Тони Пиърс-Робъртс е роден в Англия, където живее до 11 годишна възраст, когато емигрира в Централна Африка, заедно с родителите си. Там той напуска училище, за да се присъедини към организация, която се занимава с филми. Скоро той разбра, че работата с гостуващи екипи от продуценти и режисьори, включително и екипи на ‘БиБиСи’, му допада.
След пет години, Робъртс заминава в Лондон и започва да работи в телевизия ‘БиБиСи’ като асистент оператор. Той печели две награди ‘BAFTA’ за най-добър оператор за „Tinker, Tailor, Soldier, Spy” и за „Caught on a Train”. Сред телевизионните филми, над които работи операторът са драмите: „A Voyage Round My Father”, „The Good Soldier” и „Homeless”. Неговият първи пълнометражен филм „Moonlighting” е последван от епизод от сериите на Дейвид Путнам, „First Love” и „P’tang Yang Kipperbang”.
„Шаферът” е вторият по ред проект на Пиърс-Робъртс с Пол Уейланд, след като двамата работят заедно над „Time for Blackadder”. Тони Пиърс-Робъртс започва дългогодишно сътрудничество с ‘Merchant Ivory productions’ със заснемането на „Slaves of New York”. За неговата работа над „Стая с изглед”, операторът получава награда от Кръга на филмовите критици на Ню Йорк, за най-добър оператор и номинации за ‘Оскар’ и ‘BAFTA’. Той е удостоен с номинации за наградите ‘Оскар’, ‘BAFTA’ и ‘ASC’ за най-добър оператор, за филма „Howards End” и отново номинация за ‘BAFTA’, за „Остатъкът от деня”.
Измежду филмите, заснети от Тони Робъртс се нареждат още: „ДА УСТОИШ НА ПИКАСО”; „Златният бокал”; „A Private Function”; „A Tiger’s Tale”; „Студ”; „Белият зъб”; „Тъмната половина”; „Splitting Heirs”; „The Client”; „Пълно разкритие”; „Jungle 2 Jungle”; „Paulie: A Parrot’s Tale”; „Привидения в замъка”; и „Aстерикс и Обеликс срещу Цезар”. Последните продукции заснети от оператора са: „J’aurais votre etre un danseur”, на режисьора Алан Берлине; филма на Ъруин Уинклър, „Home of the Brave and De-Lovely”; и „Lights 2: Return of the Shadow”, режисиран от Маркус Дилстоун.
Сред другите филми, над които е работил Пиърс-Робъртс са и: „Лъжи на разделението”; „Doom”; „Подземен свят”, режисиран от Лен Уайзман; „Колко е важно да бъдеш сериозен”, на Оливър Паркър; „Dinotopia”; „The Trench”, на режисьора Уилиам Бойд; и „Целувки с неочакван край”.