Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Бокс офис Триизмерната анимация “Героичната шесторка” е новият лидер в българската бокс офис класация

Триизмерната анимация “Героичната шесторка” е новият лидер в българската бокс офис класация
Триизмерната анимация “Героичната шесторка” е новият лидер в българската бокс офис класация
Cinefish.bg

Бокс офис
Триизмерната анимация “Героичната шесторка” е новият лидер в българската бокс офис класация

28.01.2015, 11:19  |   Видяна: 1662  |   синефиш.бг  |   БОКС ОФИС

Напълно очаквано новата триизмерна анимация на Уолт Дисни “Героичната шесторка” оглави родната бокс офис класация. Номинираната за “Оскар” 225-милионна лента се пребори с цели пет премиерни заглавия и даде заявка за още един успешен анимационен кинопоход по българските киноекрани.

Героичната шесторка (2014)За изминалия уикенд (23-25 януари) “Героичната шесторка” е вкарал 16 668 зрители в кината, а приходите му се равняват на 158 190 лева – не особено впечатляващ, но все пак задоволителен старт за заглавие, което не е част от вече изградена поредица. За сравнение “Рапунцел и разбойникът” дебютира с приходи от 207 961 лева, а “Замръзналото кралство 3D” натрупа за премиерния си уикенд 311 217 лева.

Героичната шесторка” със сигурност ще премине границата от половин милион лева приходи, но няма да бъде сериозен конкурент на най-успешните анимационни продукции от изминалите няколко години. Общо по света високобюджетния филм е натрупал 456 056 064 долара.

Мордекай (2015)Режисираният от Дейвид Кеп “Мордекай” застава на втора позиция в класацията. За първия си уикенд по кината премиерната продукция с Джони Деп е натрупала 63 232 лева – задоволителен старт за оригинална ексцентрична лента, която не бе предшествана от агресивна международна реклама. Дебютът на “Мордекай” е по слаб от този на “Розовата пантера 2” (95 295 лева), но от друга страна резултата е по-добър от старта на последния проект на тандема Джони Деп/Тим Бъртън “Тъмни сенки” (34 142 лева).

Мордекай” няма да бъде запомнен като един от големите хитове на годината, но имайки предвид конкуренцията и липсата на триизмерни прожекции филма ще бъде сметнат за сравнително приличен успех в България. За съжаление на създателите си обаче “Мордекай” дебютира с катастрофални приходи в северноамериканския бокс офис и вече е обявен за един от първите големи бокс офис провали на 2015-та.

Седмият син (2014)Триизмерното фентъзи “Седмият син” е на трето място, със спечелени за близо три седмици 653 020 лева. Филмът с Джеф Бриджис изостава значително от “Херкулес”, но за сметка на това се представя в пъти по-добре от предишната комерсиална екшън-лента на актьора “РПУ Оня свят” (която дебютира с приходи от 68 789 лева). “Седмият син” няма да премине границата от един милион лева, но това не е от голямо значение, тъй като филма вече се нареди сред стабилните успехи от началото на 2015-та година. Световните приходи на режисираната от Сергей Бодров лента се равняват на малко над 77 милиона долара.

Кум под наем ООД (2015)Комедията “Кум под наем ООД” застава на четвърта позиция. За изминалите десет дни от премиерата си филма с Кевин Харт е вкарал в касите на кината 168 719 лева.

Само за една седмица “Кум под наем ООД” е увеличил приходите си с допълнителни 100 хиляди лева, което е повече от добро постижение за чисто комедийно оригинално заглавие, чиито приходи не са подпомогнати от по-скъпи триизмерни прожекции.
Лентата се представя по-добре от “Булчински войни” и “Ченге за един ден” и преди да бъде свалена от екраните ще достигне границата от 300 хиляди лева.

Хакер (2015)Екшън-трилърът на Майкъл Ман “Хакер” е на пето място, със спечелени за десет дни по кината 171 136 лева.

Въпреки шумния си провал в американския и част от европейския бокс офис филма с Крис Хемсуърт се представя задоволително на българска почва (за оригинално нетриизмерно заглавие) и до няколко дни ще надмине крайните приходи на “Парола: Риба-меч” (190 949 лева).
Световните приходи на “Хакер” се равняват на едва 9 297 125 долара, при бюджет за снимки и реклама от 100 милиона.


Твърде лично 3Шести е “Твърде лично 3”, който се върти по българските киноекрани от три седмици насам. За този период от време продукцията на Люк Бесон е натрупала приходи от 413 641 лева и с това свое постижение тя оставя зад гърба си както първите две части от поредицата, така и заглавия като “Закрилникът”, “Мисия: Ноември” и “Джак Райън: Теория на хаоса”.

Твърде лично 3” е официално най-успешната част от есшън-франчайза с Лиам Нийсън и до една седмица и половина филма ще премине границата от половин милион лева.

Падингтън (2014)Британската лента “Падингтън” застава на седма позиция, като за близо един месец в България е натрупала 484 950 лева. Предварителните очаквания не бяха особено големи, но “Падингтън” успя да намери своята публика и до момента над 65 хиляди зрители са изгледали продукцията на голям екран.

Още тази седмица филма на Пол Кинг ще може да се похвали с приходи от над половин милион лева. Международните приходи се равняват на 170 милиона долара.


На осмо място е “Игра на кодове”, който за четири седмици на българска почва е спечелил 424 897 лева. За сравнение скорошната конкурентна лента за Втората световна война “Ярост” натрупа за същия период от време 326 489 лева.

Що се отнася до родния бокс офис “Игра на кодове” определено надмина предварителните очаквания и доказа, че по-малките и камерни исторически филми също могат да трупат прилични приходи в България.
До една седмица филма на Мортен Тилдум ще надмине границата от половин милион лева. Общите световни приходи се равняват на 110 656 524 долара.

Смъртоносен порок (2015)Премиерният екшън-трилър “Смъртоносен порок” заема девета позиция. За първия си уикенд в България (23-25 януари) филма с Брус Уилис е спечелил 26 320 лева – очаквано скромен старт за нискобюджетна и непретенциозна екшън-лента, която в много други държави ще се появи директно на DVD и Blu-ray пазара. Сравнен с предишните две студийни ленти на Брус Уилис, стартът на “Смъртоносен порок” в българския бокс офис е по-слаб от този на “БСП - Бесни Страшни Пенсии 2” (72 552 лева) и малко по-добър от постижението на “Град на греха: Жена, за която да убиваш” (24 902 лева). Филмът на Брайън Милър няма да набере повече скорост в следващите две седмици и по всяка вероятност ще отпадне бързо от киноафиша.

Снежната кралица (2012)Анимацията “Снежната кралица” е на десето място, със спечелени за десет дни по кината 39 308 лева. Имайки предвид, че става дума за слабо дискутирана руска анимация с ограничен брой прожекции на ден не е изненадващо, че не са регистрирани по-добри резултати. Най-верните почитатели на анимационното кино вече са изгледали “Снежната кралица” на голям екран, но подобно на “Смъртоносен порок” филма няма шанс да набере повече скорост в следващите дни. По всичко изглежда, че крайните приходи на триизмерната анимация ще се равняват на около 80-90 хиляди лева.



Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

 
Cinefish.bg Cinefish.bg