Наемен убиец от най-висока класа, пълен перфекционист, който почти не говори. Джеф е методичен, непоколебим и меко казано хладнокръвен - лицето му запазва стоманената си безизразност дори в най-трудните моменти. Облечен е с дълъг шлифер и изострена шапка, точно като сетивата му, а във вътрешния си джоб винаги носи връзка с около сто различни ключа.
При завършването на поредната си поръчка, Костело е видян от свидетели. Опита му да си осигури алиби се пропуква, а полицията и наемниците му започват да го притискат. Не получила нито една награда или номинация от голям кинофестивал, минималистичната лента на Жан-Пиер Мелвил се превръща в класика и един от най-ценените филми с Ален Делон. „Самураят“ вдъхновява Уолтър Хил, Джон Ву и Джим Джармуш за техните филми - „Шофьорът“ (78), „Убиецът“ (89) и „Дух Куче: Пътят на Самурая“ (99).
Мелвил дава копие от сценария на Делон, а той го пита за заглавието. Когато Мелвил му отговаря – „Самураят“, Ален Делон го кани в спалнята си, за да му покаже, че там има единствено едно кожено легло и самурайски меч, закачен на стената.
През 2010, списание Empire включват „Самураят“ на 39-то място в класацията им 100-те Най-Добри Филма от Световното Кино, отнасяща се за филми, които не са на английски език.