Комедийната вълна от август прелива и в септемврийския кинорепертоар, което е обяснимо, предвид факта, че отпускарската еуфория още не ни е пуснала, а предстои да преживеем и фазата на носталгията по отминаващото лято, която се преглъща най-лесно с комедиен коктейл.
Пародиите варират от серийното производство на „Бедствие и други катастрофи” (поредният от бандата на „Страшен/епичен/романтичен филм”) до язвителният хумор на Бен Стилър, който този път е надминал себе си („Тропическа буря”). Между тях можете да вмъкнете глуповатата, разбирай американска комедия с Уил Ферел „Доведени братя”. Но все пак, най-хубавото преживяване, което може да ви се случи през септември е да гледате „Mamma Mia!”, последван от „УОЛ.И” (може и в обратен ред).
Знаменитият мюзикъл по музика на АББА се сдоби с киноверсия и съживи духовете на всички почитатели на легендарната шведска група. Историята е обикновено романтична, но екранното присъствие на Мерил Стрийп, Пиърс Броснан, Колин Фърт и особено на младата Аманда Сейфрийд, която разцъфва сред екзотиката на гръцката ривиера, под звуците на неостаряващите шлагери от 70-те години, начело с „Mamma Mia!”, е направо ударно. „УОЛ.И” пък е необикновена (не като визия, а като сюжет) анимация, която ни представя „обезчовечената” Земя, където малко самотно роботче продължава да изпълнява предназначението си, а именно да балира тоновете боклук, с които сме затрупали планетата си. Филмът е любопитен за хлапетата и ще бъде наистина интересен за техните родители, което малко анимации (били те и на “Pixar”) успяват да постигнат.
Къде за хлапета, къде за фенове е анимационната история от света на „STAR WARS” - „Star Wars: Войните на клонираните”, от която можете да научите за липсващите периоди сюжетно време между втората и първата трилогия.
Ако сте се наситили на комедии и предучилищно настроение, ето какво ви остава: френската гангстерска кримка „Последната банда”, крими-екшън с Никълъс Кейдж („Опасностите на Бангкок”) или кримитрилъра „Патология”. При малко повече късмет ще можете да посетите също новия филм на Клод Льолуш „Булеварден роман” (с Фани Ардан) и дебюта на нашумелия български театрален режисьор Явор Гърдев - „Дзифт”. Пък ако „носите” на бутафорна кръв, и мноооооого неприличен език, може и да повторите „Тропическа буря”. Най-малкото, за да се порадвате за последен път на Робърт Дауни -мл. като... негър.
0 гласа