Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Теми Супермен се завръща

Супермен се завръща
„Въпреки, че си отгледан като човешко същество, ти не си един от тях. Те могат да станат велики, Кал-Ел. Те искат това. Единственото, което им липсва, е пътеводна светлина. Преди всичко, заради това – способността им да вършат добри дела – аз съм те изп
Cinefish.bg

Теми
Супермен се завръща

08.10.2007, 20:47  |   Видяна: 3694  |   синефиш.бг  |   ГОРЕЩА ТЕМА

Супермен – роден на отдавна загинала планетае бил отгледан от осиновилото го семейство във фермата Кент в Канзас. Момчето Кал-Ел е прекръстено Кларк Кент, и въпреки че израства сред хора, той не е един от тях. Под жълтото Земно слънце, той може да прави неща, за които хората могат само да мечтаят, но за да живее съвместно с тях, трябва да води двойствено съществуване – като благият, скромен Кларк Кент, тайно превръщащ се в Мъжът от стомана, когато светът зове за него. 


Но сега
, зовът на света остава без отговор 5 дълги години, откакто Супермен мистериозно е изчезнал. Без него, престъпността в Метрополис е нарастнала неимоверно; без дори да броим разрушителните действия на Лекс Лутър, който се е измъкнал от затвора с намерението да използва технологичните тайни на Супермен за личното си обогатяване и слава. Лоис Лейн, репортерката-звезда на Дейли Планет и любовта в живота на Супермен, се е променила, откакто Супермен е изчезнал безмълвно. Тя дори е спечелила наградата Пулицър с есето си, „Защо светът няма нужда от Супермен”. Лоис сега си има други проблеми сгодена е за племенника на главния редактор и има малък син, за когото се грижи. Но за Супермен, дългото търсене на собственото му място във Вселената завършва отново във фермата Кент, сред единственото семейство, което някога е познавал. Неговата съдба е в Метрополис, където само един поглед от очите на Лоис му казва, че само на това място, сред дефектните, но добри в същността си хора от Земята, е неговият истински дом. А с планът на Лекс трябва да се осъществи само след няколко часа и светът изобщо не подозира, че никога не се е нуждаел толкова много от Супермен, колкото сега. Warner Bros. Pictures представя СУПЕРМЕН СЕ ЗАВРЪЩА, вдъхновената нова глава в сагата за един от най-любимите световни супергерои, режисирана от Брайън Сингър (X2: Х-мен, Х-мен, Обичайните заподозрени). Със забележителна новаторска визия, демонстрираща разтърсващия напредък в областа на новите технологии, СУПЕРМЕН СЕ ЗАВРЪЩА разказва съкровената история на непостижимата любов на един мъж и борбата му да намери мястото си на фона на широкомащабните събития в съвременния Метрополис.В СУПЕРМЕН СЕ ЗАВРЪЩА играят новакът Брандън Рут, Кейт Босуърт (Отвъд морето, Blue Crush), Джеймс Марсдън (X2: Х-мен, Тетрадката), Франк Лангела, носителката на Оскар Ева Мари Сейнт (Север-Северозапад), Паркър Поси (Best in Show), Кал Пен (Harold & Kumar Go to White Castle), Сам Хънтингтън (Detroit Rock City), и носителят на Оскар Кевин Спейси (Отвъд морето, Американски прелести, Обичайните заподозрени).

ФЕНОМЕНЪТ И РЕЖИСЬОРЪТ

„Няма по света страна, в която да не познават Супермен”, казва режисьорът на СУПЕРМЕН СЕ ЗАВРЪЩА, Брайън Сингър, който за първи път привлече вниманието на широката публика със спечелилия доста награди филм Обичайните заподозрени, преди да продължи с приетите възторжено блокбъстъри Х-мен and X-мен2. „Вероятно, ако покажете прочутото лого с буквата S в джунглата, поне половината от местните хора ще го разпознаят. В този смисъл, той е глобален супергерой”. „Всички сме отраснали с една или друга версия на Супермен”, казва Дан Харис, който е написал сценария, заедно с Майкъл Дохърти. „Дали сме го срещали в комиксите, на малкия или на големия екран, ние всички познаваме Мъжът от стомана. Така си е”. „Комбинацията от неговата прядъчност, неговата неразрушимост и способността му да лети, е това, което го прави толкова привлекателен за мен и за още толкова много други хора”, казва Сингър. „Да постъпваш правилно, да си в състояние да се справиш с всичко и да можеш да се рееш в небето в даден момент от живота си всички сме си мечтали да бъдем като него. От дебюта си в комикс-книжката през 1938, Супермен си остава неизличима фигура в световната култура и универсален символ за идеалите на човечеството. „Той беше първият, който дойде от друга планета и накара нас - като човешки същества, да мечтаем за неговите качества и най-вече за умението му да лети”, казва изпълнителният продуцент Крис Лий. „Но той има и супер-сила, способност да вижда през всичко и изключителна добрина. Липсата на двусмисленост е много привлекателна и това е така вече 70 години от историята на Супермен”. Героят се е появявал във вид на комикс във вестниците повече от 3 десетилетия и днес продължава да забавлява милиони фенове всеки месец от комикс-книжките на DC, разпространявани на 25 езика в над 40 страни. На големия екран, Мъжът от стомана се появява за първи път през 1941 в 17 потресаващи кратки анимационни филма произведени от прочутото студио Fleischer, заедно с два снимани на живо сериала. Оттогава героят е играл в пет пълнометражни игрални филма, без да броим успешните ТВ сериали и 35 заглавия на видео и DVD. Първият пълнометражен игрален филм е от 1951 г. - Супермен and the Mole-Men, с участието на Джордж Рийвс, от който произлизат и последвалите ТВ серии. Първият съвременен пълнометражен игрален филм е Супермен: Филмът, на Ричард Донър с участието на починалия наскоро актьор Кристофър Рийв в ролята на Мъжът от стомана и филмовата легенда Марлон Брандо в ролята на неговия баща, Джор-Ел, излязъл през 1978. Режисьорът Брайън Сингър за първи път гледал филма с майка си в селско кино в Ню Джърси, още веднага след пускането му. „Страшно ми хареса”, спомня си той. „Героят беше съживен по удивителен начин - с много носталгия, и същевременно – много съвременно. Две ери се смесваха съвършено”.

ФИЗИКА НА ПОЛЕТА И КАМЕРАТА GENESIS
От 70-те години на миналия век, когато Ричард Донър направи Супермен: Филмът, технологиите са напреднали до нива, за които тогава работещите в киното са можели само да мечтаят. С големия напредък в камерите и технологията на визуалните ефекти, Брайън Сингър вярва, че всички ние ще повярваме „Този човек може наистина да лети!”. Сингър и неговият екип имали за цел да създадат първо физиката на героя и неговата вселена. “Брандън и аз първо обмислихме физическите закони, които се превърнаха в режисьорската палитра за епизодите с летенето”, казва Сингър. „Например, какво напражение е необходимо, за да бъде уловен летящ самолет, или при скок, или за да се носиш във въздуха? Какъв вид движения с ръцете трябва да прави Супермен, за да навигира по време на полета си? Благодарение на безкрайните дискусии между мен, Брандън, всичките координатори на каскадите и отговорниците за полета и технологиите, Брандън лети както никой друг Супермен досега”. „Най-съвременните технологии, които използвахме при създаването на филма не съществуваха преди година-две”, казва Сингър. „Прогресът направен в областта на визуалните ефекти е просто поразителен. За разлика от супергерои като Спайдър-мен и Батман, косата и лицето на Супермен през цялото време са на показ, следователно неговата игра и личност се виждат дори и по време на полет”. 
Създателите на филма обърнали изключително внимание и на най-дребните детайли във физическогто заснемане на Рут, както и при компютърното рендиране
, сканиране и анимиране на героя, за да уловят реалността на човек, коюйто може да лети, когато пожелае. Ако трябва да отделим само една част от техническото оборудване, използвано при създаването на филма, която е най-напред в технологическо отношение, това несъмнено е дигиталната камера Genesis, съвместно разработена от Sony и Panavision. СУПЕРМЕН СЕ ЗАВРЪЩА е първият пълнометражен игрален филм, сниман изцяло със системата Genesis. „Идеята за възможното използване на камерата Genesis дойде след като вече бях избрал Брандън за ролята”, спомня си Сингър. „Ние направихме екранни тестове в планирания формат Super 35mm и – просто ей така, заснехме един и на 70mm. Когато лентата и от двете камери беше проявена, първо гледахме варианта на 35mm и след това превключихме прожекционните апарати на 70mm. Яснотата, дълбочината, пълната липса на зърно при 70mm беше толкова изящна, че кадрите заснети на 35mm изглеждаха като снимани на лента с изтекъл срок на годност толкова голяма беше разликата между двата формата”. „Затова започнах да проучвам възможностите да снимам на 70mm”, обяснява Сингър, „но омного бързо разбрах, че по милион различни причини ще бъде доста непрактично и ще сме много ограничени в движенията на камерата и заради цените на лентата”. Някъде тогава, дългогодишният партньор на Сингър, операторът Нютън Томас Зигел, му казал, че Sony и Panavision разработват новата камера Genesis. „По това време в Лос Анджелис имаше само една такава камера и ние направихме ранните костюмни тестове на Брандън с нея”, спомня си Сингър. „С това започнахме да провеждаме една от най-дългите поредици изчерпателните сравнителни тестове, правени някога. С Genesis, правехме тестови кадри на открито, на топла светлина, нощем, по пладне, вечер, сутрин, в интериор, с костюми, прически и грим, и каквото се сетите. След това Том и аз седнахме в салона, изгледахме всички тестови кадри и след като направихме сравненията, взехме заедно решението да заснемем целия филм със системата Genesis”. Беше само въпрос на време, да бъдат изработени достатъчния брой камери, необходими за работата по СУПЕРМЕН СЕ ЗАВРЪЩА. „По времето когато имахме нужда от тези камери в Австралия, те бяха само две”, казва Сингър. „Няколко месеца по-късно на наше разположение вече имаше 8 или 10”. И Сингър, и Зигел са единодушни, че въпреки всички технически предизвикателства, пред които ги поставила Genesis, те просто нямало как да останат по-добволни от крайният резултат . Sony и Panavision работиха много усилено за да създадат камера и камерна система, с толкова широки възможности”, казва Зигел, „при това от гледна точна на светлинния дизайн, разликата не е толкова голяма. Преди нанасянето на цветовите корекции, суровият материал, заснет с Genesis изглежда малко плосък, но ние бързо установихме какво можем да постигнем в постпродукцията, за да получим окончателната визия на филма. Допълнителен бонус от всичко това беше, че компанията, която се занимаваше с визуалните ефекти, разполагаше с кадри, които даваха ясна представа, каква окончателна визия търсим, което е голяма помощ за тях в създаването на ефектите. Във филм като този, добрата комуникация с авторите на визуалните ефекти е от решаващо значение, защото тяхната задача е на само да постигнат някаква визия, но и да запазят, направеното преди тяхната намеса

Както много други аспекти в правенето на този филм
, употребата на Genesis е още един пример за смесванато на изпитани и нови методи. „Запознат съм много добре с традиционните начини за снимане на филм”, казва Сингър. „Аз обичам да снимам на кинолента. Том, като кинооператор има същото отношение и затова дигиталното снимане беше съвсем ново и за двама ни. Използвахме по-отворени лещи и по-едро рамкиране на кадъра, отколкото във всеки от предишните ми филми, защото размерите и мащабът СУПЕРМЕН СЕ ЗАВРЪЩА изискваха това. Когато накрая изгледахме заснетия материал от пъвите няколко дни във фермата Кент, и двамата вече знаехме, че имаме шанс да направим филм с изключително величествена визия”.

 

Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС
 
Cinefish.bg Cinefish.bg