Едва ли може да предположим, че когато Майкъл Бей седна на режисьорския стол, за да създаде тази внушителна фантастична поредица, изпълнена с роботи, последен писък на технологиите, той не е получил солидни оферти от различни марки в бранша.
Така например General Motors предложиха "скромната сума" от 3 млн. долара, срещи която получиха водещи позиции да рекламират в лентата. Ако някога сте си мислили, че идеята невзрачният фолксваген да се превърне в елегантната американска класика Chevrolet Camaro от 2009 година, е случайна хрумка, помислете отново. Срещу седемцифрена сума...
В случая със сикуела на "Транспортър", може и да ви се струва, че тази сцена, в която Джейсън Стейтъм раздава тупаници на поразия е просто ефектен екшън. Всъщност е и още нещо - скрита реклама на новия модел на Audi А8 W 12, който чинно и кротко стои като фон на разбеснелия се стопанин. И за да е сигурна примката, звездата е в ролята на бивш агент от специално подразделение, за когото автомобилът е по-важен от всичко останало.
Обикновено, той е не само превозвач, но и също така слушател на личните драми, макар че признаваме си, чак дотам не стигнаха. Друг е въпросът, че срещу цената, на която можеш да купиш подобно возило, е нормално да очакваш то да може и да пере и готви, но това е друга тема...
Един от много съвместни филми на Том Ханкс и Мег Райън, които целят да ни покажат колко хубав може да е животът, когато хората се обичат. За съжаление, дори и през далечната 1988 година, любовта върви ръка за ръка с напредналите технологии и най-вече с рекламата на програмата AOL, чрез която двамата откриват сродната си душа един в друг.
Романтична комедия, екшън или фентъзи, от рекламните трикове просто няма отърване. Направо не ни се мисли какво ли се случва в "Безсъници в Сиатъл", когато имаш цяла нощ на разположение, за да обиколиш различните марки...
Е да, да спасиш света не е чак толкова невъзможна мисия, когато ползваш Mac. Том Круз си спечели статута на супергерой чрез изпълненията на агент Итън Хънт, но я си представете че вместо Apple бе ползвал Windows или Linux....
В американската драма, пренасяща ни чак през 2032 година, животът е твърде немислим по време на тоталния хаос по улиците. Освен ефектните екшън сцени със Сталоун обаче, има и още една добра новина - явно тогава на мода ще са ресторантите "Тако Бел", на какви цени обаче, все още не знаем.
Рекламата не само, че е очевидна, но и за да са сигурни, че ще я разберем, някои от героите директно похапват хамбургери с лого в опаковката. Още по-забавно става с европейската версия на филма - понеже тук си нямаме "Тако Бел", надписът е заменен от този на "Пица Хът". Ако имаше и български релийз, вероятно Слай щеше да нагъва форнети, ама нейсе...
Tук така и не ни стана много ясно какво точно е посланието на марката и доколко то всъщност сюжетът е успешен в рекламирането й. Става дума за американската куриерска служба FedEx, за която в този филм има една лоша и една добра новина.
Лошата е, че самолетът, с който се пренасяше пратката, катастрофира и този факт не спомогна особено за изпълнението на мисията, добрата е, че в края на краищата Том Ханкс достави багажа. Все още чака да го изберат за рекламно лице...
Имаше си хас филм, в който гледаме летища и самолети по-често отколкото главните герои, да не рекламира авиолинии. Традиционно, братята американци не дадоха тази чест на друг и повериха кампанията на собствените си такива на режисьора Джейсън Райтман и звездата Джордж Клуни.
Реномето на последния обаче пострада значително повече, след като в редица сцени героят му гледаше на летището толкова отчаяно и объркано, докато ни представяха надписа, че бяхме на път да го сбъркаме с нашенец на летището в Шанхай.. А има 10 хиляди полета зад гърба си все пак, не ги ли изучи вече тия правила...
Леко дебилният агент Рик Пек на Матю Макконъхи в "Тропическа буря" бе готов на всичко за своя клиент Тъг Спийдман (Бен Стилър). Включително и на това да му връчи TiVo в джунглите на Лаос.
За съжаление, местното канибалско население не разбра идеята и приложението на цифровата сензация, заради което съдбата му не бе особено щастлива. Или пък са се ядосали заради кражба на патентни права, кой знае...
И още една проява на очевидна рекламна стратегия в далечното минало. Преди появата на буквално революционния хит на Стивън Спилбърг - "Извънземното", бонбонките Reese's Pieces не са особено интересни за потребителите и всички в компанията са се хванали за главата, уплашени от фалит.
Ситуацията обаче коренно се променя именно благодарение на Ети. По време на приключенията на главните герои, те масово похапват шоколадовите лакомства, сякаш на този свят не съществува друга форма на храна.
Какво се случва после, вероятно всички знаят. "Извънземното" чупи рекорди в бокс офиса, а Reese's Pieces - тези в хранително-вкусовата промишленост. Фактът си е факт - продажбите на марката скачат с цели 65%.
Omega, Samsonite, British Airways, Finlandia, Norelco, Revlon, Kodak в "Не умирай днес"
Подозирахме, че суетната персона на Бонд буквално може да се превърне в рекламен манекен, но едва ли очаквахме точно това. Във филма се рекламират толкова много марки, че направо не ни се мисли какви ли суми са спечелили създателите му от тази стратегия.
Над 20 различни маркетингови партньори (не се лъжете, че гореизброените са всички) и при всички положения над 100 млн. долара за пи-ар кампания на новите продукти. Водка "Финландия", червило Revlon и един скромно усмихващ се Бонд, който в най-скоро време очакваме да ни пробутва и косачки за ливада...
0 гласа