмерната анимация “Камбанка и тайната на крилете” оглави българския бокс офис
Триизмерната анимация “Камбанка и тайната на крилете” оглави българския бокс офис
Cinefish.bg

Бокс офис
Триизмерната анимация “Камбанка и тайната на крилете” оглави българския бокс офис

19.09.2012, 11:30  |   Видяна: 3473  |   синефиш.бг  |   БОКС ОФИС

Показвайки отново силния си афинитет към триизмерните анимационни продукции българските зрители превърнаха премиерния “Камбанка и тайната на крилете” в лидера в родната бокс офис класация. Триизмерната продукция на Уолт Дисни спечели за първия си уикенд в България 89 743 лева, което е сравнително скромен, но не и неочакван резултат за заглавие което не е част от семейството на големите и скъпи триизмерни анимации като “Храбро сърце” и четвъртия “Ледена епоха”.

Камбанка и тайната на крилете
В много държави “Камбанка и тайната на крилете” ще бъде пуснат директно на DVD и Blu-ray, но родните дистрибутори решиха да рискуват с киноразпространение което очевидно няма да донесе огромни приходи като тези на “Храбро сърце”, но и лентата няма да бъде сметната за провал особено като се има в предвид факта, че очакванията относно финансовите постъпления не бяха големи (любопитно е да се отбележи, че “Камбанка и тайната на крилете” дебютира с по-добри резултати от третия “Играта на играчките”, който стартира с приходи от малко над 60 хиляди лева). Изненадващото в случая с анимираната лента, че въпреки на пръв поглед скромния си старт тя все пак успя да остави зад себе си българската лента “Пистолет, куфар и 3 смърдящи варела”, която разочарова с представянето си през изминалия уикенд. “Камбанка и тайната на крилете” едва ли ще се превърне в бокс офис хит от ранга на споменатите по-горе анимации, но все пак ще завърши представянето си със сравнително прилични (за подобен род нискобюджетни и непретенциозни анимации) резултати.

Пистолет, куфар и 3 смърдящи варелаБългарската кримка “Пистолет, куфар и 3 смърдящи варела” застава на втората позиция в класацията със спечелени за първия уикенд 62 774 лева – определено разочароващ старт за филм, който с малко по-силна рекламна кампания със сигурност би имал шанс да привлече значително по-голяма публика, особено като се има в предвид факта, че в момента интереса на българите към родното кино е доста голям. Все пак е важно да се отбележи, че подобната българска лента “Операция - Шменти капели” също стартира с не толкова впечатляващи резултати (76 767 лева за първия уикенд), но въпреки това успя да натрупа над един милион лева. Само времето ще покаже дали подобна ще бъде съдбата и на “Пистолет, куфар и 3 смърдящи варела” или филма ще се присъедини към бокс офис разочарованията на 2012-та година.

Наследството на Борн”, който оглавяваше бокс офиса в продължение на две седмици, сега заема трето място, като за изминалите три седмици от премиерата си е натрупал 362 418 лева. Въпреки че филма е част от известен франчайз никой не е очаквал, че той ще постави рекорди в бокс офиса и именно заради това спечеленото до момента, макар и не толкова впечатляващо, може да бъде наречено задоволително. “Наследството на Борн” е един от скъпите екшън-филми тази година които не се прожектират в триизмерен формат и затова представянето му не може да бъде сравнявано с това на заглавия като “Отмъстителите 3D” например. До една седмица и половина лентата ще надмине границата от 400 хиляди лева, което автоматично ще я постави в графата “прилични бокс офис успехи”.

Ансамбловият екшън на Саймън Уест “Непобедимите 2” е на четвърта позиция в класацията. За един месец в кината заснетия в България филм е натрупал 441 475 лева, което е добро постижение макар и че с по-агресивна реклама можеха да бъдат регистрирани малко по-добри резултати. За изминалата една седмица лентата е добавила към общата си сума над 60 хиляди лева но и това не прикрива факта, че интереса на зрителите като цяло е спаднал. Въпреки участието на доста екшън-звезди и големия зрителски интерес към подобни заглавия “Непобедимите 2” няма да надмине границата от един милион лева, но поне ще има шанс да подобри постижение на предшественика си, който преди две години завърши представянето си с общи приходи от малко над половин милион лева.

Ледена епоха 4: Континентален дрейфЛедена епоха 4: Континентален дрейф” заема пето място, като за единадесет седмици в България е спечелил 2 536 727 лева. Лентата без съмнение ще бъде най-успешното филмово заглавие на годината и само до няколко дни ще подобри резултата на предишната трета част, която през 2009-та спечели 2 575 849 от родните кинопрожекции – постижение, което ще превърне “Континентален дрейф” в най-печелившата анимация на всички времена в България. Разбира се, по-скъпите триизмерни прожекции изиграха важна роля в натрупването на този рекорден резултат, но също така не може да се игнорира и факта, че цялата поредица “Ледена епоха” се радва на изключително голяма популярност в България. Франчайзът е достатъчно популярен и в останалата част на света и “Континентален дрейф” вече може да се похвали със световни приходи от над 830 милиона долара.

Третата анимация в топ 10, “Храбро сърце”, застава на шеста позиция. Триизмерната лента се прожектира в България от седем седмици и за този период е натрупала повече от задоволителните 971 164 лева. Само след няколко дни продукцията на студиото Пиксар ще надмине границата от един милион лева, което ще бъде забележително постижение за филмово заглавие, което не е продължение и не е базирано на вече съществуващ материал. “Храбро сърце” беше предшестван от прилична реклама и в комбинация с любопитството на голям брой български зрители към 3D-анимациите доброто му представяне бе на практика гарантирано още преди премиерата. До момента по света, лентата е натрупала половин милиард долара.

Екшън-комедията “Гепи и бегай” е на седмо място със спечелени за първия уикенд 20 344 лева. Заедно с предпремиерните прожекции сумата се увеличава на 33 542 лева, но и това не може да бъде сметнато за стабилен резултат. Филмът с Дакс Шепърд и Брадли Купър е от този род заглавия, които много рядко се представят успешно в кината и по принцип се радват на значително по-голям интерес от страна на публиката чак когато биват пуснати на DVD и Blu-ray пазара. В следващите две седмици “Гепи и бегай” може и да набере скорост (което е малко вероятно), но истината е че каквото и да се случи филма със сигурност няма да бъде запомнен със силното си бокс офис представяне в България.

Приятелю, Тед” застава на осма позиция, като за шест седмици е натрупал 416 847 лева. Комведията с Марк Уолбърг и Мила Кунис успя да се измъкне от сянката на няколко големи екшън-заглавия и натрупа напълно задоволителни за заглавие от този род приходи. Имайки в предвид не толкова големите предварителни очаквания относно бокс офиса “Приятелю, Тед” може да бъде сметнат, заедно с “Диктаторът”, за един от изненадващите комедийни хитове на годината. Успехът в България съвсем не е случаен – общите световни приходи на филма се равняват на 407 милиона долара, а от студиото Юнивърсъл Пикчърс вече потвърдиха намерението си да направят продължение.

БеззакониеДевети в класацията е криминалния филм с Шая Лебоф и Гай Пиърс “Беззаконие”, който за две седмици е спечелил 48 429 лева. Въпреки звездния си актьорски състав и телевизионните реклами по българските телевизии филма на Джон Хилкоут минава на практика незабелязано по родните киноекрани. Все пак това представяне едва ли е голяма изненада за тези които следят бокс офиса - “Беззаконие” е независим филм без скъпи визуални ефекти и сюжета му се върти около Сухия режим в Съединените щати. Всичко това ограничава шансовете за комерсиален успех особено в държава като България където публиката има много ясни филмови предпочитания – предпочитания, които дават голяма преднина на филми като “Непобедимите 2”, “Отмъстителите 3D” и “Храбро сърце”, а не на филми като “Беззаконие”. За съжаление на създателите на криминалната драма тя се представя скромно и в останалата част от света – до момента приходите се равняват на малко над 30 милиона долара.

Последната десета позиция е заета от триизмерния “Step Up: Революция”. За изминалите пет седмици от премиерата тийнейджърската лента е натрупала 257 448 лева. “Step Up” не е сред най-известните и успешни филмови поредици и затова представянето на “Революция”, макар и не толкова впечатляващо, може да бъде сметнато за прилично. Лентата няма шанс да се конкурира с продължения като “Черният рицар: Възраждане” и “Невероятният Спайдър-мен”, но все пак, съдейки по резултатите, тя е привлякла в кината почитателите на този род музикално-танцувални филми. Общо по света, “Step Up: Революция” е спечелил 122,184,110 долара.

Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС
 
Cinefish.bg Cinefish.bg